Ons traject van uza tot Jette?

ICSI Forum
Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 5 juni 2018, 23:21

Beste mensen allemaal, ik ben nieuw en een man dus geen idee of dit de juiste manier is ofniet. Mocht ik vragen stellen die reeds beantwoord zijn elders dan mag je steeds de link sturen en lees ik het daar wel... anyway hier ga ik.

Concreet probleem ( zoals ik het zie )
- te weinig zaadcellen en te weinig bewegelijkheid.
- moeilijke eisprong

Reeds 3 terugplaatsingen gehad

1) 2 bij pick-up , 2 bevrucht , 1 overleefd en teruggeplaatst. Hcg na een week 7
2) 4 bij pu, 4 bevrucht, 1 overleefd en terug geplaatst maar niet ingenesteld
3) 10 bij pu, 8 bevrucht, 2 overleefd en 2 teruggeplaatst. 1ste ( na 1 week ) bloedafname hcg 16, 2de ( na 2 weken ) hcg 30

De dokters hebben gezegd stop maar met utrogestan want het deelt niet genoeg...

Enorm contradictorisch want de waarde stijgt maar dan toch niet voldoende? Nu dinsdag terug bloed laten trekken om te zien of het bloed “rustig” is.

Concreet kunnen ze ons ( bij Uza ) niet zeggen wat er misloopt. De natuur is het antwoord.

Zien jullie nog mogelijkheden die wij niet zien of niet kennen? Assistance hetching is blijkbaar geen optie omdat de innesteling geen probleem is. Het deelt niet genoeg...

Eind juni hebben we sowieso al een afspraak bij Dr Tournaye in Jette maar kunnen zij dan zoveel meer of andere dingen of is onze hoop misschien ijdele hoop en moeten we gewoon hopen dat de natuur ons ooit wel gunstig is?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door mich75 » 6 juni 2018, 15:12

Hier op het forum ga je meer negatieve dan positieve reacties over het UZA vinden.
Hier zijn al 2 links waar je een beetje kan lezen:

[url]https://www.deverdwaaldeooievaar.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=11072[/url]
[url]https://www.deverdwaaldeooievaar.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=10718[/url]

Blijkbaar worden de links niet correct weergegeven. JE kan ze misschien kopiëren en plakken of anders kan je nog een hoop terug vinden met de zoekfunctie binnen dit forum.

Wat ik verder nog kan meegeven is dat men stelt dat de eicel het belangrijkst is de eerste 3 dagen en de zaadcel op dag 4 en 5. Dus als je weet wanneer de embryo's stoppen met delen kan je vermoeden waar het probleem ligt.

Elk crg werkt anders en heeft zijn tevreden patiënten. Ik raad de mensen aan om na enkele mislukkingen te gaan voor een second opinion en dan kan je nog beslissen of je de overstap maakt.

Een ander labo kan wonderen doen een andere kijk op de situatie geeft misschien ook andere oplossingen.

Het hcg moet in het begin elke 48 verdubbelen, bij jullie was dit pas het geval na een week wat er op duidt dat het niet goed zit en dan moet er gestopt worden met de medicatie. Ze gaan nu het bloed controleren en dit moet terug naar 0 gaan, is dit niet het geval en blijft het stijgen kan dit wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bbz).

Veel succes in Jette, er zijn hier op het forum enorm veel succesverhalen te vinden over Jette. Verhalen waarbij het in een ander centrum na vele pogingen niet lukte en in Jette wel of ook veel meer goede embryo's.

Wij zijn na 3 mislukte icsi's ook overgestapt naar Jette met goede afloop.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lotje1981
Berichten: 2239
Lid geworden op: 28 maart 2013, 11:44

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Lotje1981 » 6 juni 2018, 18:49

Ikzelf geef elke keer de raad n'a 3 x punctie in hetzelfde zh eens een ander te proberen. Niet zozeer omdat het ene ferti niet goed genoeg is maar wel omdat een verse kijk, een ander behandelingsplan wel eens zijn vruchten kan afwerpen.
Veel succes
2013:ICSI 1: mk twins 1.1 Hesse*
2014:ICSI1.2 neg.1.3 ann. 2 mk 2.1 neg 2.2 neg
2015:ICSI 3 neg, 3.1 neg, 3.2 mk 3.3 ann 3.4 mk
2016: ICSI4: zwanger
Afbeelding
https://titato.wordpress.com/

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 7 juni 2018, 16:50

Bedankt voor de antwoorden. Het doet deugd om info te krijgen.

Hetgeen wat ik me nu wel afvraag.

“Wat kunnen of doen ze in Jette wat ze niet in Uza kunnen of doen?”

Ik stel deze vraag omdat het probleem bij ons zich duidelijk stelt bij het verder delen in het lichaam...

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door mich75 » 7 juni 2018, 22:47

Het kan zijn dat het aan de kwaliteit van de embryo's ligt en dat ze in het ene centrum strenger zijn dan in het andere. Het is niet omdat er een aantal 'overleven' tot de dag van tp dat ze ook van goede kwaliteit zijn.

Naar het schijnt kan de kwaliteit van de embryo's ook verschillen van labo tot labo, ze werken niet allemaal op dezelfde manier en niet met dezelfde producten.

Men kan ook je partner verder onderzoeken, schildklierproblemen, stollingsproblemen,...zijn mogelijke oorzaken voor miskramen.

Ik kan begrijpen dat je graag antwoorden hebt op je vragen en ik denk dus het is best al je vragen op te schrijven en ze te stellen tijdens jullie consult in Jette. Ik denk dat je dan een pak verder zal staan.

Het is zeker niet verkeerd je vragen hier te stellen, misschien kom je zo aan nog meer gerichte vragen om in Jette te stellen.

Ik weet niet hoe er in het UZA gewerkt wordt, maar in Jette werken ze met een team. Waar ik eerst ging had ik 1 arts die me begeleidde en na heel lang aandringen ging ze overleggen met de andere artsen om te kijken of er nog mogelijkheden waren. In Jette is er dus een heel team die input kan geven en oplossingen kan aanreiken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Tiske » 9 juni 2018, 11:41

Dat vroeg ik me ook altijd af... wat kunnen ze daar beter.

Maar na 8 mislukte terugplaatsingen in leuven (van goede kwaliteit embryo's zeiden ze)
Is onze eerste terugplaatsing meteen raak... hcg 437 op week 4...

Ik ben vooral vol lof over hun goede aanpak en ik denk dat hun labo heel streng is.
Voor bloednames en echo's mocht ik trouwens nog steeds bij mijn plaatselijke gynea gaan.

Als ik goede raad mag geven... ga na Jette... baat het niet dan schaad het niet.

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Anqui » 9 juni 2018, 21:42

Wij hebben eerst 3 ivf pogingen in Het Middelheim gedaan, het juist aantal eicellen weet ik niet meer maar steeds heel weinig de laatste keer was dit er maar 1. Ik moest zelf beslissen of ik de poging liet doorgaan, uiteindelijk is de poging doorgegaan ( in Jette doet men geen pick-up met 1 foliekel) Ik heb toen in het Middelheim gevraagd of er geen andere manier was waardoor ik misschien meer eicellen zou hebben, volgens hen bestond dit niet. Uiteindelijk naar Jette, heel goed ontvangen door de dokter, hij vertelde mij dat er tal van mogelijkheden waren en dat het programma van Jette niet aansluit bij mijn profiel ( leeftijd). De stimulatieschema's in Jette worden steeds bij gewerkt afhankelijk van je reactie, als een stimulatie niet werk word dit met jou besproken en geweizigd ( na iedere poging moet je verplicht op gesprek bij je dokter) In UZA weet ik het niet maar Jette plaatst terug na vijf dagen, Middelheim na drie dagen, mijn embryo's deelde niet verder na dag drie maar dit wist men niet in het Middelheim doordat ze op dag drie terug plaatsen. En vooral, het labo van Jette staat ook veel verder dan de meeste labo's. Wij hebben 1 dochter, het was uiteindelijk een spontane zwangerschap tussen twee ivf beurten een 2 de kindje in nog niet gelukt ook niet in Jette maar als we het eerder hadden geweten hadden we sneller naar Jette gegaan. We vinden nu dat we heel veel pogingen (6 IUI en 3 IVF ) verloren hebben en vooral heel veel tijd. Ik kan natuurlijk niets zeggen over UZA maar wij vinden Jette top en inderdaad soms kan een frisse kijk op de situatie ook wonderen doen.

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 12 juni 2018, 14:16

En plots belt UZA om te zeggen dat de waardes de lucht zijn ingegaan...

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Yvonne1983 » 12 juni 2018, 16:23

Jelle dat zou fantastisch nieuws zijn, wanneer mag je dan langskomen voor een echo of ga je dat in Jette bekijken?

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 12 juni 2018, 18:54

Absoluut! Ware het niet dat mijn vrouw vermoed dat ze haar regels gaat krijgen...

Bloed pakken op 18/6
Afspraak Jette 27/6

Echo pas ten vroegste week van 11/7 zeiden ze..:

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Tiske » 13 juni 2018, 13:31

Ik ben bijna 6 weken zwanger en voel nog regelmatig krampen alsof ik mijn ms mag verwachten... alles rommelt daarbinnen.
Als je ongerust bent ga eens langs bij je huisarts voor een extra bloedname... dan weet je toch iets meer...
Een echo kan vanaf 6 weken dus in principe moet dat vroeger kunnen. Misschien bij je gewone gyn? (Onze terugplaatsing was 22/5 en ik ga 25/6 voor een echo, normaal zou ik 19/6 al kunnen maar die week komt slecht uit en de bloedwaardes zitten heel goed)
Ik zou in jullie plaats alles doen om die onzekerheid weg te nemen

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 13 juni 2018, 23:47

Bloedwaarden van 16 naar 30 en nu na 1 week naar 300...

Maandag terug bloed...

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 13 juni 2018, 23:56

Vandaag hadden we trouwens een afspraak bij de dokter.

Waar het misloopt weten ze niet. Bij een volgende TP zouden zij assistence hetching en glue proberen maar dat geeft geen garantie...

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 19 juni 2018, 9:25

Jelle schreef:
1 januari 1970, 1:00
Bloedwaarden van 16 naar 30 en nu na 1 week naar 300...

Maandag terug bloed...
Hcg nu 1600...
Volgende week gaan ze een inwendige echo doen...
Fingers crossed...

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 25 juni 2018, 14:16

Vandaag hadden we na 7 weken na de terugplaatsing onze eerste echo, met een klein hartje gingen we richting UZA. De echo wees uit dat de embryo was gestorven. Wederom geen geluk voor ons. Het enige wat ons nu nog rest is deze tegenslag verwerken en op naar poging 4 ( van de 6 ) waarna we hopelijk wel positief nieuws kunnen brengen. Poging 4 zal wel pas ten vroegste over 8 weken kunnen opgestart worden... het lichaam van mijn vrouw moet namelijk eerst rusten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten