Puregon, ovaleap en menopur, is dit echt allemaal heltzelfde?

ICSI Forum
Plaats reactie
Leen11
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 oktober 2017, 13:03

Puregon, ovaleap en menopur, is dit echt allemaal heltzelfde?

Bericht door Leen11 » 14 oktober 2017, 7:50

Hey, wij zijn bezig met onze 1e poging voor een brusje. Maar ben ik even niet meer mee
2weken geleden gestart met puregon, zoals 3j terug. Woensdag had ik een nieuw patroon nodig, bleek er geen puregon meer te zijn, en kreeg ik ovaleap. Dit is van het merk teva, en generische firma, dus zo ver was ik nog mee...
Nu gisteren op controle, en maandag is men pick up, en de dokter vroeg: heb je nog genoeg voor 1 dag? Nu wist ik niet dat in die ovaleap ook te veel ging in zitten, dus zeg ik dat ook, heb nog 75iu te weinig... De dokter zei dan neem je er nog menopur bij, dat is net 75iu. Toen sloeg ik wel even tilt, maar bon, gisteren avond dus 75iu ovaleap, en 75iu menopur gespoten en dan nog men gonapeptyl, vond dit toch allemaal wel raar...

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Puregon, ovaleap en menopur, is dit echt allemaal heltzelfde?

Bericht door Mei » 14 oktober 2017, 8:41

Ik heb mijn eerste poging menopur gekregen. Waarvan we 7eicellen en maar één goed genoeg was voor terugplaatsing. (Achteraf bleek deze niet van goede kwaliteit). Dan de tweede en derde poging puregon waar ik steeds rond de 18eicellen zat. Telkens een terugplaatsing en twee cryo’s. Ben nu zwanger van de verse tp van icsi 3.
Succes!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Leen11
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 oktober 2017, 13:03

Re: Puregon, ovaleap en menopur, is dit echt allemaal heltzelfde?

Bericht door Leen11 » 14 oktober 2017, 10:02

Wauw zo veel eicellen, hier met puregon nooit meer dan 6gehad, nu ook 5geote folikels, en enkele kleintjes. Maar dokter zegt dat het aantal minder belangrijk is dan de qualigeit, en dat is wel waar

Maar zoals ik dacht menopur en puregon is helemaal niet hetzelfde...

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Puregon, ovaleap en menopur, is dit echt allemaal heltzelfde?

Bericht door Mei » 14 oktober 2017, 16:00

Is ook. Heb bij mijn derde icsi poging ook overstimulatie gehad en 8 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Ken iemand die veel minder eicellen had en meer cryo’s... en de medicatie wat het beste aanslaat is dan voor ieder individu weer anders... bij de eerste poging zei mijn gynae die de fertiliteit ook doet. Eerste poging is om de patiënt ook te leren kennen wat het beste aanslaat.. vanuit daar kunnen we weer verder leren.
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten