moeten overstappen op ICSI

ICSI Forum
Plaats reactie
heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

moeten overstappen op ICSI

Bericht door heydi » 11 februari 2008, 18:25

Even kort onze situatie situeren.
Ondertussen ben ik bijna 2 jaar gestopt met de pil. In augustus is endometriose ontdekt bij mij en moest ik opgenomen worden. Ook is er 1 eileider ontoegankelijk. Ik had wel altijd een heel regelmatige cyclus. Mijn man moest ook een spermastaal afgeven en daaruit bleek dat er veel te weinig zaadcellen waren. Onze gyn raadde dus IVF aan. Gelukkig konden we door te wisselen met iemand al in september op intake. Anders moesten we wachten tot 21 december ongeveer. Vandaag moesten we voor de opstart van de hele behandeling. Maar we hoorden daar nu dat het tweede spermastaal van mijn man nog slechter was dan het eerste. Er zijn ten eerste veel te weinig zaadcellen, maar ze hebben 0% normale gevonden!! Dus kan IVF niet en moeten we direct starten met ICSI. Voor vandaag waren we tamelijk optimistisch. Het zou ons wel lukken zeiden we. Maar nu zien we het helemaal niet meer zitten. Ik heb nu al mijn voorschriften gekregen. Ik heb al de gonal-f mee en donderdag moet ik beginnen spuiten. Mijn man moet volgende week dinsdag terug voor een bezoek aan de uroloog. Maar we twijfelen. Ik zou zo graag eens goeie verhalen horen. Mensen van wie het wel gelukt is, ook al kwam er altijd iets bij. Je moet al zo lang wachten tot er kan gestart worden met een behandeling. Als er telkens zoveel wachttijd tussen zit, dan ben ik 40 tegen dat het de eerste keer lukt, denk ik soms. (ik ben nu bijna 33) We weten niet of we het zien zitten om dan misschien uiteindelijk toch met geen kindje te eindigen. We overwegen misschien ook adoptie, maar dat kost ook zoveel geld, geld dat we niet hebben. We hebben dus even een dipje, en succesverhalen zouden heel welkom zijn nu.

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 11 februari 2008, 20:03

hey heydi,

Ik wil je een hard onder de riem steken.
Mijn man had ook een zeer slechte kwaliteit en een laag aantal zaadcellen. We zijn momenteel bezig met icsi. En we hebben vandaag onze terugplaatsing gehad.
het blijft wel nog afwachten of het positief wordt, maar ik moet wel zeggen dat er vandaag een vruchtje van zeer goede kwaliteit is teruggeplaatst.
Je moet het zo bekijken. Bij icsi hebben ze maar 1 goede zaadcel en 1 goede eicel nodig! Dus heb je meer kans.
Bij icsi wordt de zaadcel in de eicel geplaatst, dus is er ook veel meer kans dat het lukt.
Hopelijk komen jullie er toch uit wat jullie ermee gaan doen.
Heel veel succes!!!
Groetjes
Mieke

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 12 februari 2008, 9:51

Hey Heydi,

Wij starten in maart met ICSI en wij lieten de moed ook zakken toen we hoorden dat mijn man zo'n slecht sperma heeft maar de prof. drukte ons op het hart dat het zelf lukt als er geen goed sperma is, dan halen ze het gewoon uit de balzak van de man zelf dus er moet echt heeeeel wat gebeuren om het niet te laten lukken hoor.

Hey Mieke,

Ik volg al een tijdje jouw verhaal. Ik heb ook een enorme schrik dat er te weinig eicellen gaan zijn maar je moet maar denken 1 is misschien wel genoeg! Ik duim mee voor een goed resultaat!!!

Wij zijn momenteel echt aan het aftellen, letterlijk! naar 10 maart dan mogen we op gesprek en kan het allemaal beginnen, hopen dus!

Groetjes,

Kim

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 13 februari 2008, 12:01

Hoi Heydi,

Het verschil tussen IVF en ICSI maakt voor jullie nu niet veel uit hoor. Volgens mij zijn de slaagkansen van ICSI niet kleiner dan die van IVF. Het enige verschil is hoe die zaadcel in die eicel geraakt, maar voor jou is die behandeling krak hetzelfde.
Niet panikeren dus, kijk eerst eens hoe't loopt met die eerste ICSI. One step at a time.
Volgens mij zijn er trouwens nog 7 jaren te gaan eer je 40 wordt. Een zee van tijd!!!

sterkte
pelkie

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 15 februari 2008, 21:41

ja, misschien panikeren we een beetje te vlug. Tot nu zijn we er niet echt mee bezig geweest. Maar nu is de behandeling echt gestart. Ik ben aan de tweede dag aan het spuiten. En wat een gedoe om te kunnen zorgen dat die spuiten elke avond ongeveer op hetzelfde uur kunnen gegeven worden. Het werk, mijn avondles, alles moet wijken. En dan is misschien zo erg niet want je doet het tenslotte voor een kindje. Maar leuk is toch wel anders. Ik ken zelf geen mensen die met IVF bezig zijn, en hier op het forum lees je ook niet veel succesverhalen. Maar ik weet wel dat het kan. Het was enkel zo dat ik het gevoel had als gewone IVF niet mocht lukken, dat we dan nog een backup hadden in de vorm van ICSI. Maar nu is het onmiddellijk ICSI en mijn veiligheidsgevoel van een backup is weg. Maar we slaan ons er wel door, zoals iedereen hier hé. We moeten wel. Aan iedereen veel succes met de behandeling en we duimen voor elkaar hé!!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 16 februari 2008, 8:29

Hoi Heydi,
Als ik weet dat ik niet op't juiste moment thuis ga zijn, neem ik mijn gonal F gewoon mee. Op de verpakking staat dat hij max 28 dagen bij 25° bewaard mag worden. Ik duik tegen 7 uur dan even't wc in en geef mijn spuitje.

groetjes
pelkie

odnet
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 februari 2008, 11:42

Bericht door odnet » 16 februari 2008, 12:01

Hoi Heydi,

Wij zijn ongeveer even oud als jij. Doordat de zaadcellen van de man niet in orde waren moesten ook wij een icsi behandeling ondergaan. Het werd onmiddellijk icsi omdat we met ivf geen kans zouden hebben. (We hebben wel eerst nog een aantal IUI's gehad).

De eerste poging hadden we niet zo'n beste embryootjes en werd er uiteindelijk toch 1 teruggeplaatst (en 1 ingevroren) maar dat heeft zich niet ingenesteld. Het was een grote ontgoocheling dat het niet lukte maar eigenlijk zorgde die eerste poging ervoor dat de tweede een heel stuk beter ging. We waren beter op alles voorbereid, wisten wat er ging komen en daardoor waren we minder gespannen en beter op ons gemak. Ook kregen we een andere hormonale stimulatie voorgeschreven. We beschouwden de eerste poging als een 'generale repetitie'. Onze tweede poging verliep dus inderdaad een stuk beter... als alles goed verloopt komt binnen 3 maanden onze eerste kleine spruit ter wereld.

Ik wil jullie echt nog veel succes wensen en hoop dat het zal lukken!

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 16 februari 2008, 13:01

proficiat hoor! Het doet echt wel deugd om ook eens verhalen te horen waar het wel lukt. Ik wens jullie een wolk van een baby toe en ik hoop dat wij dat binnen een jaartje ook hebben!! Veel geluk samen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten