1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

ICSI Forum
Plaats reactie
nil
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 augustus 2017, 15:47

1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door nil » 28 augustus 2017, 16:57

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Even mijn verhaal: In 2011 ben ik spontaan zwanger geraakt na 8 maanden "proberen". In 2012 ben ik bevallen van mijn zoon (keizersnede). Omdat ik daarna niet meer zwanger werd, ben ik naar een fertiliteitsarts gestapt in Sint-Augustinus Wilrijk. Nu jaren later, na 5x inseminatie, 6 pick-ups en 10 terugplaatsingen (vers en cryo's), ben ik nog steeds niet zwanger. Voor de laatste pick-up ben ik overgestapt naar UZ Jette. Nergens weten ze wat er scheelt.

Zijn er nog mensen in deze situatie? Eerst spontaan zwanger en een tweede keer lukt niet?
Ik weet dat het veel lastiger is voor vrouwen bij wie het nooit lukt. Maar ik zou toch ook graag lotgenoten horen. Ik ben op zoek naar een mogelijke verklaring, mogelijke bijkomende onderzoeken of behandelingen.

dankjewel alvast!

Groetjes

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: 1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door tengeltje » 28 augustus 2017, 19:49

mijn zus had een gelijkaardig verhaal.

eerste was van de eerste keer prijs.
dus nooit gedacht dat ze problemen zouden hebben bij een 2de....

de 2de heeft een kleine 3 jaar geduurd.

verder dan een gewone gyn is ze nooit gegaan.
die zei dat alles normaal en goed was,en daarom zijn ze maar blijven proberen en na 3 jaar dan toch zwanger voor een 2de.

dus je bent heus niet de enige die dit tegenkomt.....
geef vooral de hoop niet op.
het is 1x gelukt,dus het kan nog lukken!

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: 1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door Mei » 30 augustus 2017, 20:42

Wij hebben ook een spontane zwangerschap voor mijn zwangerschap via icsi.
We zijn in 2013 'gestart'. Omdat ik mijn regels niet kreeg zijn we toen al bij fertiliteit terechtgekomen. Conclusie: ik heb pcos en bij mijn man werd 1/10 van normaal aantal zaadcellen aangetroffen. Dus we zouden in maart 2014 starten met onze eerste icsi. Moesten in februari nog een laatste keer op consultatie bij een prof in uzleuven en dan gingen we mijn regels laten afkomen en beginnen.. iets na die afspraak had ik door dat er iets scheelde met me. Omdat ik misselijk was en als ik at ging dat over. Omdat ik langs de dokter wou gaan om me te laten onderzoeken wou ik eerst al een zwangerschapstest doen omdat ik wist dat ze dat toch als eerste zou vermoeden, maar omdat die kans nihil was.. op een namiddag snel een testje gedaan... positief. Bleek al bena 8weken zwanger te zijn. Dat is mijn lieve zoon geworden in sept 2014.
Gynae zei al snel dat we de lotto hadden gewonnen als je ons in theorie zou bekijken. Ik heb ook een keizersnede gehad, maar was na een halfjaar al gestopt met de minipil, want twee keer de lotto winnen, leek ons straf.
Ik kreeg na mijn zoon mijn regels na een jaar regelmatiger. Dus hoopte dat dat ons zou helpen...
Zijn dan in maart 2016 gestart met onze eerste icsi poging en 5tp's later , kan ik zeggen dat ik nu 27weken zwanger ben...
veel succes!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: 1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door Lyne82 » 13 oktober 2017, 14:19

Hey

Wij maken hetzelfde mee: na 3 maanden 'proberen', spontaan zwanger geworden van ons prinsesje. Bevallen met een keizersnede. Een stukje placentarest van ongeveer 1 cm was achtergebleven na de ingreep: ik bleef na 6 weken nog steeds bloeden. Terug onder het mes en sindsdien opnieuw geprobeerd spontaan zwanger te geraken: negatief.

Ondertussen zijn we 2 jaar later:
Sinds begin 2017 in behandeling bij dr. Meganck in het Olv van Aalst. (koele kikker, maar zeer goed in de praktijk)
- 2 pogingen IUI: op dag zelf te weinig sperma (eerste keer 800 000, 2de keer 300 000 en je moet er minstens 1000 000 hebben)
- 1 ste pickup ICSI in Jan Palfijn Gent in augustus 2017 (Olv Aalst en Jan Palfijn werken samen): 8 eitjes, 6 bevrucht met ICSI. Resultaat na 3 dagen: 1 vers topembryo, 8-cellig, zonder fragmentatie teruggeplaatst (negatief, Hcg 0) en nog 4 blastocysten (allemaal topembryo's) in de vriezer, zitten per 2 op onze vraag. Onlangs 2 cryo's teruggeplaatst gekregen: vandaag bij bloedafname: negatief. Hcg: 0,6. Zelfs geen 5, geen 4, nee: 0,6. Er is zelfs geen sprake van innesteling.. Bij de 2 cryo's die ze hebben ontdooid, had er eentje het niet overleefd, waardoor ze een 3de hebben doen ontdooien. Nu heb ik nog 1 cryo over.

- Daarnet dr. Meganck aan de lijn gehad: 'ben je zeker dat je nog 1 cryo hebt, ik vind hier niks over terug?' Dit is een uitspraak die ik totaal niet verwacht had. Kga nu bellen met Jan Palfijn om te vragen of ze nog wel een cryo hebben op mijn naam. Er moet toch een verslaggeving of communicatie zijn tussen beiden ziekenhuizen over zoiets delicaat/gevoelig? Ze zijn met mensen bezig.. niet met nummers.

Meiden, kheb me laten vertellen dat assisted hatching wel eens een oplossing zou kunnen zijn. Kheb ondertussen een afspraak gemaakt in het UZ van Jette, dr. Verhulst voor een 2de opinie. In het Jan Palfijn zijn ze heel vriendelijk en dr. Decleer is top, echt waar. Maar steeds zeggen: 'het zijn topembryo's' en dan achteraf totaal geen innesteling hebben is inderdaad zijn fout niet, maar ik ben ondertussen al zo teleurgesteld, gebroken, mijn ventje ook.

Veel moed meiden, jullie zijn niet alleen xxx
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: 1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door Gaby » 23 oktober 2017, 12:28

yay!
ik meld mij aan hier ;) (helaas). We doen geen ICSI maar binnenkort wel IVF.
Zelfde verhaal, zwanger, keizersnede, en nu.. obviously nog niet zwanger.
Laparo toonde veel verklevingen etc. Keizersnede zit er dus zeker voor iets tussen. Wie van jullie heeft een hersteloperatie gehad (laparo - verklevingen wegwerken etc)? Bij ons zeiden ze dat we nu net na de operatie de hoogste kansen hebben. Dus op naar IVF!

Stom he :( We willen zo graag een broer of zus voor ons kindje!
IVF 1 - Zwanger!

nil
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 augustus 2017, 15:47

Re: 1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door nil » 23 oktober 2017, 14:56

Hallo allemaal,

Ja, dat vind ik ook een moeilijke: dat mijn zoontje nu enig kind zou moeten blijven.
Bij ons hebben ze al assistent hatching gedaan, zonder succes.
Ook al scratching gehad: dan nemen ze een biopsie van de baarmoederwand. Zal zelfde effect hebben als jouw hersteloperatie vermoed ik. Het zou de innesteling bevorderen.

Wij zijn ondertussen bijna aan einde van onze zesde poging (nog 1 cryo). Ik vrees dat we daarna moeten opgeven....

Succes allemaal!

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: 1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door Lyne82 » 23 oktober 2017, 20:50

Hey Nil en Gaby, welkom!
Nil: Is je zoontje geboren via keizersnede? Hebben ze al een hysterectoscopie uitgevoerd? Das met een cameratje binnenin de baarmoeder kijken, mss heb je verklevingen? Bij wie ben je in behandeling? 6 ICSI's en nooit een hcg-waarde gehad die meer was dan 0?

Gaby, je hebt idd nu meer kans dat het lukt met IVF nu je verklevingen weg zijn. Gelukkig hebben ze bij jou de oorzaak gevonden. Goed zo!
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

nil
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 augustus 2017, 15:47

Re: 1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door nil » 24 oktober 2017, 12:25

Hallo,
Ja, ik had een keizersnede. Al twee maal een hysterocopie gehad, twee keer leek alles normaal. Litteken van keizersnede was ok.
Ik heb al een hcg waarde gehad van 60, en een keer 5. Veel te laag dus...
Eerst was ik in behandeling bij dr De Loecker. Nu bij dr Blockeel in UZ Jette.
In Jette heb ik nog maar 1 pick up gehad, waaruit wel 5 embryo’s kwamen. De 5 pick-ups in Antwerpen gaven telkens maar 1 goed embryo.
Groetjes!

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 1 spontane zwangerschap - 2e lukt niet

Bericht door Emmy2 » 29 december 2017, 20:24

Dag nil,

Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal, zoontje is niet spontaan maar door 1e iui.
En nu laatste cryo van icsi 6 teruggeplaatst gekregen, maar die is na ontdooiing nog niet verder gedeeld (wordt 1 dag voor tp ontdooid). Ik ga er al vanuit dat het niet gelukt is deze keer.
Wel al miskrameen gehad, dus ik heb het gevoel dat ik mijn kansen gehad heb. Zwanger worden lukt duidelijk, zwanger blijven niet.
We zouden terug iui doen, verder icsi zie ik even ook niey zitten, is te zwaar op den duur. Miss is dat voor jou ook een optie?? Maar hopelijk blijft de laatste cryo plakken he!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten