ICSI-clubje

ICSI Forum
LoveSpell
Berichten: 141
Lid geworden op: 7 juni 2021, 17:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door LoveSpell » 1 februari 2024, 18:12

Dag iedereen,

Ik wou hier toch nog even een update geven. Mijn HCG was bij de tweede bloedafname mooi doorgestegen en vandaag had ik mijn eerste echo. Deze was goed 🥰 vruchtje exact gemeten op 6,4 weken en kloppend hartje. Heel blij en hoop dat het deze keer goed mag blijven gaan..

Heel veel succes aan diegene die wachten om te starten, wachten op een tp of in de wachtweken zitten 🍀

Misschien ook nog 1 vraagje. Ik moet vanaf 12 weken asaflow nemen omdat ik bij mijn vorige zwangerschap een zwangerschapsvergiftiging had en vroeger ingeleid moest worden. Iemand ervaring hiermee? Ik lees soms op google dat het niet mag worden ingenomen tijdens een zwangerschap..
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22 💙
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp 🍀 pos

Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 2 februari 2024, 12:29

@Lien: heel erg jammer om te horen. Je hoopt natuurlijk altijd op een positieve test, maar zéker na een biochemische waar het zo een 'bijna' gevoel was. En die hormonen blijven doornemen als je goed weet dat het negatief was vond ik ook verschrikkelijk. Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet altijd gedaan heb.

@LoveSpell: dat klinkt heel goed allemaal, hopelijk kan ik je snel vervoegen in het andere forumdeel want daar durf ik voorlopig niks te posten. Ik ben voorlopig nog niet naar de huisarts geweest voor een extra check, vooral omdat ik het nut niet zag als het niet zo'n positief nieuws zou zijn, dan zouden ze me toch ook de hormonen laten doornemen tot maandag. Dus ik blijf maar een beetje in onwetendheid en soms voelt het alsof ik mezelf iets aan het wijsmaken ben. Maar goed, dat is typisch aan de wachtweken.

Dat van Asaflow klinkt heel normaal, ik heb dat ook al meerdere keren gehoord bij vrouwen met PCOS. Is geen hoge dosis en kan dus maar helpen met de doorbloeding.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Dromenmag
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 februari 2024, 7:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Dromenmag » 5 februari 2024, 7:50

Hoi allemaal, ik lees de verschillende forums nu al een tijdje en zou graag jullie gedachtes willen horen over uz jette en uz gent.

Wij hebben momenteel 1 icsi behandeling doorlopen tot punctie (5 eicellen waarvan 3 bevrucht en helaas geen een tot dag 5). UZ gent wil tot dag 5 wachten met terugplaatsing maar las dat uz jette ook op dag 3 terugplaatsing doet om zo onze kansen te verhogen.

Is het beter om naar uz jette van uz gent te gaan of is het verschil klein? Ik heb ook een laag amh (ben 31, 0,10).

Anna23
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 juli 2023, 20:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anna23 » 11 februari 2024, 13:14

Dromenmag schreef:
5 februari 2024, 7:50
Hoi allemaal, ik lees de verschillende forums nu al een tijdje en zou graag jullie gedachtes willen horen over uz jette en uz gent.

Wij hebben momenteel 1 icsi behandeling doorlopen tot punctie (5 eicellen waarvan 3 bevrucht en helaas geen een tot dag 5). UZ gent wil tot dag 5 wachten met terugplaatsing maar las dat uz jette ook op dag 3 terugplaatsing doet om zo onze kansen te verhogen.

Is het beter om naar uz jette van uz gent te gaan of is het verschil klein? Ik heb ook een laag amh (ben 31, 0,10).
Dag Dromenmag

Het blijft hier wat stil, dus ik reageer toch even op je berichtje. Ik heb zelf geen ervaring met beide ziekenhuizen, dus ik kan je niet helpen vrees ik.

Heb je al een evaluatiegesprek gehad in Gent? Ik zou even in gesprek gaan met hen, kijken of er opties zijn om toch op dag 3 terug te plaatsen (geen idee of ze hiervan willen afwijken) of eventueel je behandeling tov de eerste icsi behandeling wat aan te passen. En eventueel ook eens gaan horen in Jette. En dan kijken waar jullie het beste gevoel hebben…

Veel succes alvast! De laatste tijd is het hier wat stiller, zelf probeer ik ook even wat afstand te nemen, maar je kan hier zeker terecht met je vragen en onzekerheden.

onthebabyroad
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 juni 2023, 12:08

Re: ICSI-clubje

Bericht door onthebabyroad » 16 februari 2024, 15:58

Dromenmag schreef:
5 februari 2024, 7:50
Hoi allemaal, ik lees de verschillende forums nu al een tijdje en zou graag jullie gedachtes willen horen over uz jette en uz gent.

Wij hebben momenteel 1 icsi behandeling doorlopen tot punctie (5 eicellen waarvan 3 bevrucht en helaas geen een tot dag 5). UZ gent wil tot dag 5 wachten met terugplaatsing maar las dat uz jette ook op dag 3 terugplaatsing doet om zo onze kansen te verhogen.

Is het beter om naar uz jette van uz gent te gaan of is het verschil klein? Ik heb ook een laag amh (ben 31, 0,10).
Welkom hier :) Is de reden bekend waarom ze de dag 5 niet halen? Ik heb geen ervaring met Brussel, wel met Gent. Wel heb ik van diverse mensen (ook hier op het forum) gehoord/gelezen dat Brussel tot de internationale top behoort. Ik vind Gent zelf echt al een wereld van verschil (ik kom uit Nederland), goede zorg, empathische mensen, kundig team. Voordat we aan onze ICSI poging begonnen heb ik ook de vraag gesteld of er op dag 3 ook wel eens werd teruggeplaatst, antwoord was toen nee. Maar misschien in jouw situatie dat het wel kan/mag? Ik zou zeker even op intake gaan. Succes!

mich75
Berichten: 2999
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 16 februari 2024, 16:30

Dromenmag schreef:
5 februari 2024, 7:50
Hoi allemaal, ik lees de verschillende forums nu al een tijdje en zou graag jullie gedachtes willen horen over uz jette en uz gent.

Wij hebben momenteel 1 icsi behandeling doorlopen tot punctie (5 eicellen waarvan 3 bevrucht en helaas geen een tot dag 5). UZ gent wil tot dag 5 wachten met terugplaatsing maar las dat uz jette ook op dag 3 terugplaatsing doet om zo onze kansen te verhogen.

Is het beter om naar uz jette van uz gent te gaan of is het verschil klein? Ik heb ook een laag amh (ben 31, 0,10).
Moeilijk te zeggen. Het is afhankelijk van waar je nu in behandeling bent en wanneer het misloopt.
Het beleid is tegenwoordig in beide ziekenhuizen om tot dag 5 te wachten. Afhankelijk van je arts en de omstandigheden willen ze er wel eens van afwijken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Inge86
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 december 2023, 18:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Inge86 » 21 februari 2024, 17:25

Hey

Als jullie bij een cryo terugplaatsing te horen krijgen dat je het enkele dagen rustig moet aandoen. Hoe interpreteren jullie dit?
Totaal niets van sport tot bloedafname? Of de eerste dagen na TP niet sporten?

Ik heb al enkele TP achter de rug. De eerste 2x heb ik niets gedaan tot bloedafname. Mijn laatste TP (in januari) heb ik wel gesport (1x gaan lopen en 1x getennist (laag recreatief niveau)).

Ik heb komende zaterdag opnieuw een TP en heb nu eens expliciet gevraagd wat ze bedoelen met het rustig aan te doen. Ze raden aan om 1 week na TP niets te doen.
Echter is sport wel een uitlaatklep voor me 😊 (mijn gedachten te verzetten).
Ik zit dus wat in dubio. Totaal niets doen of mijn gezond verstand gebruiken en na enkele dagen lichtjes sporten..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Anna23
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 juli 2023, 20:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anna23 » 21 februari 2024, 18:21

Inge86 schreef:
21 februari 2024, 17:25
Hey

Als jullie bij een cryo terugplaatsing te horen krijgen dat je het enkele dagen rustig moet aandoen. Hoe interpreteren jullie dit?
Totaal niets van sport tot bloedafname? Of de eerste dagen na TP niet sporten?

Ik heb al enkele TP achter de rug. De eerste 2x heb ik niets gedaan tot bloedafname. Mijn laatste TP (in januari) heb ik wel gesport (1x gaan lopen en 1x getennist (laag recreatief niveau)).

Ik heb komende zaterdag opnieuw een TP en heb nu eens expliciet gevraagd wat ze bedoelen met het rustig aan te doen. Ze raden aan om 1 week na TP niets te doen.
Echter is sport wel een uitlaatklep voor me 😊 (mijn gedachten te verzetten).
Ik zit dus wat in dubio. Totaal niets doen of mijn gezond verstand gebruiken en na enkele dagen lichtjes sporten..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik vroeg bij mijn eerste cryo terugplaatsing of er dingen waren die ik niet mocht doen en kreeg als reactie “nee, gewoon je leven leiden”.
Is er een specifieke reden waarom ze zeggen dat je rustig aan moet doen?
Veel succes alvast! Hopelijk snel positief nieuws!

Inge86
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 december 2023, 18:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Inge86 » 21 februari 2024, 20:24

Anna23 schreef:
21 februari 2024, 18:21
Inge86 schreef:
21 februari 2024, 17:25
Hey

Als jullie bij een cryo terugplaatsing te horen krijgen dat je het enkele dagen rustig moet aandoen. Hoe interpreteren jullie dit?
Totaal niets van sport tot bloedafname? Of de eerste dagen na TP niet sporten?

Ik heb al enkele TP achter de rug. De eerste 2x heb ik niets gedaan tot bloedafname. Mijn laatste TP (in januari) heb ik wel gesport (1x gaan lopen en 1x getennist (laag recreatief niveau)).

Ik heb komende zaterdag opnieuw een TP en heb nu eens expliciet gevraagd wat ze bedoelen met het rustig aan te doen. Ze raden aan om 1 week na TP niets te doen.
Echter is sport wel een uitlaatklep voor me 😊 (mijn gedachten te verzetten).
Ik zit dus wat in dubio. Totaal niets doen of mijn gezond verstand gebruiken en na enkele dagen lichtjes sporten..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik vroeg bij mijn eerste cryo terugplaatsing of er dingen waren die ik niet mocht doen en kreeg als reactie “nee, gewoon je leven leiden”.
Is er een specifieke reden waarom ze zeggen dat je rustig aan moet doen?
Veel succes alvast! Hopelijk snel positief nieuws!
Geen idee eigenlijk. Volgens mij zeggen ze dit altijd standaard.

Dank je wel! We gaan voor snel positief nieuws maar we kunnen niet meer doen dan hoopvol af te wachten.

Hoe is het bij jou? (Als je erover wilt praten natuurlijk)

Lien123
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 maart 2021, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door Lien123 » 22 februari 2024, 10:00

Inge86 schreef:
21 februari 2024, 17:25
Hey

Als jullie bij een cryo terugplaatsing te horen krijgen dat je het enkele dagen rustig moet aandoen. Hoe interpreteren jullie dit?
Totaal niets van sport tot bloedafname? Of de eerste dagen na TP niet sporten?

Ik heb al enkele TP achter de rug. De eerste 2x heb ik niets gedaan tot bloedafname. Mijn laatste TP (in januari) heb ik wel gesport (1x gaan lopen en 1x getennist (laag recreatief niveau)).

Ik heb komende zaterdag opnieuw een TP en heb nu eens expliciet gevraagd wat ze bedoelen met het rustig aan te doen. Ze raden aan om 1 week na TP niets te doen.
Echter is sport wel een uitlaatklep voor me 😊 (mijn gedachten te verzetten).
Ik zit dus wat in dubio. Totaal niets doen of mijn gezond verstand gebruiken en na enkele dagen lichtjes sporten..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nu 2 terugplaatsingen erop zitten en ook steeds de vraag gesteld. Tegen mij zeiden ze dat je alles wat je tevoren deed ook gewoon mag doen. Enkel 1-2d na TP echt intensief sporten vermijden, maar verder geen 'restricties'.

Ik blijf gewoon wel wandelingetjes maken met de hond, en vanaf 2-3d na de TP neem ik ook het lopen terug op (weliswaar op rustig tempo en geen high intensity intervaltraining)

Ik duim mee voor jou!
Hier hebben we komende maandag ook opnieuw een terugplaatsing.
12/2018: kinderwens
12/2019: corona vertraging
09-12/2020: 4 x IUI - neg
05/2021: TP1.1 - neg
06/2021: TP1.2 - pos 💕 dochtertje 02/22

12/2022: opstart brusje uitgesteld
12/2023: TP1.3 - neg (bioch. zw)
01/2024: TP1.4 - neg
02/2024: TP1.5

Doloo87
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 november 2023, 14:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door Doloo87 » 23 februari 2024, 12:04

Even voor de mensen die al mn verhaal hier gevolgd hebben..

Vorige week vrijdag stapte ik vol goed moed naar echo controle om te kunnen opstarten met de menopurspuiten300. (vorige keren bemfola 300 gespoten) Nog een follikel te zien, na de middag telefoon gehad dat de bloedwaardes ook niet gunstig waren dus mevrouw gaan de lange cyclus nemen.
Anticonceptiepil tot en met 4maart, dan gonapeptyl beginnen spuiten. 11maart controle echo om te kijken of ik dan evt mag starten met menopur300.

Dan denk ik zucht... Weer maar wachten...

Iemand ervaringen met 'lange trajact' ipv 'kort trajact'
2011-2020: Verschillende operaties baarmoeder
juli 2021 - juni 2023 : natuurlijk geprobeerd
juli- nov 2023: 3IUI neg
nov 2023: ICSI 1 - 4eicellen - 2 bevrucht - geen enkele goed gedeeld - geen TP
maa 2024: ICSI 2 - 2eicellen - geen bevruchting

Inge86
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 december 2023, 18:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Inge86 » 24 februari 2024, 10:49

@Lien123, ik ga de eerste dagen het rustig aandoen (eventueel een wandeling als het weer het toelaat) en tegen eind volgende week het lopen hervattten.

Dank je wel! Voor jou ook alvast veel succes maandag 🤞🏻🍀

@Doloo87, ik heb geen ervaring met het lange traject. Dus ik kan je helaas niet verder helpen.
Ik duim alvast met je mee dat je snel terug kan opstarten 🤞🏻 want dat wachten is echt 'killing'.
Succes! 🍀

mich75
Berichten: 2999
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 24 februari 2024, 11:51

Doloo87 schreef:
23 februari 2024, 12:04
Even voor de mensen die al mn verhaal hier gevolgd hebben..

Vorige week vrijdag stapte ik vol goed moed naar echo controle om te kunnen opstarten met de menopurspuiten300. (vorige keren bemfola 300 gespoten) Nog een follikel te zien, na de middag telefoon gehad dat de bloedwaardes ook niet gunstig waren dus mevrouw gaan de lange cyclus nemen.
Anticonceptiepil tot en met 4maart, dan gonapeptyl beginnen spuiten. 11maart controle echo om te kijken of ik dan evt mag starten met menopur300.

Dan denk ik zucht... Weer maar wachten...

Iemand ervaringen met 'lange trajact' ipv 'kort trajact'
Zelf geen ervaring mee, maar het lange schema wordt wel vaker gebruikt bij dames met pcos of als je last hebt van cystes.
Door de pil en gonapeptyl wordt je cyclus platgelegd.

Het is nu wel weer wachten, maar als je waarden niet goed staan heeft het geen zin om te starten. Met een kort schema zou je ook moeten wachten tot volgende maand.

Beter een maand uitstel dan een poging kwijt.

Ik heb het ook al gehad dat mijn waarden niet goed stonden, niet fojn dat wachten, maar blij dat ik geen poging kwijt was. Wij hebben al onze pogingen moeten gebruiken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tagomi » 24 februari 2024, 22:46

Doloo87 schreef:
23 februari 2024, 12:04
Even voor de mensen die al mn verhaal hier gevolgd hebben..

Vorige week vrijdag stapte ik vol goed moed naar echo controle om te kunnen opstarten met de menopurspuiten300. (vorige keren bemfola 300 gespoten) Nog een follikel te zien, na de middag telefoon gehad dat de bloedwaardes ook niet gunstig waren dus mevrouw gaan de lange cyclus nemen.
Anticonceptiepil tot en met 4maart, dan gonapeptyl beginnen spuiten. 11maart controle echo om te kijken of ik dan evt mag starten met menopur300.

Dan denk ik zucht... Weer maar wachten...

Iemand ervaringen met 'lange trajact' ipv 'kort trajact'
Ik heb 2x het lange traject gedaan, en was 2x zwanger van de verse terugplaatsing. Het lange wachten vond ik zelf ook vreselijk, maar achteraf bleek het toch een goede keuze te zijn van onze gynaecoloog. Wel nooit een kort schema gehad, dus daarmee kan ik niet vergelijken..

Anna23
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 juli 2023, 20:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anna23 » 25 februari 2024, 8:54

@Inge86: Hopelijk alles vlot gegaan gisteren! Volg vooral je gevoel wat wel/niet kan. Momenteel heb ik even een pauze omwille van andere medische redenen, maar hoop snel te kunnen opstarten terug.

@Lien123: Succes morgen!

@Doloo87: Heb ik ook geen ervaring mee. Maar als ik het goed begrijp gaan ze voor een andere aanpak dan vorige keer. Hopelijk heeft dit het gewenste effect. Begrijpelijk dat elke extra dag er eentje te veel is, maar probeer het zo te bekijken dat de omstandigheden zo ideaal mogelijk moeten zijn en dat dat extra wachten hopelijk net snéller leidt tot een mooi resultaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten