cryo's ontdooien

ICSI Forum
Plaats reactie
Lucy1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 juli 2017, 11:37

cryo's ontdooien

Bericht door Lucy1986 » 5 november 2017, 15:04

Dag dames,

Ik volg hier al even mee op het forum, maar nu ook eens mijn eigen post met enkele vragen.
Wij zijn sinds de zomer met IVF en ICSI bezig. Ik had 12 eicellen bij pick up, maar geen verse TP omdat er teveel vochtblaasjes waren en het risico op overstimulatie te groot (ik heb PCOS). Uiteindelijk zijn er 9 eitjes bevrucht waarvan 7 ingevroren. In september heb ik dan een cryo terugplaatsing gehad zonder succes van 2 embryo's (1goed en 1 slecht). Normaal gezien had ik een aantal weken geleden TP van een cryo, maar ik heb toen telefoon gekregen dat alle 5 de resterende embryo's de ontdooiing niet overleefd hadden... Een grote teleurstelling, want eerst leek het alsof er nog wel wat kansen zaten in poging 1 en van de ene dag op de andere niets meer... Nu vraag ik mij af, is dit eigenlijk normaal? Ik lees hier en daar dat de kans op ontdooiing best wel groot is, dus ik vind het vreemd dat ze het dan alle 5 niet halen. De embryoloog aan de telefoon vertelde me dat er geen reden was, maar dat kan ik eigenlijk maar moeilijk vatten... De gynae wist het ook niet, sprak van misschien genetisch defecte embryo's, maar de twee eersten ontdooiden wel, dus dat is toch raar dan? Ik heb volgende week terug een afspraak met de gynae om te bespreken wat de volgende stappen zijn. Maar ik wou hier al eens vragen wat jullie ervaringen/kennis hierrond is. Ik wil niet zomaar aan poging 2 beginnen zonder dat we hopelijk toch een beetje weten hoe dit komt...

Bedankt alvast!
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Tiske » 5 november 2017, 15:46

Geen idee... bij ons waren er ook 7 ingevroren waarvan er ondertussen al 3 goed ontdooid (telkens 1per keer) nu zijn er nog 4 ingevroren...

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Lyne82 » 5 november 2017, 15:47

Hey Lucy1986

Ik vind het heel erg voor jou: 2 cryo's goed ontdooid, de 5 overige cryo's hebben het niet overleefd?!

Het labo weet niet waaraan het ligt? Is er iets misgegaan tijdens het ontdooiingsproces?

Eerlijk, mijn collega op het werk heeft ook zoiets dergelijks meegemaakt: 9 eitjes bevrucht, 7 ingevroren en allen 1 voor 1 niet overleefd.. De laborante zei aan de telefoon dat ze de reden niet wisten, maar ze raadde aan te veranderen van labo. Ze sprak hierbij haar eigen werkgever tegen, met als resultaat dat mijn collega effectief veranderd is: bij de eerste verse tp in het andere ziekenhuis was ze zwanger. Haar zoontje is nu bijna 1 jaar. Geluk? Toeval? Niemand zal het weten.

De moed niet opgeven, blijven proberen en erin geloven!
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Oregano » 6 november 2017, 14:27

Zelf geen ervaring mee, maar zoiets zou mij toch ook doen overwegen om over te stappen naar een ander ziekenhuis (liefst eentje dat gekend staat voor zijn goede labo, Jette of Gent). Dat ze niet goed ontdooien is al erg genoeg, maar dat ze dan ook geen reden kunnen geven, zonder dat ze bijkomend onderzoek doen... Zou mijn vertrouwen persoonlijk niet erg vergroten. Maar jij moet je er goed bij voelen natuurlijk, kan niemand in jouw plaats beslissen... Sterkte.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Mei » 6 november 2017, 15:35

Amai dat is raar. Wij hebben nog maar met twee cryo’s gewerkt. En die waren beiden goed ontdooid. Bij mijn laatste icsi die we hebben gedaan, moesten we kiezen tussen 1 of 2 te laten terugplaatsen en de mevrouw aan telefoon vroeg Wrm mijn twijfel was (moest het laat beslissen, was een miscommunicatie geweest) en ik zei bang dat ik eentje zou verliezen tijdens het ontdooiproces en die zei: die kans is er altijd maar die is zo klein, daarvoor mag je dat eilk niet beslissen om er 2 te laten terugplaatsen. Het precieze percentage is zelfs 98% voor het slagen als ik me ni vergis. Wij zitten in uz Leuven, zijn er daar heel content van.
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Lucy1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 juli 2017, 11:37

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Lucy1986 » 6 november 2017, 17:30

Dankjewel dames voor de steunende woorden!
Ik was er ook echt helemaal kapot van, je denkt dat er nog wel wat kansen zijn in de eerste poging en dat 7 in de vriezer een goed resultaat is en dan poef, alles weg...
We gaan morgen terug naar de gynaecoloog voor een bespreking. Als er geen uitleg komt of geen verdere onderzoeken om het uit te klaren, gaan we denk ik overstappen naar Jette.
Ik vermoed dat de wachttijden daar wel wat oplopen? Maar bon, dat stuk van geen tijd verliezen moeten we loslaten denk ik, vertrouwen is het belangrijkste en als ze geen afdoende verklaring kunnen geven, is het vertrouwen ook weg.
Heeft er iemand ervaring met de opvolging wel in de buurt te doen en dan de ingrepen en afspraken in Jette? Het lastige is ook dat mijn gynaecoloog in mijn woonplaats verbonden is met Life Leuven, dus als we beslissen de overstap te maken, zal ik waarschijnlijk ook nog holderdebolder een nieuwe gynae moeten gaan zoeken in de buurt, maar bon dat is dan ook maar zo zeker...
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Onlytime » 6 november 2017, 23:04

Hey Lucy,

Ik had bij de 2de ICSI poging 16 cryo’s, waarvan 8 3-daagse en 8 blastocystes. Bij de eerste en tweede TP van 2 cryo’s hebben ze er telkens 4 ontdooid waarvan telkens maar 2 het overleefd hebben. Ben er dus ook al 4 kwijt. 😥 slaagkans bij mij is dus momenteel ook maar 50% wat echt weinig is. Woensdag bloedname maar voel me absoluut niet zwanger dus zal weer niet gelukt zijn vrees ik. Ben ook in Life Leuven. Wat ook heel raar is vind ik, is dat ze eerst de 3 daagse TP terwijl de blastocystes veel meer kans hebben. Vind ik ook echt niet kunnen! Weet niet of dat overal zo is... Wij denken ook aan Jette als ICSI 3 volgt
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Lyne82 » 8 november 2017, 10:15

@Lucy1986: ik ben nu in afwachting van mijn laatste Cryo, onlangs ontdooid en sinds 5/11 teruggeplaatst in mijn baarmoeder, dit via Olv Aalst die samenwerkt met Jan Palfijn. Omdat ik al 2 negatieve terugplaatsingen heb gehad, met telkens topembryo's zonder fragmentatie ('dit komt maar 1 keer in de week voor dat wij zo'n goeie embryo's mogen terugplaatsen mevrouw..'), had ik in oktober al gebeld met het UZ van Jette. Kheb alles uitgelegd en ze gaven mij al een afspraak binnen de 2 weken bij dr. Verhulst van het UZ. Deze dokter heb ik al gezien en hij heeft enkele dagen later al een hysteroscopie uitgevoerd en een bloedafname met betrekking tot mijn schildklierwaarden. Op dit moment 'zit' ik nog met de Cryo in mijn baarmoeder, allé tis te zeggen, de Cryo kan al geabsorbeerd zijn, want in tegenstelling tot de 2 voorgaande terugplaatsingen voel ik deze keer echt niets. Gewoon niets, voel me echt niet zwanger. Dus zal wel negatief zijn. Kheb zowiezo in het UZ al een afspraak met dr. Verhulst op 23/11 voor de bespreking van de resultaten. Wss gaat de volgende pick up in januari gebeuren, vind ik totaal niet erg, beetje pauze. Dus ja, wij stappen over van het Olv Aalst/Jan Palfijn naar het UZ Jette. Kheb tijdens mijn laatste follikelmeting in het Olv direct een kopie gevraagd van mijn dossier. Ze vroegen of dit mocht opgestuurd worden, maar kheb dit geweigerd: kben blijven wachten tot ik het kopie in mijn handen had. Ze stelden voor om de follikelmetingen toch in het Olv te laten gebeuren en de pick up en terugplaatsing van mijn toekomstige embryo's in het UZ, maar kheb gezegd dat ik erover wil nadenken. Kga dit binnenkort allemaal bespreken met dr. Verhulst. Kdenk nog altijd dat het gemakkelijkste is om het volledige dossier in 1 ziekenhuis te houden.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Lucy1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 juli 2017, 11:37

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Lucy1986 » 8 november 2017, 19:29

Amai Onlytime, wel heel veel cryo's dat jullie hebben! Hoe was je bloedname? Ik duim voor je!
We zijn dinsdag geweest, ze hebben geen verklaring voor wat er gebeurd is, maar beweren dat het niets met de kwaliteit van het labo te maken heeft. Ze zeggen ofwel ongewoon veel pech ofwel misschien een genetisch defect. Maar de embryo's waren niet oud genoeg om volledig genetisch te onderzoeken. Nu gaan ze wel genetisch onderzoek van ons bloed doen, maar wat ze daar kunnen uithalen is ook maar beperkt ntrlk... Dus nu gaan we moeten beslissen wat we gaan doen.
Ik wil op zich wel graag overstappen naar Jette, maar ben ook wel wat bezorgd over de wachttijd en het gevoel een beetje als een nummer behandeld te worden. Ik vind ook het principe van 1 ziekenhuis het best klinken, maar naar Jette rijden voor follikelmeting kan ik echt niet combineren ... Vorige keer heb ik 20 dagen moeten stimuleren owv de PCO, dan kan ik al bijna niet meer gaan werken tijdens de stimulatie... Ik heb gisteren het formulier online ingevuld, maar misschien is het beter dat ik dan gewoon bel? Jij bent precies snel terecht gekund dan Lyne82? Heb je gewoon naar het algemeen nummer gebeld dan? Misschien moet ik dat ook wel gewoon proberen. Ik duim alleszins voor je dat het toch nog prijs is deze keer Lyne! En zoniet dan ben je zeker in Jette al op de juiste plaats.
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Onlytime » 8 november 2017, 20:01

Hey Lucy,

Ik kan het nog niet geloven!!! Wij zijn zwanger :D !!!
Positieve bloedtest. Hcg op 356. Hopelijk blijven de waarden mooi stijgen en volgende week opnieuw bloedtest. Heel spannend!!!
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

Lucy1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 juli 2017, 11:37

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Lucy1986 » 11 november 2017, 15:16

Dikke proficiat Onlytime!
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Lyne82 » 12 november 2017, 10:02

Proficiat Onlytime! Geniet ervan. Het doet altijd eens deugd als er iemand zwanger wordt dewelke hetzelfde parcours aflegt x

Lucy, ik heb gebeld op 02 477 66 99, 'Centrum voor Reproductieve Geneeskunde', UZ Brussel (Jette). Ik kreeg binnen de 2 weken een afspraak. Misschien had ik geluk? Ik weet het niet. Op de dag van de afspraak werd ik onmiddellijk als 9de kandidaat voor een hysteroscopie ingepland op 30/10. De secretaresse diende te bellen naar het operatiekwartier om te vragen of ik er nog bij kon en het was geen probleem. Het viel me op dat ze niets uitstellen en van de snelle aanpak zijn. Heeft dit te maken omdat het een groot ziekenhuis is en hierdoor heel wat personeelsleden kunnen tewerkstellen? Ik weet het niet, maar voor mij als patiënt is dit natuurlijk fantastisch om zo weinig tijd te moeten verliezen x
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: cryo's ontdooien

Bericht door Onlytime » 12 november 2017, 13:44

Dank u lieve Lynn en Lucy. Duimen dat het goed mag blijven gaan 👍 maar momenteel heel blij x
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten