Dames in genk?

ICSI Forum
Plaats reactie
Katja
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 april 2017, 15:39

Dames in genk?

Bericht door Katja » 17 april 2017, 10:53

Heyhey dames, wie van jullie zit ook in genk? Wat zijn jullie ervaringen? Groetjes

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Dames in genk?

Bericht door clau » 17 april 2017, 17:53

Hoi katja. Ik was in behandeling in genk (2010 en nu in februari)
Is er iets specifiek wat je wilt weten?
Grts en alvast veel succes!
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Katja
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 april 2017, 15:39

Re: Dames in genk?

Bericht door Katja » 18 april 2017, 12:30

Hey clau, vooral na jullie ervaringen. K heb dr dhondt, persoonlijk vind k haar heel koel en afstandelijk. of ligt dat aan mij?. Mijn huisarts zegt dat genk beste resultaten haalt. Het is dat wat telt..

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Dames in genk?

Bericht door clau » 19 april 2017, 10:13

Die dokter ken ik niet. Ik had dr Mestdagh. Ook koel en wat afstandelijk maar ze hebben dan ook zoveel patiënten he. Genk voelt persoonlijk als een klein fabriekje. Kijk maar naar de wachtzaal smorgens, verschrikkelijk. Vroeger was het nog erger dan zat het om 7uur al stampvol daar. Maar idd het zijn de resultaten die tellen. Ik heb in feb de 1e IVF gedaan voor een 2de kindje en ben nu 11w zwanger. In 2011 waren van de 2de verse IVF poging zwanger. (Ervoor wel nog IUI's gedaan) Dit is inmiddels een prachtige meid van bijna 6.
Persoonlijk vind ik dat je meer hebt aan de consulentes ;) echt als je met vragen zit, stap bij hun binnen en dan krijg je gegarandeerd wel uitleg.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

kleintje
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 juli 2016, 22:10

Re: Dames in genk?

Bericht door kleintje » 19 april 2017, 11:40

Hou ik zit ook in genk , ben nu bezig aan mijn 4 de ivf poging , eigenlijk telde eentje niet mee dus nu 3 de , wel al 5 inseminatie achter de rug , ik be bij dr ombelet , vindt wel dat ze allemaal heel zwijgzaam zijn , enkel de concelente die zijn super vriendelijk en begrip vol , ben al ongeveer 1,5 jaar bezig hiermee ,gezien mijn leeftijd duurt het blijkbaar heel lang (40),
Stop pil '13
5 insiminatie '16
1 ste ivf 5 fol 2 ei 1 tp
2de ivf 6 fol geen ei
3 icsi 5 fol 4 ei 2 bevr 2 tp
4 icsi 6 fol 4 ei geen bevr
5 icsi nu jette 5 fol 4 ei 2 bevr 1 tp mss 1 cryo

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dames in genk?

Bericht door mich75 » 19 april 2017, 13:26

Ik ben in Genk in behandeling geweest. Ik had dr. Mestdagh voor de consultaties, maar voor echo en pu heb ik vaak dr. Dhondt gehad omdat dr. Mestdagh steeds verlof had op die momenten. Ook 1x dr. Ombelet.

Genk is goed als er niets speciaals aan de hand is, maar als er iets meer aan de hand is dan kan je beter ergens anders naartoe.

Ik heb er 3x icsi gedaan en 2x zijn er fouten gebeurd en na de laatste keer was voor mij de maat vol.

Na mijn eerste poging hebben ze een conclusie getrokken dat we aangewezen waren op ecd. Wij konden ons hier maar moeilijk bij neerleggen en hebben dus voortgedaan met eigen materiaal. Na de overstap naar een ander centrum is gebleken dat mijn eitjes tip top zijn. Het probleem bleek bij mijn man te liggen maar dat hebben ze in Genk nooit gezien.

Een raad die ik iedereen zou meegeven: als je twijfels hebt of je bent na een aantal pogingen nog geen stap verder, ga eens voor een second opinion. In puur geluk geloof ik niet :wink:
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Katja
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 april 2017, 15:39

Re: Dames in genk?

Bericht door Katja » 19 april 2017, 15:58

Ik start in mijn volgende cyclus met icsi. Bij ons ligt het probleem ook bij mijn man. Hij maakt antistoffen aan op zijn zaad. Heb nog niet heel veel ervaring met de consulentens. 1 gesprek gehad, uitleg behandeling. Ik ga starten met puregon. Wat is het verschil tussen puregon en menopur? Groetjes

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Re: Dames in genk?

Bericht door clau » 19 april 2017, 19:56

Puregon is met voor gevulde capsules en een prikpen. Menopur moet je zelf optrekken en dan inspuiten.
Qua werking weet ik het niet maar ik vond de pen fijner in gebruik.

Mich raar dat ze dat niet gezien hebben. De partners worden toch ook helemaal gescreend?
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dames in genk?

Bericht door mich75 » 24 april 2017, 10:05

Puregon is een synthetisch hormoon, Menopur is een natuurlijk hormoon, afkomstig uit urine van dames (niet over nadenken :wink: ) en wordt eerder gebruikt voor oudere dames en low responders.

In principe weet de ferti-arts wel wat het best past, daar starten ze mee, is het resultaat niet als gehoopt dan veranderen ze wel eens naar iets anders.

Ik heb altijd Menopur moeten gebruiken, bij de 3 pogingen in Genk amper 0 of 2 bruikbare eitjes. In Jette dezelfde medicatie en tussen de 3 en 6 bruikbare eitjes.

Ik werd in Jette wel veel beter opgevolgd tijdens de behandelingen, zo gebeurde het meer dan eens dat ik niet mocht starten omdat mijn bloedwaarden niet goed stonden terwijl men Genk wel bloedafnames deed maar er naar mijns inziens niet met deden.

Ik ga ook nog wel even zeggen dat ik er van overtuigd ben dat door mijn ervaringen in Genk men in Jette ook veel sneller wist hoe het zat en welke behandeling bij mij paste.

Gewoon alles ondergaan en hopen dat het goedkomt!

@clau, mijn man had zeer weinig zaadcellen, maar daar hadden ze de oplossing voor, ICSI, 1 zaadcel per eicel is voldoende en ik had amper eitjes. Toen er geen bevruchtingen waren was de conclusie dat het aan mijn eicellen lag gezien mijn leeftijd (38-39j).
In Jette wilden ze dit wel geloven en hadden ze ons aangeraden om 2 pogingen te proberen omdat een ander labo misschien het verschil zou maken, maar na 1 poging waren ze daar zo goed als zeker dat het niet de eicellen maar de zaadcellen waren. De 2 volgende pogingen hebben we met donorzaad gedaan en telkens 100% bevruchting en allemaal van goede kwaliteit.
De eerste keer een freeze all gehad en ook effectief alles kunnen invriezen, de 2de keer tp gehad en resterende ingevroren. De prof was zelf in shock dat ik 100% bevruchting had op mijn leeftijd.

Wat ik ondertussen al wel geleerd heb op dit forum is dat er meerdere koppels hetzelfde probleem hebben als wij maar wij hebben geluk gehad dat we steeds 0 bevruchtingen hadden. Er zijn dames geweest die ook ecd moesten doen en uiteindelijk ook niet zwanger geraakten en daarna bleek dat het ook bij de man lag en die dan verder moesten met ecd en donorzaad.

Loesie81
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:59

Re: Dames in genk?

Bericht door Loesie81 » 24 mei 2017, 15:36

Hallo,

Ik zit in Genk, inmiddels aan mijn 5de IUI.
Inderdaad zorgen de consulenten er voor het menselijk aspect, en dokters tja zullen dokters blijven. Ik kan tenminste bij de consulenten terecht voor mijn vragen en de nodige steun.

Ik denk dat zowel Jette, Genk, Gent, ... goede resultaten boeken.

Ach we zullen wel zien, de natuur moet natuurlijk ook haar werk kunnen doen hé,dus ja geluk is ook een beetje nodig.

GR
09/2016: pîlstop
10-11-12/2016: onderzoeken
01/2017 1ste IUI - negatief
02/2017 2de IUI - negatief
03/2017 3de IUI - negatief
04/2017 4de IUI - negatief
05/2017 5de IUI - negatief

Milu
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 maart 2018, 11:09

Re: Dames in genk?

Bericht door Milu » 2 mei 2018, 10:07

Hoi dames,

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Ik ben ook bezig met IUI in Genk.
Vandaag de inseminatie :wink:

Ik heb eigenlijk geen klachten over Genk,het eerste gesprek was met dr.Ombelet maar daar hadden we zo'n slecht gevoel bij dat we zijn overgestapt naar Dr.D'Hondt.
1 gesprek mee gehad en meestal doet zij ook de echo's.
Onze vaste consulente is echt erg lief en als we vragen hebben kunnen we daar ook altijd terecht.

Ik heb me wel laten vertellen dat het ziekenhuis in Jette beter zou zijn en 'sneller' resultaat zou geven, of ik dit moet geloven laat ik in het midden want volgens mij zijn de behandelingen gewoon hetzelfde. Of toch als je niet echt een probleem hebt zoals bij mij.

In Juli heb ik een afspraak voor acupuntuur, enkele vriendinnen van mij die ook bezig waren met IUI en IVF maar niet zwanger wouden raken en geen problemen hadden, zijn de maand nadat ze acupuntuur hadden laten doen zwanger geraakt :wink:

Groetjes,
Michelle
Maart 2018: 1ste IUI/ cyste op de eierstok. Niet zwanger
April 2018: 2e IUI/ niet zwanger
Mei 2018: 3e IUI/ niet zwanger

Meral
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 augustus 2018, 23:24

Re: Dames in genk?

Bericht door Meral » 26 oktober 2018, 9:21

Beste dames , doen ze in genk ook embryo plaatsing ook op feestdagen? Hebben jullie enig idee

Belleke0507
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 oktober 2018, 17:10

Re: Dames in genk?

Bericht door Belleke0507 » 26 oktober 2018, 10:00

Das overal beetje zelfde ik heb in Gent geweest Jan palfijn en ik ben nu 6 weken zwanger van terugplaatsing van 2 embryo's icsi en nog nooit klachten gehad 😀

Sanne1990
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 september 2018, 13:02

Re: Dames in genk?

Bericht door Sanne1990 » 8 november 2018, 10:25

Hallo dames!

Ik ben nu ook al een tijdje in Genk bezig.
Zitten nu aan de 2de ICSI-behandeling.

Wij hebben Dr. Mestdagh, zijn over het algemeen wel tevreden over haar enkel komt ze soms wat verstrooid over.
Maar het meeste heb je nog steeds aan de consulentes. Zij zijn echt super!

Het is er inderdaad wel beetje fabriek achtig maar het enige wat voor mij belangrijk is is dat het iets oplevert.


Groetjes
En veel succes iedereen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten