inspuitingen

ICSI Forum
Plaats reactie
JufkeK
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 14:21

inspuitingen

Bericht door JufkeK » 9 november 2017, 22:20

Hey,

Ik doe voor mijn inspuitingen steeds beroep op het wit-gele kruis.
Gelukkig zijn zij er, want zelf zou ik ze niet durven zetten.
Ze stellen mij ook altijd op mijn gemak en zijn vaak een luisterend oor.
Ik heb 's morgens inspuitingen nodig en 's avonds.
Ik ga aanvragen om rond 7 uur 's morgens en 21 uur 's avonds langs te komen.
Nu had ik morgen tickets voor een theatervoorstelling. (regels zijn er veel vroeger doorgekomen).
Is dat belangrijk dat die inspuitingen op een vast uur gezet worden? Of mag hier anderhalf uur tussen zitten? Anders laat ik ze voor één keer wat later komten. Wat zijn jullie ervaringen?

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: inspuitingen

Bericht door Lyne82 » 9 november 2017, 22:53

Meid, kan je die zelf zetten? Is het subcutaan (in buikvet) of intramusculair (in spier)?

Kheb mijn Menopur, Gonapeptyl en Pregnyl allemaal zelf gezet. Kweet dat Dr. Meganck liever intramusculair de spuitjes laat zetten (Pregnyl dan toch) omdat dit volgens haar een beter effect heeft. Kheb dit ondertussen ook besproken met mijn huisarts, en die informeerde me dat subcutaan hetzelfde effect heeft, maar dat het iets minder snel wordt opgenomen. Sindsdien zet ik ze zelf, want op den duur kun je nergens nog naartoe als je op tijd en stond uw 'pikuur' moet laten zetten.

Het hangt ervan af welke hormonen je moet laten inspuiten. Bij mij was Menopur en Gonapeptyl steeds 's avonds, dit kon wel eens een uur tot 2 uur verschillen van elkaar. Bij navraag kon dit geen kwaad. Maar Pregnyl moest echt wel op het afgesproken uur gezet worden.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

JufkeK
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 oktober 2017, 14:21

Re: inspuitingen

Bericht door JufkeK » 10 november 2017, 6:39

Ja, je kan die zelf zetten, maar ik durf dat echt niet.
's Morgens menopur en 's avonds menopur en gonapetyl subcutaan.
Pregnyl (intramusculair) is inderdaad altijd stipt op het afgesproken uur.
Het bepaalt mijn leven, want ik moet voor die inspuitingen steeds thuis zijn.
Ik probeer niet te veel te plannen, wat niet altijd gemakkelijk is omdat de meeste mensen uit mijn omgeving niet op de hoogte zijn. Regels zijn nu een week te vroeg begonnen. Ik had vanavond iets op de planning staan, maar als er 2 uur tussen mag, dan zou het kunnen doorgaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten