ICSI-clubje

ICSI Forum
ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 8 oktober 2022, 12:34

Sproetje schreef:
8 oktober 2022, 9:56
Ik heb uiteindelijk zelf nog gebeld naar verloskunde. Daar dan mijn eigen Fertiliteitsarts aan de lijn gekregen. Ze excuseerde zich meteen. Maar alles ziet er weer goed uit. Dinsdag mag ik terug om te kijken of m’n waarden mooi stijgen. En dan gaat ze een vroege echo inplannen.
Ik voel me wel heel de tijd op m’n ongemak, omdat ik al buikpijn heb sinds de terugplaatsing. Heb even gedacht dat het minder werd. Maar het blijft maar zeuren. Ik weet dat dit niet noodzakelijk iets fout hoeft te betekenen. Maarja… de doemscenario’s zitten alweer in mijn hoofd natuurlijk.
Dikke proficiat. Duimen draaien op een mooie stijging.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Essie2022
Berichten: 484
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 11 oktober 2022, 10:49

Hier helaas weer negatief.. :(
Toch wel een klopje gekregen gisteren.. :(
Nu eventjes rust en dan weer moed vinden om in Jette hopelijk meer geluk te vinden.. 🍀
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

dorver
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 maart 2022, 14:26

Re: ICSI-clubje

Bericht door dorver » 11 oktober 2022, 14:18

Hallo allemaal,
Graag zou ik mijn verhaal even delen, wij hebben reeds 2 ICSI pogingen achter de rug in Brugge, telkens goed aantal bevruchtingen, maar embryo's stoppen met delen na dag 3. Op dag 3 lijken deze nog top, maar ze halen dag 5 niet. Ik heb wel twee keer een verse TP gehad op dag 5, maar ook geen toppertjes.
2 keer niet gelukt dus.
Aangezien ze in Brugge nog geen DNA fragmentatie wilden testen bij mijn man, zijn wij recent overgestapt naar Brussel. Daar hebben ze dit wel getest en bleek allemaal goed. Nu wacht ik totdat ik ongesteld wordt zodat we in Brussel kunnen starten aan onze 3e poging...
Zijn er onder jullie nog met dergelijk verhaal?
Ik ben een beetje op zoek naar steun en misschien gelijkaardige verhalen.
Ik wens jullie allemaal veel succes en hopelijk krijgt iedereen snel goed nieuws!
Lieve groetjes
06/21 Opstart Brugge: 3 IUI❌❌❌
11/21 ICSI 1: 7 eicellen, 5 bevrucht, TP d5 ❌, 0 cryo's
02/22 ICSI 2: 12 eicellen, 9 bevrucht, TP d5 ❌, 0 cryo's
06/22 overstap Jette
10/22 ICSI 3: 16 eicellen, 4 bevrucht, freeze all, 0 cryo's
01/23 ICSI 4 lang schema

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 11 oktober 2022, 14:33

Ada schreef:
7 oktober 2022, 21:38
CaroCaro schreef:
7 oktober 2022, 13:47
Volgende week vrijdag al bloedafname? Dat is toch wel snel! (stiekem vind ik je een gelukzak maar een weekje wachten ;-)) Maar aangezien het een drukke week zal zijn, zal ze snel voorbij zijn! En we kijken die week positief tegemoet he! ;-)

Ik heb vanavond pas mijn echo... ik vind het dit keer mateloos spannend, ik begrijp er zelf niets van... ik was de voorbije weken redelijk relax in het proces, maar dit keer echt niet... Ergens zit de schrik er toch wel in van een telefoontje te krijgen dat de ontdooing niet gelukt is... en dat zou ik wsl de grootste opdoffer tot nu toe vinden... maar moet proberen niet te ver vooruit te lopen ;-) (en ook positief te blijven :-))
Ja gelukkig idd, een topdokter 😉. Als het op dag 12 na ovulatie in het bloed negatief is, is het gewoon negatief is haar redenering. Positief kan dan nog alle kanten uit en ze zal zo wel meer biochemische zwangerschappen hebben denk ik. Maar als het negatief is kan je ten minste al stoppen met de medicatie.
Ik ben eigenlijk niet meer zo gefocused op positief zijn. Dat werkt niet (meer) voor mij. Ik werd zwanger toen ik kapot ging van de stress en al helemaal niet positief dacht. Dus kijk, ik voel dat ik wel hoop heb, maar ook al vooruit kijk naar een nieuwe pickup. Hoop is er altijd, geloof iets minder. Ik moet het gewoon uitzitten.

Is het nu eigenlijk je eerste tp (was toch ook voor een brusje he of heb ik dat nu verkeerd onthouden? (hopelijk niet :? )
Hopelijk viel de echo mee vanavond!
Afgelopen vrijdag check-up gehad, BMS was goed (9 geloof ik) en donderdag TP... Is tweede TP in deze ronde maar eerste keer in kunstmatige cyclus. (al 2x verse TP gehad dus, en nu idd voor brusje). Maar zo een TP in kunstmatige cyclus, dat is eentje relax zeg... 1x voor een echo moeten gaan en that's it... Hopelijk is het resultaat er nu wel naar ;-)
Moest trouwens aan je denken toen ik bij dr zat... Ik vroeg wanneer er wordt gebeld indien de TP niet kan doorgaan en nadat hij antwoordt gaf, zei hij onmiddellijk: de kans op een slechte ontdooing is zo klein, daar gaan we niet van uit... Tja... Maar het zal maar net jou overkomen he... Maar als de ontdooiing fout loopt donderdag, dan is het voor deze ronde onmiddellijk over en uit...
Hoe gaat het met jou? Nog een paar dagen ;-) Als ik vrijdag te horen kreeg TP op donderdag, dacht ik "nog een eeuwigheid" maar gelukkig gaan de dagen momenteel zeer snel! Hopelijk heb jij hetzelfde gevoel!

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 11 oktober 2022, 14:34

Sproetje schreef:
8 oktober 2022, 9:56
Ik heb uiteindelijk zelf nog gebeld naar verloskunde. Daar dan mijn eigen Fertiliteitsarts aan de lijn gekregen. Ze excuseerde zich meteen. Maar alles ziet er weer goed uit. Dinsdag mag ik terug om te kijken of m’n waarden mooi stijgen. En dan gaat ze een vroege echo inplannen.
Ik voel me wel heel de tijd op m’n ongemak, omdat ik al buikpijn heb sinds de terugplaatsing. Heb even gedacht dat het minder werd. Maar het blijft maar zeuren. Ik weet dat dit niet noodzakelijk iets fout hoeft te betekenen. Maarja… de doemscenario’s zitten alweer in mijn hoofd natuurlijk.
Vandaag een nieuwe bloedafname? Al resultaat?

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 11 oktober 2022, 14:35

Essie2022 schreef:
11 oktober 2022, 10:49
Hier helaas weer negatief.. :(
Toch wel een klopje gekregen gisteren.. :(
Nu eventjes rust en dan weer moed vinden om in Jette hopelijk meer geluk te vinden.. 🍀
Jammer Essie... Even bekomen en dan toch weer vol goede moed starten...!

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 11 oktober 2022, 16:39

Mijn HCG is goed doorgestegen van 2000 naar 8000. Ze hebben wel m’n protesteron en oestradiol deze keer niet getest.
Vrijdag nog eens een bloedafname en begin volgende week een vroege echo. Het was mijn Fertiliteitsarts zelf, dus ik heb ze nog dat vragen kunnen stellen ook wat betreft m’n medicatie en de buikpijn die ik blijf hebben. Ze zei dat dit zeker niet verontrustend is en heel normaal dat de baarmoeder wat krampen geeft. Ik moet me dus niet meteen zorgen maken.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 11 oktober 2022, 18:53

Sproetje schreef:
11 oktober 2022, 16:39
Mijn HCG is goed doorgestegen van 2000 naar 8000. Ze hebben wel m’n protesteron en oestradiol deze keer niet getest.
Vrijdag nog eens een bloedafname en begin volgende week een vroege echo. Het was mijn Fertiliteitsarts zelf, dus ik heb ze nog dat vragen kunnen stellen ook wat betreft m’n medicatie en de buikpijn die ik blijf hebben. Ze zei dat dit zeker niet verontrustend is en heel normaal dat de baarmoeder wat krampen geeft. Ik moet me dus niet meteen zorgen maken.
Super nieuws! Duimen blijven draaien dat het mooi blijft verder gaan.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 11 oktober 2022, 18:54

Essie2022 schreef:
11 oktober 2022, 10:49
Hier helaas weer negatief.. :(
Toch wel een klopje gekregen gisteren.. :(
Nu eventjes rust en dan weer moed vinden om in Jette hopelijk meer geluk te vinden.. 🍀
Ooooo kop op. Nu even rust tot je naar Jette bent geweest.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 11 oktober 2022, 18:56

CaroCaro schreef:
11 oktober 2022, 14:33
Ada schreef:
7 oktober 2022, 21:38
CaroCaro schreef:
7 oktober 2022, 13:47
Volgende week vrijdag al bloedafname? Dat is toch wel snel! (stiekem vind ik je een gelukzak maar een weekje wachten ;-)) Maar aangezien het een drukke week zal zijn, zal ze snel voorbij zijn! En we kijken die week positief tegemoet he! ;-)

Ik heb vanavond pas mijn echo... ik vind het dit keer mateloos spannend, ik begrijp er zelf niets van... ik was de voorbije weken redelijk relax in het proces, maar dit keer echt niet... Ergens zit de schrik er toch wel in van een telefoontje te krijgen dat de ontdooing niet gelukt is... en dat zou ik wsl de grootste opdoffer tot nu toe vinden... maar moet proberen niet te ver vooruit te lopen ;-) (en ook positief te blijven :-))
Ja gelukkig idd, een topdokter 😉. Als het op dag 12 na ovulatie in het bloed negatief is, is het gewoon negatief is haar redenering. Positief kan dan nog alle kanten uit en ze zal zo wel meer biochemische zwangerschappen hebben denk ik. Maar als het negatief is kan je ten minste al stoppen met de medicatie.
Ik ben eigenlijk niet meer zo gefocused op positief zijn. Dat werkt niet (meer) voor mij. Ik werd zwanger toen ik kapot ging van de stress en al helemaal niet positief dacht. Dus kijk, ik voel dat ik wel hoop heb, maar ook al vooruit kijk naar een nieuwe pickup. Hoop is er altijd, geloof iets minder. Ik moet het gewoon uitzitten.

Is het nu eigenlijk je eerste tp (was toch ook voor een brusje he of heb ik dat nu verkeerd onthouden? (hopelijk niet :? )
Hopelijk viel de echo mee vanavond!
Afgelopen vrijdag check-up gehad, BMS was goed (9 geloof ik) en donderdag TP... Is tweede TP in deze ronde maar eerste keer in kunstmatige cyclus. (al 2x verse TP gehad dus, en nu idd voor brusje). Maar zo een TP in kunstmatige cyclus, dat is eentje relax zeg... 1x voor een echo moeten gaan en that's it... Hopelijk is het resultaat er nu wel naar ;-)
Moest trouwens aan je denken toen ik bij dr zat... Ik vroeg wanneer er wordt gebeld indien de TP niet kan doorgaan en nadat hij antwoordt gaf, zei hij onmiddellijk: de kans op een slechte ontdooing is zo klein, daar gaan we niet van uit... Tja... Maar het zal maar net jou overkomen he... Maar als de ontdooiing fout loopt donderdag, dan is het voor deze ronde onmiddellijk over en uit...
Hoe gaat het met jou? Nog een paar dagen ;-) Als ik vrijdag te horen kreeg TP op donderdag, dacht ik "nog een eeuwigheid" maar gelukkig gaan de dagen momenteel zeer snel! Hopelijk heb jij hetzelfde gevoel!
Over morgen is het al D-Day!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 11 oktober 2022, 18:57

dorver schreef:
11 oktober 2022, 14:18
Hallo allemaal,
Graag zou ik mijn verhaal even delen, wij hebben reeds 2 ICSI pogingen achter de rug in Brugge, telkens goed aantal bevruchtingen, maar embryo's stoppen met delen na dag 3. Op dag 3 lijken deze nog top, maar ze halen dag 5 niet. Ik heb wel twee keer een verse TP gehad op dag 5, maar ook geen toppertjes.
2 keer niet gelukt dus.
Aangezien ze in Brugge nog geen DNA fragmentatie wilden testen bij mijn man, zijn wij recent overgestapt naar Brussel. Daar hebben ze dit wel getest en bleek allemaal goed. Nu wacht ik totdat ik ongesteld wordt zodat we in Brussel kunnen starten aan onze 3e poging...
Zijn er onder jullie nog met dergelijk verhaal?
Ik ben een beetje op zoek naar steun en misschien gelijkaardige verhalen.
Ik wens jullie allemaal veel succes en hopelijk krijgt iedereen snel goed nieuws!
Lieve groetjes
Welkom hier.

Veel succes in Jette met poging nummer 3.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door Nina1994 » 11 oktober 2022, 22:37

Essie2022 schreef:
11 oktober 2022, 10:49
Hier helaas weer negatief.. :(
Toch wel een klopje gekregen gisteren.. :(
Nu eventjes rust en dan weer moed vinden om in Jette hopelijk meer geluk te vinden.. 🍀
Heel veel sterkte, Essie2022! Hopelijk heb je een warm netwerk dat je kan ondersteunen.
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 11 oktober 2022, 22:40

Essie2022 schreef:
11 oktober 2022, 10:49
Hier helaas weer negatief.. :(
Toch wel een klopje gekregen gisteren.. :(
Nu eventjes rust en dan weer moed vinden om in Jette hopelijk meer geluk te vinden.. 🍀
Heel jammer om te lezen. Geef niet op en hou de moed er in. 🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ellen3 » 12 oktober 2022, 9:33

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat onze onderzoeken allemaal ok waren en we dus aan een volgende poging mogen beginnen.
Nu stelde onze arts voor om langer te stimuleren met minder hormonen om zo misschien een betere uitkomst te hebben. Hij sprak over Menopur en laat dat nu net de poging zijn waar ik in Gent het minste eicellen had (2 eicellen uit 6 follikels). Ik moest toen wel 300 eenheden spuiten.
Zijn er hier dames die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt?
Zou langer stimuleren met minder hormonen een betere uitkomst kunnen geven?
En moet ik me zorgen maken omdat de vorige poging met Menopur zo slecht was?

Veel sterkte aan Essie :(
@Zonderzorgen: heb jij al meer nieuws van je MRI?
Een dikke proficiat aan Sproetje! Hopelijk blijft alles goed gaan.
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ada » 12 oktober 2022, 14:51

CaroCaro schreef:
11 oktober 2022, 14:33
Afgelopen vrijdag check-up gehad, BMS was goed (9 geloof ik) en donderdag TP... Is tweede TP in deze ronde maar eerste keer in kunstmatige cyclus. (al 2x verse TP gehad dus, en nu idd voor brusje). Maar zo een TP in kunstmatige cyclus, dat is eentje relax zeg... 1x voor een echo moeten gaan en that's it... Hopelijk is het resultaat er nu wel naar ;-)
Moest trouwens aan je denken toen ik bij dr zat... Ik vroeg wanneer er wordt gebeld indien de TP niet kan doorgaan en nadat hij antwoordt gaf, zei hij onmiddellijk: de kans op een slechte ontdooing is zo klein, daar gaan we niet van uit... Tja... Maar het zal maar net jou overkomen he... Maar als de ontdooiing fout loopt donderdag, dan is het voor deze ronde onmiddellijk over en uit...
Hoe gaat het met jou? Nog een paar dagen ;-) Als ik vrijdag te horen kreeg TP op donderdag, dacht ik "nog een eeuwigheid" maar gelukkig gaan de dagen momenteel zeer snel! Hopelijk heb jij hetzelfde gevoel!
Oh fijn dat het al direct goed was! Ja mede omdat het zo "simpel" is met maar 1 echo heb ik ook voor een kunstmatige cyclus gekozen (want mijn kindje moet anders altijd mee naar de echo's). Ik duim echt superhard dat jouw embryo'tje morgen goed ontdooit!
Ik voel niks eigenlijk. Dus ik heb het al voor 90% opgegeven. Normaal zou ik morgen een urinetest doen maar heb een drukke werkdag voor de boeg en dan zie ik het toch niet zitten om te faken alsof er niks aan de hand is. Dus denk dat ik gewoon vrijdag de bloedafname ga afwachten (ofwel vrijdagmorgen testen). Het zal wel een serieuze klap zijn wetende dat ik dan opnieuw een pickup moet doen enzo. Kreeg net vandaag ook een brief van het ziekenhuis dat ik opnieuw "bewaarkosten" moet betalen voor het donorsperma dat ik heb gereserveerd (2 rietjes). Pff.
De tijd gaat hier gelukkig ook wel redelijk snel. Mijn kindje is ook nog eens ziek dus heb wel andere dingen aan mijn hoofd...
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten