ICSI - Kortrijk

ICSI Forum
Plaats reactie
Midjoelieee
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2017, 13:36

ICSI - Kortrijk

Bericht door Midjoelieee » 10 mei 2017, 13:49

Goeiemiddag dames !

Wat fijn om een 'toevluchtsoord' te zoeken waarin we uiteindelijk allemaal samen in hetzelfde schuitje zitten! Mijn vriend heeft al een dochter van 5j uit een vorige relatie. Dit is een kindje verwerkt via IVF. Bij het begin van onze relatie is hij daar onmiddellijk heel open en duidelijk over geweest. We wisten dus dat het moeilijk was om op natuurlijke wijze zwanger te raken...

So far, so good. In september 2016 gestopt met de pil, eind februari 2017 naar de gynae gegaan op controle. Gynae was op de hoogte dat wij probeerden zwanger te raken. Hij heeft ons goed bijgestaan en ons onmiddellijk opnieuw onderzoeken laten ondergaan. Daaruit bleek dat mijn vriend zijn zaadcellen nog van mindere kwaliteit waren als er voor. Dit is besproken op de fertiliteitsstaff en wij hebben ons akkoord gekregen om ICSI op te starten ! :)

Nu zijn we in behandeling bij Dr. Vankeirsbilck. Zijn hier nog dames die ervaring hebben met haar en met ICSI in Kortrijk? Ik hoor alleen maar positief over haar, dus dat stel me ergens al gerust...

Ik moet nu wachten tot mijn regels er door komen, en dan kunnen we starten met onze eerste ICSI poging... :D

Toi toi toi dus voor mezelf !

X Julie

Cecile
Berichten: 23
Lid geworden op: 7 maart 2017, 9:59

Re: ICSI - Kortrijk

Bericht door Cecile » 10 mei 2017, 21:43

Hey Julie

Wij zijn ook in behandeling icsi in Kortrijk. Dinsdag had ik mijn eerste tp. Nu afwachten dus...
Dr. Vankeirsbilck heb ik nog niet ontmoet, doordat mijn dr. in Ieper zit. De PU gebeurde in Kortrijk. Hele vriendelijke verpleegsters en vroedvrouwen. Voor de tp moesten we naar UZ Gent.

Heel veel succes!!

Midjoelieee
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2017, 13:36

Re: ICSI - Kortrijk

Bericht door Midjoelieee » 11 mei 2017, 17:34

Hey Cecile!

Op welke dag van je cyclus had je de PU? Op welke dag van je cyclus had je de eerste echo? Bij ons komt het 'schitterend' uit: ik moet mijn regels krijgen op de dag van onze verhuis naar een ander huis.. Kwestie van excellent timing! :shock: maar: het is voor een goed doel dus dat nemen we er wel bij😉

Wij zullen naar Brugge gaan voor PU, de terugplaatsing gebeurt in Kortrijk...

Cecile
Berichten: 23
Lid geworden op: 7 maart 2017, 9:59

Re: ICSI - Kortrijk

Bericht door Cecile » 11 mei 2017, 17:48

Hey Julie

Ik startte op ma 24/04 met mijn eerste prik. De eerste echo was op za 29/04, de tweede echo op di 02/05.
De PU gebeurde op do 04/05 en de TP op di 09/05.
Nu moeten we afwachten...
Op ma 22/05 moet ik voor een bloedafname en dan weet ik of ik zwanger ben of niet.
Tussen de PU en de TP mocht ik wel niet gaan werken.

Heel veel succes hé, alsook met de verhuis ;-)
En hou me op de hoogte! :-)

Groetjes

Midjoelieee
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2017, 13:36

Re: ICSI - Kortrijk

Bericht door Midjoelieee » 11 mei 2017, 19:57

Dag Cecile

Spannend, nog een kleine 2 weken wachten dus voor mij om te weten of je al zwanger zal zij na 1 poging... Fingers crossed hoor voor jou!

Hoe reageerde jouw lichaam op de hormonen enzo? Heb je er veel last van ondervonden? Daar ben ik enorm benieuwd naar, hoe ik daar zal op reageren...

Laat eens wat weten dan, ik duim voor jou!

Groetjes

Cecile
Berichten: 23
Lid geworden op: 7 maart 2017, 9:59

Re: ICSI - Kortrijk

Bericht door Cecile » 11 mei 2017, 20:36

Hey Julie

Ik had vooral last van hoofdpijn en ik was enorm moe.
Maar het viel allemaal wel mee hoor, het is voor het goede doel hé ;-)
Ik denk wel dat iedereen daar anders op reageert...

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten