Eerste stapjes bij ICSI

ICSI Forum
BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 4 april 2017, 12:16

@ ebie ah nee ik heb woensdag pas BN :P den 12 de

Nr3
Berichten: 221
Lid geworden op: 4 maart 2017, 19:27

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Nr3 » 4 april 2017, 13:37

Hey dames! Ellen super dat je van start bent gegaan!!! Heb eraan gedacht en dus nu of. van over het hele land pos.vibes ook dus vanuit Antwerpen ;-)

Allemaal bijna terug van start... Gaat toch snel. bij een ander... ;-)

Hier exact 1week na PU en ik voel me net zoals ik anders voel een week na eisprong en exact een week voor ms. Ik voel me depri, moe, wenen, niemand willen zien, lage rugpijn, hoofdpijn, enz. meestal heeft dit te maken met dat mijn ms er gaan aankomen. Het enigste wat ik nu enorm heb is nachtmerries. De voorbije dagen ook in 'overdrive geweest' wel moe, maar gewoon niet kunnen stoppen met opruimen enz. Vroeger wou dat zeggen dat ik zwanger was, of dat mijn ei er zat aan te komen. meestal vlak voor mijn regels kan niets me nog schelen en dat heb ik dan sinds vandaag... kan dat desondanks je utro neemt? of zijn dit ook dingen die je van utro kunt hebben? Vandaag test gedaan en pregnyl is volledig weg, test blanco... (Maandag vorige week pu en donderdag tp op dag drie van 6cellig...) Als ik nu een neg test heb, dan is mijn embryo normaal een 8dagen oud, zou ik dan al niet pos.moeten testen? of zou het later pas kunnen en zeker omdat het zescellig was?

Ik zou ook wel eens willen samenkomen hoor!!! :-)

(Misschien kunnen we een geheim groepje aanmaken op facebook?)


xxx



xxx
( 3 x nat.v. 1ste keer zw.->mama v. 2dochters en 1*,6/7/2016 curettage op 9wkn) =>
AMH 0,76, FSH 11, 36jaar, Verstopte eileiders, traag beweeglijk zaad, icsi 1 start maart,12/4 bn

Hannelore89
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 oktober 2016, 18:33

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Hannelore89 » 4 april 2017, 22:20

Hallo meisjes,

Vandaag zijn dus mijn regels doorgekomen. En vrijdag bij de “niet zwanger-melding” hadden ze mij al gezegd dat ik vanaf de tweede dag van mijn regels pilletjes moest beginnen nemen om mij klaar te maken voor mijn eskimootje.. De vrouw aan de telefoon had toen ook gezegd dat de dokter mij wou spreken over mijn eerste poging en toevallig was er vandaag een afspraak weggevallen.

Hij zei dat het echt héél raar was dat ik overstimulatie had gehad, hij kon dat absoluut niet verklaren aangezien ik maar 4 eicellen had. Hij heeft het wel 5 keer gezegd dat het zo vreemd was en een ‘uniek geval’ (ben ik vet mee :D ). Hij ging een waarschuwing in mijn dossier zetten die zou beginnen flikkeren als iemand dat open deed en hij zei dat als ik nog eens een pick-up zou moeten doen, ze niet meer met pregnyl ofzo zouden werken maar met iets anders.. waardoor ik dan mss minder heftig zou reageren..

Dan over mijn eskimootjes, hij vroeg of ik er één of twee zou willen terugplaatsen. Mijn vriend en ik hadden daar al over gesproken en aangezien we er maar twee hadden wouden we daar eigenlijk 2x mee proberen. We zijn ook nog maar net bezig en niet meteen uit op een tweeling.. :oops:

Maar nu zei die dokter dat ze die twee embryo’s samen hebben ingevroren! Dat snapte ik nu echt niet :shock: . Dus ze gaan die sowieso tegelijk ontdooien.. En dan gaan ze eentje terugzetten en dat andere gaan ze dan in het labo verder laten delen/groeien tot dag 5. En als dat lukt (wrs een kleine kans..) dan is dat een ‘blasto...’ en die kan je dan wel weer heel goed invriezen/ontdooien en daarbij is de kans op innesteling veel groter ofzoiets. Dus het is nu zo wel even een dubbel gevoel. Ik ging er vanuit dat we nog sowieso 2x gingen kunnen proberen met deze pick-up, maar dat is dus ook niet helemaal zeker. Achja, we zien wel zeker.. Volgende keer ga ik eisen dat ze die apart invriezen denk ik :D

Komt er op neer dat ik nu pilletjes moet nemen (Progynova) en dan over 2 weken, op 19 april moet ik terug voor een echo. En dan gaan ze zeggen wanneer de terugplaatsing gaat zijn, maar ik schat dus vanaf nu ca. 3 weken.. Spannend, ergens ben ik wel blij dat ik nu een paar weken geen hormonen in mijn lijf moet steken.. Ik voel me zo eventjes weer ‘normaal’ hoewel dat natuurlijk elke dag door je hoofd gaat.. :)

En zoals daarstraks beloofd, volgt nu een uitgebreidere reactie op al jullie berichtjes. Tadadadaaaaaa:

@ Jasmien: Ik vind het wel straf om te lezen dat je dokters dus eigenlijk niet van plan waren om het verloop van je behandeling te evalueren! Gelukkig dat je zo bij de pinken was om hen erop te wijzen en toch te eisen waar je 100% recht op hebt! Ook al loopt het is veel gevallen de eerste keer misschien mis, voor jou is dit toch héél belangrijk lijkt me. En ik zou zelf ook geen genoegen nemen met een snelle afhandeling, het gaat hier immers over jouw toekomstig kindje.
Wat je zegt over weinig hormonen, goh.. Ik ken daar nu absoluut niets van, maar als ik het vergelijk met mezelf dan heb je precies wel veel meer gehad dan mij. Ik heb altijd maar 125eenheden Puregon moeten spuiten, zelfs op het einde niets moeten verhogen.. Maar ik zeg het, ik ken er weinig van om conclusies te trekken.

@ BB81: Super fijn dat je een reisje hebt vastgelegd. Sowieso gaat dat welgekomen zijn. Ik ga maar gewoon positief denken en het bekijken als het eerste reisje voor je kleintje 8) !!! Wat ik me nu afvraag, kon je dat dan echt zo goed zien als ze dat embryootje terugplaatsten? Want bij die verse embryo, zag ik echt niets... ja.. een ‘luchtbel’ wauw! :D

@ Ebie: Joepie joepie al bijna terugplaatsing! Goed dat je lichaam er helemaal klaar voor is!!! Hopelijk blijft dit kleintje goed stevig plakken en hoef je die stomme pick-up niet meer opnieuw te doen. Ik duim alvast :D Eigenlijk is dat toch wel gek dat het bij jou helemaal anders verloopt als bij mij. Bij u lokken ze een eisprong uit (die ze niet gebruiken) om zo uw lichaam helemaal klaar te hebben. Bij mij zei de dokter expliciet dat mijn controle op 19/4 geen follikelmeting is, maar enkel om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies klaar is. Ik moet ook helemaal geen clomid nemen... RAAR e !

@ Ellen: Whieeee, ik ben nog altijd super happy over het feit dat je eindelijk bent mogen starten met die spuitjes! Het leek nog maar gisteren dat Jasmien en ik net begonnen waren en we zeiden van “als wij het resultaat weten.. dan kan jij starten”. En nu is het zo ver !! Jammer van het resultaat bij ons natuurlijk, maar dat maakt me niet minder blij om het feit dat het eindelijk jouw beurt is om erin te vliegen. Ik duim al mee voor sterke groeiers tegen zaterdag !!!

@ Nr. 3: Jammer dat je u een beetje depri voelt, moet niet fijn zijn! Zot wat die hormonen niet allemaal doen met een mens. We moeten er toch wat voor over hebben he! Wie is hier het sterke geslacht seg !!! 8) Wat die test betreft, ik zou niet weten of je nu al positief zou moeten testen of niet, maar ik zou nog niet wanhopen. Uiteindelijk hoor je altijd vanalle verhalen en denk ik dat je pas zeker kan zijn als je een bloedname hebt gehad. Vaak denken we er nu allemaal zo hard over na, dat we toch vanalles beginnen te voelen. Of ja, dat heb ik toch :D . Dat van dat geheim facebook-groepje.. ik ben wel pro ! Alleen weet ik niet goed hoe we dat hier gaan organiseren? Ik kan wel een keer mijn persoonlijke account doorgeven via een privé-bericht? Laat maar weten :)

@ Onze Wens: Hopelijk voel je je al iets beter en kan je snel alle moed bijeen rapen voor een nieuwe poging.
Ik kan mij amper inbeelden hoe dat moet zijn als je dat ook nog zelf moet bekostigen allemaal. Heel moedig van jullie om zo door te zetten en ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie grootste wens snel in vervulling mag gaan !!!

Nog heel veel liefs meisjes !!!
Tot snel :)

xxx
april 2016: pilstop
juli 2016: PCO vastgesteld
december 2016: slechte morfologie partner vastgesteld
maart 2017: ICSI 1 - mislukt
april 2017: ICSI 1 - opstart eskimo 1

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Carootje » 5 april 2017, 4:53

Hi ladies,

Effe een kort berichtje tussendoor voor nr 3. Meid, het is echt nog te vroeg om nu al positief te testen na tp van een embryootje van 3 dagen oud. Ikzelf had deze cyclus een eerste heeeeeel licht streepje op 6 dagen na tp van 2 5-daagse embryo's. En ja, die utrogestan doet rare dingen met een vrouw.

En Ellen, go go go met de spuitjes! Laat die eitjes maar groeien!

Ik probeer jullie hier nog te volgen hoor, maar blijf bewust vaker weg van het forum om me meer op andere zaken te focussen. Ik ben nu wel terug pril zwanger maar na de miskraam vorige keer, zit de schrik er heel erg in dat het weer gaat mislopen.
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Nr3
Berichten: 221
Lid geworden op: 4 maart 2017, 19:27

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Nr3 » 5 april 2017, 8:25

Hannelore lief dank je! Ja, het is nogal wat hé!!! en het feit is ook dat ik geen cryo's heb, dus moet alles terug opnieuw en waarschijnlijk dan een maand ertussen laten,... zijn we dus mei, juni alvorens we verder kunnen en, dan is het zomersluit enz. Dus, begin mij hier echt wel druk in te maken, maar soit, kan toch niets forceren en hier is dat zo rottig hé! Normaal als je iets niet kent of weet, dan leer je ervoor of als je iets wilt bereiken kan je je best ervoor doen en haal je het vroeg of laat wel, maar bij dit kan je nu eens niets doen... Alleen loslaten en controle afgeven en als er nu één levensles op mijn weg ligt dat ik maar niet geleerd krijg, is het dat... Ach soit, in zelfmedelijden baden heeft geen zin hé ;-) proberen op het positieve te richten en wie weet zit er alsnog een beebje in mijn buik... zou voor mij de verrassing van mijn leven zijn, maar kijk... De wonderen zijn de wereld nog niet uit hé... :) Denk ook dat ik me ineens zo moe en emo voel enz, omdat de pregnyl is uitgewerkt? Kan dat ook effect hebben? Hadden jullie daar last van?

Carootje, dank je meid zo lief! Ja het zijn de witte testen altijd hé, dat doet na ettelijke tijd toch iets met een mens... Denk ook dat ik nu zware dip heb omdat pregnyl is uitgewerkt? De tweede ww nu en super emo, verdrietig, moe... kan dat? jij dat gehad?
Ik vind het super dat je je gedachten wat kan verzetten want is allemaal niet gemakkelijk hé!!! Ik duim voor je beebje en voor jou dat jullie een super zwangerschap hebben en je kan genieten!!!

xxx
( 3 x nat.v. 1ste keer zw.->mama v. 2dochters en 1*,6/7/2016 curettage op 9wkn) =>
AMH 0,76, FSH 11, 36jaar, Verstopte eileiders, traag beweeglijk zaad, icsi 1 start maart,12/4 bn

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 5 april 2017, 10:25

Goeiemorgen lievekes!

pffff nu is het nog maar woensdag seg!! nog een hele week wachten :)
seg even een rare algemene vraag : hoe zit het met betrekkingen na een TP? ik durf niet :D

@ nr 3 : volgens mij heb je veel te vroeg getest hoor. ik zou het nog niet durven. heb dag na jouw een dag5 embryo (een blasto dus eigenlijk???) teruggezet gekregen... ik voel voorlopig echt nog niks. buiten veel snoep de laatste twee dagen een en borst die jeukt :D ik heb geen pregnyl moeten zetten dus weet niet of het daar kan aan liggen...
probeer dat knopje te vinden en om te zetten. moest dat kunnen hé , zou vree gemakkelijk zijn haha!!

@ ellen : hoe loopt het met de spuitjes?? hoe voel je je? hopelijk geen rare neven effecten

@ ebie : minder als een week nu!! seg maar zoveel pregnyl en clomid... dat zijn toch ook redelijk wat hormonen? wat moest je daarvoor misschien doen?

@hannelore : met de verse TP zag ik niet heel veel. nu echt een duidelijk stipje. maar mss zoals je zegt was dat een luchtbelleke :) hoe voel je je ondertussen? wel gek verhaal van die embryokes die ze samen invriezen seg!! ik zou ook voor 2 pogingen gaan, alles om die PU niet meer te moeten doen! fingers crossed dus!

@ jasmien : alles ok daar?

btw ik wil gerust de geheime facebook groep aanmaken. ik kan mensen toevoegen die ik als vriend heb of door e-mail adres in te geven. stuur dit dan even via privé bericht door dan maak ik er werk van!

dikke zoenen xx

Nr3
Berichten: 221
Lid geworden op: 4 maart 2017, 19:27

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Nr3 » 5 april 2017, 10:43

BB81 heb je mijn berichtje met mijn naam gekregen? :-)
Heb idd te vroeg getest en was eerder om te zien of de pregnyl uit mijn systeem was, toch kan ik niet meer tegen witte testen. Ik weet daar zo van... Maar ja, wie niet hé!

Die jeuk op borsten heb ik ook soms, maar voor de rest zijn alle symptomen zo goed als weg... Beetje moe,, suf, depri en nog wat opgezette buik en druk in buik, lage rugpijn en daar stopt het.. De eerste week had ik ontzettend veel symptomen... Kan er echt niet aandoen, maar ben zo een emo kieke nu en de vorige dagen niets!...

xxx
( 3 x nat.v. 1ste keer zw.->mama v. 2dochters en 1*,6/7/2016 curettage op 9wkn) =>
AMH 0,76, FSH 11, 36jaar, Verstopte eileiders, traag beweeglijk zaad, icsi 1 start maart,12/4 bn

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 5 april 2017, 12:04

goed ontvangen nr 3!
iemand een idee voor groepsnaam?
heb gecheckt, geheime groep kan niemand zien die geen lid is...

Hannelore89
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 oktober 2016, 18:33

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Hannelore89 » 5 april 2017, 12:14

BB81,
Ik heb je ook mijn gegevens gestuurd via privé-bericht !
Normaal kan je inderdaad niet de groepsinhoud bekijken als je er niet in zit, maar ik dnek wel dat je een melding krijgt op je notificatie-ding van "Hannelore is lid geworden van groep xxxx".

dus misschien een niet-ICSI-achtige naam bedenken? :D Laat u volledig gaan zou ik zeggen !
april 2016: pilstop
juli 2016: PCO vastgesteld
december 2016: slechte morfologie partner vastgesteld
maart 2017: ICSI 1 - mislukt
april 2017: ICSI 1 - opstart eskimo 1

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 5 april 2017, 12:17

je hebt een invite gekregen hannelore ;)
ga de naam hier niet in de groep smijten :P

x

Nr3
Berichten: 221
Lid geworden op: 4 maart 2017, 19:27

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Nr3 » 5 april 2017, 15:11

Nog dames die in het facebookgroepje willen? :-) xxx
( 3 x nat.v. 1ste keer zw.->mama v. 2dochters en 1*,6/7/2016 curettage op 9wkn) =>
AMH 0,76, FSH 11, 36jaar, Verstopte eileiders, traag beweeglijk zaad, icsi 1 start maart,12/4 bn

Elijne
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 februari 2017, 15:04

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Elijne » 5 april 2017, 16:30

Bericht verstuurd nr BB81 :P in de veronderstelling dat ik dat correct gedaan heb.

Xxxxx
Intake 02-2016
IUI 1: 10-2016 ->neg ; IUI 2 : 11-2016 ->neg
Laparoscopie 01-2017->endometriose graad 4
ICSI 1: 04-2017

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 5 april 2017, 16:41

Elijne schreef:
5 april 2017, 16:30
Bericht verstuurd nr BB81 :P in de veronderstelling dat ik dat correct gedaan heb.

Xxxxx
goed ontvangen ;) check je inbox even xx

MAYA123
Berichten: 37
Lid geworden op: 9 februari 2017, 16:45

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door MAYA123 » 5 april 2017, 20:06

Amai hier is weer heel wat bijgekomen precies! Ik geraak niet meer up to date als ik 3 x per week kom kijken, moet hier bijna fulltime job van maken!

BB81, "normaal gezien" heb je mijn mailadres. Kan je even checken? Ik kijk nu al uit naar het moment dat ik normale emoticons kan gebruiken wanneer ik een bericht naar jullie schrijf! #priorities
januari 2016: pilstop
januari 2017: slechte zaadkwaliteit vastgesteld
maart 2017: ICSI 1: negatief, geen cryo's

18/04 gesprek met gynaecoloog, poging 2 zal begin mei starten!

"Difficult roads often lead to beautiful destinations"

Elijne
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 februari 2017, 15:04

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Elijne » 5 april 2017, 20:36

Aan alle meisjes die nog bij het fb-groepje willen: WELKOM !

Maaaar... we blijven hier ook actief natuurlijk!

Efkes update: die spuitjes da loopt hier vre goed! Ik ben nie bang om da zelf te doen, das hup-zonder nadenken!
Ik voel wel enige "activiteit" in mijn eierstokken dus ik hoop dat dat een goed teken is!
Kan niet anders met al die positieve vibes van over gans het land :lol: Duizend maal dank daarvoor!

Ik moet dringend mijn agenda bijwerken dus daarom efkes een "lijstje" :

- wachten op heropstart :
* Hannelore (cryo-ronde)
* Jasmien (afspraak op 18-4)
* OnzeWens

- wachten op PU :
* Ellen

- wachten op TP :
* Ebie (cryo-ronde - tp op donderdag 13-4?)

- wachten op BN
* Carootje (weet niet precies wnn)
* Nr3 (11-4?)
* BB81 (12-4?)

Vul aan of verbeter waar nodig ladies ;)

@BB81: degene zonder vent gaat eens iets zeggen :D : ik zou gelijk ook niet meer durven na een tp. Langs ne kant dikke zever denk ik want koppels die op gewone wijze proberen die weten toch ook niet of en wanneer het juist gelukt is?

@Nr3: hang in there girl! Ik hoop dat volgende week daar snel is en dat je je niet al te mottig voelt. Niet dat het alles goed maakt maar we zijn er voor je!

@Carootje: ik duim mega hard dat je snel mag beginnen genieten!! Begrijpelijk dat de schrik erin zit natuurlijk maar laat ons hopen dat die deze keer ongegrond is! Toi toi meid!

@Jasmien: zoooo leuk! Communie-/Lentefeest-shoots! Zondag gaat het prachtig weer zijn dus ik vermoed dat het mega druk wordt voor jou!
Voel je je al terug een beetje beter eigenlijk?
Heb je ook ervaring met fotografie van dieren? Anders doorkruis ik het land he :) ik heb dat al altijd gewild! Nu ja, zou dat anders ook doen ze, voor een terraske 8)

@de andere dames: aan iedereen TONNEN succes gewenst!! Love you all!

Tot snel schatten xxxxx
Intake 02-2016
IUI 1: 10-2016 ->neg ; IUI 2 : 11-2016 ->neg
Laparoscopie 01-2017->endometriose graad 4
ICSI 1: 04-2017

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten