ICSI mei/juni 2018

ICSI Forum
Beachbabe
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mei 2018, 0:10

ICSI mei/juni 2018

Bericht door Beachbabe » 25 mei 2018, 16:27

Aloha!
Inmiddels zijn we al een hele tijd in de medische molen en hopen we eind mei/begin juni in het UZ Gent de pick up en de terugplaatsing te doen.
Vandaag heb ik de echo gehad, ondanks dat ik te laat was begonnen met de gonal F toch 10 ongeveer evengrote follikels in beeld na 5 dagen spuiten.

Ik moet zeggen dat het emotionele me redelijk meevalt, ik had wel verwacht dat ik een lopende handgranaat zou zijn, alleen heb ik wel de hele dag een zeurende hoofdpijn.
Maandag moet ik terugkomen voor nog een echo.
Hoe voelen jullie je?
Sporten jullie?
Do’s en don’ts?
Veel liefs
Hersteloperatie man 01/15
Onderzoek 08/17
Diagnose Antistoffen man 08/17
Laparascopie 09/17
iui 1-6 negatief 17/18
Intake ivf/icsi UZ Gent 04/18
PU 02/06/18
TP 07/06/18
3 blastocystes 5 dgn ingevroren
TP 07/08/18 2 embryo’s
BN 17/08/18 hcg 43 zwanger!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door irisbloem » 25 mei 2018, 17:17

Beachbabe schreef:
1 januari 1970, 1:00
Aloha!
Inmiddels zijn we al een hele tijd in de medische molen en hopen we eind mei/begin juni in het UZ Gent de pick up en de terugplaatsing te doen.
Vandaag heb ik de echo gehad, ondanks dat ik te laat was begonnen met de gonal F toch 10 ongeveer evengrote follikels in beeld na 5 dagen spuiten.

Ik moet zeggen dat het emotionele me redelijk meevalt, ik had wel verwacht dat ik een lopende handgranaat zou zijn, alleen heb ik wel de hele dag een zeurende hoofdpijn.
Maandag moet ik terugkomen voor nog een echo.
Hoe voelen jullie je?
Sporten jullie?
Do’s en don’ts?
Veel liefs
lopende handgranaat, leuk gezegd :D
Als je gewoon bent van te sporten kan je gerust voortdoen alhoewel je wel momenten zal hebben dat je te moe bent. Iedereen heeft andere klachten door de medicatie, ik zit bv al maanden aan de magnesium, heb last van spierkrampen door de medicatie. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt :) naar je lichaam luisteren, meer kan je niet doen, en zorgen dat je voldoende eet en voldoende slaapt

Beachbabe
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mei 2018, 0:10

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Beachbabe » 25 mei 2018, 22:04

Er zijn zoveel verschillende berichten over wat je wel en niet zou moeten... lastig hoor soms, en inderdaad naar je eigen lichaam luisteren is nu soms ook anders dan anders.
Dat lijkt me ook vervelend, spierkrampen en dat al maanden! Pffff! hopelijk kun je ook gauw een stapje dichterbij je wens komen!
Hersteloperatie man 01/15
Onderzoek 08/17
Diagnose Antistoffen man 08/17
Laparascopie 09/17
iui 1-6 negatief 17/18
Intake ivf/icsi UZ Gent 04/18
PU 02/06/18
TP 07/06/18
3 blastocystes 5 dgn ingevroren
TP 07/08/18 2 embryo’s
BN 17/08/18 hcg 43 zwanger!

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 26 mei 2018, 10:07

Hey,

Enigste advies dat ik zou geven is dat je echt naar je lichaam moet luisteren.

Ik heb exact 2 ‘breakdownen’ ghad omdat mijn partner onverwacht vrienden had uitgenodigd terwijl ik echt dood op was en omdat ik mij echt lelijk voelde.
Want ik weet niet of er nog mensen zijn... maar mijn gezicht!!! Vol met acne! Ik heb er anders nooit last van!
Voor de rest kan ik mijn hormonen wel goed te baas haha.

Het is gewoon duidelijk aangeven aan iedereen als je echt te moe bent, of je hebt je dag eens niet. ‘T is echt niet erg en ze zullen het allemaal wel begrijpen. :)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door irisbloem » 26 mei 2018, 16:28

JOKEJOKEJOKEJOKE schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey,

Enigste advies dat ik zou geven is dat je echt naar je lichaam moet luisteren.

Ik heb exact 2 ‘breakdownen’ ghad omdat mijn partner onverwacht vrienden had uitgenodigd terwijl ik echt dood op was en omdat ik mij echt lelijk voelde.
Want ik weet niet of er nog mensen zijn... maar mijn gezicht!!! Vol met acne! Ik heb er anders nooit last van!
Voor de rest kan ik mijn hormonen wel goed te baas haha.

Het is gewoon duidelijk aangeven aan iedereen als je echt te moe bent, of je hebt je dag eens niet. ‘T is echt niet erg en ze zullen het allemaal wel begrijpen. :)
Inderdaad, ik merk dat ik ook vlugger vermoeid ben en mij dan ook echt uitgeput voel. Ik ben tegenwoordig enkel nog laat actief bezig als ik moet voor mijn werk, uit gaan dansen, wat ik daarvoor regelmatig deed, doe ik nog amper, de energie ontbreekt mij. We waren met het pinksterweekend even weg geweest naar de Moezel. We deden daar een wandeling met veel klimmen, ik had goed ontbeten en deed het op mijn gemak en toch was ik plots zo uitgeput, niet te doen, ik had dat vroeger niet. Eens 1 nacht te weinig slapen en ik ben een wrak. Het ergste is dat ik vaak te weinig slaap heb omdat ik heel vroeg op moet staan om op tijd op mijn afspraak te komen voor echo en bn.

Beachbabe
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mei 2018, 0:10

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Beachbabe » 30 mei 2018, 20:15

Dankjewel voor de tips, inderdaad geeft je lichaam het goed aan maar je moet wel luisteren!
Vandaag de laatste echo gehad voor de pickup!
12 follikels, waarvan 8 nu al de juiste grootte. De gyneacoloog was zeer tevreden!
Ik moet vandaag nog Gonal-F prikken en morgen waarschijnlijk de Ovitrelle, maar daar bellen ze nog voor.
Dus zaterdag mogen we naar het UZ in Gent.

Nu is alleen de vraag wat we gaan doen met de terugplaatsing, deze zal donderdag zijn.
we hebben gesproken met de gyneacloloog over wanneer het mogelijk is er twee terug te plaatsen, eerst wees hij ons op alle risico’s etc en vroeg later of we het erover hadden gehad en zei dat wannneer we dat wilden, de mogelijkheid er is gezien mijn leeftijd, bijna 37. Dus we hebben nu afgesproken dat we dat laten weten wanneer we het aantal bevruchte eitjes weten zodat we onze kans kunnen afwegen. D

Wat is wijsheid?
natuurlijk lijkt een tweeling ons supertof, maar de een zegt dat het je kansen verlaagd en de ander dst je kans juist toeneemt...
Wat zijn jullie ervaringen, gevoelens, ideeen?
Zucht... keuzes zijn lastig, zeker als lopende atoombom vol met hormonen! 😉
Hersteloperatie man 01/15
Onderzoek 08/17
Diagnose Antistoffen man 08/17
Laparascopie 09/17
iui 1-6 negatief 17/18
Intake ivf/icsi UZ Gent 04/18
PU 02/06/18
TP 07/06/18
3 blastocystes 5 dgn ingevroren
TP 07/08/18 2 embryo’s
BN 17/08/18 hcg 43 zwanger!

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Tiske » 30 mei 2018, 20:24

Hier ondertussen 8 dagen na de tp en mijn buik is helemaal opgeblazen en voelt heel oncomfortabel... geen idee wat ik ervan moet denken.

Ondertussen al 8 tp's achter de rug en wij laten steeds maar 1 emmy terugplaatsen.
Reden:
Mijn nicht heeft een tweeling dus heb dit van dichtbij meegemaakt en de zwangerschap en het eerste levensjaar waren echt geen lachertje,
We hebben al 1 zoontje,
Ik ben nogal klein dus een tweeling voldragen zou heel moeilijk zijn aangezien ik vorige zwangerschap al heb moeten platliggen.

Maar zoiets moet je dus voor jezelf beslissen.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door irisbloem » 30 mei 2018, 23:47

Beachbabe schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dankjewel voor de tips, inderdaad geeft je lichaam het goed aan maar je moet wel luisteren!
Vandaag de laatste echo gehad voor de pickup!
12 follikels, waarvan 8 nu al de juiste grootte. De gyneacoloog was zeer tevreden!
Ik moet vandaag nog Gonal-F prikken en morgen waarschijnlijk de Ovitrelle, maar daar bellen ze nog voor.
Dus zaterdag mogen we naar het UZ in Gent.

Nu is alleen de vraag wat we gaan doen met de terugplaatsing, deze zal donderdag zijn.
we hebben gesproken met de gyneacloloog over wanneer het mogelijk is er twee terug te plaatsen, eerst wees hij ons op alle risico’s etc en vroeg later of we het erover hadden gehad en zei dat wannneer we dat wilden, de mogelijkheid er is gezien mijn leeftijd, bijna 37. Dus we hebben nu afgesproken dat we dat laten weten wanneer we het aantal bevruchte eitjes weten zodat we onze kans kunnen afwegen. D

Wat is wijsheid?
natuurlijk lijkt een tweeling ons supertof, maar de een zegt dat het je kansen verlaagd en de ander dst je kans juist toeneemt...
Wat zijn jullie ervaringen, gevoelens, ideeen?
Zucht... keuzes zijn lastig, zeker als lopende atoombom vol met hormonen! 😉
Bij mij is het gezien mijn leeftijd standaard 2 maar de kans dat je echt effectief een tweeling krijgt is wel klein. En inderdaad er wordt gezegd dat de ene de andere kan ondersteunen en bij sommigen helpt dit ook echt, maar bij anderen werkt dat soms tegen. Helaas kun je dat niet op voorhand weten en is het soms leren uit de mislukte pogingen. Volg je gevoel gewoon, dan kan je ook geen spijt hebben van je keuze.

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Tiske » 1 juni 2018, 12:21

Ondertussen lig ik hier in mijn zetel met "late overstimulatie".

Maar heb me daarnet aan een testje gewaagd (bn is voor maandag) en na 7 mislukte tp's in leuven... ben ik van mijn 1ste tp in Jette... ZWANGER

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Yvonne1983 » 1 juni 2018, 12:32

Gefeliciteerd Tiske, de pregnyl of wat je hebt moeten spuiten zal al wel uit je lichaam zijn als je maandag voor bn mag. Hiep hiep hoera dat we je maar snel mogen vergezellen op het zwangerenforum..

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Tiske » 1 juni 2018, 13:03

Bedankt
Pregnyl heb ik 2 weken geleden geprikt dus die is idd al verdwenen.
Ik kan alleen maar zeggen, geef de moed niet op, wij hebben 2,5 jaar geprobeerd en kijk nu...

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 1 juni 2018, 13:31

Tiske schreef:
1 januari 1970, 1:00
Bedankt
Pregnyl heb ik 2 weken geleden geprikt dus die is idd al verdwenen.
Ik kan alleen maar zeggen, geef de moed niet op, wij hebben 2,5 jaar geprobeerd en kijk nu...
Hey Tiske,

Merk je een groot verschil met Leuven en Brussel?
Wij zijn namelijk ook in behandeling in Leuven en wij zijn nu bezig aan de 4de TP van 1 PU.
Er is jammer genoeg wel één embryo gestorven bij het ontdooien.

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Tiske » 1 juni 2018, 17:10

Ja toch wel... Jette is veel gestructureerder en duidelijker. Bij mijn tp kreeg ik zelf een papier mee naar huis met het aantal cryo's dat ik nog heb en nog andere info.
Ik en mijn man hebben een persoonlijke badge en zonder die voeren ze geen behandelingen uit.
Bij elk onderzoek/behandeling krijg ik een polsband met naam/ geboortedatum
Voor mijn tp kreeg ik een operatieschort/muts..
En desondanks ik shrik had voor het "massa gevoel" daar heb ik dat helemaal niet. Elke keer ik bel zijn ze even vriendelijk en voel ik me echt geen nummer...

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door irisbloem » 1 juni 2018, 18:58

Tiske schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ja toch wel... Jette is veel gestructureerder en duidelijker. Bij mijn tp kreeg ik zelf een papier mee naar huis met het aantal cryo's dat ik nog heb en nog andere info.
Ik en mijn man hebben een persoonlijke badge en zonder die voeren ze geen behandelingen uit.
Bij elk onderzoek/behandeling krijg ik een polsband met naam/ geboortedatum
Voor mijn tp kreeg ik een operatieschort/muts..
En desondanks ik shrik had voor het "massa gevoel" daar heb ik dat helemaal niet. Elke keer ik bel zijn ze even vriendelijk en voel ik me echt geen nummer...
amai, precies of je binnen moet voor een operatie, ik denk niet dat ik graag in zo'n echte ziekenhuissfeer behandeld zou willen worden

Chrisje8
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 november 2017, 14:36

Re: ICSI mei/juni 2018

Bericht door Chrisje8 » 1 juni 2018, 20:13

Tiske schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ondertussen lig ik hier in mijn zetel met "late overstimulatie".

Maar heb me daarnet aan een testje gewaagd (bn is voor maandag) en na 7 mislukte tp's in leuven... ben ik van mijn 1ste tp in Jette... ZWANGER
Oh wat een goed nieuws, proficiat!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten