Eerste stapjes bij ICSI

ICSI Forum
onzewens7374
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 januari 2016, 18:53

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door onzewens7374 » 1 april 2017, 22:57

Hier slecht nieuws gekregen vandaag: ICSI poging 9 is mislukt. Al veel geweend vandaag en tegelijk al een beetje plannen beginnen maken voor de volgende poging. Dat zal waarschijnlijk voor eind mei/begin juni worden zodat we hopelijk volgend jaar rond deze tijd ons lentekindje hebben. Blijven hopen, in elk geval... :)

Nr3
Berichten: 221
Lid geworden op: 4 maart 2017, 19:27

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Nr3 » 2 april 2017, 16:59

Hannelore ik heb niets aan de dokter durven zeggen, uit angst dat mijn embryo'tje niet zou worden teruggeplaatst...
Ik heb ondertussen echt een buik alsof ik 4-5maanden ben, maar heb de laatste dagen helemaal niet gerust. Vorige week héél veel... Zeer lastig. Denk dat ik gewoon te fel reageer op de utrogestan?

Ilse spannend! Ja bij mij is dat idd ook wel een teken,maar kan ook op iets anders duiden. Ik vraag me eigenlijk af of de symptomen van de utro zouden moeten blijven om goede werking te blijven hebben? Bij mij is het precies ietsje beter...? Alleen die opgeblazen bui, steken in eileiders...

Elijne bij maandag!!! spannend hé!!! :)

Onzewens, ik vind het echt heel erg voor jou hoor... Ik hier maar leuteren bij mijn eerste poging en jij zit inmiddels aan de zo veelste... Wou dat ik nog iets meer kon doen, buiten bidden, luisteren...

xxx
( 3 x nat.v. 1ste keer zw.->mama v. 2dochters en 1*,6/7/2016 curettage op 9wkn) =>
AMH 0,76, FSH 11, 36jaar, Verstopte eileiders, traag beweeglijk zaad, icsi 1 start maart,12/4 bn

Nr3
Berichten: 221
Lid geworden op: 4 maart 2017, 19:27

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Nr3 » 2 april 2017, 17:00

Oh, ja, en bij de laatste twee keren heb ik telkens de innesteling gevoeld en nu nog niets... Is van donderdag geleden?... xxx
( 3 x nat.v. 1ste keer zw.->mama v. 2dochters en 1*,6/7/2016 curettage op 9wkn) =>
AMH 0,76, FSH 11, 36jaar, Verstopte eileiders, traag beweeglijk zaad, icsi 1 start maart,12/4 bn

MAYA123
Berichten: 37
Lid geworden op: 9 februari 2017, 16:45

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door MAYA123 » 3 april 2017, 9:24

Hallo mijn lieve vriendinnetjes!

Net een heel druk fotoshootweekend achter de rug. Wij zijn volop bezig met de communieshoots, dus dat is enorm veel afleiding! :D Bij ons is vrijdag ook bevestigd dat eerste poging mislukt was. Nu zit ik wel met een serieuze vraag. Toen ze me belden en zeiden dat het niks geworden was, vroeg ik wat nu de procedure was. Of de gynaecologen nu samen gingen zitten om deze poging te bespreken, of... Toen antwoordde de consulente me dat, als ik dat wou, ze dat gerust kon gaan vragen, en dan gingen ze mijn dossier eens bespreken.
... Ik stond even perplex.. heb toen ook geantwoord: ja wat gingen jullie dan anders doen? Gewoon hetzelfde?
En toen zei ze dat dat pas na een paar mislukte pogingen besproken wordt..

Ja dit vind ik persoonlijk dus niet kunnen. We hebben maar 6 pogingen, en hebben bij de eerste poging beseft hoe snel een poging gedaan kan zijn. Heb dit dus ook gezegd dat ik wil dat mijn dossier fatsoenlijk besproken wordt.

Ik heb trouwens ook de indruk dat ik helemaal niet veel hormonen heb gekregen? Ik heb 7 dagen 150 IE Puregon moeten spuiten, en dan nog 2 daagjes 175... In totaal dus 9 dagen.. Is dit niet weinig? Heeft er hier iemand al wat meer ervaring mee?

Toen ze me belden ging alles wel oké. Ik had het tenslotte verwacht. Tijdens het hele proces heb ik eigenlijk veel contact gehad met een meisje in Genk. Toevallig hadden we ook alles op dezelfde dag en lagen we steeds op dezelfde kamer. Na veel babbelen, bleek dat ze ff samen met mij in de klas gezeten had vroeger (hoe klein is de wereld?!)
En 's avonds kreeg ik een berichtje dat het bij haar wel gelukt was.. Het was ook haar eerste poging. En toen kreeg ik precies wel zo mijn "klop'. Maar die was ook snel weer over. Nu gaat het wel weer terug!


@Nr 3

Ik had vooral de eerste 5 dagen enorm veel last van die utrogestan, vooral misselijk en pijnlijke borsten. Maar dat is precies wat weggegaan na de eerste week. Maar die buikpijn wat jij beschrijft, heb ik wel nooit gehad. Ik zou ook voor alle zekerheid even door de dokter laten checken. Mocht je overstimulatie hebben, kan je er het best vroeg bij zijn hé!
Wanneer heb je weer net BN? Dan zet ik het in de agenda dat ik meeduim!

@Hannelore

Hey lieverd, heb je je gedachten wat kunnen verzetten dit weekend? Jouw tweede terugplaatsing zal nu ook niet meer heel lang duren hé? Een tweetal weken?

@Elijne

Today is your day to shine babyyyyy! Na dat lange wachten is het jouw beurt! Go go go! Ik heb er vertrouwen in. :D
Gaat het nog wat met de zenuwen? Ja na poging 2 gaan wij naar Jette. Ik heb al gebeld voor een afspraak en die zou 10 mei kunnen plaatsvinden. Enige probleem is dat ik volgens mijn berekeningen dan net bezig ga zijn met poging 2 in Genk. Maar ik weet niet of dat een probleem zou zijn? Eerste keer in Jette is wss toch maar een gesprek hé?

@onzewens

Dikke knuffel, heb heel veel bewondering hoe jij omgaat met al die teleurstellingen. Van jouw positiviteit kunnen we hier nog iets leren! Wat is volgens de dokters de oorzaak dat het niet lukt? Of weten ze ook niet goed hoe of wat en heb je gewoon 'pech'? Ik duim alvast voor de volgende poging. Je verdient het zo hard!!!!

@ BB81

Wanneer is jouw BN juist? dan kan ik ook wat proberen te volgen. Ik had zelf helemaal geen blij gevoel toen ze dat terug geplaatst hadden. Ik besefte dat totaal niet. Ik heb ook op niks gelet qua voeding, volgens de consulenten was dat niet nodig. Maar vanaf volgende keer ben ik bezig met accupunctuur, en volgens mij moet je je wel aan een soort dieet houden daar. Iemand hier trouwens ervaring mee?

Pffft, weet je hoevaak ik al gedacht heb: Zat ik nu maar op een terrasje met al deze topvrouwen. Het zou zo deugd doen om eens je verhaal te kunnen doen aan mensen die precies weten wat je doormaakt.. en dat samen met het zonnetje en een lekkere Mocktail.. :wink: :wink: :wink:

Dikke knuffels voor iedereen!
Weet dat jullie er niet alleen voor staan.

xxx
januari 2016: pilstop
januari 2017: slechte zaadkwaliteit vastgesteld
maart 2017: ICSI 1: negatief, geen cryo's

18/04 gesprek met gynaecoloog, poging 2 zal begin mei starten!

"Difficult roads often lead to beautiful destinations"

MAYA123
Berichten: 37
Lid geworden op: 9 februari 2017, 16:45

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door MAYA123 » 3 april 2017, 10:23

@Nr 3

Oeps ik zie het nu staan in je onderschrift! Best wel handig, moet de mijne ook nog aanpassen!
12/04, ik duim!

Xx
januari 2016: pilstop
januari 2017: slechte zaadkwaliteit vastgesteld
maart 2017: ICSI 1: negatief, geen cryo's

18/04 gesprek met gynaecoloog, poging 2 zal begin mei starten!

"Difficult roads often lead to beautiful destinations"

MAYA123
Berichten: 37
Lid geworden op: 9 februari 2017, 16:45

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door MAYA123 » 3 april 2017, 11:25

@ebie

Oh spannend! Heel veel geluk voor donderdag! Ik noteer het even, want met al die data hier is soms heel verwarrend! ik probeer vanaf nu weer goed te volgen wie waar zit in de cyclus. :D

Aftellen maar!

Xxx
januari 2016: pilstop
januari 2017: slechte zaadkwaliteit vastgesteld
maart 2017: ICSI 1: negatief, geen cryo's

18/04 gesprek met gynaecoloog, poging 2 zal begin mei starten!

"Difficult roads often lead to beautiful destinations"

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 3 april 2017, 11:25

Goeiemorgen meisjes!!!

Heel het weekend berichtjes wel meegelezen ter loops op de gsm maar veel 'op trot' geweest en niet veel tijd/zin om deftig antwoord te sturen op dat kleine scherm. Dus hier ben ik :)

Bij de vorige terugplaatsing was ik dus zoals gezegd wat euforisch en voelde ik mij een klein beetje zwanger. NU heb ik dat dus niet, wss door de teleurstelling die met de eerste poging kwam is dit nu een beetje mijn zelfverdedigingsmechanisme die de bovenhand neemt. Op het scherm heb ik trouwens mijn eskimootje heel duidelijk kunnen zien , toen werd ik wel klein beetje emo :P
De assistente/verpleegster zei wel dat baarmoederslijmvlies mooi dik was.
In elk geval een mooi gevuld weekend gehad. Vrijdag en zaterdagavond met vrienden (en bijhorende babies haha!) doorgebracht (alle babydust is welkom) en hier wat aan de lenteschoonmaak gestart. En zondag is meestal etentje bij de familie. Dus ook genoeg afleiding. Niet tegenstaand lijkt woensdag 12 april nog héééél ver :P

Heb ondertussen ook iets om naar uit te kijken, we trekken er van 21 tot 25 april even tussenuit naar warmere oorden jippie. Als ik volgende week slecht nieuws krijg zal dat een welkome verademing zijn. Is het positief is het de eerste babymoon voor de kleine bébé :)

@ellen : jeeeeeeeeeeej het is maaaaaaandag!!!! spuitjeeees!!! niet te zenuwachtig? hoe is jouw weekend verlopen? veel succes met de spuitjes. lijkt mss akelig om zelf te doen maar valt echt goed mee. wat moet je juist zetten?

@ hannelore : beetje bekomen meid? hopelijk ook een fijn weekend gehad en het allemaal wat kunnen laten bezinken en kan je nu vol goede moed aftellen naar poging 2 !

@ jasmien : ik denk dat dat redelijk standaard is hoor, je hebt elke keer maar een 20% kans uiteindelijk... dus vaak is het gewoon dikke pech als het niet blijft 'plakken'. maar ik begrijp je wel hoor. Als het bij ons deze poging niet lukt ga ik ook wat meer uitleg vragen!! ik heb 12/4 trouwens BN, zelfde dag als Nr3
misschien moete we dat eens organiseren hé, een kleine 'get togheter' met diegenen die daar zin in hebben 8) heb dat ook al gedacht. btw ben jij fotografe??? leuk!!
in jette is eerste afspraak gewoon een gesprek/consultatie. je moet je medisch dossier dan meenemen en dan gaan ze de opties overlopen. normaalgezien trekken ze daar ook bloed en kan het zijn dat je vriend nog eens een staaltje van zijn zaad moet achterlaten ook. mij hebben ze die eerste consultatie daar gehouden en kijkoperatie laten doen. :? maar op 1 dag daar wist ik meer dan 1 jaar hier int ziekenhuis.
ik heb vorige keer qua voeding niets echt speciaals gedaan, maar wel geen americain/rauwe vis en amper alcohol...
het is naart schijnt ook beter om geen ijsjes/ koude dranken te nuttigen. Ben deze keer niet naar voetreflexologe geweest trouwens. kwam niet echt uit in mijn drukke schema :)

@nr3 : hoe is het met je borsten/buik/pijnlijke eileiders? volgens mij is het niet enkel van de utrogestan hoor. vorige ronde ben ik toch nieuwe BH moeten gaan halen (2cupmaten groter) , ik denk dat het eerder de combinatie van de spuitjes met de utrogestan is. Want deze keer heb ik absoluut geen opgezette pijnlijke borsten. Enkel beetje opgeblazen buik. en steken in mn buik/eileiders al helemaal niet. Ik zou toch ook even aan de dokter laten weten... je weet maar nooit hé

@ebie : spannend! zetten ze er ook maar eentje terug?

@ onze wens : jullie positiviteit is echt bewonderenswaardig hoor!! goed dat jullie de moed niet laten zakken

dikke knuffels en zoenen voor iedereen xxx

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 3 april 2017, 12:43

oooh :(
hopelijk lukt volgende poging dan wel en moet je niet nog eens alles voor de pick up ondergaan...
wat moet je deze dagen dan juist doen?
hoeveel tijd zat er nu tussen de 2 TP's eigenlijk?
Bij mij 5 weken en 1 dag...

toi toi toi!!! x

Elijne
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 februari 2017, 15:04

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Elijne » 3 april 2017, 20:45

Euhm, efkes heel kort : dedeze weet nog altijd niet of ze nu mag starten of niet :shock: :shock: :shock:
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat mijn dokter mij vergeten is...

To be continued...

Hopelijk vanavond nog.

Xxxxx
Intake 02-2016
IUI 1: 10-2016 ->neg ; IUI 2 : 11-2016 ->neg
Laparoscopie 01-2017->endometriose graad 4
ICSI 1: 04-2017

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 3 april 2017, 21:03

Oei Ellen!! Kan je niet bellen???
Had je al vant.weekend geen telefoontje moeten ontvangen met wat je moest spuiten en wanneer?

Hou ons op de hoogte!

X

Elijne
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 februari 2017, 15:04

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Elijne » 3 april 2017, 21:36

Haha, dat is typisch wa voor mij natuurlijk :p

Vanmorgen bn dus normaal voor 20u telefoon of mijn hormonen goed staan.
Om 21u nog niks dus dan ff gebeld nr de praktijk -> voicemail.
Er stond dat ik het zh moest bellen dus ik bel:"spoedafdeling goedenavond" :D
Vriendelijke jongen daar heeft mij doorverbonden met her verloskwartier :shock:
De al even vriendelijke dames hebben mij dan verder geholpen dr even met de dokter te bellen.
Binnen de twee minuten had ik telefoon: het startschot werd gegeven!

Ondertussen is spuit nr 1 een feit 8)
Tis daar nog redelijk werk aan, poederke per poederke oplossen... amai!

Whoop whoop! We zijn vertrokken zie :D
Merci vr de steun lieve schatten allemaal, echt fijn dat jullie zo mee hebben uitgekeken met mij!
Laat die follikels maar rijpen nu!
Zaterdagochtend 1e controle om 8u.

Hoe ist met jullie ondertussen?

Ik ben helemaal fan van een get together!! 8) :D
Zie dat al heeeeelemaal voor mij..."en ze gingen nog laaaaang niet nr huis"!
Dat zou nogal gezellig zijn!

Anyway, ik hoor jullie snel meisjes!

Dikke zoenen xxxxx
Intake 02-2016
IUI 1: 10-2016 ->neg ; IUI 2 : 11-2016 ->neg
Laparoscopie 01-2017->endometriose graad 4
ICSI 1: 04-2017

MAYA123
Berichten: 37
Lid geworden op: 9 februari 2017, 16:45

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door MAYA123 » 3 april 2017, 22:16

Ohneeee Ellen!

Dat is echt wel een grappige start!!! :lol: Was hij u nu echt vergeten of was alles daar een beetje uitgelopen??
Gelukkig wel met een goeie afloop, we tellen samen af naar zaterdag! :D

Ik stuur vanuit Genk veel positieve vibes naar uw follikels. :lol: :lol: :lol:
Oh god amai, ik voel me precies weer de grappigste thuis.

Toi toi toi allemaal!


xxx
januari 2016: pilstop
januari 2017: slechte zaadkwaliteit vastgesteld
maart 2017: ICSI 1: negatief, geen cryo's

18/04 gesprek met gynaecoloog, poging 2 zal begin mei starten!

"Difficult roads often lead to beautiful destinations"

Elijne
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 februari 2017, 15:04

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Elijne » 3 april 2017, 23:29

Hahaha Jasmien, tis meer dan een gevoel.. je bent wel degelijk écht grappig :lol: :lol: :lol:

Euhm, hij was mij trouwens echt vergeten :P
Dat belooft hier, amai..

Merci om mee af te tellen 8) ik geloof trouwens oprecht in de positieve vibes, ge gaat da zien, die follikels gaan da voelen en die gaan allemaal flink meedoen! Die vibes overbruggen trouwens met gemak de afstand van Genk tot hier :wink:

Ik moet dus 225 eenheden Menopur spuiten, 3 flesjes per keer is dat maw.
Ben benieuwd nr het resultaat, ik hoop dat ik er goed op reageer en niet dat er 25 dagen over gaan vooraleer er 2 follikels op 13mm blijven steken.. bijvoorbeeld.
Mijn verlof sta vast dus da moét echt binnen die ene week vallen :lol:

Slaapwel en tot gauw liefste vriendinnen!

Xxxx
Intake 02-2016
IUI 1: 10-2016 ->neg ; IUI 2 : 11-2016 ->neg
Laparoscopie 01-2017->endometriose graad 4
ICSI 1: 04-2017

Hannelore89
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 oktober 2016, 18:33

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Hannelore89 » 4 april 2017, 7:53

Heey meisjes!!

Ik ga straks nog uitgebreid antwoorden want jullie hebben hier weer een paar bestsellers geschreven!

Maar ik wou toch even snel zeggen:

1. I'm iiiiiin voor de zonnige date op een terraske 8)

2. Ellen: Ik heb super hard aan u gedacht gisteren en ben zoooo blij dat uw eerste spuit gezet is! Wij juichen u hier vanaf de zijlijn toe! Die kleine follikels zullen nu wel pijlsnel beginnen groeien. Ook vanuit Leuven komen de groei-vibes uw richting uit! Gogogogo

3. Snelle update: vandaag afspraak bij de dokter, vanochtend mijn regels doorgekomen. Vanaf morgen moet ik pilletjes beginnen nemen..

4. Natuurlijk ook non-stop vibes voor alle andere innestelende embryootje! Hang in their little ones!! En veel liefs voor de wachtenden! We komen er zeker wel!!!!

Tot straks!!!
Xx
april 2016: pilstop
juli 2016: PCO vastgesteld
december 2016: slechte morfologie partner vastgesteld
maart 2017: ICSI 1 - mislukt
april 2017: ICSI 1 - opstart eskimo 1

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 4 april 2017, 12:14

Hola chicas!!

@ ellen wat een verhaal seg :) maar goed dat je gewoon zelf gebeld hebt!! en zoveel menopur??!! je zal wel geen 3 weken moeten wachten met zo'n hoeveelheid. ik deed met een poederke 3 dagen :P maarja niet helemaal hetzelfde aangezien mijn follikels niet echt rijp moesten zijn natuurlijk. anyway heeeel veel succes met de rest van de spuitjes, valt het wat mee om ze zelf te zetten? ik vond dat niet zo erg. ten tijde van de clomid/pregnyl ben ik 1 of 2 keer naar ziekenhuis hier vlakbij geweest om spuit te laten zetten maar dan dacht ik al snel ' dat kan ik zelf wel hoor'
ik tel super hard mee af naar zaterdag en duim voor DIKKE follikkels met overal goede eitjes in!!

@ebie : al een sjans dat je dan terug zo snel kan eigenlijk hé. bij mij zal er altijd precies wat meer tijd tussenzitten. weet niet echt aan wat dat ligt. ben pas na 3 dagen stoppen met utrogestan beginnen bloeden op een vrijdag en ben dan pas maandag naar ziekenhuis gemoeten voor BN, dus eigenlijk al dag 4 en dat hebben zij als dag 1 geteld :roll: en tp dan pas dag 19 (dus eigenlijk al dag 23 , tel daar nog eens 12 dagen bij en dan zit je dus op 35 dagen en dan heb ik mijn regels nog niet. Dus laat ons hopen op een plakkertje deze keer :D
voel nog niks in elk geval... nog een week te gaan! - ondertussen je update net gelezen! aftellen naar dinsdag dus! dan heb ik mijn BN :) heb je al na 10 dagen BN?

@ hannelore wij wonen best dicht bij elkaar eigenlijk. is het nu terugplaatsing van een eskimootje? goed dat je al direct vandaag binnenkan. ik had op vrijdag mn regels en pas maandag moeten gaan

@jasmien hoe zit het nu bij jou? pas 28/4 meer nieuws? ga je ondertussen niet opnieuw starten? zonde van de tijd die verstrijkt ondertussen :(

@nr 3 hoe gaat het daar??

dikke zoenen xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten