Ontspanning gezocht!

ICSI Forum
Plaats reactie
Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Ontspanning gezocht!

Bericht door Snoezeke » 16 februari 2018, 15:07

Hoi dames,
Effe mezelf in het kort voorstellen: ik heb een zoontje van 4,5 jaar na 3 x IUI en 1 x ICSI. Nu gaan we voor een brusje. We zijn bezig sinds oktober 2017 en hebben 2 puncties, 2 verse terugplaatsingen en 1 cryo terugplaatsing achter de rug. Nog 3 'eskimootjes' in de vriezer waarvan er over 2 weken eentje wordt teruggeplaatst.
Sinds enkele weken heb ik enorme last van hoofdpijn, gespannen schouders,... Volgens de huisdokter puur spannings(hoofd)pijn. Ik kan, dacht ik, de spanning van de behandelingen en de mislukkingen nogal goed aan maar mijn lichaam denkt daar duidelijk anders over :? .
Nu is mijn vraag; hoe proberen jullie tijdens en tussen de behandelingen door te ontspannen?

Grtjs,
Snoezeke

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Ontspanning gezocht!

Bericht door Tiske » 16 februari 2018, 19:39

Ik probeer steeds zoveel mogelijk leuke dingen met mijn gezin te doen... kleine dingen zoals pannekoeken baken of een mini fietstochtje,... En zo weinig mogelijk verplichte activiteiten te plannen. Hoofdpijn heb ik ook en volgens mijn huisarts komt dit door de hormoonschommelingen...

Elineee
Berichten: 61
Lid geworden op: 2 februari 2018, 14:49

Re: Ontspanning gezocht!

Bericht door Elineee » 16 februari 2018, 22:30

Dag Snoezeke,

De behandeling is natuurlijk niet niks dus je mag de impact op je lichaam hiervan niet onderschatten. Hoofdpijn kan inderdaad ook wel een bijwerking zijn van de hormonen.
Ikzelf heb het ook moeilijk om me volledig te ontspannen en ben absoluut niet stressbestendig. πŸ™‚
Wat mijn hoofd wel kan leegmaken is een wandeling. Lekker warm ingeduffeld en genieten van de natuur. Of een uurtje shiatsu. Was hier in begin niet voor te vinden maar doet echt wel deugd. Ontspant heel je lichaam van.
Ik ben gestart in januari met acupunctuur. Ook hier kan ik wel tot rust komen + is in mijn geval een enorme boost voor mijn fertiliteitsbehandeling. Ik raad iedereen aan op dit forum om het eens te proberen. Is volledig natuurlijk en onschadelijk!
Ik ga bij een acupuncturist in Heusden Zolder ( Limburg ) en heeft al heel veel wonderen verricht. Zelfs bij koppels die al jarenlang een vruchtbaarheidsbehandeling volgen en dankzij acu sessies en voedingsadvies toch nog op een natuurlijke manier zwanger worden.
Nog andere tips die misschien kunnen helpen : een boek lezen, welness, massage, ( fertiliteits ) yoga, ...

Allesinds veel succes! Ik hoop dat je hier iets aan hebt! πŸ˜‰
Veel succes,
11/2012 : Start kinderwens
03/2017 : ICSI 1 - 4 embryo's negatief
09/2017 : ICSI 2 - 2 embryo's negatief
11/2017 : ICSI 3 + Assisted Hatching - 3 embryo's negatief
03-04/2018 : Overstap naar UZ Jette ( 11/04 eerste gesprek )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten