ICSI/cryo feb 2018

ICSI Forum
Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Oregano » 2 maart 2018, 10:26

irisbloem schreef:
1 maart 2018, 18:16
Oregano schreef:
1 maart 2018, 14:42
Tiske, heel rot. Zeker omdat het jullie laatste cryo was en je zo twijfelt of je nog een nieuwe pu wilt doen. Er zal weer niks anders opzitten dan veel huilen nu, wat op krachten komen, dingen doen die je al een tijdje niet meer mocht door de behandelingen en dan een plan maken hoe jullie het willen aanpakken. Denk dat vooral die rust in je hoofd dat je een keuze gemaakt hebt, belangrijk is. Wat jullie ook kiezen.

M94, heel jammer. Doet pijn inderdaad... Je mag nu even enorm teleurgesteld zijn, nadien batterijen even opladen en er weer voor gaan...

Hier ook wat neerslachtig. Vandaag meer last van zeurderigheid dan de laatste dagen. Zo in mijn lage rug/billen/staartbeen en schaambeen. Niet zozeer de gebruikelijke ms-pijn. Heb dit al 1,5 week maar heb nu het gevoel dat het wel iets erger is (al weet ik het niet meer, op den duur). Ik weet dat het bij zwangerschap kan horen maar in mijn geval (in zekere zin zwanger maar hcg van eerste bn veel te laag) denk je natuurlijk onmiddellijk, over and out. Heb morgenvroeg opnieuw bn. Als ik rationeel ben, denk ik dat het wel niets meer kan worden. Maar die hoop altijd hè...
Heb je ook last van spierkrampen? Ik heb daar in januari veel last van gehad en was toch wel van de medicatie in combinatie met magnesiumtekort. En de koude doet daar ook geen goed aan. Kan zijn dat je klachten los staan van je zwangerschap. Ik hoop dat je hcg morgen mooi gestegen zal zijn.
Dag Irisbloem, ja ik heb ook spierkrampen, echt vrij vaak zelfs. Op de meest absurde plaatsen, vaak zo in mijn billen langs de zijkant, in de onderkant van mijn achterwerk, ook zelfs over mijn hele been, en soms zelfs echt een kramp in mijn voet. Ook heel vaak in mijn liezen. Ik geloof idd dat het iets zal te maken hebben met de medicatie. Ik dacht ook wel, misschien is dat (weinige) hcg wel wat oprekking aan het veroorzaken vanbinnen, en worden mijn andere spieren daardoor geprikkeld ofzo :roll: .

We zullen zien, als blijkt dat ik zwanger zou blijven, dan zal ik het eens aankaarten bij de arts.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Oregano » 2 maart 2018, 10:31

Ienemie, jij zat ook in het schuitje laag hcg zeker. Ik hoop dat je straks met een goed gevoel terug komt van je echo. Laat iets weten hè! Had jij al een tweede bn gehad dan? Ik heb vanmorgen tweede keer bn gehad, vanaf 14u kunnen ze bellen. Ik sluit me er precies voor af, ik voel zo weinig mogelijk.

Deborah, erg confronterend al die zwangerschappen, zeker als het om mensen gaat die zo dichtbij je staan als je zussen. Ook op dat vlak probeer ik mij altijd af te sluiten van zo'n boodschappen, maar als het je zussen zijn, gaat dat natuurlijk bijna niet. Ik weet dat mijn broer en zijn vrouw ook bezig zijn voor een tweede kindje. Ze hebben ook hard moeten proberen voor hun eerste, ook met hulp, maar dat bleef beperkt tot ovulatieopvolging en hormonale stimulatie. Het is hen van harte gegund, echt waar, en ik weet ook dat ze het mij enorm gunnen, maar de dag dat ze het mij komen vertellen, daar ben ik ook echt bang voor. Bang om ter plekke in huilen uit te barsten terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo wil reageren, want ik wil gewoon graag heel blij zijn voor hen.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Ienemie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 juni 2014, 16:06

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Ienemie » 2 maart 2018, 11:33

Wies, bedankt!

Ja Oregano, ik had vorige vrijdag (9 dagen na tp cryo blasto) een hcg van 59 en progesteron van 17,7 (bn bij huisarts want ik raakte niet in het ferticentrum). De huisarts had aangeraden de maandag nog eens mijn bloed te trekken, bij het ferticentrum zeiden ze dit ook.
Dus maandag (23/2) opnieuw mijn bloed laten trekken ('s avonds, de vorige keer 's morgens), dan was mijn hcg 149 (na 84 uur na vorige bn, dus niet echt goede verdubbeling maar wel nog binnen de grenzen) en maar progesteron gedaald naar 13,3. Volgens het ferticentrum is dat wel onvoldoende, daarom een echo.

Veel succes Oregano! Ik hoop dat het mooi gestegen is!

Ienemie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 juni 2014, 16:06

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Ienemie » 2 maart 2018, 11:48

Ik heb wel constant krampen en een pijnlijke rug...dus ik vrees er wat voor.

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Tiske » 2 maart 2018, 12:01

Ik stel voor om snel een nieuw topic te openen... met een positieve naam. Februari was volgens mij een k*t topic... zijn er ideetjes om er wat positiviteit in te brengen

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door irisbloem » 2 maart 2018, 12:07

Oregano schreef:
2 maart 2018, 10:26
irisbloem schreef:
1 maart 2018, 18:16
Oregano schreef:
1 maart 2018, 14:42
Tiske, heel rot. Zeker omdat het jullie laatste cryo was en je zo twijfelt of je nog een nieuwe pu wilt doen. Er zal weer niks anders opzitten dan veel huilen nu, wat op krachten komen, dingen doen die je al een tijdje niet meer mocht door de behandelingen en dan een plan maken hoe jullie het willen aanpakken. Denk dat vooral die rust in je hoofd dat je een keuze gemaakt hebt, belangrijk is. Wat jullie ook kiezen.

M94, heel jammer. Doet pijn inderdaad... Je mag nu even enorm teleurgesteld zijn, nadien batterijen even opladen en er weer voor gaan...

Hier ook wat neerslachtig. Vandaag meer last van zeurderigheid dan de laatste dagen. Zo in mijn lage rug/billen/staartbeen en schaambeen. Niet zozeer de gebruikelijke ms-pijn. Heb dit al 1,5 week maar heb nu het gevoel dat het wel iets erger is (al weet ik het niet meer, op den duur). Ik weet dat het bij zwangerschap kan horen maar in mijn geval (in zekere zin zwanger maar hcg van eerste bn veel te laag) denk je natuurlijk onmiddellijk, over and out. Heb morgenvroeg opnieuw bn. Als ik rationeel ben, denk ik dat het wel niets meer kan worden. Maar die hoop altijd hè...
Heb je ook last van spierkrampen? Ik heb daar in januari veel last van gehad en was toch wel van de medicatie in combinatie met magnesiumtekort. En de koude doet daar ook geen goed aan. Kan zijn dat je klachten los staan van je zwangerschap. Ik hoop dat je hcg morgen mooi gestegen zal zijn.
Dag Irisbloem, ja ik heb ook spierkrampen, echt vrij vaak zelfs. Op de meest absurde plaatsen, vaak zo in mijn billen langs de zijkant, in de onderkant van mijn achterwerk, ook zelfs over mijn hele been, en soms zelfs echt een kramp in mijn voet. Ook heel vaak in mijn liezen. Ik geloof idd dat het iets zal te maken hebben met de medicatie. Ik dacht ook wel, misschien is dat (weinige) hcg wel wat oprekking aan het veroorzaken vanbinnen, en worden mijn andere spieren daardoor geprikkeld ofzo :roll: .

We zullen zien, als blijkt dat ik zwanger zou blijven, dan zal ik het eens aankaarten bij de arts.
Wat je beschrijft had ik in januari na eerste tp, nu is het beter maar nog niet helemaal gedaan, is van de medicatie en nu ook wat van de koude. Bij mij is het verbeterd met magnesium te nemen, heeft wel enkele weken geduurd voor ik verbetering merkte. Is erg pijnlijk he. Ik duim voor een goed resultaat!

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Oregano » 2 maart 2018, 16:45

Dames, ik heb resultaat van mijn tweede bn.

Het is erg mooi gestegen: van 32 naar 181. Maar zit nog steeds onder de curve.

Heb aan monitoring gevraagd of dit nog kan goed komen. Het antwoord was dat er een redelijke kans is dat dit niet goed komt, maar dat de kans zeker niet uitgesloten is dat het goed komt.

Moet nu verder doen met de medicatie en op 8/3 (pas!) nieuwe bn.

Pff, om niet gek te worden heb ik besloten dat ik maar positief moet zijn dat het alvast niet gedaald was, het is op dit moment nog geen mk. En de stijging is wel mooi voor op 3 dagen (x 5,5 ipv x2 of x3). Ik hoop dat dit een van die mirakeltjes mag worden... Ik kan mezelf blijven wapenen tegen teleurstelling maar uiteindelijk helpt dat toch niks, pijn zal het toch doen als het zou mislopen. Dus ik kan er misschien beter wat positief tegenaan kijken...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door irisbloem » 2 maart 2018, 18:13

Oregano schreef:
2 maart 2018, 16:45
Dames, ik heb resultaat van mijn tweede bn.

Het is erg mooi gestegen: van 32 naar 181. Maar zit nog steeds onder de curve.

Heb aan monitoring gevraagd of dit nog kan goed komen. Het antwoord was dat er een redelijke kans is dat dit niet goed komt, maar dat de kans zeker niet uitgesloten is dat het goed komt.

Moet nu verder doen met de medicatie en op 8/3 (pas!) nieuwe bn.

Pff, om niet gek te worden heb ik besloten dat ik maar positief moet zijn dat het alvast niet gedaald was, het is op dit moment nog geen mk. En de stijging is wel mooi voor op 3 dagen (x 5,5 ipv x2 of x3). Ik hoop dat dit een van die mirakeltjes mag worden... Ik kan mezelf blijven wapenen tegen teleurstelling maar uiteindelijk helpt dat toch niks, pijn zal het toch doen als het zou mislopen. Dus ik kan er misschien beter wat positief tegenaan kijken...
Het gaat in ieder geval de goede richting uit, zeker nog niet wanhopen maar toch realistisch blijven. Veel moed voor de komende week!

Ienemie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 juni 2014, 16:06

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Ienemie » 2 maart 2018, 18:20

Oregano: ik blijf duimen voor je en hopelijk ben je één van die positieve verhalen.

Ik heb jammer genoeg slecht nieuws: mijn baarmoeder zit vol bloed en er is een blaas te zien om mijn rechter eierstok. Mijn bloed is getrokken om mijn waarden opnieuw te bepalen, morgen moet ik daarvoor bellen. Als mijn waarden weer gestegen zijn moet ik maandag opnieuw voor een echo. Ze hebben heel veel schrik voor een bbz.
pff daar gaan we dus weer. Bij mijn vorige miskramen duurde het super lang tegen dat het hcg uit mijn lichaam was.

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Wies » 2 maart 2018, 18:49

@oregano, ik begrijp dat je ongerust blijft, maar het is goed gestegen en je hebt geen bloedverlies, dus dat lijkt toch voorzichtig de goede richting uit te gaan!

@Ienemie: wat jammer om te horen, dikke knuffel, ik blijf duimen voor jou!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door fertilitientje » 2 maart 2018, 19:12

Oh ik hoop het zo voor je oregano maar jouw verhaal doet me zo denken aan wat ik heb meegemaakt... Mijn 2e BN was ook mooi gestegen ... maar uiteindelijk is mijn hcg maar tot 910 geraakt. Vandaar die onzekerheid tot het einde! Ik wens je veel afleidingsmomenten maar dat is echt niet gemakkelijk!
Hoop voor een wonder voor jou!!!
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Oregano » 3 maart 2018, 7:47

Ja fertilientje daar heb ik héél veel schrik voor... Ik kan alleen maar hopen op een mirakeltje...
Heb jij dan een echo gehad? Of gewoon derde bn?
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Oregano » 3 maart 2018, 7:52

Ienemie schreef:
2 maart 2018, 18:20
Oregano: ik blijf duimen voor je en hopelijk ben je één van die positieve verhalen.

Ik heb jammer genoeg slecht nieuws: mijn baarmoeder zit vol bloed en er is een blaas te zien om mijn rechter eierstok. Mijn bloed is getrokken om mijn waarden opnieuw te bepalen, morgen moet ik daarvoor bellen. Als mijn waarden weer gestegen zijn moet ik maandag opnieuw voor een echo. Ze hebben heel veel schrik voor een bbz.
pff daar gaan we dus weer. Bij mijn vorige miskramen duurde het super lang tegen dat het hcg uit mijn lichaam was.
Ocharme ienemie wat erg... hopelijk geraakt het snel opgelost...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Elineee
Berichten: 61
Lid geworden op: 2 februari 2018, 14:49

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door Elineee » 3 maart 2018, 18:12

Hallo,

Na enkele drukke dagen heb ik eindelijk nog eens tijd gehad om wat bij te lezen op het forum.
Aan iedereen die jammer genoeg geen goed nieuw gekregen heeft : VEEL STERKTE !! 😘
Voor de andere hoop ik van harte dat het HCG nog mooi blijft stijgen en het postief afloopt! 🤞🏻

Ikzelf heb gisteren voor de 9e keer slecht nieuws gekregen. Ook onze 9e ICSI poging was negatief. HCG onder 0 😪
Ook al had ik een voorgevoel, toch doet het weer enorm veel pijn.
Kan mijn gedachten moeilijk verzetten. Zou graag enkele dagen gaan uitwaaien aan zee maar dit is momenteel niet mogelijk met het werk.
Nu is het afwachten tot april, dan hebben we ons eerste gesprek in Jette.
Geen zin om terug van 0 te beginnen en vooral geen zin om weer zolang te wachten op alles maar anderzijds is het misschien goed dat mijn lichaam tussendoor wat kan rusten, dat ik er niet voortdurend aan moet denken en in tussentijd kan ook de acupunctuur zijn werk doen.

Mijn zus bevalt begin mei. Gisteren is ze in alle fierheid haar dikke buik komen laten zien. Ik word meter. Iets waar ik altijd naar heb uitgekeken en waar ik altijd van gedroomd heb. Ook al ben ik superblij voor hun, toch kan ik niet enthousiast zijn zonder mezelf te forceren.
Ik ben altijd een positief, opgewekt en overenthousiast iemand geweest maar nu lukt het me echt niet. Ik wil een goede meter worden en me echt mee betrekken bij de zwangerschap maar het vraagt zoveel energie! 😪

Vraagje, vanaf hoeveel weken kan je je misselijk beginnen te voelen? Misschien een rare vraag maar ik ben de laatste dagen regelmatig misselijk geweest terwijl dit niet vaak voorvalt bij mij. Langs ene kant hoopte ik dat BN misschien positief ging zijn maar anderzijds denk ik dat misselijkheid nog niet echt aan de orde is tijdens de wachtweken?

Veel liefs,
Eline
11/2012 : Start kinderwens
03/2017 : ICSI 1 - 4 embryo's negatief
09/2017 : ICSI 2 - 2 embryo's negatief
11/2017 : ICSI 3 + Assisted Hatching - 3 embryo's negatief
03-04/2018 : Overstap naar UZ Jette ( 11/04 eerste gesprek )

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI/cryo feb 2018

Bericht door irisbloem » 3 maart 2018, 18:57

Elineee schreef:
3 maart 2018, 18:12
Hallo,

Na enkele drukke dagen heb ik eindelijk nog eens tijd gehad om wat bij te lezen op het forum.
Aan iedereen die jammer genoeg geen goed nieuw gekregen heeft : VEEL STERKTE !! 😘
Voor de andere hoop ik van harte dat het HCG nog mooi blijft stijgen en het postief afloopt! 🤞🏻

Ikzelf heb gisteren voor de 9e keer slecht nieuws gekregen. Ook onze 9e ICSI poging was negatief. HCG onder 0 😪
Ook al had ik een voorgevoel, toch doet het weer enorm veel pijn.
Kan mijn gedachten moeilijk verzetten. Zou graag enkele dagen gaan uitwaaien aan zee maar dit is momenteel niet mogelijk met het werk.
Nu is het afwachten tot april, dan hebben we ons eerste gesprek in Jette.
Geen zin om terug van 0 te beginnen en vooral geen zin om weer zolang te wachten op alles maar anderzijds is het misschien goed dat mijn lichaam tussendoor wat kan rusten, dat ik er niet voortdurend aan moet denken en in tussentijd kan ook de acupunctuur zijn werk doen.

Mijn zus bevalt begin mei. Gisteren is ze in alle fierheid haar dikke buik komen laten zien. Ik word meter. Iets waar ik altijd naar heb uitgekeken en waar ik altijd van gedroomd heb. Ook al ben ik superblij voor hun, toch kan ik niet enthousiast zijn zonder mezelf te forceren.
Ik ben altijd een positief, opgewekt en overenthousiast iemand geweest maar nu lukt het me echt niet. Ik wil een goede meter worden en me echt mee betrekken bij de zwangerschap maar het vraagt zoveel energie! 😪

Vraagje, vanaf hoeveel weken kan je je misselijk beginnen te voelen? Misschien een rare vraag maar ik ben de laatste dagen regelmatig misselijk geweest terwijl dit niet vaak voorvalt bij mij. Langs ene kant hoopte ik dat BN misschien positief ging zijn maar anderzijds denk ik dat misselijkheid nog niet echt aan de orde is tijdens de wachtweken?

Veel liefs,
Eline
Amai jij hebt ook al een hele weg afgelegd, je verdient ook eens positief nieuws!
Ik ben ook al misselijk geweest tijdens de wachtweken, ik weet niet wat jij moet nemen van medicatie maar ik denk dat het van de progesteron komt (crinone en inprosub) want als ik ermee stop is het direct over.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten