ICSI-clubje

ICSI Forum
Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 12 augustus 2021, 9:21

+ zijn er nog waarbij één kant een beetje achterblijft? Had gisteren eerste echo en had gevraagd niet te zeggen hoeveel follikels er zijn. Maar op het einde zij ze, 'baarmoederslijmvlies goed dik, links zijn er al wat grote, maar rechts enkel klein. Er is wat asymmetrie'. Ik heb bij mezelf nog niet anders geweten (bij inseminatie was het ook bijna altijd dezelfde kant), en vorige keer was het denk ik ook meer aan 1 kant. Ik ga er dus van uit dat dit voor mezelf compleet normaal is dat de rechterkant wat trager in gang schiet...
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Magnolia1988
Berichten: 19
Lid geworden op: 8 juli 2021, 20:22

Re: ICSI-clubje

Bericht door Magnolia1988 » 12 augustus 2021, 12:09

Hallo iedereen,

Ik hoop dat iedereen die recent een tp heeft gehad of verwacht positief nieuws mag ontvangen. Wij hebben pas half september een nieuwe TP gepland staan van onze laatste cryo. Onze vorige cryo werd ook gewoon in een natuurlijke cyclus geplaatst. Ik heb enkel 1 pregnyl spuit moeten zetten vlak voor de ovulatie (kwestie van het goed te kunnen timen)

Gisterenavond in bed werd ik echter wakker van extreme warmte. Ik realiseerde me plots dat ik dit, afhankelijk van waar ik zit in mijn cyclus, wel vaker heb. Meestal komt het voor in de week voor mijn menstruatie. Ik schreef het dus toe aan het (lange lijstje) PMS- klachten. Momenteel zit ik echter pas op dag 8 van mijn cyclus.
Na wat gegoogel kom ik toch al snel uit bij: perimenopauze en ik moet eerlijk zeggen dat veel symptomen me bekend voorkomen: donker, weinig menstruatiebloed, warmte snachts, concentratie problemen, mood swings,...
Kunnen deze problemen ook gelinkt worden aan de IVF (hormonen uit balans?). Er is mij sinds de opstart van IVF nog nooit iets gezegd over lage eicel reserve. Ik had bij de echo’s 14 zichtbare follikels, maar maar 7 eitjes. Heeft dat er iets mee te maken?
Is eicel reserve iets wat ze standaard meten? Hebben ze dit de afgelopen maanden ook in mijn bloed getest ?(AMH?)
Ik ben nog maar 33 jaar. Dus dat lijkt me raar.
Mijn gynaecologe is net in verlof... zouden de IVF-consulentes me meer kunnen zeggen over die AMH waarde?

In september 2020 ben ik nog op controle geweest bij de gynea omdat we al even aan het proberen waren (toen wisten we nog niet van het zaad probleem van mijn man) en had de gynea aangegeven (ahv vaginale echografie) dat ik nog goed veel eitjes had? Kan dat op een jaar keren ?
10-2018: 1e kindje geboren (spontaan)
2/2021: start IVF/ICSI 1e cyclus (kwaliteit zaad) ZOL
2/2022: start cyclus 2 Jette —> 1e tp zwanger

mich75
Berichten: 2999
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 12 augustus 2021, 15:01

Of je een lage eicelreserve hebt wordt bepaald door de combinatie amh, afc (aantal follikels aan het begin van je cyclus) en fsh. 14 follikels is wel een mooi aantal, dus dat is geen probleem.

Het is vooral een hoog fsh dat duidt dat je richting (vervroegde) menopauze gaat en bij sommige dames is dit nog voor hun 30.

Je hormonen kunnen zeker uit balans gaan door de behandelingen, bij de ene duurt dit al langer dan bij de andere.

Zelf heb ik 7 pu's gehad en het duurde telkens een aantal maanden eer mijn cyclus terug normaal was.

Ons traject nu naar brusje was met de nodige obstakels en als de laatste tp niet gelukt was had ik een pauze ingelast omdat mijn lichaam helemaal ontregeld was van de hormonen die ik moest nemen, telkens tp in kunstmatige cyclus.

Ik ben vannacht ook wakker geworden van teveel warmte, maar ik linkte het eerder aan het feit dat de temperatuur buiten ook hoger is dan de afgelopen periode.

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 12 augustus 2021, 23:00

Jena schreef:
12 augustus 2021, 9:21
+ zijn er nog waarbij één kant een beetje achterblijft? Had gisteren eerste echo en had gevraagd niet te zeggen hoeveel follikels er zijn. Maar op het einde zij ze, 'baarmoederslijmvlies goed dik, links zijn er al wat grote, maar rechts enkel klein. Er is wat asymmetrie'. Ik heb bij mezelf nog niet anders geweten (bij inseminatie was het ook bijna altijd dezelfde kant), en vorige keer was het denk ik ook meer aan 1 kant. Ik ga er dus van uit dat dit voor mezelf compleet normaal is dat de rechterkant wat trager in gang schiet...
Het is perfect normaal hoor, dat één kant het beter doet dan de andere. Bij een natuurlijke cyclus gaat er uiteindelijk ook telkens maar 1 kant een follikel laten springen. Ik had bij mijn pick up 5 rijpe follikels aan de ene kant, en geen enkele aan de andere kant... Dus niets om je zorgen over te maken!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 13 augustus 2021, 0:17

Hier even afwezig geweest om m’n biomed. Mk wat te plaatsen en het feit dat er weer geen in vriezer waren.

Ik lees hier leuk nieuws voor sommige! Proficiat!! Zo blij dat jullie wondertje op komst is.

Voor andere minder leuk nieuws 😞 maar we houden de moed erin en ik duim mee voor iedereen die nu ergens in traject bezig is.

Ik dinsdag nieuwe pick up (pu3) gehad. Weer mooi aantal eitjes zoals vorige keer, hopelijk willen ze deze keer wel goed delen. Op moederkesdag alleszins TP, hopelijk symbolisch goed geluk 🍀
Laatst gewijzigd door KathAnn op 13 augustus 2021, 0:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 13 augustus 2021, 0:19

Hope88 schreef:
11 augustus 2021, 8:44
Deze ochtend een testje gedaan en had het deze keer totaal niet verwacht, maar er was een streepje te zien! Ik ben voorzichtig blij, maar blijf wel met de voetjes op de grond. Nu hopen dat het deze keer wel mooi blijft evolueren. Vrijdag nog een testje. 8)

🍀🍀🍀🍀🙏
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 13 augustus 2021, 0:21

Jena schreef:
12 augustus 2021, 9:21
+ zijn er nog waarbij één kant een beetje achterblijft? Had gisteren eerste echo en had gevraagd niet te zeggen hoeveel follikels er zijn. Maar op het einde zij ze, 'baarmoederslijmvlies goed dik, links zijn er al wat grote, maar rechts enkel klein. Er is wat asymmetrie'. Ik heb bij mezelf nog niet anders geweten (bij inseminatie was het ook bijna altijd dezelfde kant), en vorige keer was het denk ik ook meer aan 1 kant. Ik ga er dus van uit dat dit voor mezelf compleet normaal is dat de rechterkant wat trager in gang schiet...
Ik heb altijd een tragere en minder volle linkerkant.
Lijkt me dus normaal
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: ICSI-clubje

Bericht door VickyV » 13 augustus 2021, 9:37

KathAnn schreef:
13 augustus 2021, 0:21
Jena schreef:
12 augustus 2021, 9:21
+ zijn er nog waarbij één kant een beetje achterblijft? Had gisteren eerste echo en had gevraagd niet te zeggen hoeveel follikels er zijn. Maar op het einde zij ze, 'baarmoederslijmvlies goed dik, links zijn er al wat grote, maar rechts enkel klein. Er is wat asymmetrie'. Ik heb bij mezelf nog niet anders geweten (bij inseminatie was het ook bijna altijd dezelfde kant), en vorige keer was het denk ik ook meer aan 1 kant. Ik ga er dus van uit dat dit voor mezelf compleet normaal is dat de rechterkant wat trager in gang schiet...
Ik heb altijd een tragere en minder volle linkerkant.
Lijkt me dus normaal
Yep, hier ook een tragere minder actieve linkerkant :-). Rechterkant was met IUI ook altijd de dominantere, daar lijken de folikels altijd stevig te groeien en rijp te zijn. De linkerkant is vele trager en zijn de eicellen helaas niet altijd rijp na PU.
Is heel normaal :-).
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 13 augustus 2021, 12:51

Deze ochtend opnieuw een testje gedaan en dat was heel wat donkerder dan dat van woensdag. :mrgreen: Nu spannend afwachten tot de bn maandagavond.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

mich75
Berichten: 2999
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 13 augustus 2021, 13:39

Dat ziet er goed uit Hope, hopelijk een mooie startwaarde.

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 13 augustus 2021, 15:17

KathAnn schreef:
13 augustus 2021, 0:17
Hier even afwezig geweest om m’n biomed. Mk wat te plaatsen en het feit dat er weer geen in vriezer waren.

Ik lees hier leuk nieuws voor sommige! Proficiat!! Zo blij dat jullie wondertje op komst is.

Voor andere minder leuk nieuws 😞 maar we houden de moed erin en ik duim mee voor iedereen die nu ergens in traject bezig is.

Ik dinsdag nieuwe pick up (pu3) gehad. Weer mooi aantal eitjes zoals vorige keer, hopelijk willen ze deze keer wel goed delen. Op moederkesdag alleszins TP, hopelijk symbolisch goed geluk 🍀
Ik duim mee!🍀🕯️
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 13 augustus 2021, 15:17

Hope88 schreef:
13 augustus 2021, 12:51
Deze ochtend opnieuw een testje gedaan en dat was heel wat donkerder dan dat van woensdag. :mrgreen: Nu spannend afwachten tot de bn maandagavond.
Waaw!!!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 13 augustus 2021, 15:29

Bedankt voor jullie reacties, tragere/slapende kanten is dus cava😉 Deze morgen echo en bn gehad. Gynae dacht aan follikels te zien dat ik ver ging ovuleren. Chance dat bn anders was, ben nog maar op dag 11, kan er nog wat rijpen😊
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 15 augustus 2021, 11:41

Voor degene die naar Jette gaan, oppassen met de nummers😉 zowel vrijdag als vandaag verdwenen er ineens volgnummers uit het systeem 🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 15 augustus 2021, 11:47

Hope88 schreef:
13 augustus 2021, 12:51
Deze ochtend opnieuw een testje gedaan en dat was heel wat donkerder dan dat van woensdag. :mrgreen: Nu spannend afwachten tot de bn maandagavond.
Proficiat Hope ❤️ Ik duim mee voor maandag.
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten