Zakt onze eicelreserve (amh-waarde) door al die hormonen?

ICSI Forum
Plaats reactie
Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Zakt onze eicelreserve (amh-waarde) door al die hormonen?

Bericht door Lizzy00 » 21 augustus 2016, 18:40

Hoi,

Ik ben op zoek naar meer info.Ik maak me grote zorgen om mijn eicelreserve. In het ziekenhuis geven ze ons nog goede kansen, maar een jaar geleden voor ik begon was mijn amh waarde nog hoog. Het probleem ligt eigenlijk bij mijn man en nu lijkt het of het bij mij ook allemaal achteruit gaat. Het lijkt te komen door alle hormonen in mijn lijf. Ik vraag mij af of dat kan? Vorige jaar augustus had ik een amh waarde van 2,79. Op mijn dossier staat dat het gemiddelde voor mijn leeftijd (toen 30) tussen de 0,9 en 2,3 ligt. Ik zat dus goed boven het gemiddelde. In juni nog geen jaar later, maar wel 3 pogingen en een miskraam later zit ik nog maar op 1,1. Dat is meer dan gehalveerd op een jaar tijd! Ik vind dat onrustwekkend. Kan dit echt komen door die hormonen, of hoe komt dit? Iemand die daar meer over weet?
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Zakt onze eicelreserve (amh-waarde) door al die hormonen

Bericht door Setta » 21 augustus 2016, 19:31

Ik heb een paar dagen geleden op een website(weet niet meer welke, ik dacht die van het UZ Gent) gelezen dat de eicelreserve niet feller daalt bij dames die IVF doen dan bij 'gewone' dames. Ik vond dat ook bizar, want ik dacht bij mezelf "telkens zoveel eicellen verliezen, dat kan toch niet goed zijn?".
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

.Fee
Berichten: 187
Lid geworden op: 19 juni 2010, 21:42

Re: Zakt onze eicelreserve (amh-waarde) door al die hormonen

Bericht door .Fee » 21 augustus 2016, 20:38

Ik denk niet dat het door de behandelingen komt. Ik dacht (maar is al enkele jaren geleden van mij...) dat ze bij een stimulatie enkel laten rijpen wat er klaar zit. Je hebt bijv. 10 kleine follikels in een cyclus klaar zitten. In een normale cyclus rijpt er daar maar 1 van, terwijl als ze gaan stimuleren ze allemaal gaan rijpen en mogelijks een eicel bevatten. De cyclus erna begint het gewoon terug opnieuw. Zo dacht ik dat het was. Ik heb in totaal 7 verse pogingen gedaan en heb daar toch ook niks van ondervonden.
ICSI 5: grote schat
ICSI 7: twins

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Zakt onze eicelreserve (amh-waarde) door al die hormonen

Bericht door Amarillo » 21 augustus 2016, 20:45

Mij werd verteld dat de stimulatie inderdaad niets aan je eicelreserve doet, omdat er sowieso elke maand veel follikels klaarzitten. Bij een gewone menstruatie zal er maar 1 dominant worden en de rest valt onvermijdelijk gewoon weg. Bij ivf stimuleren ze ook de recessieve follikels waardoor deze ook een kans maken maar dus niets aan je reserves doen...
Waarom dit bij jouw dan zo drastisch daalt op een jaar tijd kan je best eens bij je gynaecoloog navragen. De meting van AMH is ook maar een momentopname maar vind er inderdaad een groot verschil op zitten...
Afbeelding[url]

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Zakt onze eicelreserve (amh-waarde) door al die hormonen

Bericht door Emmy2 » 22 augustus 2016, 8:25

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 6 december 2016, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Zakt onze eicelreserve (amh-waarde) door al die hormonen

Bericht door Lizzy00 » 22 augustus 2016, 8:53

Hoi,

Bedankt voor de reactie. Ik vind het inderdaad ook straf op een jaar tijd. Toevallig valt het dan samen met die hormonen, dat vind ik dan toch maar gek. Misschien heeft het dan toch een beetje invloed gehad, ik weet het niet. Ik zal het maar eens voorleggen aan mijn gyn. Het jammere is dat ik nu maar weinig respons meer heb op een hogere hoeveelheid medicatie en dus nog maar weinig follikels heb. En dat terwijl het probleem niet bij mij zit.

Toen mijn gyn zei dat het 1,1 was, deed ze er ook niet zo dramatisch over. Ik had toen ook nog niet door dat het een jaar eerder veel hoger lag, dat heb ik achteraf op het dossier gezien. Zij vond dit vooral belangrijk om te weten voor de hoeveelheid medicatie en ik heb dan ook niet doorgevraagd. Maar nu ik zo weinig follikels aanmaak, ben ik wel bang.
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

cicimoi
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 augustus 2016, 14:44

Re: Zakt onze eicelreserve (amh-waarde) door al die hormonen

Bericht door cicimoi » 31 augustus 2016, 14:50

Zo raar. Mijn dochter is een ICSI-meisje en haar broer een cryootje (dus allebei uit dezelfde oogst). Wat me treft is eigenljk dat jullie met al de terminologieën goochelen. Wij zijn hooggeschoold allebei en hebben het gewoon ondergaan om de stress te beperken uiteindelijk. Maar hoe komen jullie aan al die informatie?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten