Eerste stapjes bij ICSI

ICSI Forum
Elijne
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 februari 2017, 15:04

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Elijne » 5 april 2017, 20:40

MAYA123 schreef:
5 april 2017, 20:06
Amai hier is weer heel wat bijgekomen precies! Ik geraak niet meer up to date als ik 3 x per week kom kijken, moet hier bijna fulltime job van maken!

BB81, "normaal gezien" heb je mijn mailadres. Kan je even checken? Ik kijk nu al uit naar het moment dat ik normale emoticons kan gebruiken wanneer ik een bericht naar jullie schrijf! #priorities
Jaaaah! Die dwaze emoticons hier, ik zit dat al gans den tijd te denken ! #SamePriorities :p

En idd, fulltime bezigheid om bij te blijven :lol: :lol:
Ne mens wil dan uitgebreid antwoorden maar dat duurt een uurke eer ge ten eerste alles in uw hoofd hebt opgeslagen en eer ge dan een degelijk antwoord geformuleerd hebt zijde nog een uur verder :shock: :lol:
Intake 02-2016
IUI 1: 10-2016 ->neg ; IUI 2 : 11-2016 ->neg
Laparoscopie 01-2017->endometriose graad 4
ICSI 1: 04-2017

libelle13
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 september 2016, 12:52

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door libelle13 » 6 april 2017, 9:34

Hoi allemaal
Mag ik mij hier aansluiten...lees hier al een tijdje mee omdat ik in hetzelfde 'schuitje' zit :cry:
Mijn echtgenoot en ik zitten sinds september 2015 in de MMM, na anderhalf jaar vruchteloos proberen voor een brusje voor ons dochtertje van 5j. Na 3 mislukte IUI's heb ik eind februari een kijkoperatie gehad om te zien waar mn klachten vandaan kwamen (zeer pijnlijke regels,bruinverlies, uitblijven zwangerschap). Hier hebben ze endometriose graad IV ondekt. In juni dan een laparoscopie ondergaan waar ze al de endo hebben weggehaald, alsook mijn linkereileider.
Na 3 verplichte 'pil'maanden zijn we in augustus 2016 vol goede moed aan onze 1ste IVF-poging begonnen. Deze hebben we echter moeten afbreken omdat ik niet goed op de hormonen (menopur) reageerde. resultaat: 1 follikel en geen escape IUI omdat follikel aan linkerkant zat (waar geen eileider meer zit). In Oktober begonnen met een hogere dosis menopur (4 ampullen), waaruit 3 eicellen kwamen, waarvan 1 bevrucht, maar poging jammer genoeg mislukt. In december volgende poging met 4 ampullen menopur. Deze poging werd afgebroken vanwege vroegtijdige eisprong (had ook weer maar 3 follikels). In februari zijn we begonnen met elonva en puregon, wat iets beter aansloeg: 5 eicellen gevonden, waarvan 3 rijp en 2 bevrucht: resultaat 1 verse tp en 1 cryo. De verse tp is uitgedraaid op een biochemische zwschap en de tp van de cryo in natuurlijke cyclus werd deze maand afgebroken door, alweer, een vroegtijdige eisprong :cry: . Nu dus wachten op regels en dan nieuwe cryo-poging.
Ik wens iedereen hier heel veel succes, en hoop dat onze wens snel in vervulling mag gaan!!
jun/16 endo gr. IV(verlies linkereileider)
aug/16 IVF1:1 foll.,poging afgebr.
okt/16 IVF1b:3 eic., 1tp,0cryos:mislukt
dec/16 IVF2:3 foll.:afgebr.door vroege eispr.
feb/17 IVF2b:5 eic.,1tp,1cryo:tp mislukt
maa/17 cryo in nat. cycl. afgebr.door vroege eisp.

Elijne
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 februari 2017, 15:04

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Elijne » 6 april 2017, 19:05

Welkom Libelle!

Amai wat een weg die jullie al hebben afgelegd!
Ik heb ook endometriose graad IV, dan ook 3 maand onderdrukt en nu ben ik bezig met mijn 1e ICSI.
Stimulatie is hier ook met Menopur... eerlijk? Als ik jouw bericht (en veel berichten van veel andere dames die Menopur gebruikt hebben) lees, dan zakt de moed mij in de schoenen.
De meeste vrouwen reageren precies niet of zeer slecht/traag op die Menopur.

Weet je hoe het komt dat je lichaam zo reageerde?

Waar ben je trouwens in behandeling als ik vragen mag? Zo vreemd dat je eisprong zo snel komt en dat ze al meer dan 1x te laat waren, dat moet zo vervelend zijn voor jullie..

Ik hoop nu dat je regels er snel door komen en dat je vol goede moed aan de cryo-ronde kan beginnen!

Lieve groeten,

Ellen
Intake 02-2016
IUI 1: 10-2016 ->neg ; IUI 2 : 11-2016 ->neg
Laparoscopie 01-2017->endometriose graad 4
ICSI 1: 04-2017

libelle13
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 september 2016, 12:52

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door libelle13 » 12 april 2017, 9:40

Hoi Elijne

ik heb een lage AMH waarde, dus zal nooit veel follikels produceren. Maar bij Elonva ging het precies wel beter als met Menopur. Dus als dit bij jou niet goed aanslaat zou ik hier eens achter vragen.
I.v.m mijn vroegtijdige eisprongen, ik weet ook niet precies hoe dit komt. Eénmaal heeft de orgalutran zijn werk niet gedaan (wat voor mijn gyn een raadsel was) en de laatste keer was in mijn natuurlijke cyclus. Aan het aantal echo's zal het niet gelegen hebben, want heb per cyclus minstens 5 echo's. Dus snap het ook niet echt. Vanaf volgende keer gaan ze ook mijn bloedwaardes goed in het oog houden. Is toch telkens weer een teleurstelling en ik hoop nu echt dat het snel eens mag lukken.
Er is hier precies niet meer veel beweging? Zitten jullie nog op andere forums?

gr

Libelle
jun/16 endo gr. IV(verlies linkereileider)
aug/16 IVF1:1 foll.,poging afgebr.
okt/16 IVF1b:3 eic., 1tp,0cryos:mislukt
dec/16 IVF2:3 foll.:afgebr.door vroege eispr.
feb/17 IVF2b:5 eic.,1tp,1cryo:tp mislukt
maa/17 cryo in nat. cycl. afgebr.door vroege eisp.

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 12 april 2017, 10:34

Hoi Libelle,

Het is idd nogal een weg die jullie aan het afleggen zijn :( wat is een biochemische zwangerschap eigenlijk? Ik ken al de termen niet zo goed... was het voor je eerste kindje ook zo problematisch??

Ik hoop in elk geval dat het nu snel mag lukken voor jullie...

Wij zitten niet op een ander forum :) we hebben een geheim faceboekgroepje gemaakt zodat we daar 'open en bloot' kunnen communiceren. Gaat iets vlotter als hier.
Je bent van harte welkom , als je graag wilt aansluiten stuur je mij best een prive bericht hier met je naam en dan voeg ik je toe

Dikke zoen

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 12 april 2017, 12:55

Hoi TineLine

Ik heb net hetzelfde: torenhoge AMH waarde (33) en PCOS dus. Ben zelf sinds december in Jette bezig en bij Dr De Vos, die weet wel wat hij doet hoor. Hoogstwss gaan ze bij jou ook IVM voorstellen. Ze gaan dan heel licht stimuleren en onrijpe follikels oogsten. Die worden dan overnacht uitgerijpt in het labo en via ICSI bevrucht. Ze laten die dan uitgroeien tot dag 5 , als je geluk hebt kan je een verste terugplaatsing laten doen, indien baarmoeder niet optimaal vriezen ze ze in.

Eerste gesprek is verkennend gesprek: ze doen ook bloedname en echo voor een juist beeld van de situatie te krijgen. (je moet ook je medisch dossier meenemen), zaad van je man zal hoogstwss ook opnieuw getest worden, maar dat is op afspraak en moet je andere keer voor teruggaan. Je krijgt dan vervolgafspraak waar ze een behandeling gaan voorstellen. Je kan dan direct akkoord gaan of bedenktijd vragen. WIj hebben onmiddelijk ingegaan op voorstel. Ik ben naar Jette gestapt met IVM in mijn hoofd.
Je gaat daar in goede handen zijn!

Bij mijn pick up hebben ze 89 follikels geoogst, waarvan ze met 50 aan de slag zijn kunnen gaan , daarvan waren er 22 bevrucht en zijn ze 15 tot dag 5 geraakt. al bij al een mooi resultaat!

Ik vind het gek dat met je PCOS en hoge AMH waardes ze IVF doen? dat is best gevaarlijk ivm overstimulatie...

succes in elk geval!!

BB

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door BB81 » 12 april 2017, 12:56

je hebt nog 2 cryo's dus mss gaan ze die nog eerst proberen? lijkt me niet onlogisch...
met IVM heb je wel meer terugbetaalde pogingen

libelle13
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 september 2016, 12:52

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door libelle13 » 12 april 2017, 14:22

Hoi BB1

een biochemische zwangerschap is als er een stijging is van het zwangerschapshormoon (dus er is heel even 'iets' geweest) maar dat de ontwikkeling snel stopt. Bij mijn dochter was het raak in ronde 2 (natuurlijk) dus vind het echt zo raar dat het nu maar niet wil lukken.
Ik wil wel lid worden van het groepje op FB. K stuur je een PB

Merci!

xxx
jun/16 endo gr. IV(verlies linkereileider)
aug/16 IVF1:1 foll.,poging afgebr.
okt/16 IVF1b:3 eic., 1tp,0cryos:mislukt
dec/16 IVF2:3 foll.:afgebr.door vroege eispr.
feb/17 IVF2b:5 eic.,1tp,1cryo:tp mislukt
maa/17 cryo in nat. cycl. afgebr.door vroege eisp.

Cecile
Berichten: 23
Lid geworden op: 7 maart 2017, 9:59

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Cecile » 22 april 2017, 18:31

Hallo

Ik start normaal morgen met mijn eerste inspuiting, maar ik had een vraag. Misschien dat jullie mij kunnen helpen...
Deze namiddag zijn mijn regels begonnen en normaal moet ik de tweede dag van mijn regels mijn eerste prik geven. Doordat het weekend is, is de apotheek waar ik die inspuitingen moet halen gesloten.
Kan dat kwaad dat ik pas maandag, dus de 3de dag van mijn regels begin met mijn inspuiting?

Groetjes

Elijne
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 februari 2017, 15:04

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Elijne » 23 april 2017, 10:30

Hey Cecile,

Das wel een beetje vreemd. Normaal moet je op dag 3 van je regels eerst op controle (bloedname) om te zien of je hormonen goed staan.
Op dat moment krijg je je medicatie vh centrum ook mee. 'svAvonds bellen ze dan of je mag beginnen of niet.
Hoe komt het dat jij al op voorhand wist dat je vandaag moet beginnen prikken als je gisteren pas je regels hebt gekregen, jouw arts kon dat toch nog niet voorspellen? Sowieso had je dan je medicatie al moeten klaar liggen hebben, rekening houdend met het feit dat het weekend is.
Iedereen heeft natuurlijk een ander schema maar hier stel ik mij toch vragen bij.

Normaal moet je sowieso op dag 3 beginnen maar ik denk dat je best even je dokter of op zijn minst iemand vh ivf-centrum belt. Waar ben je in behandeling?

Veel succes alvast!

Groetjes Ellen
Intake 02-2016
IUI 1: 10-2016 ->neg ; IUI 2 : 11-2016 ->neg
Laparoscopie 01-2017->endometriose graad 4
ICSI 1: 04-2017

Cecile
Berichten: 23
Lid geworden op: 7 maart 2017, 9:59

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Cecile » 24 april 2017, 9:40

Hey Ellen

Ik ben vorige week nog op controle geweest en mijn dokter zei me van zodra ik mijn regels had, dat ik mocht beginnen. Ik moest wel wachten tot ze goed doorgekomen waren en mocht dan ook maar pas de medicatie halen.
Ik zal voor de zekerheid toch nog eens bellen naar mijn dokter.

Groetjes

madeliefje93
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 april 2017, 17:19

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door madeliefje93 » 24 april 2017, 18:49

Ik mocht ook beginnen vanaf mijn regels er waren. En bij mij zijn mijn regels ook er pas de dag Voor ik moest beginnen spuiten volgens het schema erdoor gekomen

madeliefje93
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 april 2017, 17:19

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door madeliefje93 » 24 april 2017, 18:51

Ik krijg wel medicatie mee van het ziekenhuis

Cecile
Berichten: 23
Lid geworden op: 7 maart 2017, 9:59

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door Cecile » 25 april 2017, 10:02

Ik ben gisteren begonnen met mijn medicatie. Het was niet erg dat ik pas de 3de dag van mijn regels begon met de spuiten.
Ik had wel de hele avond verschrikkelijke hoofdpijn. Zijn er nog van jullie die dit hadden?

Groetjes

madeliefje93
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 april 2017, 17:19

Re: Eerste stapjes bij ICSI

Bericht door madeliefje93 » 25 april 2017, 11:09

Mijn eerste ronde is nu bijna afgelopen, vrijdag nog enkel bloed laten trekken. Ik heb gelukkig nooit last gehad van de bijwerkingen, maar als ik zo lees hangt dat echt af van persoon tot persoon. Ik wens je alvast veel succes. Ik hoop dat de hoofdpijn niet blijft duren.
Hoop dat er veel eitjes mogen groeien, echt het allerbeste gewenst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten