ICSI-clubje

ICSI Forum
Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Emelie » 25 januari 2021, 21:24

Kerensa schreef:
25 januari 2021, 20:48
Ik kreeg net te horen dat woensdag pickup-dag is. Oeeeee, zo spannend! Voor mij is dit de eerste keer. Hoe hebben jullie je pu ervaren? Heel pijnlijk? Of helemaal niet? Kon je de dag erna terug werken?
@Liesbeth: ik hoop dat het toch nog goed komt!
@Emelie: sterkte voor morgen! Hopelijk verloopt het allemaal vlot.
@ZonderGeduld: Succes met de pu! Dat de eitjes allemaal mooi rond en gezond mogen zijn. :D
Mijn pickup zelf viel goed mee. Ik had achteraf wel zeker nog 2 dagen veel pijn, liep krom van denpijn. Werken dagcerna zou ik niet gekund hebben hoor! Maar hangt mss van je job af, in de zetel of zittend viel het goed mee voor mij. Succes woensdag!
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 26 januari 2021, 7:47

Kerensa schreef:
25 januari 2021, 20:48
Ik kreeg net te horen dat woensdag pickup-dag is. Oeeeee, zo spannend! Voor mij is dit de eerste keer. Hoe hebben jullie je pu ervaren? Heel pijnlijk? Of helemaal niet? Kon je de dag erna terug werken?
@Liesbeth: ik hoop dat het toch nog goed komt!
@Emelie: sterkte voor morgen! Hopelijk verloopt het allemaal vlot.
@ZonderGeduld: Succes met de pu! Dat de eitjes allemaal mooi rond en gezond mogen zijn. :D
Pickup viel heel goed mee. Ja je voelt dat maar je krijgt genieg pijn medicatie. En als je pijn hebt moet je bij vragen.
Ik zou ook niet kunnen werken na mijn pu. Maar ik zou thuis zijn tot de tp. Maar het was schoolvakantie.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderGeduld
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 juli 2020, 10:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderGeduld » 26 januari 2021, 14:03

Hey Iedereen,

We hadden deze morgen dus onze eerste PU. Direct na de behandeling kregen we nieuws dat er 15 eicellen gevonden waren, een uurtje later kwam echter alweer de ontnuchtering. Slechts 2 eicellen zijn goed genoef om over te gaan tor bevruchting...

Ik weet het even niet meer.
De PU op zich viel goed mee, nu alleen heel loom & moe.
Ik hoop zo hard dar er toch eentje zal kunnen teruggeplaatst worden. Anders is onze ICSI 1wel heel snel afgelopen.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kerensa » 26 januari 2021, 14:33

ZonderGeduld schreef:
26 januari 2021, 14:03
Hey Iedereen,

We hadden deze morgen dus onze eerste PU. Direct na de behandeling kregen we nieuws dat er 15 eicellen gevonden waren, een uurtje later kwam echter alweer de ontnuchtering. Slechts 2 eicellen zijn goed genoef om over te gaan tor bevruchting...

Ik weet het even niet meer.
De PU op zich viel goed mee, nu alleen heel loom & moe.
Ik hoop zo hard dar er toch eentje zal kunnen teruggeplaatst worden. Anders is onze ICSI 1wel heel snel afgelopen.
Ik hoop met je mee Zondergeduld! Je hebt maar 1tje nodig om zwanger te kunnen worden!
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 26 januari 2021, 15:05

@Zondergeduld, dit is geen leuk nieuws maar hopelijk zit de goede er wel bij. Hoe het ook uitdraait dit is iets waar ze in het crg wel conclusies kunnen uit trekken voor een volgende stimulatie, binnenkort of voor een brusje.
Wanneer weet je meer?

Hier vandaag controle gehad, vruchtje is weg maar er zit nog minstens 1 groot stolsel en wat restweefsel. Voorstel: medicatie :evil: ik was hier niet echt voor te vinden, maar het argument was dat bij 80% van de vrouwen hier alles mee verdwijnt. Dit wist ik al, maar ik heb ondertussen al 2 kuren gehad waarbij de 2de niets heeft uitgehaald, moet ik dan echt een 3e, 4e,...
Die 80% is na 2-3 maanden, je moet geduld hebben, damn dat is stilaan op ;). De kans is dus groot dat ik daarbij hoor, maar met mijn 'geluk' denk ik eerder in de 20% te vallen en na 3 maanden alsnog een curettage te moeten krijgen.

Heel toevallig was mijn vaste gyn aanwezig (die de curettage gaat doen) en ze is met hem gaan overleggen en ik kan vrijdagavond een curettage krijgen.
Maar het hoefde niet, ze was een beetje aan het pushen om het niet te doen/uit te stellen en dat ik het nog altijd kon afzeggen.
Mogelijkheden zijn, medicatie, de pil om zo ms uit te lokken, wachten,...

Mijn keuze staat vast :wink:

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 26 januari 2021, 16:30

Haha Mich, goed geregeld ;) dan komt er toch ‘snel’ een einde aan dit einde. Hoe lang moet je daarna dan wachten om opnieuw te mogen beginnen?

@zondergeduld: Aj dit komt allicht heel hard aan! Hebben ze al gezegd wat ze hieruit concluderen en hoe ze dit zullen aanpakken bij de tweede ronde? Dit zou een mogelijke verklaring van jullie traject kunnen zijn? Het is nog niet verloren, ik duim heel hard mee dat er toch minstens 1tje mag over blijven, wie weet is het wel de goeie!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Liesbeth2205
Berichten: 44
Lid geworden op: 6 juli 2020, 13:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Liesbeth2205 » 26 januari 2021, 17:22

@Mich, ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Sinds donderdag dus geen bloed meer verloren, maar vandaag wel opnieuw wat bruinig verlies en zo nu en dan heb ik wel nog steeds die opbouwende druk in mijn onderbuik. Zeer vervelend gevoel. Ik lees bij jou semi-positief nieuws, ik begrijp dat je geduld op is en je snel vooruit wil. Hopelijk kan je na vrijdag snel herstellen en een nieuwe poging wagen. Ik zou het mezelf na al die tijd ook niet meer laten wijsmaken om nog maar eens medicatie te nemen en af te wachten.

@Zonderzorgen, oepsie, sorry! :lol: Beetje verwarrend ook al die namen.. Anyway, sowieso veel succes voor binnen 3 maanden! ;)

@Kerensa, ik was extreem bang voor mijn eerste pick-up, ik schrok van mezelf want ik heb normaal niet echt problemen met operaties enzo.. Ik was de hele dag oké, maar het moment dat ik binnen moest kreeg ik een klein paniekske en begon ik keihard te wenen en te hyperventileren. De vroedvrouwen konden me snel geruststellen, en eigenlijk viel het best wel mee. Je krijgt voldoende pijnmedicatie en voelt er eigenlijk niet zoveel van. De dag zelf en de dag nadien heb ik rust genomen, en dat was voor mij zeker voldoende. :)

@Zondergeduld, dat is inderdaad geen fijn nieuws, maar hou je er aan vast dat 1 goede genoeg is! En ik vermoed ook dat ze dat kunnen bijsturen nu voor de volgende poging.. Tegen mij hadden ze in elk geval gezegd, met de eerste poging testen we hoe alles reageert op de medicatie, en vanaf de tweede kunnen we bijsturen waar nodig.

@Atalanta, hoe gaat het met jou? Kan je jezelf wat rustig houden? :) Ik kijk mee uit naar je bloedafname vrijdag. Komt wel goed, ik duim!
IUI 1-4: neg
15/11 ICSI 1.1: mk 5wk
04/01 ICSI 1.2: 💙 23/9

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 26 januari 2021, 17:31

Atalanta schreef:
26 januari 2021, 16:30
Haha Mich, goed geregeld ;) dan komt er toch ‘snel’ een einde aan dit einde. Hoe lang moet je daarna dan wachten om opnieuw te mogen beginnen?

@zondergeduld: Aj dit komt allicht heel hard aan! Hebben ze al gezegd wat ze hieruit concluderen en hoe ze dit zullen aanpakken bij de tweede ronde? Dit zou een mogelijke verklaring van jullie traject kunnen zijn? Het is nog niet verloren, ik duim heel hard mee dat er toch minstens 1tje mag over blijven, wie weet is het wel de goeie!
Ik zie nu dat ik hier heb gepost terwijl de rest in het ivf-clubje is gepost, maar goed.

Er was gezegd dat eens alles weg is dat ik bij de volgende ms zou mogen beginnen, de vraag is natuurlijk wanneer komen die. Normaal gezien krijg je je ms 4 tot 6 weken na curettage, dit is als het een curettage is om alles weg te halen, maar ik heb het vruchtje 10 dagen geleden al verloren, dus misschien kan ik met wat geluk over een kleine 3 weken beginnen en met wat tegenslag...een 7-tal weken.
Ik ga het alleszins vrijdag navragen en ik hou jullie op de hoogte.

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 26 januari 2021, 17:39

Aaaah nee! Haha, Ik heb gisteren heel de avond wetenschappelijke publicaties gelezen en nu lijkt het alsof de kans dat er ooit een levende baby komt quasi onbestaande is 🤦🏻‍♀️. Vanavond gewoon Netflix wi 😆
Had jij vandaag niet je echo Liesbeth?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Liesbeth2205
Berichten: 44
Lid geworden op: 6 juli 2020, 13:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Liesbeth2205 » 26 januari 2021, 17:47

Atalanta schreef:
26 januari 2021, 17:39
Aaaah nee! Haha, Ik heb gisteren heel de avond wetenschappelijke publicaties gelezen en nu lijkt het alsof de kans dat er ooit een levende baby komt quasi onbestaande is 🤦🏻‍♀️. Vanavond gewoon Netflix wi 😆
Had jij vandaag niet je echo Liesbeth?
Begrijp ik 100%! Ik deed net hetzelfde en maakte mezelf helemaal gek, soms begon ik gewoon te wenen van de zenuwen. Nu achteraf bekeken lijkt dat zo stom, want uiteraard kan je er niets aan veranderen en zal het komen zoals het komt. Maar die onzekerheid was voor mij dus ook moordend.. Probeer jezelf toch wat rust te geven want die stress is helemaal nergens goed voor. Ik heb morgenochtend mijn echo, ben heel de week vrij rustig gebleven omdat ik overtuigd was dat het gedaan was, maar nu heb ik toch weer wat hoop en neemt de spanning toe.. Ik heb mezelf in elk geval voorgenomen om -als het effectief fout is- voor mijn volgende eventuele zwangerschap bij een psycholoog langs te gaan. Ik moet echt een manier vinden om met de spanning van een 'prille zwangerschap' om te gaan want zo trek ik het echt niet. Zeker als het nu weer fout gaat, zal het mijn onzekerheid alleen maar doen toenemen.
IUI 1-4: neg
15/11 ICSI 1.1: mk 5wk
04/01 ICSI 1.2: 💙 23/9

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 26 januari 2021, 17:53

Liesbeth2205 schreef:
26 januari 2021, 17:22

@Zonderzorgen, oepsie, sorry! :lol: Beetje verwarrend ook al die namen.. Anyway, sowieso veel succes voor binnen 3 maanden! ;)
Ik hoop dat ik binnen 3 maand geen pu heb. Want dat wil zeggen dat mijn laatste 2cryo's ook op niets zijn uitgedraaid.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Emelie » 26 januari 2021, 17:58

mich75 schreef:
26 januari 2021, 17:31
Atalanta schreef:
26 januari 2021, 16:30
Haha Mich, goed geregeld ;) dan komt er toch ‘snel’ een einde aan dit einde. Hoe lang moet je daarna dan wachten om opnieuw te mogen beginnen?

@zondergeduld: Aj dit komt allicht heel hard aan! Hebben ze al gezegd wat ze hieruit concluderen en hoe ze dit zullen aanpakken bij de tweede ronde? Dit zou een mogelijke verklaring van jullie traject kunnen zijn? Het is nog niet verloren, ik duim heel hard mee dat er toch minstens 1tje mag over blijven, wie weet is het wel de goeie!
Ik zie nu dat ik hier heb gepost terwijl de rest in het ivf-clubje is gepost, maar goed.

Er was gezegd dat eens alles weg is dat ik bij de volgende ms zou mogen beginnen, de vraag is natuurlijk wanneer komen die. Normaal gezien krijg je je ms 4 tot 6 weken na curettage, dit is als het een curettage is om alles weg te halen, maar ik heb het vruchtje 10 dagen geleden al verloren, dus misschien kan ik met wat geluk over een kleine 3 weken beginnen en met wat tegenslag...een 7-tal weken.
Ik ga het alleszins vrijdag navragen en ik hou jullie op de hoogte.
Ik had eind november een curettage of klein beetje restweefsel met bloedvat weg te halen. Dan een maand aan de pil. Ongeveer 6 weken na curettage had ik een nieuwe tp
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 26 januari 2021, 18:20

Emelie schreef:
26 januari 2021, 17:58

Ik had eind november een curettage of klein beetje restweefsel met bloedvat weg te halen. Dan een maand aan de pil. Ongeveer 6 weken na curettage had ik een nieuwe tp
Ik hoop een week of 5-6 na curettage ook mijn tp te hebben zonder aan de pil te moeten.
Ik ben echt geen fan van de pil, ik ben er 23j geleden mee gestopt wegens te veel bijwerkingen en ik had er toen al een stuk of 5 gehad. Misschien zijn ze tegenwoordig anders, maar wat moet dat moet.

Dus met wat geluk 1e helft van maart tp en dan maar hopen dat covid er weer geen stokje voorsteekt.

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: ICSI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 26 januari 2021, 23:15

Hoi meiden,
Kan iemand mij helpen ? Ik begin in april met icsi en ik ben nu mijn waardes aan het bekijken van de afgelopen maanden en ik zie dat mijn oestradiol op 2.4 stond in oktober en november. Dit was beide keren voor de eisprong. Betekent dit dat er iets mis is met mijn eitjes die ik aanmaak ? Of lees ik dit nu verkeerd op internet..
Dank je wel alvast
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 27 januari 2021, 11:04

michellefee2020 schreef:
26 januari 2021, 23:15
Hoi meiden,
Kan iemand mij helpen ? Ik begin in april met icsi en ik ben nu mijn waardes aan het bekijken van de afgelopen maanden en ik zie dat mijn oestradiol op 2.4 stond in oktober en november. Dit was beide keren voor de eisprong. Betekent dit dat er iets mis is met mijn eitjes die ik aanmaak ? Of lees ik dit nu verkeerd op internet..
Dank je wel alvast
Normaal zou die waarde 100x hoger moeten liggen, maar ik weet dat je van NL bent en mogelijks drukken ze het daar in andere concentraties uit, in welke eenheden wordt het uitgedrukt?

Vergelijk het ook eens met de andere pogingen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten