Cryo deelt niet verder

ICSI Forum
Plaats reactie
Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Cryo deelt niet verder

Bericht door Emmy2 » 28 december 2017, 10:32

Heeft iemand het al meegemaakt dat een ontdooide cryo op dag 3 wel goed ontdooit maar 1 dag latêr, dus op dag van tp, nog niet is verder gedeeld? Ik heb tp gehad van zo een cryo, vind het raar dat dit embryo wordt teruggeplaatst, als het op 1 dag tijd al niet verder deelt, heeft dit toch geen kans op slagen? Of iemand van iemand anders al gehoord dat dit was gebeurd en dat het wel tot een zwangerschap leidde? Ik vraag me af wat de kansen nu nog zijn.

monalena
Berichten: 199
Lid geworden op: 4 november 2013, 11:26

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door monalena » 28 december 2017, 18:35

Hallo Emmy,

Wil niet negatief zijn, maar in Leuven hebben ze bij mij ook zo eentje teruggeplaatst.
Helaas toen niet zwanger.
Dat het niet verder deelt maakt de kansen wel veel kleiner, maar ik denk dat er nog steeds kans is, anders plaatsen ze het niet terug.

Toch succes!
na bijna 4 jaar ISCI 3 Jette zwanger!
19 juli 2016 heeft grote zus er eindelijk een broertje bij

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door Emmy2 » 29 december 2017, 19:46

Bedankt monalena voor je reactie, ook al is het geen positief verhaal helaas. Ondertussen wel op internet al een paar positieve verhalen gelezen, maar zoals je zelf zegt, zullen de kansen heel laag liggen. Dus ga er al vanuit dat het mislukt is. Het was mijn laatste cryo dus wellicht hebben ze het gewoon teruggeplaatst omdat er anders toch geen waren. Beetje fout voor een centrum als jette, had het liever meteen gehoord dat het niet teruggeplaatst kon worden dan nu die weken van onzekerheid en medicatie nemen. :(

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door Wies » 30 december 2017, 11:00

Hoi,

Bij mijn laatste tp's kreeg ik ook steeds te horen dat cryo goed ontdooid was en hetzelfde aantal cellen had als toen het werd ingevroren. Het werd altijd als een mooi cryo voorgesteld, maar ik vond het ook zo vreemd dat het niet verder gedeeld was (driemaal zo), verwachtte dit ook.
Hier dus ook geen positief verhaal, maar denk ook dat ze pas terugplaatsen als er toch iets van kans is.
Ditmaal cryo's van vijf dagen, heb daar meer hoop op.
Ik duim in ieder geval voor je!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door Emmy2 » 9 januari 2018, 21:31

Even updaten: afgelopen weekend bn, op 10 dagen na tp. Hcg was 12, dus het embryo heeft zich wel nog verdergedeeld. Ondertussen is hcg terug negatief, dus eigenlijk ben ik er niks mee dat die nog verdergedeeld heeft.
En zo het einde van de 6 icsi's. Ongelooflijk. Helaas.

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door Oregano » 10 januari 2018, 9:22

Hey Emmy, ik vind het zo erg voor je... weet je al wat je gaat doen nu? Ik wens je toe dat je snel klaarheid ziet voor de toekomst... sterkte.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door Emmy2 » 10 januari 2018, 17:31

Er staat al een tijdje een hysteroscopie en schuimecho gepland, was zo berekend voor mocht de laatste cryo niet gelukt zijn. Dus dat ga ik zeker laten doorgaan, ook al kijk ik er niet naar uit. En erna gesprek met de prof. Ik stop in jette want ben het over en weer gerij beu, alsook de manier van communicatie en planning daar. Ik ga nu nr het uz gent, is veel praktischer voor mij (maar toen voor jette gekozen omwille van "het beste" labo. Het is de bedoeling om opnieuw iui te doen. in Back to basic. Hadden ze in jette ook voorgesteld en daarvoor is het labo niet zo van tel, juist bewerking van de zaadcellen, maar dat zal in gent ook evengoed gebeuren.
Ook omdat iui wel al gelukt is met ons zoontje, was toen 1e iui! We beseffen al een tijd lang hoeveel geluk we toen gehad hebben!!! En voor een brusje heb ik al 6x iui gedaan, behalve 1x biochemische, geen resultaat. En zo met icsi gestart.
Gent stelt iui met menopur voor (was bij zoontje zonder, maar 6 terugbetaalde pogingen zonder stimulatie zijn dus ook al op).. jette wil het zonder stimulatie doen.
Momenteel ben ik eerder voor de stimulatie te vinden, want hopelijk heb ik daarmee 2 eitjes en een betere eicelkwaliteit. Ik ga ervan uit dat de dosis veel lager ligt dan de dosis bij icsi, dus hopelijk dan minder moe enzo, dus eerst afwachten, want ik wil wel dat het minder belastend is dan isci.
Dit is dus het plan van de gyne, maar eerst zien we nog de prof en gaan we horen of die er ook zo over denkt. Wel probeer ik het al af te sluiten, ik denk niet dat er nog een gezond kindje zal van komen, ik ben al 40 dus ja. Ik ga proberen mij er wat van los te maken, er zo min mogelijk mee bezig te zijn, want tegen volgend jaar, is het wel gedaan met behandelingen in het ziekenhuis. Denk niet dat ik ooit terug aan de anticonceptie ga, lijkt me zo belachelijk, als het al jaren niet lukt om zwanger te worden én het is wel welkom. Denk echt dat de kansen zooo klein zijn nog, ook met iui, maar ja, nu stoppen en anticonceptie, dan is de kans onbestaand. Maar ergens is het wel een hoofdstuk dat ik wil afsluiten, maar aangezien beide ziekenhuizen het nog toestaan en er blijkbaar achterstaan om nog iui te doen (maw ze menen dat er nog een kleine kans is), wil ik het nog proberen. Ook omdat het niet meer zo intens zal zijn qua behandelingen. En verder ga ik niet meer zo strikt leven, ik was er wel mee bezig wat ik at en zo weinig mogelijk alcohol, vitamines ed, warme voeten na tp, enzo, daar ga ik allemaal niet meer naar kijken. Daarvoor is het dan echt genoeg geweest. En we zien wel, maar ik vrees dat het bij 1 kindje zal blijven. Maar zoals de gyne zei: ik mag het niet meer verwachten, maar nog op hopen. En zelfs dat probeer ik niet meer te doen, zeker niet verwachten, ook niet meer op hopen, ervan uitgaan dat het niet lukt, maar de kansen zijn er in theorie dat het wel nog kan lukken, maar dan moet ik wel nog iets doen qua behandelingen natuurlijk. En es alles opschrijven doet ook wel goed precies..

colorado
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 juni 2015, 15:23

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door colorado » 23 januari 2018, 17:09

Ook hier kreeg ik vandaag dat verhaal op mijn bord voorgeschoteld...
Een 7-cellige cryo werd goed ontdooid om terug te plaatsen, maar ‘hij was wel nog niet verder gedeeld’ ....
ik ben nu al in depri modus , met de gedachte dat dit wsl op niets zal uitdraaien.
Was ook mijn laatste cryo van mijn 4e poging.
Nu stomme ww, om wsl te horen dat dit emmyke niets opgebracht heeft.... :-(
Ik zoek positieve verhalen maar ik vind ze niet ....?

WeHope
Berichten: 339
Lid geworden op: 6 oktober 2014, 16:55

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door WeHope » 23 augustus 2018, 21:53

Hallo,

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb dit nu vandaag ook voorgehad in Jette. Dag 3 embryo gisteren ontdooit en vandaag teruggeplaatst terwijl het ook niet verder gedeeld was. Heb hun ook mijn verontwaardiging duidelijk laten merken. Ik heb zelfs leterlijk gezegd: een embryo dat niet verder deelt is toch dood? Daar hebben ze niet op geantwoord, ze hebben alleen gezegd dat er al mensen zwanger mee geworden zijn, dus dat ze het toch wilden terugplaatsen.

Nu ik deze berichten hier lees, ben ik dus blijkbaar niet de enige die hier een wat raar gevoel bij heeft en dit dus meemaakt.

Wij gaan hierna ook overstappen naar UZ Gent, intake gesprek al gehad en op 19/09 opnieuw gesprek met de prof. Hopelijk kunnen we dan in oktober opnieuw starten voor icsi5.

Groetjes
Feb 2015 ICSI 1. Neg 1.1 mk - ICSI 2: neg. ICSI 2.1. neg. ICSI 2.2. Mk - ICSI 3: neg. ICSI 3.1: positief
Start brusje april 2017
ICSI 3.2: pos/ bbz
ICSI 4: neg. 4.1: neg, 4.2: Neg
ICSI 5: mk
ICSI 6: geen embryo’s
ICSI 7: neg. 7.1:

Lynnie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 23:30

Re: Cryo deelt niet verder

Bericht door Lynnie » 12 maart 2019, 18:03

Hallo WeHope,

Ik heb u reactie van augustus hier gelezen en heb vandaag ook cryo teruggeplaatst gekregen dat na ontdooiing nog steeds 8-cellig was maar ze wouden de embryo toch een kans geven.
Hoe is jouw ervaring verder gegaan hiermee?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten