Icsi 2016 oktober-november-december

ICSI Forum
luchtballon
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 juni 2016, 19:40

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door luchtballon » 24 december 2016, 12:45

setta: zou
toch nog blijven hopen hoor. zolang er nog geen bloedafname is moet je en kan je nog blijven hopen. ik wens je veel succes en hopelijk je mooiste kerstcadeau!!!

fieke: jammer voor jouw!!! hopelijk maar succes in Jette!!! je moet rond 18januari gaan zeker?? ben benieuwd!

onlangs naar gyneacoloog geweest voor een bespreking hoe we een volgende tp zullen doen. hij wou eerst een echo doen om baarmoeder te bekijken en wat ziet hij daar een vruchtje maar was niet zeker. ik had niets van symptomen voor een zwangerschap of miskraam dus het kon eigelijk niet maar toch. onmiddelijk bloed gaan trekken maar noppes het was niets. had toch weer eventjes hoop... en dus weer bleiten.
4IUI negatief
1icsi 5cryo's negatief
2isci 1vers tp negatief
3isci 1vers tp negatief, 1cryo tp biochemische zw, 2cryo's tp neg (nog 1cryo)

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 24 december 2016, 13:36

Ik ben er zelf totaal niet goed van, maar helaas: gisteren kreeg ik bruinverlies, eerst zonder krampen. Tegen de avond volop bloed :cry: Echt radeloos ben ik nu: 2 perfecte embryo's die totaal geen kans gekregen hebben om zich te nestelen(ik kreeg al meteen krampen en rugpijn na terugplaatsing). Enorm veel last van hormonen gehad(borsten doen nog altijd pijn) en toch weer niks...totaal geen idee hoe ik dit nog opgelost krijg. Mijn arts in Jette zei vorige keer al dat het 'pech' was..ik geloof dat niet meer. Als ik zelfs niet van cryo's zwanger geraak, van wat dan wel?

Maandag nog maar weer eens het labo laten verdienen en voor welk nut?

Amper 9 dagen na terugplaatsing...jongens toch :|

@Luchtballon: heel wreed als je valse hoop krijgt, kan er helaas over meespreken.

Kerstmis dit jaar wordt vreselijk, zo veel is zeker.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Fiekemarieke » 24 december 2016, 15:13

Verdorie Setta... Maar ga zeker dat bloed nog laten nemen he, tot dan is er niets zeker.

Ik zit zelf een beetje let een dilemma. Normaal moet ik altijd een cyclus de pil nemen na een mislukte poging om mijn cysten weg te krijgen. Maar dan heb ik wel mijn ferti arts gezien. Nu ik ga overstappen naar Jette (18/1 intake) heb ik naturlijk nog geen arts gesproken en ze zijn in Jette dicht nu.
Zou ik het gewoon riskeren en op eigen houtje de pil nemen tot aan de intake? Denk dat ik er niet veel kwaad met kan doen?
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Honey89
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 september 2016, 10:33

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Honey89 » 24 december 2016, 15:20

Ooh setta! Pff ik denk dat ze gewoon na de tp niet veel meer kunnen doen. Gewoon geluk hebben zeker...
Pff het is zo frustrerend eh! Bij sommige gaat het gewoon vanzelf en bij anderen is het een wonder.
Kbegrijp er niets van.
Veel sterkte meid.

Luchtballon, pfff eerst hoop en dan toch niets. Verschrikkelijk eh. Was bij mijn miskraam ook zo.
08/2014: pco
09/2015: Icsi 1: geen tp overstim.8 Cryo's/4lage hcg v 30.
08/2016: Icsi 2: MK lege vruchtzak2.1 neg 2.2 geen tp
01/2017: Icsi 3: MK 7w (3cryo)

Honey89
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 september 2016, 10:33

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Honey89 » 24 december 2016, 15:21

Fieke, ik denk ook niet dzt het kwaad kan. Beter dat je cyste weg zijn neen?
08/2014: pco
09/2015: Icsi 1: geen tp overstim.8 Cryo's/4lage hcg v 30.
08/2016: Icsi 2: MK lege vruchtzak2.1 neg 2.2 geen tp
01/2017: Icsi 3: MK 7w (3cryo)

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 24 december 2016, 15:27

@Fieke: ik zou dat gewoon blijven nemen uit zekerheid. Ik blijf ook gewoon doen wat ik altijd doe, supplementen nemen bijvoorbeeld. Voorkom dat je cysten krijgt, dat is het belangrijkste.

Wat zouden jullie in mijn plaats doen dames? Gewoon na negatieve bloedafname verder doen met cryo's of eisen dat er iets gedaan wordt om te achterhalen waarom mijn baarmoeder zulke krampen geeft? Ik voel me er precies niet goed bij om, sowieso 2 embryo's terug te plaatsen want ik dacht gisteren meteen 'als mijn baarmoeder er zo eentje is die heel snel iets afstoot krijgen embryo's bij mij geen kans. Dan ben ik ze aan het verspillen'.
Ik weet dat ze in Jette wonderen kunnen verrichten, heb het zelf gezien aan de kwaliteit, maar stel je nu voor dat mijn arts er geen noodzaak in ziet...ik kan hem moeilijk verplichten.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

luchtballon
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 juni 2016, 19:40

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door luchtballon » 24 december 2016, 15:33

setta: zo jammer dat het weeral niets is. had er toch wat hoop op. het is een kwestie van geluk hoor. je mag nog goeie cryo's hebben. dat wil niets zeggen. mijn cryo's waren ook zogezegd toppers maja het moet willen plakken e. mijn dokter zegt dat er wel ooit eens eens eentje zal blijven plakken... dus setta blijven hopen!
4IUI negatief
1icsi 5cryo's negatief
2isci 1vers tp negatief
3isci 1vers tp negatief, 1cryo tp biochemische zw, 2cryo's tp neg (nog 1cryo)

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Lizzy00 » 25 december 2016, 10:45

@ setta Ik denk dat je toch nog hoop mag hebben hoor. Ik ken er zoveel die eerst bruinverlies hadden, zelfs met wat rood bloed en toch zwanger bleken te zijn. Bovendien had je een positieve test. Ik zou nog even afwachten wat morgen geeft bij de bn en nog niet teveel panikeren. Komaan he, dat moet nog lukken. Je bent mijn voorbeeld ;-) Jij hebt ook een terugplaatsing gehad in een (bijna) volledige natuurlijke cyclus. Dus was jouw verhaal wat aan het volgen.

Ik heb dus vrijdag een tp, het was nogal een helse rit. Eerst veel te dun bms, gisteren toch voldoende gegroeid naar 7,5mm. Vandaag een natuurlijke eisprong, vrijdag tp van een dag 5 embryo. Ben eens benieuwd zonder medicatie. Wij laten er maar eentje terugplaatsen.
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 25 december 2016, 15:40

@Lizzy: bedankt voor je steun, maar ondertussen is mijn menstruatie al weer bijna gedaan. Toch zoals gewoonlijk bloedverlies gehad. Ik blijf het een beetje vreemd vinden omdat ik wel wat symptomen had, die test waarop je nog altijd een roze streepje kan zien(eerst dacht ik dat het een schaduw was, maar je ziet het gewoon als je goed kijkt) en ook gewoon omdat ik zo snel ongesteld ben geworden. Ik heb er geen hoop meer op en probeer me er bij neer te leggen. Het zijn zeer vervelende dagen geweest, maar ik bedenk me voortdurend dat ik nu zit waar ik moet zitten. Jette krijgt de moeilijkste gevallen zwanger, dus stel dat ik een immunologisch probleem heb waardoor mijn baarmoeder me niet toestaat zwanger te worden dan zullen ze me daar wel kunnen helpen...

Ben blij voor je dat het uiteindelijk een goede afloop kent, geeft hoop :wink: Vanaf nu plaats ik ook maar telkens eentje terug, anders zijn ze er te snel door en heb nog maar 2 terugbetaalde pogingen.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Carootje » 25 december 2016, 16:29

@setta, ik zou dat in jou geval ook doen vanaf nu 1 per 1 en dan kunnen ze elke poging toch weer iets iets nieuws of iets extra proberen. En ge gaat zien, ze krijgen dat daar wel voor elkaar. Een vriendin van mij had in juni 13 mooie embryo's. Dus een hoop cryo's ( wel bij decleer, niet jouw favoriet :wink: ). Sinds juni elke maand 2 terug geplaatst, eerst collie erbij, dan extra pregnyl, progynova, .... ze had er ook totaal geen vertrouwen meer in en plots in november is er dan toch eentje blijven plakken. Dus de moed niet opgeven...

Ik zelf zit hier met heel gemengde gevoelens. Dr zemstova, UZA, heeft mij aangeraden om laparoscopisch een keer te gaan kijken of ze mijn linker eierstok niet kan verleggen. Omdat ze de laatste pick-up alle follikels links heeft moeten laten zitten en schrik heeft dat dit de volgende keren ook zo gaat zijn.
Maar wij gaan normaal vanaf over naar jette. Dr verpoest zou donderdag telefonisch contact opnemen met mij om de afgelopen cyclus te bespreken en te kijken wat ze gaan doen. En dan 5 januari afspraak met de counseling. Maar die mens heeft natuurlijk niet gebeld en we krijgen die maar niet te pakken. :( Weet dus nu eigenlijk ook niet goed wat doen. Want ik heb geen zin om mijn volgende poging weer half weg te gooien om dat links onbereikbaar is.
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Lizzy00 » 25 december 2016, 22:13

@setta 1 of 2 dagen bruinverlies en wat bloedverlies en dat veel te vroeg, lijkt me echt geen menstruatie. Maar ik snap je wel. Ik zou ook uitgaan van het slechtste en dan kan het alleen maar meevallen. Veel succes morgen met de bloedname en anders hopelijk snel wat nieuwe moed! Dikke knuffel.
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Fiekemarieke » 25 december 2016, 22:16

Setta, als die test echt een streep geeft, zoals ik uit je verhaal opmaak, waarom denk je dan dat het niet gelukt is? Zeker als je maar zo kort wat bloedverlies hebt gehad? Alez ik bedoel niks verkeerd he, ik snap het gewoon niet zo goed
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 25 december 2016, 22:22

Ik zou ook graag nog wat optimistisch zijn, maar het is echt een gewone menstruatie. Vind het ook raar dat het niet gewoon 2 weken na eisprong is, maar dat zal wellicht toeval zijn. Ik heb eigenlijk maar een goede 8 uur klein beetje bruinverlies gehad en vlak daarna helder rood bloedverlies met zelfs kleinere stolsels in(het liep er echt uit, zeg maar :| ). De symptomen die ik had, al waren het lichte en oppervlakkige, zijn ook volledig weg.

Ik vind het lief dat jullie zo met me mee hopen. Had gehoopt die steun van mijn eigen omgeving te krijgen, maar zelfs begrip tonen voor het feit dat ik nu wat korter van stof ben of niet, zoals gewoonlijk, kan doen of er niks aan de hand is is blijkbaar te veel gevraagd....heel erg pijnlijk :cry:
Heb vorige week letterlijk tegen mijn ma gezegd dat ik haar steun kon gebruiken. Weet je wat ik als antwoord kreeg "en van wie krijg ik steun als ik het moeilijk heb?", ook al ben ik er altijd voor haar, maar allé...Puur egoïsme vind ik dat: zij heeft gemakkelijk kinderen kunnen krijgen, dus "doe niet flauw en probeer wat langer of geef het op".

Die test heeft nog altijd een lichte streep(ik bedoel dan de test die ik vrijdag heb gedaan). Als er echt niks geweest is betekent dit dat die testen gewoon de grootste rommel ooit zijn. Weer een les geleerd dan maar...
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Fiekemarieke » 25 december 2016, 23:22

Setta, vals-positieve testen bestaan niet (pregnyl en andere medicatie die hcg bevatten buiten beschouwing gelaten). Als die streep er stond, wilt dat zeggen dat er wel degelijk hcg was. Wat niet wegneemt dat de kans er natuurlijk is dat het ondertussen is fout gelopen. En hoe fout en cru het ook klinkt, dat is dan toch een klein stapje vooruit he ? (Zo probeerde ik het na mijn mk te bekijken..)
Maar tot je test is er dus niks zeker. Echt, nogmaals, ik wil je helemaal geen valse hoop geven, maar volgens mij is er echt nog wel een realistische kans dat het goed zit !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Lizzy00 » 26 december 2016, 11:13

Setta, ik hoop het nog voor jou. Maar op naar de volgende dan. Ik vind een kleine 2 dagen menstruatie toch erg weinig, ik zou dat toch eens voorleggen aan je gyn als je dit altijd zo hebt. Misschien eens verder onderzoek doen, geen slecht plan. Dan ben je zeker en kan je dat toch al uitsluiten. En het schijnt dat je na een hysteroscopie of dergelijke sneller zwanger bent; ;-)
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten