Icsi 2016 oktober-november-december

ICSI Forum
Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Herisson » 26 december 2016, 12:41

Lizzy00 schreef:Ik vind een kleine 2 dagen menstruatie toch erg weinig, ik zou dat toch eens voorleggen aan je gyn als je dit altijd zo hebt.
Is niet zo uitzonderlijk. Ik ben sinds mijn 13de (dus al 22 jaar) ongesteld en menstrueerde nooit langer dan 2 dagen. Diverse gyns hebben mij in de loop der jaren bevestigd dat daar niets mis mee is en er wel nog dames zijn die dat 'geluk' hebben ;-)
Feit is gewoon dat vrouwen die lang menstrueren daar meer over praten ("klagen") dan zij die er bitter weinig last van hebben...

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 26 december 2016, 13:09

Bedankt voor jullie steun dames. Heb het er heel moeilijk mee moet ik zeggen. Normaal gezien ben ik niet zo'n huilerige persoon, maar dit keer doet alles me gewoon aan mijn kleintjes denken en ben ik ook echt boos op mijn lichaam en enorm teleurgesteld.

@Fieke: ik volg jouw denkpiste. Normaal gezien is een test OF heel wit OF duidelijk, maar bij mij zie je iets wat zo licht is dat je al goed moet kijken en eens in een ander licht moet gaan staan. Dat gaf me enorm veel hoop, maar doordat ik toch wel krampen en bloedverlies gehad heb, vandaag nog wat 'uit' bloeden is de hoop er niet meer en blijven alleen de tranen en teleurstelling over. Heb al vaker de indruk gehad dat er 'iets' geweest is, maar blijkbaar blijft mijn lichaam het dan afstoten. Ik probeer dat 'iets' als positief te beschouwen, maar blijf vrezen dat mijn lichaam me zal blijven tegenwerken :cry:

Ik heb van mijn 13e tot over een jaar terug(operatie) meer dan 4 dagen fel gebloed(waarvan minstens 1 dag zware pijnstillers moeten nemen en echt alles onder bloeden met zware stolsels). Sinds mijn operatie heb ik standaar 2 dagen redelijk verlies met stolsels en dan nog een dagje licht verlies met wat bruinverlies. Een verademing!
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 26 december 2016, 19:33

Ondertussen bevestiging gehad dat ik nul komma nul HCG in mijn bloed had, dus jammer genoeg 'gewoon' te vroeg ongesteld geworden. Komt er ook nog eens bij dat mijn dokter 3 weken afwezig zal zijn, dus: pas op 16 januari afspraak, ten vroegste pas terugplaatsing in februari...het verdriet is nu compleet. Ben het even zo beu. Ook bijzonder weinig steun momenteel, kan er nog wel bij zeker :roll:
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Honey89
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 september 2016, 10:33

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Honey89 » 26 december 2016, 21:33

Oooh setta wat jammet meid. We zijn er voor je eh! We weten hoe je u voelt!!
Het is absoluut niet eerlijk! We kunnen de moed dan wel eens verliezen maar we mogen nooit de hoop opgeven. Ik weet dat dit nu moeilijk is hoor! Maar dat is het enige waar we ons kunnen aan op trekken. En aan de dames die nu zwznger zijn en ook al een lange rit achter de rug hebben! Veel sterkte meid!
08/2014: pco
09/2015: Icsi 1: geen tp overstim.8 Cryo's/4lage hcg v 30.
08/2016: Icsi 2: MK lege vruchtzak2.1 neg 2.2 geen tp
01/2017: Icsi 3: MK 7w (3cryo)

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 26 december 2016, 23:05

Bedankt voor je steun :cry: Het moeilijkste nu is, sowieso morgen gaan werken, maar vooral: wachten, wachten, wachten en piekeren...
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door IsabelleV » 27 december 2016, 8:58

Hey, ik breng met veel plezier, maar toch heel voorzichtig wat positief nieuws.
Vorige week woensdag, twee dagen voor de bn voelde ik me echt ellendig. Ofwel was ik ziek aan het worden ofwel... ja een mens denkt vanalles he. Ik mocht eigenlijk onmiddellijk gaan voor mijn bn, ze zouden het die dag ook al kunnen zien. Ik ben zelfs nog even bij de dokter kunnen gaan voor een onderzoek want mijn buik stond heel erg opgezwollen. Ik heb van vrij vocht na de pu. Maar dat wees er ook op dat mijn lichaam misschien wel hcg aanmaakte en ik zwanger zou kunnen zijn... Anderhalf uur later kreeg ik al telefoon, 4 weken en 0 dagen in theorie en ik had een hcg van 128. Ik was zo gerustgesteld, ook wel blij maar ik voelde zo'n rust van 't is ok. Op vrijdag moest ik nog eens gaan want ze hadden ook gezien dat mijn bloed dik was, ik had een hematocriet van 41. Het vocht in mijn buik wordt uit mijn bloedbaan gehaald en dik bloed = kans op klonters. Ik moest me dus heel rustig houden. Vrijdag nog een bn en mijn hcg was ondertussen 300!
Ik ben superblij, ik kan het nog steeds niet goed geloven. Ik heb wel nog veel last maar dat is waarschijnlijk van dat vrij vocht. Maar elke dag slaat de twijfel wel weer eens toe en vraag ik mij af het er nog zit... of ik nog steeds zwanger ben.
Want het is zo pril!
Ik heb gisterenochtend nog eens een test gedaan, mijn eerste positieve test ooit, dat was wel fijn. Ik laat hem nu liggen om er nog een paar keer naar te kijken als ik onzeker ben.

Ik vind het super jammer voor jullie Setta en Fiekemarieke,... Ik durf dit nieuws haast niet brengen maar soms is het ook goed om eens een positief verhaal te horen hé, het kan, niet opgeven!
Veel liefde!!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Phiekie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 december 2016, 9:29

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Phiekie » 27 december 2016, 9:40

Hallo mensen!
Ik ben eigenlijk nieuw hier, heb enkel nog maar meegelezen. Ga me er nu toch effe aan wagen om wat neer te poten.
Ik moet dit effe kwijt om m'n (momenteel relatieve) mentale gezondheid niet helemaal te verliezen... Wij hebben net onze eerste ICSI gehad. Morgen moet ik voor bn gaan, maar ik had gisteren al een spierwitte test, dus het zal niets zijn. We hadden ook maar 1 embryootje, dus geen cryo's. We hebben ook al de hele weg ervoor afgelegd van - naief als we zijn - het eerste jaar te denken "Ach, het komt wel, effe geduld hebben", naar de follikelmeting om gewoon te cyclus op te volgen, de IUI's en nu dus dit. Ik weet eerlijk gezegd niet meer zo goed hoe ik er mee moet omgaan. Ik ben zo kwaad op m'n lichaam dat het niet wil doen waar het in principe toch voor gemaakt is. En bij iedereen rondom mij dat wel doet. Ik durf fb bijna niet meer openen want het enige wat ik er op zie verschijnen zijn foto's van kindjes en zwangere vrouwen. Iedereen in onze omgeving zit ook heel ergvte wachten op dat eerste kindje (we zijn de enigen die getrouwd zijn, zou langs beide kanten eerste kleinkindje zijn) en ik ben het zo beu om niet enkel mezelf elke maand teleur te stellen, maar ook mn man, onze families... Hoe houden jullie dat toch vol? Ik heb ongelooflijk veel bewondering voor iedereen die hier al zo veel langer bezig is en de moed erin houdt. Ik weet echt niet hoe ik dat moet doen... Sorry voor het gezaag. Ik zit er gwn effe door...

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Leniemienie » 27 december 2016, 13:08

@phiekie, eerst en vooral door hoop te hebben in een goede afloop. Dat kindje ging er komen, hoe dan ook, wat we er ook voor moesten doen. En tot dat het gebeurde, probeerde ik te focussen op de dingen die wel goed gingen in mijn leven: mijn werk dat ik graag deed, mijn relatie, .... We zijn na onze trouw gestopt met de pil, na 1 jaar bij fertiliteitscentrum terecht gekomen, eind 2011 en vanaf april 2012 tot september 2014 6 icsi pogingen gedaan (+ 3 cryo tp). We hielden van verre reizen, dus in 2012 en 2014 hebben we dat dan ook gedaan, alsook elk jaar op skivakantie. Zo'n dingen maakten ons gelukkig en konden we plannen, hadden we vat op, dus die deden we. Mijn neefjes en nichtjes brachten ons ook veel plezier, dus eens een weekendje logeren of eens iets leuk met hen doen, deden we ook. Babyborrels echter van vrienden en collega's vermeden we op den duur, gewoon ook al om de vervelende vragen te vermijden. Ik ben na mijn 5de icsi poging door mijn gyn naar therapeute gestuurd en na ons gesprek was ze verbaasd hoe goed ik ermee om kon gaan, hoe goed ik kon relativeren. Dus mijn advies aan jou, bedenk wat jou daarnaast nog gelukkig maakt, een bepaalde hobby, iets materieels, reizen, .... en doe dat gewoon, al dan niet tussen de behandelingen door. En probeer als het kan, de dingen te relativeren, denk aan de langere termijn, bijvoorbeeld, het is nu niet gelukt maar stel dat de volgende poging wel lukt, dan heb je voor het einde van het jaar een babytje! Begrijp me niet verkeerd, je hebt alle recht om nu verdrietig te zijn, maar trek jezelf op tijd recht om er terug tegenaan te gaan. En als het nog een troost kan wezen, ik volg hier het forum ondertussen al jaren en er zijn er maar héél héél weinig die uiteindelijk niet zwanger geraken of geen kindje intussen hebben (lees maar eens het icsi ancienkes topic) En onder die mensen zijn er ook nog die gestopt zijn met de behandelingen uit eigen keuze of omwille van hun relatie. Dus ik wens jou, en jullie hier allemaal trouwens, veel moed in 2017 en je gaat zien dat er eind 2017 het merendeel van jullie zwanger zal zijn!
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

luchtballon
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 juni 2016, 19:40

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door luchtballon » 27 december 2016, 21:28

setta: ik begrijp ook volledig dat je nu aan de grond zijt. voel mij ik ook soms zo en denk ook heel dikwijls dat ik weinig steun heb. ik weet het soms ook niet meer maar als ik lees wat ik hier juist gelezen heb van leniemienie. dat geeft hoop en zolang er
hoop is... dikke knuffel.
4IUI negatief
1icsi 5cryo's negatief
2isci 1vers tp negatief
3isci 1vers tp negatief, 1cryo tp biochemische zw, 2cryo's tp neg (nog 1cryo)

Phiekie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 december 2016, 9:29

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Phiekie » 28 december 2016, 12:53

@Leniemienie Bedankt voor de bemoedigende woorden! We hebben vandaag de bevestiging gekregen dat het niet gelukt is, maar momenteel wil ik liefst zo snel mogelijk terug aan de volgende poging beginnen. Het doet nog altijd pijn, maar je hebt gelijk: we moeten vooruitkijken! Ik denk dat er nog wel een heleboel ellendige momentjes zullen komen, maar ik had een schop onder mn achterste nodig om niet de zielepoot te blijven uithangen. Er zijn zoveel mensen die al veel langer geduld moeten oefenen dan wij, dus eigenlijk hebben we geen reden tot klagen. Wat ben ik blij dat ik hier altijd terecht kan als het nodig is. Want het is toch echt wel zo dat niemand echt verstaat wat het is als ze er niet zelf hebben ingezeten eh... Iedereen nog heel veel succes! Laat 2017 dan maar ons jaar worden!

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Fiekemarieke » 28 december 2016, 13:02

Veel sterkte Setta, vreselijk nieuws dat nog erger wordt gemaakt door al dat wachten :cry: veel moed de komende weken meid.. We gaan weer samenlopen denk ik, ik heb op 18/1 mijn volgende afspraak..

IsabelleV, van harte proficiat alvast !! Ik wil zo vrij zijn van je aan te raden om echt te RUSTEN !! Je zit op het randje van een overstimulatie en hcg kan de symptomen erger maken. Het enige dat helpt is rust. Ik ben er zelf in oktober mee in het ziekenhuis beland. Wil je absoluut niet bang maken, maar het is echt heel belangrijk..
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door IsabelleV » 28 december 2016, 14:14

Bedankt, Fiekemarieke, ik doe mijn best! Ik ga je raad zeker opvolgen!
Succes voor de volgende ronde hè. Niet opgeven!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Herisson
Berichten: 286
Lid geworden op: 5 oktober 2016, 15:00

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Herisson » 28 december 2016, 15:24

Een opstekertje voor alle sterke madammen die hier hun vreugde en verdriet met elkaar delen...

Love never fails.
Character never quits.
And with patience and persistence,
dreams do come true.

- Pete Maravich -

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Setta » 28 december 2016, 16:58

Vandaag nog wat dieper de grond ingeduwd door mijn ma. Ze neemt het me kwalijk dat ik me alleen voel, niet gesteund. Ah ja, want ze is toch al die tijd mee geweest naar Gent? Ze was er toch bij? Zo ongelofelijk moeilijk om uit te leggen dat dit niet alles is. Dat eens een knuffel, ECHT begrip tonen veel belangrijker is. Begrijpen en vooral niet boos worden omdat ik nu de drukte van bijvoorbeeld mijn zus haar kinderen niet aankan, DAT noem ik begrip hebben. Ik kreeg zelfs een bericht van haar waarin ze vroeg om te stoppen met 'daarover' te praten, want dat ik er haar gek mee maak. Dat ik hierdoor alleen dit alles moet verwerken, iets wat quasi onmogelijk is? "Je ziet maar dat je het verwerkt krijgt". Maar dan toch verwachten dat je over koetjes en kalfjes blijft praten, doen alsof er niks aan de hand is met andere woorden, want: "jij kan het niet aan, werk dat niet op mij uit" :|

@Herisson en alle andere lieve dames: bedankt voor jullie steun. Kan het enorm hard gebruiken momenteel.
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Phiekie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 december 2016, 9:29

Re: Icsi 2016 oktober-november-december

Bericht door Phiekie » 28 december 2016, 17:09

Oh Setta, zo erg... Mensen snappen echt niet wat het allemaal met je doet eh :? Misschien reageerde je ma zo uit onmacht? Omdat ze ergens misschien kwaad is op zichzelf dat ze je niet méér kan helpen? Uiteraard de totaal verkeerde manier om te reageren. Maar sommige mensen kunnen gewoon echt hun gevoel niet deftig uiten en doen dan zo'n dingen. Ik hoop dat je hier wat steun en begrip kan vinden. En naar wat is lees ben je een heel sterke persoon hoor! Maar dat wil niet zeggen dat je je altijd sterk moet houden. Af en toe es al die emoties gewoon de vrije loop laten! En als je een luisterend oor nodig hebt... Hier zitten er een aantal! Dikke knuffel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten