Icsi 2017 april-mei-juni

ICSI Forum
Plaats reactie
doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door doorzetter » 20 maart 2017, 16:53

Beste lotgenoten

Er was nog geen nieuw topic geopend dus bij deze.

We hebben hier een peuter rondlopen en we willen hem geaag een broer of zus geven.
We hebben nog 2 cryo 's in de vriezer zitten.
7 maart zijn we naar jette geweest en we mochten starten bij de volgende cyclus.
Heb nu mijn regels dus woensdag eerste bloedname.
K schat dat ik tussen 5 en 9 april een tp ga hebben.

Dus laat alle positieve vibes maar tot hier komen!
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door doorzetter » 20 maart 2017, 16:54

Wachten op pick up:


Wachten op terugplaatsing:
Doorzetter

Wachten op bn:


Zwanger:
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Honey89
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 september 2016, 10:33

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door Honey89 » 20 maart 2017, 19:56

Doorzetter ik kom me hier ook toevoegen.
Heb net een tweede miskraam achter de rug. Woensdag op controle of alles daarbinnen terug schoon is.
Heropstart zal waarsschijnlijk voor in april zijn. Ik heb nog drie cryo s maar geloof daar niet zo in. Aangezien ik enkel zwanger geraak van verse tp.

Ik heb een eerste afspraak in jette op 21 april. Ik moet wel eerst mijn cryo s opgebruiken in gent.
Welke dokter heb jij in jette?
08/2014: pco
09/2015: Icsi 1: geen tp overstim.8 Cryo's/4lage hcg v 30.
08/2016: Icsi 2: MK lege vruchtzak2.1 neg 2.2 geen tp
01/2017: Icsi 3: MK 7w (3cryo)

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door doorzetter » 20 maart 2017, 21:37

Het spijt mij om dat te horen. Veel sterkte alvast.

Bij mij is het juist omgekeerd, ik geloof meer in cryo s aangezien ik daar zwanger ben van geworden en bij mijn verse mijn baarmoeder nog niet rustig was.

Ik ga bij Dr blockeel in Jette. Ben daar wel content van. Hij is wel eerlijk en direct maar hij heft wel humor. Ik voel mij bij veel dokters totaal niet op gemak maar bij hem valt dat heel goed mee.
Bij welke dokter heb jij een afspraak?
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door doorzetter » 21 maart 2017, 14:02

Daarstraks was ik in de action zn heb ik ineens zwangerschapstesten gekocht. Het overviek me dat we nu een kans op zwangerschap hebben.

Bij mijn eerste zoontje wist iedereen dat we in behandeling waren.
Nu enkel mijn beste vriendin omdat zij ook gaat helpen met opvang voor xander als we naar jette moeten.
Langs de ene kant is het omdat ik ook is iedereen wil verrassen maar langs de andere kant weet ik dat niet iedereen het er mee eens gaat zijn dat we nog voor een 2de kind gaan.

Afgelopen jaren zijn niet makkelijk geweest, zware bekkeninstabiliteit, die is beter maar niet weg. Heb wat last gehad van depressie en angstaanvallen. We hebben niet veel opvang in de familie, geen grootouders meer voor de kinderen. Wel een tante die een dagje opvang beloofde maar aangezien ik thuis was omdat ik in ziektekas zat en ik toch thuis was, liever op haar kleindochter ging letten. Dus daar ga ik ook niet meer op rekenen bij een 2de.

Langs de andere kant hebben we besloten dat ik de komende jaren niet meer ga werken. Nu zit ik thuis maar de ziekenkas zit me op de hielen voor terug te gaan werken. Ze mogen die uitkering houden, als dat betekend dat ik er altijd stress rond heb. Ze raken ook altijd mujn papieren/ verslagen kwijt. Moet ze nu voor de 3de keer gaan afgeven in de hoop dat ze ze weer niet kwijt spelen.

Nu we die beslissing hebben genomen valt die druk weg, het gevoel van te profiteren weg en heeft dat een gunstige invloed, zowel lichamelijk als geestelijk. Heb veel meer energie.

Zo doet goed om het eens af te schrijven van me.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door doorzetter » 1 april 2017, 17:44

Aangezien het april is, reageer ik maar hier. Hopelijk nog wat lotgenoten die dezer maanden starten of al bezig zijn.

Daarstraks telefoon gekregen van Jette.
Moet tussen 18u en 20u pregnyl spuiten, vanaf morgenochtend 3 keer per dag utrogestan.
Vrijdag is de terugplaatsing gepland. Ze bellen tussen 11u en 12u of de tp doorgaat of niet.

Nu ga ik wel is terugbellen want moet wel opvang voorzien voor mijn zoontje en als ik die nog moet wegbrengen en ik moet er bv om 13u zijn dan haal ik dat niet aangezien ik in Antwerpen woon.

Wie is er nog bezig of gaat beginnen.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door Fiekemarieke » 1 april 2017, 18:13

Doorzetter, ik heb gisteren mijn eerste tp gehad in Jette. Ze hebben mij om 11.20 gebeld en ik moest er om 14.15 zijn. Maar je kan mss wel vragen dat ze je bij de eerste bellen om het geregeld te krijgen ?
De beslissing om voor een tweede te gaan ligt enkel bij jullie he, daar heeft niemand zich mee te moeien.. En super dat jullie die stap gezet hebben om thuis te blijven, als je je daar beter bij voelt. Zou het ook wel willen, eens er kindjes zijn..

Ik gebruik trouwens ook altijd de testen van de action en die zijn bij mij al altijd correct geweest. Vanmorgen even getest om te zien of de pregnyl uit mijn lijf is en hij was idd wit.
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

luchtballon
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 juni 2016, 19:40

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door luchtballon » 1 april 2017, 21:43

doorzetter
waarom had je last van angstaanvallen en depressie? omdat ik er precies ook last van heb. ik denk dat het vooral faalangst is door al die mislukte behandelingen. wat deed je om je beter te voelen?
4IUI negatief
1icsi 5cryo's negatief
2isci 1vers tp negatief
3isci 1vers tp negatief, 1cryo tp biochemische zw, 2cryo's tp neg (nog 1cryo)

onzewens7374
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 januari 2016, 18:53

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door onzewens7374 » 1 april 2017, 22:58

Hier slecht nieuws gekregen vandaag: ICSI poging 9 is mislukt. Al veel geweend vandaag en tegelijk al een beetje plannen beginnen maken voor de volgende poging. Dat zal waarschijnlijk voor eind mei/begin juni worden zodat we hopelijk volgend jaar rond deze tijd ons lentekindje hebben. Blijven hopen, in elk geval... :)

secondwish85
Berichten: 91
Lid geworden op: 7 februari 2017, 9:36

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door secondwish85 » 3 april 2017, 16:04

Dag iedereen,

Ik zou me ook graag bij jullie groepje voegen. Wij zijn gestart met onze derde ICSI poging. Zaterdag terug het eerste spuitje puregon gezet... spannend!

Wij doen ICSI ikv een pgd-traject (erfelijke aandoening die we wensen uit te sluiten). Daarnaast heb ik ook een heel dun baarmoederslijmvlies, zonder duidelijke reden. We hebben reeds een dochtertje, ook met ICSI geboren in 2015, dus ik weet wel dat het kan :-). Wij gaan ook in Jette en sinds kort ook bij Dr. Blockeel.

Sinds vorige zomer zijn we aan het proberen voor een tweede kindje:
- 2016: 2 x terugplaatsing cryo, niet blijven plakken
- jan 2017: verse ICSI-poging: 16 eicellen na pick-up -> 9 embryo's -> geen enkele was gezond (pgd-test), dus geen tp gehad... een heel grote teleurstelling...
- 01/04 opnieuw gestart... hopelijk dit keer een beter resultaat!


Kop op iedereen, af en toe wat depressieve gevoelens is ok, het is ook niet niks wat we doormaken! Die hormonen houden echt de zot met ons lichaam en geest! Ook ik voel dat ik hier veel vatbaarder voor ben dan vroeger.
Heb ook even een serieuse dip gehad na onze vorige poging, maar heb gelukkig mijn moed terug bijeen kunnen rapen. Het zonnetje buiten helpt daar ook wel bij :-) en ook de gedeelde ervaringen hier op het forum.

@doorzettertje: veel succes vrijdag! Niet te veel aantrekken van wat anderen zeggen, en gewoon voor je eigen droom gaan!

@ onzewens: wat ben je sterk! super dat je zo positief blijft! hopelijk mag de volgende keer de goeie keer zijn!

groetjes,

Secondwish85

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door doorzetter » 3 april 2017, 17:03

Luchtballon: die depressie en angstaanvallen hadden in mijn geval niets met de behandeling te maken. Wel met mijn verleden, lichamelijk niet in orde zijn, moederschap.

Persoonlijk vind ik de behandeling lichamelijk en sich bij mij wel meevallen.
Waar ik wel soms met worstel dat wij nooit zelf zwanger kunnen geraken. We hebben niet elke maand een kans en hangen af van derden.

Onzewens: veel sterkte van ons. Even het laten bezinken en er dan terug tegen aan. Ik duim allesinds mee.

Secondwish85: welkom hier. Kan geloven dat het een tegenslag was dat er geeneen geschikt was.
Duim mee dat het bij de volgende poging wel goei tussen zitten.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

secondwish85
Berichten: 91
Lid geworden op: 7 februari 2017, 9:36

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door secondwish85 » 4 april 2017, 12:10

Hoi,

Even het lijstje aangevuld, hopelijk komen er nog meer meiden ons vergezellen...
En hopelijk zitten we allemaal snel in de laatste categorie :)

Wachten op pick up:
Secondwish85

Wachten op terugplaatsing:
Doorzetter
Honey89

Wachten op bn:
Fiekemarieke

Wachten op heropstart:
Onzewens

Zwanger:

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door Setta » 5 april 2017, 22:07

Ik vervoeg me hier even. Vandaag laparoscopie gehad: totaal geen afwijkingen te zien, dus in principe is dit goed nieuws. Maar: voor mij is het eerder teleurstellend omdat ik nu geen reden heb waarom de innesteling altijd fout gaat. Ik ga nu denk ik nog eens een stollingsonderzoek laten doen, maar wellicht gaat dit ook geen nut hebben.

Zo frustrerend allemaal!! Plus: nu wellicht maand moeten wachten en pas in mei opnieuw een terugplaatsing. Voor iemand die ongeduldig is: echt een straf!
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

secondwish85
Berichten: 91
Lid geworden op: 7 februari 2017, 9:36

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door secondwish85 » 6 april 2017, 11:15

Hoi allemaal, ik zit nu op dag 6 van mijn stimulatieperiode ( puregon 150, sinds vanmorgen orgalutran erbij) en ben zoooo misselijk en enorm veel hoofdpijn, wie heeft hier ook last van?

Is intussen reeds de 3de keer dat ik dezelfde stimulatie krijg, maar is precies nog nooit zo erg geweest. Ik reageer wel heel fel op de medicatie, had de eerste keer (bij zwangerschap van onze dochter) een heel ernstige overstimulatie. Bij mijn tweede ICSI ook overstimulatie, maar toen was er niets om terug te plaatsen. Nu gaan we sowieso voor freeze-all wegens het overstimulatiegevaar.

Aangezien ik mij nu al zo slecht voel, vrees ik dat het dit keer weer plezant gaat worden na de pick-up :( :( :(

Ik heb gisteren wel 1 glaasje wijn gedronken, zou het daaraan kunnen liggen? Drinken jullie soms een glaasje tijdens de stimulatieperiode? ik drink na een tp niks, maar tijdens de stimulatieperiode zou ik dat wel eens doen (oa om vragen te vermijden, heb er geen zin in dat mensen denken dat ik zwanger ben, had gisteren receptie op het werk en wou niet dat iemand iets zo insinueren) Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Fiekemarieke
Berichten: 502
Lid geworden op: 27 januari 2016, 21:16

Re: Icsi 2017 april-mei-juni

Bericht door Fiekemarieke » 6 april 2017, 18:18

Secondwish, ik drink zeker af en toe iets tijdens de stimulatieperiode. Geen sloten he, maar als er zoals je zegt een gelegenheid is, waarom niet.. Ik zit nu in mijn wachtweken en gisteren heb ik bij mijn grootouders een paar slokken gedronken om geen argwaan te wekken. En dan van glas gewisseld met mijn nicht :D

Op zich is het nu wel nog heel vroeg om al een ovs te hebben he. Volgens mij kan dat zelfs niet voor de PU. Maar jij weet het best hoe je je voelt, je arts weet er van en je wordt goed opgevolgd. Dus luister maar goed naar je lichaam en trek op tijd aan de alarmbel ! Ik hoop dat het na de PU zal meevallen. Heb ook al eens een ovs gehad dus ik weet wat het met je doet..
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten