Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

ICSI Forum
Hope5
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 april 2017, 21:09

Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Hope5 » 20 april 2017, 21:19

Dag Dames

Mijn 5de icsi is mislukt. Dit is de tweede poging die we in Jette hadden.
De eerste 3 pogingen hebben we gedaan in JP. Dit wad een ramp. Nooit succes.
De 4de icsi in Jette. Tp van 2 embryo's; 1 excellent en 1 goed embryo. Resultaat; zwanger van mijn zoontje. ❤️

Nu proberen we voor een brusje. De 5de icsi waarbij volgens de embryologe een echt perfect embryo is teruggeplaatst is helaas mislukt. Dit slaat terug in als een bom. Ook al ben ik al zielsgelukkig met mijn zoontje, toch blijft het pijnlijk want een 2de is evenveel gewenst.
Nu blijk ik voor het eerst een cryo te hebben. Ook al leek het op het moment van de terugplaatsing dan de andere embryo's het minder goed deden, blijk ik nu toch een cryo te hebben.
Daar ben ik uiteraard superblij mee! MAAR, nu vraag ik me af of dit wel kans op slagen heeft?
Welke kwaliteit vriest men in in Jette?

Graag ervaringen, zowel positief als negatief. Zodan ik me kan voorbereiden op wat komt. Deze laatste poging had ik het al echt zwaar. Ook fysiek. Ik heb altijd vrij veel eicellen en veel bevruchtingen, nu terug 10 bevruchte embryo's. Maar vanaf dat 3 gaan ze echt achteruit en delen ze trager. Dus nu ook 'maar' 2 die bruikbaar zijn.

CiMo
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 september 2016, 13:12

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door CiMo » 21 april 2017, 11:43

Ik kan niet zeggen dat het zal lukken. 1 crryo was bij mij meteen raak en is mijn zoontje van twee. De tweede keer is het misgelopen op 6,5 weken. Het is een combinatie van medische kennis, met andere factoren en een dosis pecht en geluk.... Succes!

Hope5
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 april 2017, 21:09

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Hope5 » 21 april 2017, 11:48

Bedankt voor je reactie!

Ik ben bang dat het geen kans op slagen zal hebben. Een vers embryo lijkt me beter. Maar het is zoals mijn man zei, als de kwaliteit niet goed zou zijn, dan vriezen ze in Jette gewoonweg niet in zeker? Hij is ervan overtuigd dat we daardoor toch een extra kans hebben.

Ik weet niet aan welke voorwaarden een embryo moet voldoen om ingevroren te worden. Dat zou ik wel graag weten.

secondwish85
Berichten: 91
Lid geworden op: 7 februari 2017, 9:36

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door secondwish85 » 21 april 2017, 12:32

Dag Hope5,

Ikzelf ga ook naar Jette. Ik heb altijd gehoord dat ze in Jette enkel de hele goede invriezen. De allerbeste plaatsen we eerst terug (dus meestal vers), dan de volgende beste kwaliteit enz. Zelf heb ik ook altijd veel embryo's maar er worden er maar heel weinig ingevroren, dus denk ik dat ze toch echt enkel de sterke overhouden.
Elke tp is een kans op zwangerschap en ik heb hier op het forum toch al vaak mensen tegengekomen die zwanger warden van cryo's!

Nog een weetje om in cryo's te geloven: zowel mijn arts in Jette als mijn plaatselijke arts zeggen dat de kans op zwangerschap met cryo's groter is, omdat je lichaam helemaal herstelt is van de stimulatie/pu. Ikzelf doe steeds freeze all, en dus enkel nog tp van cryo's (door erge overstimulatie bij eerste zwangerschap)
Bij mijn laatste tp in Jette vertelden ze mij zelfs dat het kan dat ze in de toekomst enkel nog op deze manier zullen werken omdat de kans op zwangerschap groter is en het proces van invriezen/ontdooiien zo sterk verbetert is dat er geen kwaliteitsverlies van de embryo's meer is.

Blijven hopen dus!!

Hope5
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 april 2017, 21:09

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Hope5 » 22 april 2017, 11:35

Hey Secondwish85

Ik herken zoveel van wat je schrijft.
Deze keer heb ik enorm veel last. Nu is mijn menstruatie goed doorgekomen. Maar ik heb nog pijn in mijn buik van de punctie. Mijn lichaam herstelt moeilijk. En naar mijn aanvoelen is de poging mislukt door de zware pu.
Ik denk erover na om dit te bespreken met de prof en te vragen of er volgende keer ook ev een freeze-all zou kunnen gebeuren. Voor deze beurt en eigenlijk tijdens de stimulatie was ik hier absoluut niet voor. Maar ik ben echt geschrokken van de impact op mijn lichaam. De vorige 4 keer heb ik totaal anders ervaren. Nu kreeg ik de hoogste dosis tot nu toe, 200 eenheden. Maar de opbrengst was gelijk als de vorige poging met 150 eenheden. Bizar toch?
Vorige poging was zelfs minder lang dan deze. Maarja, ik ben ondertussen toch bijna 2j ouder. Waarschijnlijk zal dat de oorzaak zijn... .
In ieder geval begin ik meer te geloven in een cryo. Hopelijk overleeft het de dooi, nu we er eens 1tje hebben... .

secondwish85
Berichten: 91
Lid geworden op: 7 februari 2017, 9:36

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door secondwish85 » 24 april 2017, 10:45

Dag hope, misschien neig je een beetje naar overstimulatie? Ik heb bijna na iedere pu los vocht in mijn buik, dat kan wel pijnlijk zijn. Enige manier om hiervan af te geraken is heel veel rusten en eiwitten eten. Als je gewicht verhoogd is in vgl met voor de pu, ga je best een langs bij de gyneacoloog om dit te laten controleren. Bij mij gaat het meestal over als ik maandstonden krijg. Maar fysiek valt de pu mij steeds zwaar. Daarom hoop ik telkens dat het de laatste keer geweest is :wink:

Bij welke dokter ga je in Jette? Ik ga bij dokter blockeel, die is allesinds voorstander van freeze-all.
Wanneer zou je evt een terugplaatsing kunnen krijgen? Ikzelf normaal ergens rond 7 mei (denk ik). Wie weet kunnen we samen aftellen :wink:

Hope5
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 april 2017, 21:09

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Hope5 » 24 april 2017, 22:52

Hey Secondwish

Ik ga bij Dr Devos. Eind mei heb ik pas een nieuwe afspraak dus ik denk dat de volgende tp pas ten vroegste in juni zal zijn. Omdat het de eerste keer is weet ik niet goed hoe dit traject zal lopen... .
Ik heb er geen idee van hoe Devos staat tegenover een freeze-all. In het verleden heb ik geen overstimulatie gehad maar nu denk ik toch ook dat het kantje boordje was. Mijn buik was toch beduidend opgezwollen. Nu na mijn menstruatie is het beter. Nu begint mijn lichaam te herstellen (naar mijn gevoel). Ik moet zeggen dat ik na de pu niet echt heb kunnen rusten. Dat zal er ook geen deugd aan gedaan hebben.

Ik duim in ieder geval mee voor jouw tp!
Ken jij nu al iets van de kwaliteit van het embryo?
Laat je me iets weten?
Veel succes!

secondwish85
Berichten: 91
Lid geworden op: 7 februari 2017, 9:36

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door secondwish85 » 25 april 2017, 8:37

Ik heb de indruk dat ik nooit zo veel details krijg over mijn embryo's. Sommigen hier op het forum weten dat precies altijd veel gedetailleerder :) als ik er naar vroeg was het antwoord van de dokter: 'zo eentje als waar je de vorige keer zwanger van geworden bent' dus dat vond ik wel een bevredigend antwoord :wink:
Ik laat zeker iets weten!

Grtjs

Nien88
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juni 2017, 19:45

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Nien88 » 13 juni 2017, 19:51

Hey Ladies

Ik zie dat jullie ervaren cliënten zijn in het UZ Brussel voor een ICSI behandeling.
Als ik jullie kan geruststellen, hier loopt al eentje rond na 1ste ICSI poging en 1ste Cryo. Hier ook tevreden patiënte van Prof. Dr Blockeel die all-frees toegepast heeft na een hyperstimulatie.

Vandaag een terugplaatsing gekregen van een cryo'tje van de eerste Pick Up 4 jaar geleden... spannend ! Maar ik blijf met de voetjes op de grond en besef dat het niet twee keer perfect kan aflopen...

Het geluk is dat ik al eentje heb lopen en dat ik er mij niet op kan focussen !

Veel succes allemaal :lol: :roll: ! Ben benieuwd naar jullie vervolg...

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door doorzetter » 15 juni 2017, 7:56

Hierbook een tevreden moeder.

Ook dr blockeel als behandelende arts. Ik had maar 5 eicellen maar er waren er wel 4 bevrucht en van zeer goede kwaliteit.

Verse poging was niet gelukt. 1 ste cryo is wel gelukt en loopt hier nu bijna 2 jaar rond.

En nu terug zwanger van de laatste cryo die ik had. Dus als deze zwangerschap goed verloopt mogen we ons beide pollekes kussen dat het zo vlot verlopen is.

Als ik een 2de poging had nodig gehad, zou ik zelf vragende partij zijn voor een freece all. Ik geloof meer in cryo s dan in verse pogingen. Bij mijn verse poging was mijn baarmoeder nog niet kalm van de pick up, dat probleem heb je niet met een cryo.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Hope5
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 april 2017, 21:09

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Hope5 » 15 juni 2017, 20:33

Dikke Merci voor de bemoedigende verhalen!

Ik heb beslist om eerst nog te genieten van de zomer en mijn zoontje en nog een paar maand te wachten. En dan gaan we er vol goede moet terug invliegen!

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Soph » 7 juli 2017, 11:56

hoi,

Ik was zwanger van mijne 1e verse TP, maar jammer genoeg liep het mis op 8 weken.
We hebben nog 4 cryo's. Vorige week waren we bij Dr. DeVos en vroeg ik naar de slaagkansen van cryo's. Volgens hem zijn die gelijk aan die van verse. Ikzelf dacht dat het invries en ontdooi-proces mss een verminderde kwaliteit meebracht; Maar volgens Dr. Devos dus niet.

Voorlopig ben ik nog herstellende (moet nog cytotec nemen want baarmoeder is nog steeds niet vrij van bloed en restweefsel). Maar ik hoop augustus of september een nieuwe TP te hebben.
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Bertbibber
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 juni 2012, 8:28

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Bertbibber » 27 juli 2017, 15:35

wij hebben een tweeling rondlopen uit cryo's. Ook in Jette

Hope5
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 april 2017, 21:09

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Hope5 » 16 augustus 2017, 22:30

Nu, na een dikke 4 maand voel ik me eindelijk klaar voor de tp van de cryo. Wat heb ik de gevolgen van de 5de icsi enorm gevoeld!

Toen ik op consult ging bij Devos was hij zeer positief over de kwaliteit van het cryo'tje. De enige reden waardoor ik iets minder kans op succes zou hebben is omdat die de cryo deze kwaliteit had (AB) op dag 6 ipv dag 5... De deling is dus trager dan zou moeten. En daardoor slaat de onzekerheid natuurlijk toe! Heb ik echt wel een kans met zo'n cryo? Ik kan er maar weinig van terugvinden... . Langs de ene kant denk ik dat er wel een middelmatige kans moet zijn. Anders zouden ze deze niet ingevroren hebben. Toch? Langs de andere kant vrees ik dat het de dooi niet zal overleven of direct zal stoppen met delen....

Het is een feit dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Daar is mijn mooie zoon het bewijs van! In Jette ben je in goede handen. Toch slaat de angst me om het hart om opnieuw te beginnen. Ook al ben ik enorm dankbaar en gelukkig met mijn zoontje. Die teleurstelling breekt me toch telkens meer en meer.

Marie2901
Berichten: 142
Lid geworden op: 9 oktober 2017, 18:22

Re: Slaagkansen cryo's in Jette; graag ervaringen.

Bericht door Marie2901 » 18 januari 2018, 9:57

Dag Hope5,

Zit met hetzelfde geval. Embryo heeft zich ook pas gesplitst op dag 6. en is ingevroren. Zou volgende maand een TP moeten doen. Is het bij jouw uiteindelijk gelukt?

Groeten,
Iui 1: 02/07/2017 mislukt
Iui 2: 04/08/2017 mislukt
Iui 3: 29/09/2017 mislukt
Start IVF:
28/12/2017: PU1
26/02/2018 : TP blasto(6d)
09/03/2018: Zwanger -> op 9w mk
02/07/2018: PU2
14/08/2018: TP cryo (D3)
28/08/2018: Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten