ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
Anahs1005
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 januari 2021, 16:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anahs1005 » 17 mei 2021, 15:26

Atalanta, heel herkenbaar wat je schrijft idd. Bij ons zijn er ook enkelen uitgerekend voor eind juni, wat ook mijn eerste uitgerekende datum had moeten zijn. En wij staan terug nergens. Vanmorgen bij de bloedafname ergerde ik me al aan de zwangere vrouw die er ook was voor haar suiktertest. Vandaag ben ik kwaad op de wereld en vind ik alles zo onrechtvaardig. Ik zie er ook tegen op om die eerste prik te zetten vanavond en terug van mijlpaal tot mijlpaal te leven.

Zo, dat moest er ook even uit precies. πŸ˜ƒ
Pilstop eind 2016
IUI 1-3 feb, maart, juli 2020 - negatief
IVF/ICSI 1 - sept 2020 - 3 cryo’s - πŸ’«βŒπŸ’«
ICSI2 - mei 2021 - 1 cryo - ❌
ICSI3 - sept 2021 - 5 cryo’s
TP3.1 24/11 - 19/8 M. πŸ’•

LiefjeCW
Berichten: 94
Lid geworden op: 5 november 2020, 7:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door LiefjeCW » 18 mei 2021, 17:57

Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Aug β€˜20 IUI 1 positief - miskraam (7w5d)
Nog 4x IUI ❌
Ma β€˜21ICSI 1- 1 πŸ₯š- ❌
Mei β€˜21 ICSI 2- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger mk 12 weken
Novβ€˜21 ICSI 3-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Dec’21 ICSI 4.1-2 πŸ₯šπŸ₯šβŒ
Feb’22 ICSI 4.2- 1 πŸ₯šβŒ
Apr β€˜22 ICSI 5- 2 πŸ₯šπŸ₯šzwanger ❀️

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 18 mei 2021, 19:57

Raar vraagje. Ik ben nu op dag 8 in cyclus. Sinds dag 2 's avonds gonal f en sinds gisteren orgalutran. Ik heb sibds dag of twee mega slijmproppen als verlies. Lijkt of ik al mn eisprong heb bijna (niet dat ik altijd zo n proppen heb). En proppen zijn echt dikπŸ™ˆ Hebben er nog dit voor? Niet zozeer vraagje of dit normaal, abnormaal is, iedereen is anders, maar hebben er nog zulke proppen?πŸ˜ŠπŸ™ˆ
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 18 mei 2021, 20:05

LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Ook ik had niet veel oogst, maar houd moed. Er hoeft maar 1 goede bij te zitten! Spannend die 3..houd ons maar op de hoogte..we duimen mee! X
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt β€˜21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr β€˜21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❀️
2/6 eerste echo

mich75
Berichten: 3001
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 18 mei 2021, 20:14

Jena schreef: ↑
18 mei 2021, 19:57
Raar vraagje. Ik ben nu op dag 8 in cyclus. Sinds dag 2 's avonds gonal f en sinds gisteren orgalutran. Ik heb sibds dag of twee mega slijmproppen als verlies. Lijkt of ik al mn eisprong heb bijna (niet dat ik altijd zo n proppen heb). En proppen zijn echt dikπŸ™ˆ Hebben er nog dit voor? Niet zozeer vraagje of dit normaal, abnormaal is, iedereen is anders, maar hebben er nog zulke proppen?πŸ˜ŠπŸ™ˆ
Ja, ook gehad en het is normaal of toch zeker niet abnormaal. Dit komt door sterk verhoogde oestradiolwaarden, dus er zijn normaal wel wat follikels aan het groeien.

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 18 mei 2021, 22:06

LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Vroeger zou ik denken, liefst zoveel mogelijk, maar nu lijkt het mij beter niet teveel eicellen te hebben πŸ™ˆ totaal niet wetenschappelijk onderbouwd of ook niet uit ervaring, maar als er heel veel zijn heb ik het gevoel dat de kwaliteit dan iets minder kan zijn.. 🀷🏻Ik heb morgen eerste follikel meting en hoop dat er niet teveel follikels zijn, alhoewel veranderd wel met PU... veel succes! Zoals iedereen zegt, eentje is genoegπŸ˜‰
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

babrah10
Berichten: 118
Lid geworden op: 2 februari 2018, 11:38

Re: ICSI-clubje

Bericht door babrah10 » 19 mei 2021, 6:58

Hier vandaag eindelijk ons gesprek om onze laatste terugbetaalde icsci poging en resultaat van onderzoeken te bespreken.
β€˜16 start fertiliteit
03 β€˜18: operatie endom.
06 β€˜18 Pu 1: 1 embryo
08 β€˜18 Pu 2: 1 embryo
11 β€˜18 Pu 3: 2 embryo’s
03’19 Pu 4: zwanger!
02’21 Pu 5: geen embryo’s

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 19 mei 2021, 7:42

stillekracht schreef: ↑
17 mei 2021, 11:41
Hey,

Eventjes niet meer gevolgd de laatste week. Momenteel in de wachtweken. Superspannend!
Ik heb gisterenochtend een vroege zwangerschapstest gedaan (ik kon het niet laten). Ik dacht eerst o jee, niets te zien. Maar toen kwam er toch een licht streepje tevoorschijn. Huh, echt???? Kan het haast niet geloven, kan dit wel? Heb deze morgen nog eens getest met dezelfde soort test en het streepje was er weer wel een heel klein beetje lichter maar bijna geen verschil. Moet het streepje niet donkerder worden?

Ter info:
3/05 Pregnyl spuit 5000
5/05 Punctie
10/05 terugplaatsing
16/05 eerste test licht streepje met ochtendurine
17/05 tweede test streepje klein beetje lichter dan dag ervoor (bijna geen verschil) ook met ochtendurine

Heeft de pregnyl nog invloed denk je?
De pregnyl zou idd geen effect meer mogen hebben, 10 dagen max! Ik hoop en duim mee voor een positief resultaat!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 19 mei 2021, 7:48

LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Ik duim mee dat alle 3 uitgroeien tot mooie embryo's en op een goede terugplaatsing! 🀞🏻

Bij mij is mijn eerste ICSI ook mislukt, vorige vrijdag het nieuws gekregen en ben er nog steeds elke dag emotioneel van, kon me afgelopen twee dagen totaal niet focussen op men werk. Vrijdag zelf bijna hele dag liggen wenen. Komt dat bij jou/jullie ook steeds zo hard aan? Soms vraag ik me af of het wel normaal is hoe emotioneel ik daar elke keer op reageer..
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❀️ Dochtertje geboren πŸ₯°
10/22: ICSI 1.3 πŸ’™ Zoontje geboren πŸ₯°

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 19 mei 2021, 9:32

LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Hoewel ik gisteren nog zei dat teveel niet goed is denk ik dan, heb ik net eerste follikelmeting achter de rug en kreeg daar te horen dat ik een laag aantal heb. Voorlopig 5 follikels. Dus ja geen idee hoeveel er daarvan een eicel zijn, de PU doorstaan, en dan nog eens bevruchting etc doorstaan πŸ™ˆ zelf nu ook een beetje aan het balen, verdrietig om het kleine aantal πŸ˜• Maar we moeten in ons hoofd houden dat 1tje al genoeg is en bij jou is het nu ook al meer tov vorige keerπŸ‘πŸ»
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

babrah10
Berichten: 118
Lid geworden op: 2 februari 2018, 11:38

Re: ICSI-clubje

Bericht door babrah10 » 19 mei 2021, 9:36

Goedgelukje schreef: ↑
19 mei 2021, 7:48
LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Ik duim mee dat alle 3 uitgroeien tot mooie embryo's en op een goede terugplaatsing! 🀞🏻

Bij mij is mijn eerste ICSI ook mislukt, vorige vrijdag het nieuws gekregen en ben er nog steeds elke dag emotioneel van, kon me afgelopen twee dagen totaal niet focussen op men werk. Vrijdag zelf bijna hele dag liggen wenen. Komt dat bij jou/jullie ook steeds zo hard aan? Soms vraag ik me af of het wel normaal is hoe emotioneel ik daar elke keer op reageer..
Heel normaal… het is allemaal zo enorm confronterend. En je geeft jezelf lichamelijk en psychisch helemaal. Dus als het op een domper uitdraait, lijkt het mij alleen maar normaal dat je zo emotioneel bent. Je zou alles even Op pauze willen zetten maar het leven rondom je gaat gewoon door. Wij gaan onze 6de icsci poging tegemoet en de emotionele pijn wordt alleen maar erger. Wellicht vooral omdat je beseft dat het hierna stopt…
β€˜16 start fertiliteit
03 β€˜18: operatie endom.
06 β€˜18 Pu 1: 1 embryo
08 β€˜18 Pu 2: 1 embryo
11 β€˜18 Pu 3: 2 embryo’s
03’19 Pu 4: zwanger!
02’21 Pu 5: geen embryo’s

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 19 mei 2021, 9:37

Goedgelukje schreef: ↑
19 mei 2021, 7:48
LiefjeCW schreef: ↑
18 mei 2021, 17:57
Een tijd geleden heb ik hier ook enkele berichten achtergelaten. Mijn 1 ste ICSI poging was mislukt en ik had even de tijd nodig om dit wederom te verwerken. Gisteren terug een PU gehad, weer maar 5 eicellen. Vandaag het nieuws gekregen dat er 3 bevrucht zijn geraakt. Dat zijn er gelukkig al 2 meer dan de vorige poging. Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, dus hopelijk blijven deze 3 hun best doen, dat ik weer niet gelijk een PU moet doen.
Ik lees hier ondertussen een beetje mee, met lotgenoten praten lukt iets gemakkelijker.
Ik duim mee dat alle 3 uitgroeien tot mooie embryo's en op een goede terugplaatsing! 🀞🏻

Bij mij is mijn eerste ICSI ook mislukt, vorige vrijdag het nieuws gekregen en ben er nog steeds elke dag emotioneel van, kon me afgelopen twee dagen totaal niet focussen op men werk. Vrijdag zelf bijna hele dag liggen wenen. Komt dat bij jou/jullie ook steeds zo hard aan? Soms vraag ik me af of het wel normaal is hoe emotioneel ik daar elke keer op reageer..
Icsi/ivf geen ervaring maar met de iuis had ik me voorgenomen dat ik de dag zelf mocht balen of verdrietig zijn (dag vh nieuws of menstruatie) en dat ik me daarna met volle moed terug ging herpakken en positief staan tov toekomst. Was omdat ik voor iui's (dus voor fertiliteit) het verdriet/wanhoop langer kon hangen in mn cyclus. Bij deze mindset ging het wel allemaal vlotter voor mij om er tegen te gaan. Maar ja in sé niks mis mee of normaal he dat verdriet. Hou het vertrouwen erin😘
Laatst gewijzigd door Jena op 19 mei 2021, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 19 mei 2021, 11:32

Zijn er nog die bij eerste follikelmeting (bij mij cd8), niet zo een denderend aantal follikels hadden? 5 ofzo?πŸ™ˆ
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 19 mei 2021, 15:04

Hey Jena,
Ik had tijdens mijn eerste echo (op dag 5) maar 3 follikels. Bij de 2e echo, op dag 8, had ik er ook 5 die normaal groot genoeg gingen zijn (zoals jij). Blijkbaar was mijn linkse eierstok te laat in gang geschoten :-(
Uiteindelijk hebben ze er bij de pick up 7 uitgehaald, maar maar 5 mature.
Ze hadden wel op meer follikels gehoopt (omdat ik een hoog AMH heb), maar ze vonden dit geen slecht resultaat gezien mijn hoooooge leeftijd (39 jaar).
Uiteindelijk raakten ze wel alle 5 bevrucht, heb ik eentje vers teruggeplaatst gekregen, en heeft er eentje de vriezer gehaald (dag 5 dus). Dat hebben ze nu teruggeplaatst...
Moest ik volgende maand opnieuw een pick up nodig hebben, gaan ze de dosis hormonen wel verhogen. Maar die eerste keer, is altijd een beetje trial and error. Elk lichaam reageert anders op hormonen, da's niet altijd gemakkelijk in te schatten, maar ze leren er wel veel uit, uit die eerste keer.
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

babrah10
Berichten: 118
Lid geworden op: 2 februari 2018, 11:38

Re: ICSI-clubje

Bericht door babrah10 » 19 mei 2021, 17:10

Vandaag gesprek gehad in Jette hier voor het bespreken van
Onze 6de en laatste terugbetaalde ICSI poging. In februari is icsi 5 op een fiasco uitgedraaid: geen embryo’s voor terugplaatsing. Lichaam reageert niet meer zoals verwacht op menopur. Eicellen rijpte niet simultaan waardoor slechte kwaliteit en dus een bevruchting onmogelijk was.

Ze geven het nu een andere draai met nieuwe medicatie: elonva op dag 5 na pilsstop. Na 1 week bemfola. Iemand ervaring met deze medicatie?

Ook zei deze prof me dat hij eigenlijk liever niet met pil inname werkt. Omdat dit een kleine invloed zou kunnen hebben
Op de instelling achteraf. Er is me altijd geadviseerd de pil door te nemen om de endometriose geen vrij spel te geven. Ben dus wel weer in dubio hierover.

Ik ben vrij enthousiast over de frisse wind in het beleid maar anderzijds vind ik het ook heel eng omdat het wel onze laatste poging gaat zijn. Wat als mijn lichaam hier Totaal niet op reageert of geen gewenst effect heeft… een glazen bol zou soms o-zo welkom zijn.

Lange wachttijden in Jette dus we gaan sowieso pas midden juli kunnen opstarten.
β€˜16 start fertiliteit
03 β€˜18: operatie endom.
06 β€˜18 Pu 1: 1 embryo
08 β€˜18 Pu 2: 1 embryo
11 β€˜18 Pu 3: 2 embryo’s
03’19 Pu 4: zwanger!
02’21 Pu 5: geen embryo’s

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten