ICSI mei/juni 2018

ICSI Forum
Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Yvonne1983 » 5 juni 2018, 13:34

scv 'fijn' dat er geen betaalde ivf poging verloren is gegaan, maar wel balen voor al die tijd die je ermee kwijt bent weer een maand verder en die gaan al zo rap (behalve als je wacht tot je mag testen dan opeens duren de dagen veel langer).
Ik heb helaas ook een miskraam gehad dit jaar en de meeste troost vond ik in het feit dat ik al zo'n prachtexemplaartje heb lopen. Ik ben dolblij met mijn zoon, alhoewel ik graag een groter gezin zou willen hebben, heb ik me er al bij neer gelegd dat we met zijn drietjes blijven. Soms vind ik het zo moeilijk om positief te blijven, nog tips?

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Tiske » 5 juni 2018, 19:19

Gisteren tel gehad en mijn hcg was 437, super dus op net 4 weken en 2 dagen.

Na 2,5 jaar sukkelen en emotioneel afzien kan ik enkel zeggen... al eens in Jette geprobeerd?
Het lijkt mij echt geen toeval dat het na 11 mislukte pogingen daar ineens van de eerste keer gelukt is.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Yvonne1983 » 5 juni 2018, 21:09

Gefeliciteerd Tiske, ik heb het geluk bij elke terugplaatsing zwanger te zijn geworden dus hopelijk is Jette niet nodig we willen nog één kindje (meer zou leuk zijn maar als het via het ziekenhuis moet dan doen we dat niet) en gezien we al een ivf baby hebben hopen we dat de UzA cryootjes ons een brusje bezorgd.

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door scv » 5 juni 2018, 21:37

Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
scv 'fijn' dat er geen betaalde ivf poging verloren is gegaan, maar wel balen voor al die tijd die je ermee kwijt bent weer een maand verder en die gaan al zo rap (behalve als je wacht tot je mag testen dan opeens duren de dagen veel langer).
Ik heb helaas ook een miskraam gehad dit jaar en de meeste troost vond ik in het feit dat ik al zo'n prachtexemplaartje heb lopen. Ik ben dolblij met mijn zoon, alhoewel ik graag een groter gezin zou willen hebben, heb ik me er al bij neer gelegd dat we met zijn drietjes blijven. Soms vind ik het zo moeilijk om positief te blijven, nog tips?
Wij zijn na bijna 4 jaar nog steeds kinderloos. Hoewel het zo lastig is telkens negatief nieuws te horen, ben ik het zo gewoon dat bij onze eerste spontane zwangerschap in maart dit jaar, ik het niet kon geloven... Zelfbescherming zeker... Door de vroege miskraam, gestopt aan 5 weken en miskraam pas op goede 7 weken ben ik zo onzeker wel voor de eventuele volgende keer. Kan ik het nog eens aan? 2 weken rondlopen met een dood vruchtje, ik kon geen afscheid nemen die periode tot in toilet plots het vruchtzakje ( denk ik) zag in toiletpapier, mijn partner had heel ander gevoel en begreep mijn emoties. Vreselijk gevoel.. Ik probeer nu naar sommigen open te zijn over ons ' probleem' en dat lucht wel op vaak. Dan zit ik niet te piekeren...hoewel ik vaak me erop betrap te lachen en in mezelf denk: waarom wij. Iedereen die het weet, is enorm steunend. Zelf al zeggen ze, ik had het niet maar begrijp je dan zeg ik ' echt ' begrijpen kan je niet totdat je ervoor staat. Tips als 'loslaten' helpen ook niet, want wie zwanger wil worden zonder problemen is ook al ontgoocheld na 2 maanden zonder resultaat. Wat dan na 4 jaar... Ik probeer er anders naar te kijken en zien dat wij als koppel hierdoor nog sterkerder worden. Een warm nest hebben wij al nu de rest. Sommige hebben het tweede maar geen echt warm nest ( kennen mekaar nog niet zo sterk in zo'n moeilijkheden). In het begin maakte ik mezelf kapot in verdriet maar nu in negatieve gewoonte zal het vreemd zijn plots mss positief nieuws te horen. Gelukkig heb ik een schat van een man die mijn rots is ( de eeuwige optimist die neemt hoe het komt)
Soms denk ik eens te leven totaal anders dan nu, want al die regels ( drinken van alcohol,...) doen er niet toe, maar dat is tegen mijn 'zijn' in. Ik ben zo niet en veranderen moet niet. Juist mezelf graag zien en weten : ik kan er niets aan doen, 1% controle erover met levensstijl en dat doe ik dus..
Af en toe tijd voor mezelf is voor mij de gouden tip! Ik doe aan relaxatie en welzijnsbehandelingen als ik er nood aan heb.
Ik begrijp wel dat al die miskramen ook wegen, ik heb er misschien al veel onwetende gehad ( vroeg en tijdens ms en zo nooit geweten). Ik hoop voor jou ook een blijvertje om je gezin te vervolledigen en hopelijk schreef ik ergens iets om te onthouden voor jou
Knuf!
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door irisbloem » 5 juni 2018, 23:40

Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
scv 'fijn' dat er geen betaalde ivf poging verloren is gegaan, maar wel balen voor al die tijd die je ermee kwijt bent weer een maand verder en die gaan al zo rap (behalve als je wacht tot je mag testen dan opeens duren de dagen veel langer).
Ik heb helaas ook een miskraam gehad dit jaar en de meeste troost vond ik in het feit dat ik al zo'n prachtexemplaartje heb lopen. Ik ben dolblij met mijn zoon, alhoewel ik graag een groter gezin zou willen hebben, heb ik me er al bij neer gelegd dat we met zijn drietjes blijven. Soms vind ik het zo moeilijk om positief te blijven, nog tips?
Proberen gelukkig te zijn om wat je hebt en je niet steeds focussen op het verdriet omdat je iets mist. Je verdriet af en toe toelaten om alles te verwerken, zeker niets opkroppen, je hoeft niet steeds positief te zijn maar je mag je ook niet in negativiteit wentelen. Niet teveel hopen, realistisch zijn maar toch de moed niet verliezen zolang de dokters erin geloven. Dat probeer ik ook te doen ...

Chrisje8
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 november 2017, 14:36

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Chrisje8 » 6 juni 2018, 11:19

Hey scv

Wij hebben voor ons zoontje drie jaar geprobeerd. Niets, helemaal niets, maanden voor het goede nieuws een miskraam. Nu zijn we opnieuw twee jaar aan het proberen. Opnieuw helemaal niets, die frustratie was zo hoog ik kreeg daardoor echt angst dat het nooit meer zou lukken. Maar ik wist ook dat telkens een miskraam krijgen ook emotioneel heel zwaar zou zijn. Eerst iui pogingen en dan toch naar icsi moeten overstappen. Eerste poging maar 1 embryo, tweede poging 5 waarvan nu de laatste eindelijk goed nieuws heeft gegeven. Deze week echo, ik ben blij maar ook weer niet. Vooral heel realistisch en met de voeten op de grond. Eerst zien dan geloven zeker.

Ik herken je verhaal, emotioneel heb ik me heel slecht overeind gehouden. Ik was op en nu nog, ik moet dat hele traject nog verwerken. Thans alles geprobeerd wat Irisbloem ook als goede raad geeft, maar toch ... Ik kon ook emotioneel zelfs als ik een negatieve test op de badkamer vast had niet loslaten. Ik bleef als een gek staren naar dat staafje alsof er plots toch nog een streepje bij zou komen. Zot ik weet het.
Ik ben zo blij voor je dat je zo een partner naast je hebt staan, ik heb ook een man die goud waard is. Waar zouden we staan zonder hun!

Ik hoop voor jullie op snel goed nieuws en dat dat wachten eindelijk voorbij mag zijn! x

Yvonne voor jou vrijdag ook veel succes, ik hoop dat het voor jullie ook positief zal uitdraaien!

Goed nieuws Tiske! Heb je al een afspraak voor een echo?

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Jido » 6 juni 2018, 14:11

Dag iedereen,

Mag ik mij hier voorzichtig ook aansluiten?
Ik kom uit de iui-groep, maar na 9 mislukte pogingen hebben we nu een gesprek met onze gynaecoloog voor verdere stappen.
Omdat we met een donor werken praten ze van ICSI.

Hoe lang hebben jullie moeten wachten om de behandeling op te starten? Welke stappen dienen nog genomen te worden? Ik zou graag al wat voorbereid zijn tegen het gesprek morgen, want meestal stellen die gesprekken met de gynaecoloog niet zoveel voor. Nooit veel tijd en neemt alles vanzelfsprekend, terwijl wij helemaal niets van die behandelingen kennen.
Ik veronderstel dat we de meeste info via het CRG zullen ontvangen en daar dus ook eerst nog eens langs zullen moeten gaan?

Jullie ervaringen zijn meer dan welkom. :wink:
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Beachbabe
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mei 2018, 0:10

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Beachbabe » 7 juni 2018, 11:36

Pfff vandaag TP gehad, we hadden een half uur voordat we binnen gingen nog 9 bevruchte embryo’s en toen we binnen gingen hadden we nieuws wat we niet hadden verwacht. Dat hakte erin als een bom. We hebben ons allebei goed gehouden.
De mededeling was: Er wordt 1 embryo teruggeplaatst want dat is de enige geschikte. Alle anderen zijn te langzaam gedeeld en zijn niet gekomen tot dag 5, het zou mis gegaan zijn bij de overgang van dag 4/5.
Er zijn er nog twee die nog in aanmerking zouden komen voor invriezen maar wel met de mededeling dat we er niet teveel op moesten rekenen.
Echt een enorme domper maar ik wil mijn verdriet, boosheid en frustratie niet te veel de overhand laten nemen want nu is er wel 1 teruggeplaatst dus we hopen dat deze het goed zal gaan doen.
Dus emoties de baas blijven, warm blijven en onder een kleedje op de bank netflixen.
Hersteloperatie man 01/15
Onderzoek 08/17
Diagnose Antistoffen man 08/17
Laparascopie 09/17
iui 1-6 negatief 17/18
Intake ivf/icsi UZ Gent 04/18
PU 02/06/18
TP 07/06/18
3 blastocystes 5 dgn ingevroren
TP 07/08/18 2 embryo’s
BN 17/08/18 hcg 43 zwanger!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Imera » 7 juni 2018, 12:20

Hallo beste leden
İk heb mij nog maar net geregistreerd omdat ik soms met verschillende vragen zit en mijn vriend google mij tot jullie heeft geleid.

İk heb dinsdag mijn eerste punctie gehad. İs het normaal dat ik niet weet of het icsi of ivf is? Er zal geen terugplaatsing gebeuren omdat mijn progesterongehalte hoog was. İk ben niet de meest geplaatste kenner van dit soort begrippen, maar dat zei de verpleegster dus net voor mijn punctie.

Heb nog steeds pijn, maandag krijg ik telefoon over het ‘resultaat’. İk vermoed dat ze mij gaan zeggen hoveel embryo’s er gevroren zijn? Denken jullie dat de TP al in mijn volgende cyclus kan gebeuren (heb een regelmatige cyclus).

Bedankt alvast!!

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Yvonne1983 » 7 juni 2018, 12:50

Imera voor icsi moest ik een toestemmingsformulier tekenen vooraf, dat in geval het nodig zou zijn er geen kostbare tijd verloren ging, dus als je dat niet hebt hoeven doen zal het waarschijnlijk ivf zijn (het verschil tussen icsi en ivf is enkel in het lab).
Of je direct in de volgende cyclus een terugplaatsing kan hebben hangt van het ziekenhuis af en ook van je bloedwaarden natuurlijk. In mijn ziekenhuis zou ik na een mislukte verse teruglaatsing gelijk doormogen in een natuurlijke cyclus en mijn cryoterugplaatsingen zijn ook in een natuurlijke cyclus, maar sommige ziekenhuizen doen het liever enkel in een kunstmatige cyclus om zeker te zijn van de juiste timing.
Weet je wel hoeveel eitjes er zijn gevonden en hoeveel bevrucht (ik mocht 24 uur na de punctie met het lab bellen om dit resultaat te horen)?
Ik hoop dat je goed veel cryo's hebt en dat ze daarna maar fijn in je buik zich mogen innestelen!!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Imera » 7 juni 2018, 13:09

Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Imera voor icsi moest ik een toestemmingsformulier tekenen vooraf, dat in geval het nodig zou zijn er geen kostbare tijd verloren ging, dus als je dat niet hebt hoeven doen zal het waarschijnlijk ivf zijn (het verschil tussen icsi en ivf is enkel in het lab).
Of je direct in de volgende cyclus een terugplaatsing kan hebben hangt van het ziekenhuis af en ook van je bloedwaarden natuurlijk. In mijn ziekenhuis zou ik na een mislukte verse teruglaatsing gelijk doormogen in een natuurlijke cyclus en mijn cryoterugplaatsingen zijn ook in een natuurlijke cyclus, maar sommige ziekenhuizen doen het liever enkel in een kunstmatige cyclus om zeker te zijn van de juiste timing.
Weet je wel hoeveel eitjes er zijn gevonden en hoeveel bevrucht (ik mocht 24 uur na de punctie met het lab bellen om dit resultaat te horen)?
Ik hoop dat je goed veel cryo's hebt en dat ze daarna maar fijn in je buik zich mogen innestelen!!
Dag Yvonne

İk ben in behandeling in Jette, heb nu net eens mijn documten bekeken en zie inderdaad ivf staan (zit al in de verkeerde topic zeker :roll: ). Ze hebben 13 eicellen gevonden, ik vroeg ter plaatse aan de behandelende arts of dit voldoende is en ze antwoordde positief. Het is allemaal zo nieuw, hoop dat er geen nieuwe punctie moet komen, maar was wel verschoten toen ze zeiden dat het ingevroren ging worden.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Jido » 7 juni 2018, 13:58

Dus als ik het goed begrijp is er niet telkens ene terugplaatsing bij goede bevruchting. Kan ook beslist worden om alles in te vriezen? Hoe bepalen ze dit dan?
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door scv » 7 juni 2018, 14:47

Beachbabe schreef:
1 januari 1970, 1:00
Pfff vandaag TP gehad, we hadden een half uur voordat we binnen gingen nog 9 bevruchte embryo’s en toen we binnen gingen hadden we nieuws wat we niet hadden verwacht. Dat hakte erin als een bom. We hebben ons allebei goed gehouden.
De mededeling was: Er wordt 1 embryo teruggeplaatst want dat is de enige geschikte. Alle anderen zijn te langzaam gedeeld en zijn niet gekomen tot dag 5, het zou mis gegaan zijn bij de overgang van dag 4/5.
Er zijn er nog twee die nog in aanmerking zouden komen voor invriezen maar wel met de mededeling dat we er niet teveel op moesten rekenen.
Echt een enorme domper maar ik wil mijn verdriet, boosheid en frustratie niet te veel de overhand laten nemen want nu is er wel 1 teruggeplaatst dus we hopen dat deze het goed zal gaan doen.
Dus emoties de baas blijven, warm blijven en onder een kleedje op de bank netflixen.

:( niet leuk te lezen. Ik herken je gevoel.
Wij hadden er bij poging 1: 7 embryo's op d1 en ook maar 1 blasto kwaliteit 1 over , geen cryo.
Bij poging 2: 8 embryo's op d1 en ook 1 blasto kwaliteit 2/3 over en weer geen cryo. Dat eentje moet geprobeerd hebben want hcg 4,5. Ik begrijp soms niet hoe ze in andere ziekenhuizen er meer over hebben en in uz Gent niet altijd ( strenger maar eerlijker beoordelen (dus andere kwaliteitsbeoordeling)?, want als ze je hoop geven met toch een mindere kwaliteit is dat ook niet goed ben in van mening, ze ontdooien dan niet/slecht of leiden tot een miskraam).
Je embryo's geraken tot d4, de mijne al vanaf d2/3 fragmentatie wat wijst op eicelkwaliteit volgens hen).
Ik hoop dat je eentje innestelt! Proberen relaxen nu want meer kan je niet doen.
Bij wie ben je in behandeling in uz?
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Beachbabe
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mei 2018, 0:10

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Beachbabe » 7 juni 2018, 16:41

scv schreef:
1 januari 1970, 1:00
Beachbabe schreef:
1 januari 1970, 1:00
Pfff vandaag TP gehad, we hadden een half uur voordat we binnen gingen nog 9 bevruchte embryo’s en toen we binnen gingen hadden we nieuws wat we niet hadden verwacht. Dat hakte erin als een bom. We hebben ons allebei goed gehouden.
De mededeling was: Er wordt 1 embryo teruggeplaatst want dat is de enige geschikte. Alle anderen zijn te langzaam gedeeld en zijn niet gekomen tot dag 5, het zou mis gegaan zijn bij de overgang van dag 4/5.
Er zijn er nog twee die nog in aanmerking zouden komen voor invriezen maar wel met de mededeling dat we er niet teveel op moesten rekenen.
Echt een enorme domper maar ik wil mijn verdriet, boosheid en frustratie niet te veel de overhand laten nemen want nu is er wel 1 teruggeplaatst dus we hopen dat deze het goed zal gaan doen.
Dus emoties de baas blijven, warm blijven en onder een kleedje op de bank netflixen.

:( niet leuk te lezen. Ik herken je gevoel.
Wij hadden er bij poging 1: 7 embryo's op d1 en ook maar 1 blasto kwaliteit 1 over , geen cryo.
Bij poging 2: 8 embryo's op d1 en ook 1 blasto kwaliteit 2/3 over en weer geen cryo. Dat eentje moet geprobeerd hebben want hcg 4,5. Ik begrijp soms niet hoe ze in andere ziekenhuizen er meer over hebben en in uz Gent niet altijd ( strenger maar eerlijker beoordelen (dus andere kwaliteitsbeoordeling)?, want als ze je hoop geven met toch een mindere kwaliteit is dat ook niet goed ben in van mening, ze ontdooien dan niet/slecht of leiden tot een miskraam).
Je embryo's geraken tot d4, de mijne al vanaf d2/3 fragmentatie wat wijst op eicelkwaliteit volgens hen).
Ik hoop dat je eentje innestelt! Proberen relaxen nu want meer kan je niet doen.
Bij wie ben je in behandeling in uz?

Dat is balen zeg, en dat komt door de kwaliteit eicel of sperma? Want dat hebben we niet gevraagd, we waren zo overdondert.
We hebben er in ieder geval wel eentje nu, ben me nu suf aan het speuren wat je kunt doen om deze de innesteling zo soepel mogelijk te laten doen. Het voelt als onze enige kans.
Ik eet gezond, gebruik genoeg vitaminen, drink genoeg, slaap voldoende en beweeg, wat moet je op den duur nog meer?
We zijn bij professor Weyers. De professor die we vandaag hadden was net een robot, alleen informatief, zakelijk. Goed, nu had hij ook slecht nieuws te brengen, dat scheelt misschien. Ik denk dat de selectie streng is want ze willen je een gezond kind geven, geen kind met afwijkingen.
Het verbaasd ons enorm dat van de 7 ivf er dus maar 1 tot dag vijf gekomen is, we hopen maar dat deze zo taai is dat ze het blijft doen en goed innestelt.
De 2 icsi die we hadden doen het dus redelijk maar heb niet te hoge verwachtingen, dus we houden rekening met dat dit de enige was. En, dat we dus weer het hele proces opnieuw moeten doorlopen...
Hersteloperatie man 01/15
Onderzoek 08/17
Diagnose Antistoffen man 08/17
Laparascopie 09/17
iui 1-6 negatief 17/18
Intake ivf/icsi UZ Gent 04/18
PU 02/06/18
TP 07/06/18
3 blastocystes 5 dgn ingevroren
TP 07/08/18 2 embryo’s
BN 17/08/18 hcg 43 zwanger!

mariecurie
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 augustus 2017, 17:40

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door mariecurie » 10 juni 2018, 10:23

Beachbabe schreef:
1 januari 1970, 1:00
Pfff vandaag TP gehad, we hadden een half uur voordat we binnen gingen nog 9 bevruchte embryo’s en toen we binnen gingen hadden we nieuws wat we niet hadden verwacht. Dat hakte erin als een bom. We hebben ons allebei goed gehouden.
De mededeling was: Er wordt 1 embryo teruggeplaatst want dat is de enige geschikte. Alle anderen zijn te langzaam gedeeld en zijn niet gekomen tot dag 5, het zou mis gegaan zijn bij de overgang van dag 4/5.
Er zijn er nog twee die nog in aanmerking zouden komen voor invriezen maar wel met de mededeling dat we er niet teveel op moesten rekenen.
Echt een enorme domper maar ik wil mijn verdriet, boosheid en frustratie niet te veel de overhand laten nemen want nu is er wel 1 teruggeplaatst dus we hopen dat deze het goed zal gaan doen.
Dus emoties de baas blijven, warm blijven en onder een kleedje op de bank netflixen.
@Beachbabe: dit hoeft echt geen slecht nieuws te zijn. Wij hadden exact hetzelfde: 9 bevruchte embryo's, er werd 1 embryo teruggeplaatst, geen cryo's, want de kwaliteit van de anderen was absoluut niet voldoende. Zelfs de kwaliteit van het teruggeplaatste embryo was "niet schitterend, enkel voldoende", werd me gezegd. Ik ben op 2 mei moeder geworden van dit "niet schitterende en enkel voldoende embryo": een volmaakt meisje. Er is dus geen reden om negatief te zijn.

Ik ben ondertussen terug een beetje mee aan het lezen. Sinds 2 mei moeder van de mooiste dochter in de hele wereld :D en ondertussen staat het vast dat we voor een 2de kindje gaan. Omwille van ons 'probleem' (mijn man is onvruchtbaar door chemo - wel ingevroren zaadcellen) wil dit zeggen dat we ons opnieuw in de medische mallemolen storten. Op 10 augustus hebben we ons 2de intake gesprek in UZ Gent. Ik weet niet hoe lang je moet wachten tussen 2 kindjes en dat willen we daar graag eens bespreken ( :?: iemand die hierop het antwoord al kent :?: ). Gezien onze leeftijd willen we niet te lang wachten. Lichamelijk ben ik helemaal in orde en zou het eigenlijk niet eens erg vinden om nu al terug zwanger te zijn (ik heb een hele vlotte, probleemloze zwangerschap en bevalling gehad), maar ik weet dat dat geen goed idee is aangezien ik nog maar goed 1 maand terug bevallen ben :) . Ik hoop wel te mogen starten met een volgende ICSI-poging tegen september/oktober. Vorige keer waren we bij de 1ste ICSI-poging zwanger, maar ik acht de kans dat dat deze keer opnieuw gebeurt zeer klein en de kans dat het nu een stuk langer duurt zeer reëel. Ondertussen genieten we 100% van ons kleine, lieve petoetje dat lijkt te groeien als een kool.
7/17: ICSI 1.1
2/5/18: geboorte dochter

11/18: ICSI 2.1 vroegtijdig stopgezet - geen PU
1/19: ICSI 2.2 geen dag 5 embryo's/geen TP
2/19: ICSI 2.3 vroegtijdig stopgezet - geen PU
3/19: ICSI 2.4 lang schema decapeptyl 3.75mg, PU 3/05, TP 8/05
17/5 ZWANGER

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten