Innesteling lukt niet

ICSI Forum
Plaats reactie
Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Innesteling lukt niet

Bericht door Lyne82 » 13 oktober 2017, 21:20

Hey meiden

Op 31/08/2017 had ik mijn eerste ICSI-pick up in AZ Jan Palfijn. Het bleek een succes: 5 topembryo's zonder fragmentatie. Ik begon stilletjes in mijn handjes te wrijven van plezier.. Beter niet gedaan!

Na 2 terugplaatsingen (1 vers en 2 cryo's) wilt het maar niet lukken met de innesteling. Hcg is 0 of 0,6.

Toch heb ik er alles aan gedaan om de innesteling te bevorderen: geen cafeïne, geen frisdrank, veel water, gezonder eten, elke dag trouw mijn foliumzuur en bijhorende vitamientjes, zelfs tarwekiemolie capsules en elke ochtend een glaasje superslecht granaatappelsap.. Allemaal niet geholpen. Wat kan een mens nog meer doen?

Toppunt van alles: ik voelde me tot vandaag, tot de bloedafname echt zwanger. Dankuwel Utrogestan! Echt kloteboel, sorry voor het taalgebruik :? Mijn maandstonden laten hierdoor op zich wachten.

Nu spreekt dr. Decleer over assisted hatching. Komt het ooit goed? :shock:

Ps: ik werk op een jeugddienst en word geconfronteerd met gezinnen, hele grote gezinnen, waarbij naar kinderen niet wordt omgekeken, die geen geld hebben, geen werk hebben.. Dat zit dan te kweken als konijnen.. gewoon voor het kindergeld :evil: En dan heb je mensen zoals ik, zoals jullie, die zo trachten naar een baby'tje, het zo zullen koesteren en veel liefde geven, die de financiële middelen hebben, ... Het leven is niet eerlijk. Het is keihard. Sorry mensen, het moest er even uit, ik ben echt van mijn melk. Komt wel goed, xxx
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door dahlia » 13 oktober 2017, 21:34

Ik ken je gevoel maar al te goed, pfff...

Wij zitten intussen aan TP 6 van 'perfecte' blastocysten die vaak zelfs al uit hun schilletje komen. Ongelofelijk frustrerend!
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Hope88 » 13 oktober 2017, 21:37

Niet wanhopen Lyne. Jammer genoeg geven topembryo's idd geen zekerheid ivm innesteling. Er blijft ook wat geluk meespelen want die embryo's moeten ook het geluk hebben om op een goed doorbloed plaatsje in je baarmoeder terecht te komen. Ik ga zelf ook bij Dr Decleer en heb ook 2 verse (negatieve) pogingen gehad voor ik een eerste maal (kort) zwanger was. Bij mij heeft hij eens vernoemd dat het gemiddeld 3.4 pogingen duurt voor je zwanger wordt. Maar dat wachten duurt inderdaad eindeloos he. En wanneer je verschillende keren te horen krijgt dat het negatief is ga je inderdaad wanhopen of het ooit wel zal lukken.

Assisted hatching is bij mij nooit gebeurd, maar heb hier wel al verhalen gelezen van mensen waar dit bij geholpen heeft.

Veel succes!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Lyne82 » 13 oktober 2017, 21:48

Hey dahlia, bedankt voor je reactie. Hebben ze bij jou al gesproken over assisted hatching? Dat is een opening maken in de buitenste laag van het embryo zodat deze sneller zou kunnen verkleven aan de baarmoederwand. 6 TP met perfecte blastocysten.. Jij hebt dus hele goeie eitjes en de bevruchting lukt ook goed, das al heel positief. Het moet er ooit van komen voor jou hoor, zeker als ze al uit hun schilletje komen.

Hey Hope88, bedankt voor je reactie. Dat is waar, dr. Decleer zei me net hetzelfde: het embryo moet een bloedvaatje vinden, zodat het zich kan voeden en innestelen. Hoe kunnen we onze baarmoeder goed laten doorbloeden? Aspirine kreeg ik enkel na de pick up met verse terugplaatsing. Als het om cryo's gaat, is het een andere procedure. Kheb me laten vertellen dat wandelen na de TP heel goed is?
Ps: proficiat met je zwangerschap! Het doet me plezier te vernemen dat er meiden zwanger geraken na x-aantal pogingen. Dit houdt de moed erin.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Sterrie » 14 oktober 2017, 10:41

Dag dames,

Lijkt me inderdaad frustrerend als je telkens goede embryo’s hebt (wat natuurlijk wel al een goede eerste stap is!) maar er dan geen innesteling is. Telkens de teleurstelling.

Wat misschien kan helpen voor een betere doorbloeding van de baarmoeder is een endometriumbiopsie. Ze nemen dan een stukje weefsel van de baarmoederwand weg. Op zich is dat niet per se bedoeld om die reden maar ik had gelezen dat door die ‘wond’ de baarmoeder meer doorbloed wordt om dat te herstellen en dat er inderdaad wel wat voorbeelden zijn van vrouwen die na zo’n biopsie wel zwanger werden. Ik heb de biopsie gehad enkele weken voor mijn eerste terugplaatsing (standaardonderzoek in mijn centrum) en was erna wel zwanger. Ik kan natuurlijk niet weten of ik anders ook zwanger was geweest, maar slecht zal het alleszinds niet geweest zijn ☺️ Eventueel kunnen jullie dat eens voorstellen aan jullie dokter? Ik weet wel niet of dat wetenschappelijk bewezen is, dus kan ook zijn dat de dokter het maar niks vindt, maar wou het toch even meegeven aan jullie...

Veel succes en moed nog!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

llonguev
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 maart 2017, 21:33

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door llonguev » 14 oktober 2017, 13:54

Hoi

Ik had ook telkens goede embryo's in mijn eerste 3 icsi pogingen en telkens geen innestelling. Ook maar 1 keer 1 cryo.

Voor mijn vierde poging hebben ze hrt volledige protocol omgezwierd. Ik kreeg puregon ipv menopur, ze hebben assisted hatching gedaan en na de pick up moest ik naast utrogestan ook starten met cardioaspirine en prednison. Hier alleen maar goed nieuws want ik had meer cryo's en ik ben nu zwanger van de verse teruplaatsing. Nog maar 6 weken dus kan nog alle kanten op. Maar ik ben dus wel fan van die assisted hatching...

Veel succes alvast!
02/2016 - start mmm
08/2016 - ICSI 1 - 1 verse tp, neg, geen cryo's
12/2016 - ICSI 2 - 1 verste tp, neg, 1 cryo tp, neg
04/2017 - ICSI 3 - 2 verste tp, neg, geen cryo's
08/2017 - ICSI 4 - 2 verse tp --> zwanger (nog 2 cryo's over)

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Lyne82 » 14 oktober 2017, 16:01

Bedankt voor jullie reacties!
Dus voorstellen voor betere doorbloeding van de baarmoeder:
- Assisted hatching
- endometriumbiopsie
Dames, jullie zijn super, ik leg het zowieso voor aan de gynaecoloog.

Ps: Llonguev, proficiat met je zwangerschap, geniet ervan.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Lyne82 » 14 oktober 2017, 16:03

Sterrie, jij ook: dikke proficiat!! Binnenkort heb je je kleintje in jouw armen, fantastisch gevoel x
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Digna
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 oktober 2017, 16:37

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Digna » 19 oktober 2017, 18:45

Hoi dames

Wij hebben het geluk gehad om bij icsi 1 met 1 bevruchting toch direct zwanger te zijn. Ons zoontje wordt volgende maand 2 jaar! Maar onze kinderwens voor een broertje/zusje verloopt heel wat minder makkelijk. Intussen zijn we een dik jaar bezig (met rustpauze van +/- 3 maanden) en 4 pu's en evenveel tp's later hebben we nog 1 cryo en die ene laatste zesde poging over. Ik heb assisted haching gehad bij poging vier (icsi 5), helaas dus zonder resultaat.... Maar wat ik vooral vreemd vind, is dat ik hier verhalen lees van dames die aspirine of andere geneesmiddelen moesten nemen om de doorbloeding (En dus innesteling) te bevorderen. Mijn gyne heeft nog nooit gerept over geneesmiddelen of andere technieken die we nog extra kunnen doen om de innesteling te bevorderen. Ik heb hier na poging 3 (icsi 4) expliciet naar geïnformeerd en het enige wat er toen gebeurd is, is een hysteroscopie waarvan het resultaat was dat alles "daarbinnen" ok is....

Dus nu ben ik een beetje in de war. We hebben maar 1 (terugbetaalde) pu meer over dus ik verwacht dat alle toeters en bellen boven gehaald worden...
Dus ik ben enerzijds blij om uit jullie getuigenissen te leren dat er toch ondersteunende zaken kunnen gedaan worden om een innesteling te bevorderen maar anderzijds ben ik nu wel verward... Morgen follikelmeting in kader van tp cryo. Ga er dan toch eens iets van vragen.

Merci iedereen, proficiat aan de zwangeren en veel succes aan diegenen die nog wachtende zijn op hun wondertje!
Feb '15 ICSI 1: 1 TP, geen cryo's, zwanger!
Okt '16 ICSI 2 : 2 TP, geen cryo's, negatief
Jan '17 ICSI 3: 1 TP, geen cryo's, negatief
April '17 ICSI 4: 2 TP, geen cryo's, negatief
September '17 ICSI 5: 1 TP, negatief, 1 cryo, negatief

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Lyne82 » 19 oktober 2017, 23:09

Hey Digna

Wij hebben ook een dochtertje van 2 jaar en zijn net als jullie al iets meer dan een jaar bezig voor een tweede. Ik voel me niet compleet, we willen er echt nog een brusje bij. We hebben heel veel geluk gehad met onze eerste spontane zwangerschap en het feit al een kindje te hebben, ik weet dat we niet meer moeten klagen, maar het verlangen naar een 2de kindje is zeer intens.

Bij welk ivf-icsi centrum ben je in behandeling?

Misschien eens een second opinion vragen ergens anders?

Vandaag op dag 3 van mijn natuurlijke cyclus een Follikelmeting laten uitvoeren bij mijn gynaecoloog met oog op terugplaatsing van mijn laatste cryo van icsi 1. Ze verklaarde me dat Assisted hatching enkel wordt toegepast tijdens het bevruchten van de eitjes, dus net na de pick up. Dus, ik kan een positief resultaat al vergeten. Kheb van de 2 voorgaande terugplaatsingen 0,0 innesteling gehad. Waarom zou het deze keer dan wel lukken? Ik vroeg of ik een kopie kon krijgen van mijn dossier en tevens van dat van mijn man. Kheb haar uitgelegd dat zowel zij als Dr. Decleer fantastische mensen zijn die reeds enorm hun best hebben gedaan voor mij, maar dat ik reeds een afspraak heb in het UZ van Jette. Hierdoor trok ze alle registers open en stelde ze een hysteroscopie voor. Ze stelde ook voor om samen te werken met het UZ als ik dit wenste. Ze informeerde me dat er nog patiënten zijn die overgegaan zijn van Jan Palfijn naar het UZ en dat ze dit respecteert. Ah we zullen zien, kheb 26/10 mijn gesprek in het UZ met Dr. Verhulst en moet kopie van mijn dossier meebrengen. Ben benieuwd wat zijn voorstel gaat zijn mbt de 2de pick up.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Digna
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 oktober 2017, 16:37

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Digna » 20 oktober 2017, 6:13

Hey lyne82

Wij zijn momenteel in behandeling bij dr pelckmans van Imeldaziekenhuis bonheiden. Alle vooronderzoeken tot aan de pu gebeuren daar maar ze hebben zelf geen labo dus ze werken samen met uz Leuven. De tp' s zijn dus in Leuven.

Nu, op zich zijn we echt wel tevreden van die mensen. We weten ook wel dat die zelf niet beslissen of het lukt of niet he. Maar.. . We hebben nu maar 1 terugbetaalde poging over en ik wil alle registers opentrekken. En daar blijf ik zowat op mn honger zitten. Omdat mijn zoontje van de eerste keer gelukt is, blijven ze vasthouden aan het behandelingsschema van toen: kort schema met gonal f. We hebben 1x een lang schema gehad met een snuiver maar dat was niks voor mij. En sindsdien telkens terug kort schema met gonal f . Enige wat nog gewijzigd is is gonapeptyl ipv cetrotide.
Over puregon en menopur en andere dingen die ik hier lees, heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Ik vertrouw mijn gyne wel dat ze me het best kent en daardoor wel redenen zal hebben dat die zaken bij mij niet aan de orde zijn maar toch....

Wij zijn sowieso op dit moment al 90% overtuigd dat als de cryo ni lukt nu, dat we onze zesde en laatste (terugbetaalde) poging willen doen in Jette....
Alles omgooien en zien of zij een reden + remedie vonden waarom het innestelen bijna drie jaar geleden zo vlot ging en nu helemaal niets...

Hou de moed er in he lyne82! Je hebt nog wel wat pogingen over en er zijn op dit forum ook wel veel verhalen van dames die wel zwanger geraakt zijn van een brusje zonder alle zes de pogingen nodig gehad te hebben.

Tis ni fair maar op dat vlak is het gewoon wat een roulette: chance of ni....
Feb '15 ICSI 1: 1 TP, geen cryo's, zwanger!
Okt '16 ICSI 2 : 2 TP, geen cryo's, negatief
Jan '17 ICSI 3: 1 TP, geen cryo's, negatief
April '17 ICSI 4: 2 TP, geen cryo's, negatief
September '17 ICSI 5: 1 TP, negatief, 1 cryo, negatief

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Sterrie » 20 oktober 2017, 13:45

Bedankt Lyne! Ik kan het nog altijd niet goed geloven dat ik binnen enkele dagen/weken een kleintje in mijn armen mag houden, maar kijk er heel hard naar uit!

Ik lees net dat ze bij jou nog een hysteroscopie zullen doen. Bij mij hebben ze toen tijdens de hysteroscopie ook ineens die biopsie van de baarmoederwand genomen, dus misschien kan je voorstellen dat ze dit bij jou ook doen? Als je dan toch al moet afzien voor de hysteroscopie, kan dat er ook nog wel bij :roll: En ik duim dat het volgende keer wel lukt met de innesteling!

Digna, jij ook nog veel succes!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Lyne82 » 20 oktober 2017, 22:28

Sterrie, wat betreft je voorstel tot hysterectoscopie in combinatie met endometriumbiopsie, is idd een goed plan. Ik bespreek het zowieso met Dr. Verhulst in Jette.

Kheb voor mijn eerste pick up dagelijks Menupur ingespoten, wat zorgt voor de groei van de follikels. Maar ik verneem nu ook dat Puregon hetzelfde doet, maar daarnaast ook progesteron aanmaakt wat resulteert in dikker baarmoederslijmvlies = betere innesteling. Allemaal ideeen dewelke kunnen helpen.

Digna, ik kan je enkel maar gelijk geven. Als je cryo niet lukt, zou ik ook naar Jette gaan. Dan moet je achteraf geen spijt hebben dat je niet alles geprobeerd hebt. Kben ervan overtuigd dat het UZ van Leuven ook een toplabo heeft. Langs de andere kant zal het UZ van Jette eerst nazien welke onderzoeken er nog dienen te gebeuren. Zoals bijvoorbeeld: ben je natuurlijk bevallen of met keizersnede? Heb je littekenweefsel door keizersnede? Heb je ooit een curettage ondergaan en is hierdoor weefsel van je baarmoeder beschadigd? Hebben jullie beiden een genetisch onderzoek gehad, is er iets mis met de cellen van het embryo? Waarom lukte de innesteling voorheen wel, wat is het verschil met nu? Misschien ziet jouw huidige gynaecoloog iets over het hoofd en vinden ze in Jette een oplossing?

Alleszins, het is je gelukt om zwanger te worden, dus de oorzaak van niet-innesteling moet gevonden worden. Zo denk ik er toch over, want zit met hetzelfde probleem.

Laten we elkaar allemaal goed op de hoogte blijven houden. Veel succes allemaal x
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door Onlytime » 20 oktober 2017, 23:36

Hey ladies,

Hier ook steeds super embryo’s maar innesteling lukt niet. 25/10 opnieuw terugplaatsing. Gr
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Innesteling lukt niet

Bericht door dahlia » 21 oktober 2017, 9:43

Lyne82 schreef:
13 oktober 2017, 21:48
Hey dahlia, bedankt voor je reactie. Hebben ze bij jou al gesproken over assisted hatching? Dat is een opening maken in de buitenste laag van het embryo zodat deze sneller zou kunnen verkleven aan de baarmoederwand. 6 TP met perfecte blastocysten.. Jij hebt dus hele goeie eitjes en de bevruchting lukt ook goed, das al heel positief. Het moet er ooit van komen voor jou hoor, zeker als ze al uit hun schilletje komen.

Hey Hope88, bedankt voor je reactie. Dat is waar, dr. Decleer zei me net hetzelfde: het embryo moet een bloedvaatje vinden, zodat het zich kan voeden en innestelen. Hoe kunnen we onze baarmoeder goed laten doorbloeden? Aspirine kreeg ik enkel na de pick up met verse terugplaatsing. Als het om cryo's gaat, is het een andere procedure. Kheb me laten vertellen dat wandelen na de TP heel goed is?
Ps: proficiat met je zwangerschap! Het doet me plezier te vernemen dat er meiden zwanger geraken na x-aantal pogingen. Dit houdt de moed erin.
Lyne, bedankt voor de tip, maar bij ons beginnen ze vaak dus al vanzelf te 'hatchrn' na ontdooiing...
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten