Moeilijke tp door litteken.

ICSI Forum
Plaats reactie
doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Moeilijke tp door litteken.

Bericht door doorzetter » 13 mei 2017, 14:14

Ik had eens een vraagske.

Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad van een cryo. Laatste van de 1ste poging.
Vorige maand er ook 1 gehad maar neg. Beide tp zijn moeilijk verlopen, blijkbaar door littekenweefsel van mijn keizersnede.

Zijn er nog mensen die dit hebben. Betekend moeilijke to ook minder kans op slagen?

Alvast bedankt.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

BeertjeN
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 april 2015, 8:21

Re: Moeilijke tp door litteken.

Bericht door BeertjeN » 13 mei 2017, 19:58

Ik heb dinsdag terugplaatsing. Eerste na mijn zwangerschap. Ik ben ook bevallen via keizersnede. Dus ben eens benieuwd.

En wat versta je onder een moeilijke tp? Voor hun moeilijk om erin te geraken? Pijnlijk?

Ik hoop in ieder geval dat het geen invloed heeft op de innesteling! Wanneer mag je testen?
april 2012: PCOS - januari 2014 start kinderwens - augustus 2014: azoöspermie - januari 2015: TESE: negatief - april 2015 tot oktober 2015: 6x KID zonder resultaat - december 2015: start ICSI1: zwanger - september 2016: bevallen van zoontje

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Moeilijke tp door litteken.

Bericht door doorzetter » 13 mei 2017, 20:29

Moeilijk om de katheterber in te krijgen. Geheel pijnloos was het ook niet.

Deze keer ging het iets vlotter dan de vorige keer nog. De vorige keer was het helemaal een ramp. Deze dokter nam een groter of langer speculum. Het duurde ook minder lang als de vorige keer.

Heb nu ook geen krampen, wat ik vorige keervwel wat had.

Veel succes, laat iets weten hoe het gegaan is. Waar ga jij?
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

BeertjeN
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 april 2015, 8:21

Re: Moeilijke tp door litteken.

Bericht door BeertjeN » 13 mei 2017, 20:54

Ik ga in jette. Jij ook?

Nu zie ik er wel een beetje tegenop. Voor mijn zwangerschap was tp volledig pijnloos. Maar heb wel 1x een verschrikkelijk pijnlijke inseminatie gehad. Toen werd het even zwart.

Ben nog eens even gaan opzoeken op Google (kon het niet laten). Meer dan de helft van de vrouwen heeft na een keizersnede een niche, wat de innesteling zou kunnen bemoeilijken. Dat hebben ze bij mij nooit nagekeken. Bij jou? En er zijn gevallen die na keizersnede zwanger zijn van eerste cryo tp en bij andere duurt het weer langer. En ook gelezen dat als je heel lang wacht na een keizersnede dat een tp soms onmogelijk kan worden, door het litteken. (Was geen informatieve site, maar een forum)

Maar toch al goed dat het al wat beter ging dan vorige keer. Ik duim voor jou!
april 2012: PCOS - januari 2014 start kinderwens - augustus 2014: azoöspermie - januari 2015: TESE: negatief - april 2015 tot oktober 2015: 6x KID zonder resultaat - december 2015: start ICSI1: zwanger - september 2016: bevallen van zoontje

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Moeilijke tp door litteken.

Bericht door doorzetter » 13 mei 2017, 22:59

Ik had dat voor de tp gevraagd aan dr blockeel en zoals je zegt kan er een niche met vocht komen door kz. Maar heb nu al verschillende echo s gehad en ze hebben daar toch niets over gezegt.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten