Fout van het ziekenhuis?

ICSI Forum
Plaats reactie
miiims79
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 juni 2016, 20:22

Fout van het ziekenhuis?

Bericht door miiims79 » 11 augustus 2017, 11:02

Hallo,

We komen net van onze debrief met de gynecoloog na de 3de poging ICSI (3 eicellen waarvan 1 leeg, 1 embryo bevrucht en teruggesplaatst, negatief).

Tot onze verbazing hebben we ontdekt, na uitdrukkelijke vraag van ons, dat ze me een lagere dosis Menopur hebben voorgeschreven dan de vorige keer: 100 UI ipv 150 UI. Vorige keer, met 150 UI, was het resuktaat qua follikels aanzienlijk beter: 8 follikels.

We zijn mild en beleefd gebleven tijdens de afspraak.... Maar is dit niet een fout? Ik ben boos!! Ik kan niet geloven dat de arts die me hielp bij de 1ste controle (andere arts dan diegene die ons volgt) niet in het dossier keek om te zien wat er vorige keer gedaan werd. En dat geen van de verpleegsters dit zag, en dat niemand daar tijdens de dagelijkse overleg er iets van heb gemerkt.

Ik heb er ook niet bij still gestaan. Het was de eerste afspraak na de miskraam en ik was er helemaal overstuur om weer in die zaal te zijn, enz.

Moeten we ons eigen medisch dossier houden, dan? En vanochtend zei onze behandelende gynecoloog dat ze dat achteraf heeft gezien en dat ze er ook niet mee blij was. Maar geen excuses in de naam van de afdeling. En als we niet zelf hadden gevraagd, dan hadden we het nooit geweten.

Heel raar... Het vertrouwen is er niet meer, vrees ik.

We hebben al een afspraak in Jette gemaakt. Maar wat zouden jullie doen over die fout? Een klachtenbrief schrijven naar de afdeling? Naar de afdeling én de ombudsman van het ziekenhuis?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Myriam

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten