ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Re: ICSI-clubje

Bericht door VickskeL » 12 januari 2019, 15:26

Hallo iedereen,
Lang geleden dat ik nog op dit forum ben geweest
Ik heb ondertussen ook al een lange weg achter de rug.
Poging 1: ivf waarvan oudste dochter geboren is in 2010
Poging 2 en 3: veel eicellen maar geen bevruchting of niet doordelen, dus geen tp
Poging 4, 5 en 6: in Jette, telkens veel eicellen maar weinig embryo's delen door, wel terugplaatsing maar niet zwanger
Poging 7: tp van 2 embryo's, zwangerschap van tweeling waarvan er 1 stopt met groeien op 8weken zwangerschap. In 2013 kreeg ik mijn jongste dochter

Na 3 jaar hopen op een mirakel voor een 3de kindje hebben we besloten om nog 2 pogingen te doen

Poging 8 start normaal morgen. Ben vandaag langsgeweest voor bloedafname en normaal start ik morgen met suprefact.

Bloedafnames gaven wel aan dat mijn eicelreserve ver boven gemiddelde ligt. Je zou zeggen prima, maar ik heb hierdoor altijd veel eicellen wat de pickup zwaarder maakt. Ook is er een theorie dat de kwaliteit van de eicellen minder zou zijn als het er veel zijn...

We hebben ook dna test gedaan om de fragmentatie te laten testen. Dit zou een reden kunnen zijn van de lage bevruchting/doordelen van de embryo's. Zit er iemand van jullie in Jette? Kunnen ze daar iets aan doen moest dit het geval zijn?
Hoe lang spuiten jullie gemiddeld?

Ivm vraag voorbereiding op de pu. Neem een emmertje mee voor in de auto. Ik moet na de pu altijd overgeven van de medicatie ;-)

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 12 januari 2019, 17:50

Sannedv schreef:
1 januari 1970, 1:00
Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Balou schreef:
1 januari 1970, 1:00


Spannend!! Heel veel succes!!
Merci Balou! Tp is achter de rug. Nu hopen dat het lukt...
We duimen! Veel succes met wachten nu... Ik kan me voorstellen dat dat ook nog moeilijk en stressvol is!
Laatst gewijzigd door Imera op 20 januari 2019, 7:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 15 januari 2019, 22:24

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Sannedv schreef:
1 januari 1970, 1:00
Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00


Merci Balou! Tp is achter de rug. Nu hopen dat het lukt...
We duimen! Veel succes met wachten nu... Ik kan me voorstellen dat dat ook nog moeilijk en stressvol is!
İk heb er niet echt veel hoop in, ik weet dat het een negatieve ingesteldheid van me is, maar de vorige keer voelde ik lichtjes menstruatiepijn bij begin van innesteling en nu niks. De vorige keer (TP nr.3 was het raak, maar is het een mk geworden, maar ik voelde de innesteling, nadien pijnlijke borsten, maagzuur etx. Misschien komt het nog, maar als ik dit niet ga voelen tijdens de wachtweken, geloof ik er niet in.

Baaldagje
Kop op Imera! Ik hoop echt van harte dat het lukt!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 15 januari 2019, 22:29

jillvdw schreef:
1 januari 1970, 1:00
Balou schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi allemaal! Ik ben nieuw in de groep...
"Fijn" om al jullie berichtjes te lezen. Begin december ben ik gestart met het lange traject en vandaag ga ik beginnen met spuiten. Iemand hiervoor nog tips? Hadden jullie veel last van bijwerkingen? Veel succes allemaal! Groetjes @noek
Hey Balou!

Welkom in het "clubje"! :-)
Veel succes met het spuiten alvast :-)
Hier ook geen bijwerkingen gehad van de spuitjes - alleen voor de PU vind ik altijd dat ik precies een "legkip" ben - allez ja, het is gewoon een opgeblazen gevoel en ik had echt die drang van "pak die eieren weg" :lol: :lol: :lol:
Bij mijn tweede poging was het overstimulatie en dan had ik pas echt dat gevoel en zo precies dat je al wat begint te 'waggelen' daardoor :lol: :lol: :lol:
Succes!
Ja, intussen ben ik helemaal mee met het 'legkip - gevoel'... Ik voel me echt zo opgeblazen en als ik ga zitten krijg ik ook wat steken.
Hopelijk morgen na de bn en echo nieuws dat ze eruit mogen!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Balou
Berichten: 14
Lid geworden op: 4 januari 2019, 18:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Balou » 15 januari 2019, 22:50

Na meerdere controles afgelopen weekend mag ik morgen voor de punctie! Spannend! Spuiten is goed gegaan, niet fijn maar is te doen 🙂 van de bijwerkingen met momenten last, vooral buikpijn...veel gebruik gemaakt van kruikje wat goed hielp!
Benieuwd naar morgen..naar de hoeveelheid eitjes! Hopen dat ik nu beetje kan slapen, morgenochtend op tijd vertrekken! Groetjes
Jan 2019 ICSI 1: 1e tp positief😍, 1 cryo

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 16 januari 2019, 7:16

VickskeL schreef:
1 januari 1970, 1:00

Ivm vraag voorbereiding op de pu. Neem een emmertje mee voor in de auto. Ik moet na de pu altijd overgeven van de medicatie ;-)
Heb ik ook gehad, maar ondertussen uit geleerd en geef dit nu (meerdere keren) aan, ze passen de medicatie aan en indien nodig geven ze iets tegen het overgeven.

En sindsdien kiplekker na pu.

fietje29
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 januari 2019, 15:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door fietje29 » 16 januari 2019, 10:05

Halo ik ben nieuw hier. Begonnen met icsi 2... 1sre poging had ik maar 5eicellen waarvan 2bevrucht en terugplaatsing op dag 3 gekregen het overgebleven eitje heeft de diepvries niet gehaald :( dus alles terug opnieuw.... ik heb maar 1 eierstok en geen eileiders meer... nu ben ik zaterdag begonnen met elonva 150 en vanaf morgen moet ik beginnen met de cetrotide. Zaterdag heb ik bloed en echo om te kijken hoe ver ik sta... heeft iemand ervaring met elonva? Alvast veel succes voor iedereen

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 16 januari 2019, 14:18

fietje29 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Halo ik ben nieuw hier. Begonnen met icsi 2... 1sre poging had ik maar 5eicellen waarvan 2bevrucht en terugplaatsing op dag 3 gekregen het overgebleven eitje heeft de diepvries niet gehaald :( dus alles terug opnieuw.... ik heb maar 1 eierstok en geen eileiders meer... nu ben ik zaterdag begonnen met elonva 150 en vanaf morgen moet ik beginnen met de cetrotide. Zaterdag heb ik bloed en echo om te kijken hoe ver ik sta... heeft iemand ervaring met elonva? Alvast veel succes voor iedereen
Geen ervaring, maar wens je alvast veel succes! Ik had evolan, orgalutran en puregon. Zit momenteel ook in traject 2 ben bezig met de tp’s en ook ditmaal zal het niet ingenesteld zijn.

Volgende maand TP nr 5. Begin de moed te verliezen :? Begin echt schrik te krijgen. 2-tal jaar geleden dacht ik, genoeg eitjes, geen andere gezondheidsproblemen. Enkel zaadkwaliteit is slecht en icsi zal ons wel verderhelpen... terwijl ik nu denk dat er toch wat meer scheelt... zelfs een topembryo wilt zich niet innestelen :(

fietje29
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 januari 2019, 15:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door fietje29 » 16 januari 2019, 19:54

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
fietje29 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Halo ik ben nieuw hier. Begonnen met icsi 2... 1sre poging had ik maar 5eicellen waarvan 2bevrucht en terugplaatsing op dag 3 gekregen het overgebleven eitje heeft de diepvries niet gehaald :( dus alles terug opnieuw.... ik heb maar 1 eierstok en geen eileiders meer... nu ben ik zaterdag begonnen met elonva 150 en vanaf morgen moet ik beginnen met de cetrotide. Zaterdag heb ik bloed en echo om te kijken hoe ver ik sta... heeft iemand ervaring met elonva? Alvast veel succes voor iedereen
Geen ervaring, maar wens je alvast veel succes! Ik had evolan, orgalutran en puregon. Zit momenteel ook in traject 2 ben bezig met de tp’s en ook ditmaal zal het niet ingenesteld zijn.

Volgende maand TP nr 5. Begin de moed te verliezen :? Begin echt schrik te krijgen. 2-tal jaar geleden dacht ik, genoeg eitjes, geen andere gezondheidsproblemen. Enkel zaadkwaliteit is slecht en icsi zal ons wel verderhelpen... terwijl ik nu denk dat er toch wat meer scheelt... zelfs een topembryo wilt zich niet innestelen :(
Hier ook geen goed kwaliteit van zaadcellen.... vriend heeft 5jaar geleden een sterilisatie laten doen... dus is het van hem telkens met ene nieuwe tesa... we blijven hopen... ik wens jou alvast ook veel succes toe

Balou
Berichten: 14
Lid geworden op: 4 januari 2019, 18:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Balou » 17 januari 2019, 13:05

Ik heb gisteren de punctie gehad met resultaat van 10 eitjes. Net gebeld door de verpleegkundige dat er 7 van bevrucht zijn :D Ik ben zo opgelucht! Nu maar hopen dat de bevruchte eitjes ook verder delen...Maandag de terugplaatsing.
Bij jullie al meer bekend? Groetjes
Jan 2019 ICSI 1: 1e tp positief😍, 1 cryo

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 17 januari 2019, 22:53

Balou schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb gisteren de punctie gehad met resultaat van 10 eitjes. Net gebeld door de verpleegkundige dat er 7 van bevrucht zijn :D Ik ben zo opgelucht! Nu maar hopen dat de bevruchte eitjes ook verder delen...Maandag de terugplaatsing.
Bij jullie al meer bekend? Groetjes
Dat is al een mooi aantal, hopelijk ook veel cryootjes! İn Jette bellen ze pas nadat gekend is hoeveel cryo’s er zijn.
Succes maandag!!

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 18 januari 2019, 13:11

Balou schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb gisteren de punctie gehad met resultaat van 10 eitjes. Net gebeld door de verpleegkundige dat er 7 van bevrucht zijn :D Ik ben zo opgelucht! Nu maar hopen dat de bevruchte eitjes ook verder delen...Maandag de terugplaatsing.
Bij jullie al meer bekend? Groetjes

Oh top nieuws! Ik duim voor veel cryo's! (al hoop ik nog meer dat je die zelfs niet nodig hebt ;))
Ik heb maandag mijn eerste pick-up... Spannend!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Balou
Berichten: 14
Lid geworden op: 4 januari 2019, 18:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Balou » 18 januari 2019, 18:45

Sannedv schreef:
1 januari 1970, 1:00
Balou schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb gisteren de punctie gehad met resultaat van 10 eitjes. Net gebeld door de verpleegkundige dat er 7 van bevrucht zijn :D Ik ben zo opgelucht! Nu maar hopen dat de bevruchte eitjes ook verder delen...Maandag de terugplaatsing.
Bij jullie al meer bekend? Groetjes

Oh top nieuws! Ik duim voor veel cryo's! (al hoop ik nog meer dat je die zelfs niet nodig hebt ;))
Ik heb maandag mijn eerste pick-up... Spannend!

Ja ik hoop op veel cryo's maar zou idd nog mooier zijn mochten we die nu niet nodig hebben...spannende tijd met al dat afwachten! :roll:
Succes met de pick-up..achteraf gezien vond ik dit erg mee vallen en heb nu ook weinig last meer! Hopen op veel eitjes!! :D Groetjes
Jan 2019 ICSI 1: 1e tp positief😍, 1 cryo

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 21 januari 2019, 7:35

Hier ook donderdag terug opgestart voor ICSI 2. Vorige poging was met Menopur, maar door lage opbrengst (slechts 2 eicellen) is er nu overgegaan naar Elonva, puregon en Orgalutran. Donderdagavond de Elonva gezet en morgen op controle om met de andere spuiten te kunnen beginnen.

Hoe positief en ontspannen we waren in onze 2 maanden pauze hiervoor, zo gespannen zijn we nu.
We hadden een etentje met onze beste vrienden en hadden voor onszelf uitgemaakt dat het nu eindelijk tijd was om ze in te lichten over ons traject. Het is er niet van gekomen... zij kondigden hun zwangerschap aan en wij konden het niet over ons hart krijgen om hun geluk te overschaduwen.
Alhoewel het eraan zat te komen was het voor ons echt slikken en moesten we ons allebei sterk houden.
Sinds zaterdagavond zijn we beiden gecrasht.

Ik vind het echt erg dat ik niet blij kan zijn voor mijn beste vriend! Voel me zo egoïstisch, maar het gevoel zit echt zeer diep. Nu is echt iedereen rond ons zwanger, reeds opnieuw zwanger of net zwanger geweest.
En wij wachten en wachten en wachten...
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Balou
Berichten: 14
Lid geworden op: 4 januari 2019, 18:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Balou » 21 januari 2019, 13:12

Hoi! Heel herkenbaar dat het zo frustrerend is dat iedereen om je heen zwanger wordt..ook al gun je ze dit natuurlijk..het is gewoon weer even een klap :(

Vanochtend de terugplaatsing gehad, er werd gezegd dat het een top embryo :D is! Nu maar afwachten...misschien wel het zwaarste van alles! Hebben jullie nog tips om eventueel de innesteling te bevorderen? Groetjes
Jan 2019 ICSI 1: 1e tp positief😍, 1 cryo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten