Nieuw avontuur

ICSI Forum
Plaats reactie
ManuelaD
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 april 2018, 15:05

Nieuw avontuur

Bericht door ManuelaD » 24 april 2018, 15:20

Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn aan onze eerste poging begonnen via ICSI begin april in Genk. :D

Voor mij was het allemaal erg overweldigend om van de ene afspraak in de andere te rollen. Ik plan graag alles systematisch maar ik heb al gemerkt dat dit absoluut niet kan tijdens een ICSI behandeling. Erg frustrerend soms aangezien ik het graag voor mezelf zou willen houden op het werk. Zoals vele van jullie wel weten gaan de wenkbrauwen wel redelijk fronsen op het werk als je met het zoveelste ziekenhuis briefje afkomt...

Maar goed ik ben er door geraakt en de pick-up was 13/4 (vrijdag de 13de). :lol: Ze zeiden me dat ik 2 dagen pijn zou hebben hiervan en om de 4u pijnstillers moest nemen. Om eerlijk te zijn (en ik ben normaal echt niet iemand die snel zeurt over pijn) maar hier heb ik minstens 7 dagen erg veel last van gehad. In en uit de auto stappen als een 70-jarige en naar het grote of kleine toilet gaan was erg pijnlijk. Maar goed, alles voor het goede doel toch?

We hadden 6 follikels die bevrucht werden en 3 hiervan waren effectief embryo's en ik mocht op 16/4 gaan voor de terugplaatsing. De overige 2 hebben het jammer genoeg niet gehaald dus er kon niets ingevroren worden. Vind ik allemaal niet erg zolang deze wat er momenteel inzit maar blijft zitten!

A.s. donderdag 26/4 mag ik gaan voor bloedname zodat we weten of ik zwanger ben. Ik denk er iedere dag aan, droom er iedere nacht van... Maarja dat zal wel normaal zijn denk ik? Het is een heel raar gevoel vind ik sinds ze de TP gedaan hebben aangezien je toch voor de eerste keer weet dat je een bevruchting in je buik hebt zitten. :wink:

Nu vraag ik mezelf natuurlijk af hoe groot de kans is dat ik effectief zwanger ben. Ik lees op het forum dat er velen zijn die vanaf de eerste behandeling en eerste TP zwanger zijn dus natuurlijk hoop ik hier ook op. Ik heb nog geen bloeding gehad en ben af en toe wel duizelig en misselijk wat ik normaal nooit heb... Ik begrijp natuurlijk ook dat de kans er is dat het niet lukt maar ik vraag me af of ik dan geen symptomen zou moeten hebben zoals bloeding of andere dingen?

Vele groetjes & succes voor iedereen.

Xx Manuela :)

Chrisje8
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 november 2017, 14:36

Re: Nieuw avontuur

Bericht door Chrisje8 » 24 april 2018, 16:27

Dag Manuela

Een heel herkenbaar verhaal voor mij, het niet zeggen op het werk, de pijn van pick-up, dat gevoel na de tp en al die vragen en emoties achteraf. Wij gaan ook steeds naar Genk voor onze tp. Spijtig genoeg al voor de vijfde keer binnenkort. We hadden vier top embryo's maar tot nu toe geen geluk. Het is echt onmogelijk te zeggen bij elk van ons wanneer het zal lukken. Hetgeen wat ik uit ons hele avontuur geleerd heb over al die dingen die ik voel na een tp is dat het alles en tegelijkertijd ook niks betekent. Bij één van onze pogingen was ik er voor 100% zeker van 'nu is het gelukt'. Ik ben heel voorzichtig en wil mezelf beschermen tegen de zoveelste ontgoocheling maar toen was ik echt zeker van en in de bloedname was niks te zien. Dus ... afwachten. Het enige wat je kan doen.

Hopelijk heb je voldoende afleiding en ik hoop voor je dat je een gelukstreffer hebt!

ManuelaD
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 april 2018, 15:05

Re: Nieuw avontuur

Bericht door ManuelaD » 25 april 2018, 10:49

Hallo Chrisje,

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad afwachten pfffff. Morgen weet ik het maar de dagen gaan zoooooo langzaam voorbij :? Ik heb ook echt het gevoel dat ik zwanger ben maar ik heb al gelezen dat de medicatie dit ook kan veroorzaken. En natuurlijk psychisch zal er ook wel een soort van 'schijnzwanger' hormoon vrijkomen haha. Nouja laten we hopen dat het morgen goed nieuws is en zo niet dan op naar de volgende.

Hoeveel tijd laten ze er gemiddeld tussen voor een nieuwe poging? Wij hebben geen ingevroren embryo's dus ik moet dan terug van 0 starten jammer genoeg.

Groetjes

Chrisje8
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 november 2017, 14:36

Re: Nieuw avontuur

Bericht door Chrisje8 » 25 april 2018, 19:41

Ja de kleinste trekjes zetten je aan het denken. Zou het zou het niet? Nog even, ik hoop dat ze je goed nieuws kunnen geven! Succes!

Als ik me niet vergis hadden wij tussen de twee IVF pogingen een maand rust. Kan verschillen bij iedereen. Nu met onze cryo's en natuurlijke cyclus proberen we gewoon om de maand na de maandstonden.

Nog een veel geluk morgen! 🍀

Chrisje8
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 november 2017, 14:36

Re: Nieuw avontuur

Bericht door Chrisje8 » 26 april 2018, 20:56

Hallo Manuela

Weet je de uitslag ondertussen? Hopelijk heb je goed nieuws.

Groetjes

ManuelaD
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 april 2018, 15:05

Re: Nieuw avontuur

Bericht door ManuelaD » 30 april 2018, 19:22

Jammer genoeg geen goed nieuws gekregen :(

Nu mijn regels gekregen (ook nog zo'n leuk cadeautje erbij) en mijn eierstokken doen weer veel pijn pfff. Moet nu een maand rust nemen en in juni beginnen we aan poging 2. Ben alleen een beetje bang dat onze pogingen er snel door zullen zijn aan dit tempo :O

Groetjes

Chrisje8
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 november 2017, 14:36

Re: Nieuw avontuur

Bericht door Chrisje8 » 2 mei 2018, 10:19

ManuelaD schreef:
1 januari 1970, 1:00
Jammer genoeg geen goed nieuws gekregen :(

Nu mijn regels gekregen (ook nog zo'n leuk cadeautje erbij) en mijn eierstokken doen weer veel pijn pfff. Moet nu een maand rust nemen en in juni beginnen we aan poging 2. Ben alleen een beetje bang dat onze pogingen er snel door zullen zijn aan dit tempo :O

Groetjes
Erg spijtig voor je hopelijk gaat het een beetje met je? Geen nood voor de volgende poging. Wij hadden bij onze eerste keer IVF ook maar één poging. Daarna had de dokter de medicatie aangepast en hadden/hebben we vier kansen. Best je volgende afspraak afwachten om te horen wat ze aanraden.

Heel veel succes en goede moed!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten