ICSI-clubje

ICSI Forum
Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 12 februari 2023, 16:29

@jazzdee: ik heb idd besloten bij jette weg te gaan. Ik ga deze keer mijn gevoel volgen, ik heb het al te veel genegeerd en daar achteraf spijt van gehad. En de PRP ga ik ook doen! Als het niet werkt ben ik wel 900€ armer, maar ik ga er niet dood van.

Wat goed nieuws van jou zeg!! Had jij voordien ook al zo’n mooie hoeveelheid eicellen en zo nee, wat denk je dat het verschil heeft gemaak?

Bij jullie was het probleem de spermahoeveelheid dacht ik he, of niet? Nu begin ik me eigenlijk af te vragen of dat bij mijn vriend ook niet een deel van het probleem kan zijn. Concentratie is wel goed maar volume erg laag, en daarbij dan nog zeer onbeweeglijk..

Ik duim voor jou terugplaatsing en voor een paar cryotjes!!
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Cato1990
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 augustus 2022, 16:12

Re: ICSI-clubje

Bericht door Cato1990 » 12 februari 2023, 17:47

Amai Jazzdee wat een mooi resultaat, en dat % bevruchtingen en embryo's :shock:
Het lijkt er op dat ze bij jou de oplossing gevonden hebben. Hopelijk nu een mooi vervolg!

Ik vind het wel een beetje een vreemd verhaal. Als jouw man reeds twee gezonde dochters heeft en plots na herstel van de vasectomie zeer slechte spermakwaliteit heeft, lijkt het me logisch van de zaadcellen te gaan opzoeken waar ze geproduceerd worden en dus voor hun transport door die vaso-vasostomie. Vreemd dat ze daar niet vroeger opgekomen zijn, maar goed dat je doorgeduwd hebt!!
jun 2020: Pilstop
sep 2021: Ernstige oligospermie
mrt 2022: ICSI 1: 9EC, geen TP
jun 2022: ICSI 2: 10EC, 1 embryo: TP X
sep 2022: ICSI 3: 9EC, geen TP
dec 2022: ICSI 4: 6EC, geen TP
mrt 2023; ICSI 5: 10EC, verse TP X , 1 cryo: positief

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 14 februari 2023, 9:31

Cato1990 schreef:
12 februari 2023, 17:47
Amai Jazzdee wat een mooi resultaat, en dat % bevruchtingen en embryo's :shock:
Het lijkt er op dat ze bij jou de oplossing gevonden hebben. Hopelijk nu een mooi vervolg!

Ik vind het wel een beetje een vreemd verhaal. Als jouw man reeds twee gezonde dochters heeft en plots na herstel van de vasectomie zeer slechte spermakwaliteit heeft, lijkt het me logisch van de zaadcellen te gaan opzoeken waar ze geproduceerd worden en dus voor hun transport door die vaso-vasostomie. Vreemd dat ze daar niet vroeger opgekomen zijn, maar goed dat je doorgeduwd hebt!!
Hey Cato, ik zie in je onderschrift dat je 4e icsi poging er ook eentje zonder tp geworden is... wat verschrikkelijk jammer. was jullie embryotje aangetast?
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 15 februari 2023, 11:28

Hoi allemaal,

Wij zijn gisteren bij osteopaat Colette Peeters geweest (werkt samen met dr. Decleer van UZ Gent), en we zijn weer in de prijzen gevallen...

We hadden al slechte spermakwaliteit en weinig responsieve eierstokken (en mogelijks slechte eicelkwaliteit), op ons lijstje van gebreken staan, komen daar nu ook nog eens verklevingen bij. Het goede nieuws is dat het wel op te lossen valt.

Colette heeft inwendig vastgesteld dat de bloedtoevoer naar mijn baarmoeder door verklevingen verminderd is, zij voelt alleszins dat de ader wat wordt afgesnoerd. Hopelijk verklaart dit mijn dun bms! Daarnaast heb ik ook verklevingen in de holte van Douglas, wat de beweeglijkheid van de baarmoeder beperkt.

Die verklevingen kunnen door manipulatie gelukkig wel soepel gemaakt worden, wat ze nu ook een eerste keer gedaan heeft. Het verschil in gevoel tussen het begin van de behandeling en het einde was echt significant! het moet wel nog herhaald worden. Ik hoop dat dit onze komende embryotjes meer kans op innesteling gaat geven...

Dit klinkt misschien op het eerste zicht als hocuspocus, maar dat is het absoluut niet. Ze heeft 30 jaar ervaring met het aanvoelen van endometriose en verklevingen, en is met een erg hoge succesratio de top in België voor fertiliteitsosteopathie dus ik heb hier wel veel vertrouwen in! Ik ben met een goed gevoel buiten gestapt alleszins, en kan het iedereen met mogelijke innestelingsproblemen aanbevelen...
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ellen3 » 15 februari 2023, 14:25

Ik wil nog even Sarah (en anderen met een gelijkaardig traject) een hart onder de riem steken.
Ons verhaal is zo gelijklopend en ik was echt bang dat eiceldonatie ter sprake zou komen bij één van de volgende gesprekken met de arts. (hier geen spermaprobleem).

Onze 4e ICSI poging hebben we in Jette gedaan en is totaal niet gelopen zoals verwacht: geen Menopur beschikbaar dus Ovaleap gekregen, een licht auto ongeluk gehad (en dus veel stress) na de tweede follikelmeting, een keelonsteking en dus antibiotica tijdens de stimulatie, kortom ik had echt het gevoel dat deze ronde vervloekt was en dus gedoemd was om te mislukken.
Ook de punctie was de ergste die ik tot nu toe gehad heb. Ik heb liggen wenen van de pijn tijdens de punctie. Toen ze kwamen zeggen dat ze 4 eicellen hadden gevonden had ik er in mijn hoofd al een kruis over gemaakt.
Maar toen… kregen we niet het gevreesde telefoontje en konden we dus gaan voor een terugplaatsing op dag 3. Twee weken later kregen we onze brief dat er nog 2 embryo’s ingevroren zijn.
Het is een resultaat dat we dus helemaal niet verwacht hadden, gezien onze geschiedenis.
Het enige verschil met de vorige pogingen, is dat ik naar een osteopate ben geweest omdat ik endometriose en verklevingen heb. Zij heeft, zoals Sarah ook hierboven beschrijft, alles 'losser' gemaakt wat voor een beter bloedtoevoer zou zorgen. Daarnaast heb ik ubiquinol genomen enkele weken voor de punctie.

Veel sterkte aan iedereen hier, ik hoop dat ik met mijn verhaal iemand de moed kan geven om door te gaan.
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

Tiny93
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 januari 2023, 12:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tiny93 » 15 februari 2023, 16:17

Dag dames, ook hier een kleine update: afgelopen vrijdag follikelmeting gehad. Ik had wat pijn aan mijn eierstokken, dus ik dacht amai het zullen er wel veel zijn. Tot mijn teleurstelling waren het slechts twee van ok formaat (1 dominante 18 mm en een van 16 mm), vijf kleintjes. Daarna mocht ik nog twee dagen spuiten. Deze zondag op controle gegaan en plots had ik 6 die doorgegroeid waren (tussen de 16-25 mm), en 7 kleintjes. Gisteren heb ik een helse pickup gehad onder plaatselijke verdoving, alles deed zoveel pijn en na de pickup had ik superveel buikpijn en krampen. Ze hebben 8 eicellen gevonden, maar ik weet nog niet of ze rijp zijn e.d. Vandaag gaat het gelukkig beter, maar het is toch wel spannend. Ik heb schrik dat het niet goed gaat gaan. Voorlopig is de terugplaatsing op vrijdag ingepland, tenzij ze bellen met ander nieuws.


@ Sarah: ik denk dat osteopathie kan helpen met het ontspannen, dus goed dat je bent langsgeweest! Had je ooit een laparascopie gedaan? Want dit kan helpen om verklevingen e.d. weg te nemen. Ik had lichte endometriose in mijn douglasholte. Dit hebben ze weggenomen. De operatie viel heel goed mee…
Kinderwens 2020
3 x IUI ❌ 2021/2022
IVF/ICSI 1 02/2023 - verse tp 🍀 - 3 cryo’s

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 15 februari 2023, 20:39

@ Cato1990 : ja inderdaad.. eigenlijk echt bizar dat er niet aan gedacht werd.. daarom kon ik het ook niet loslaten. 2 gezonde kinderen.. er moest toch nog iets van dat zaad daar zitten!! Ben nu nog trotser eigenlijk dat ik zo doorgeduwd heb.

Sarahnts : keigoed dat je de weg naar een osteopaat gevonden hebt.. ik geloof echt wel in zo'n behandelingen!! Hopen dat het snel z'n vruchten mag afwerpen..

Ik had altijd wel een mooi aantal eicellen (1e x slechts 6, maar de medicatie werd veranderd naar Menopur en daarna had ik 10 eicellen en de keer er na 15 eicellen). Probleem ligt bij ons echt wel bij de zaadcellen.. na dag 3 stopten ze gewoon allemaal met delen.

Ik heb een heel hoopvolle update gekregen. Eerst via het patiëntenportaal, daarna via mijn behandelend arts.
Op dag 5 had ik 3 embryo's van kwaliteit 2 en 1'tje van kwaliteit 3.
Mijn behandelend arts mailde me terug dat er uiteindelijk eentje ingevroren is op dag 5 en eentje op dag 6!!!!
Dus dit is echt het beste (en tot nu toe enige) goede nieuws in afgelopen 2 jaren..
Ik hoop dat het ergste en meest onzekere voor ons nu gepasseerd is en dat het blijft bij de zaadcellen en opgelost is door de TESE. Ben ergens nog steeds bang dat er sevves nog andere problemen aan het licht komen, terwijl we al aan onze vierde poging zaten.

Ik heb ook een tp gehad van 2 dag 3 embryo's.. mijn man is in paniek geslagen en er van overtuigd dat het een tweeling wordt, hahaha!! Ik probeer er niet te veel op te hopen en realistisch te blijven.. maar zou liegen als ik zeg dat ik er stiekem niet naar verlang.. Nu nog een weekje op de wachtbank. En even genieten van het niet-weten..

Succes lieve dames. Lees elke dag mee. Leef elke dag mee.
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 15 februari 2023, 21:42

Ellen3 schreef:
15 februari 2023, 14:25
Ik wil nog even Sarah (en anderen met een gelijkaardig traject) een hart onder de riem steken.
Ons verhaal is zo gelijklopend en ik was echt bang dat eiceldonatie ter sprake zou komen bij één van de volgende gesprekken met de arts. (hier geen spermaprobleem).

Onze 4e ICSI poging hebben we in Jette gedaan en is totaal niet gelopen zoals verwacht: geen Menopur beschikbaar dus Ovaleap gekregen, een licht auto ongeluk gehad (en dus veel stress) na de tweede follikelmeting, een keelonsteking en dus antibiotica tijdens de stimulatie, kortom ik had echt het gevoel dat deze ronde vervloekt was en dus gedoemd was om te mislukken.
Ook de punctie was de ergste die ik tot nu toe gehad heb. Ik heb liggen wenen van de pijn tijdens de punctie. Toen ze kwamen zeggen dat ze 4 eicellen hadden gevonden had ik er in mijn hoofd al een kruis over gemaakt.
Maar toen… kregen we niet het gevreesde telefoontje en konden we dus gaan voor een terugplaatsing op dag 3. Twee weken later kregen we onze brief dat er nog 2 embryo’s ingevroren zijn.
Het is een resultaat dat we dus helemaal niet verwacht hadden, gezien onze geschiedenis.
Het enige verschil met de vorige pogingen, is dat ik naar een osteopate ben geweest omdat ik endometriose en verklevingen heb. Zij heeft, zoals Sarah ook hierboven beschrijft, alles 'losser' gemaakt wat voor een beter bloedtoevoer zou zorgen. Daarnaast heb ik ubiquinol genomen enkele weken voor de punctie.

Veel sterkte aan iedereen hier, ik hoop dat ik met mijn verhaal iemand de moed kan geven om door te gaan.
Wauw wat een hoopgevend verhaal! Bedankt om dit te delen! Maar jouw eerste terugplaatsing van die poging was dan wel negatief helaas?
Tiny93 schreef:
15 februari 2023, 16:17
Dag dames, ook hier een kleine update: afgelopen vrijdag follikelmeting gehad. Ik had wat pijn aan mijn eierstokken, dus ik dacht amai het zullen er wel veel zijn. Tot mijn teleurstelling waren het slechts twee van ok formaat (1 dominante 18 mm en een van 16 mm), vijf kleintjes. Daarna mocht ik nog twee dagen spuiten. Deze zondag op controle gegaan en plots had ik 6 die doorgegroeid waren (tussen de 16-25 mm), en 7 kleintjes. Gisteren heb ik een helse pickup gehad onder plaatselijke verdoving, alles deed zoveel pijn en na de pickup had ik superveel buikpijn en krampen. Ze hebben 8 eicellen gevonden, maar ik weet nog niet of ze rijp zijn e.d. Vandaag gaat het gelukkig beter, maar het is toch wel spannend. Ik heb schrik dat het niet goed gaat gaan. Voorlopig is de terugplaatsing op vrijdag ingepland, tenzij ze bellen met ander nieuws.


@ Sarah: ik denk dat osteopathie kan helpen met het ontspannen, dus goed dat je bent langsgeweest! Had je ooit een laparascopie gedaan? Want dit kan helpen om verklevingen e.d. weg te nemen. Ik had lichte endometriose in mijn douglasholte. Dit hebben ze weggenomen. De operatie viel heel goed mee…
Ook supergoed nieuws, wel jammer dat het zo’n lijdensweg was voor jou… ik duim!!

Zal volgende keer eens vragen aan de osteopate of operatie een optie is.
Jazzdee schreef:
15 februari 2023, 20:39
Ik had altijd wel een mooi aantal eicellen (1e x slechts 6, maar de medicatie werd veranderd naar Menopur en daarna had ik 10 eicellen en de keer er na 15 eicellen). Probleem ligt bij ons echt wel bij de zaadcellen.. na dag 3 stopten ze gewoon allemaal met delen.

Ik heb een heel hoopvolle update gekregen. Eerst via het patiëntenportaal, daarna via mijn behandelend arts.
Op dag 5 had ik 3 embryo's van kwaliteit 2 en 1'tje van kwaliteit 3.
Mijn behandelend arts mailde me terug dat er uiteindelijk eentje ingevroren is op dag 5 en eentje op dag 6!!!!
Dus dit is echt het beste (en tot nu toe enige) goede nieuws in afgelopen 2 jaren..
Ik hoop dat het ergste en meest onzekere voor ons nu gepasseerd is en dat het blijft bij de zaadcellen en opgelost is door de TESE. Ben ergens nog steeds bang dat er sevves nog andere problemen aan het licht komen, terwijl we al aan onze vierde poging zaten.

Ik heb ook een tp gehad van 2 dag 3 embryo's.. mijn man is in paniek geslagen en er van overtuigd dat het een tweeling wordt, hahaha!! Ik probeer er niet te veel op te hopen en realistisch te blijven.. maar zou liegen als ik zeg dat ik er stiekem niet naar verlang.. Nu nog een weekje op de wachtbank. En even genieten van het niet-weten..

Succes lieve dames. Lees elke dag mee. Leef elke dag mee.
Oooh keigoed nieuws zeg! Ik hoop mee voor die tweeling ;) stiekem mag dat van mij ook wel. Dan ben ik er ineens van af!

Vind het wel raar dat je zegt genieten van het niet-weten. Voor mij is er niets vreselijkers dan dat 🙈
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 15 februari 2023, 22:41

Oooh keigoed nieuws zeg! Ik hoop mee voor die tweeling ;) stiekem mag dat van mij ook wel. Dan ben ik er ineens van af!

Vind het wel raar dat je zegt genieten van het niet-weten. Voor mij is er niets vreselijkers dan dat 🙈
[/quote]


Ja snap dat het wat vreemd klinkt!! 😅 Ik heb afgelopen week gewoon zoveel uitersten van emoties gevoeld en er echt door moeten gaan dat ik precies wat rust gevonden heb in het hoopvolle resultaat.. ik wil nu gewoon heel even genieten van het feit dat ik twee embryo’s meedraag. En mocht het nu al bv niet gelukt zijn, dan kan ik nog wat dromen van het idee ervan..
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: ICSI-clubje

Bericht door lieslies » 16 februari 2023, 8:13

@jazzdee
Ik had dat eigenlijk ook een beetje na deze tp, vorige keer voelde ik me paar dagen later al misselijk, nu helemaal niks en het idee van liever nog even dromen van het idee dan eventueel slecht nieuws te horen

en toch: gisteren bevestiging na de bloedname positief, de assistent belde zelf 2 uur vroeger dan dat ik zelf mocht bellen, zo fijn. Ik ben er nog altijd niet goed van, voelt precies nog niet echt allemaal

@tiny93 ik duim mee voor een tp morgen x hopelijk heb je goed kunnen rusten na die heftige pickup

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 16 februari 2023, 12:40

lieslies schreef:
16 februari 2023, 8:13
@jazzdee
Ik had dat eigenlijk ook een beetje na deze tp, vorige keer voelde ik me paar dagen later al misselijk, nu helemaal niks en het idee van liever nog even dromen van het idee dan eventueel slecht nieuws te horen

en toch: gisteren bevestiging na de bloedname positief, de assistent belde zelf 2 uur vroeger dan dat ik zelf mocht bellen, zo fijn. Ik ben er nog altijd niet goed van, voelt precies nog niet echt allemaal

@tiny93 ik duim mee voor een tp morgen x hopelijk heb je goed kunnen rusten na die heftige pickup

oooooooh, een superdikke proficiat!!!!!!!! Krijg instant kippenvel als ik dit lees. Geniet er van.. en merci voor de erkenning en het hoopvolle in jouw bericht. X
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Tiny93
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 januari 2023, 12:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tiny93 » 16 februari 2023, 15:29

lieslies schreef:
16 februari 2023, 8:13
@jazzdee
Ik had dat eigenlijk ook een beetje na deze tp, vorige keer voelde ik me paar dagen later al misselijk, nu helemaal niks en het idee van liever nog even dromen van het idee dan eventueel slecht nieuws te horen

en toch: gisteren bevestiging na de bloedname positief, de assistent belde zelf 2 uur vroeger dan dat ik zelf mocht bellen, zo fijn. Ik ben er nog altijd niet goed van, voelt precies nog niet echt allemaal

@tiny93 ik duim mee voor een tp morgen x hopelijk heb je goed kunnen rusten na die heftige pickup
Oh wat goed nieuws zeg. Geniet ervan!!!
Kinderwens 2020
3 x IUI ❌ 2021/2022
IVF/ICSI 1 02/2023 - verse tp 🍀 - 3 cryo’s

Dreamer40
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 maart 2022, 15:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Dreamer40 » 17 februari 2023, 9:56

Ik zal me ook eens voorstellen 😉! 41 jaar 2 keer op natuurlijke wijze een miskraam gehad en in behandeling in het CRG sinds juli vorig jaar.
Voor we gestart zijn hebben we enkel een echo en karyotypeonderzoek en onderzoek van mijn vriebden zijn semen gehad. Vriend zijn sperma bleek goed te zijn, ik echter een laag AMH (0,53)

Ondertussen 3 puncties achter de rug:
1) 5 follikels, slechts 1 eicel gevonden, teruggeplaatst: niet zwanger
2) 10 follikels, 9 eicellen, 6 bevrucht, 3 embryo's, 2 teruggeplaatst op dag 3, 3e laten doordelen tot dag 5, maar jammer genoeg gestopt met delen: niet zwanger
3) 6 follikels, 6 eicellen waarvan 3 rijp, 2 embryo's, 2 teruggeplaatst op dag 3: niet zwanger

Prof De V. meende dat ik een slechte eicelkwaliteit heb.
Op mijn vraag heeft prof De V. nu een dna -fragmentatietest en een hysteroscopie laten uitvoeren. Vriend zijn sperma bleek top te zijn ( slechts 7% fragmentatie), maar bij mij zijn er verklevingen teruggevonden (asherman), dus ik moet 6 maart geopereerd worden. Dit zou de reden zijn dat we nog niet zwanger geworden zijn zei de arts.

Zijn er nog onderzoeken die jullie zouden aanraden? Wat doen ze dan precies en wat is de kostprijs ongeveer?

Lutger
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 april 2022, 17:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Lutger » 17 februari 2023, 10:23

@ tiny: succes met de terugplaatsing vandaag!

@ sarah: ik weet niet of mijn ervaring er veel toe doet, want ik kan nog geen positief resultaat melden. Maar ik ben een goed jaar geleden, na enkele mislukte iui's, ook naar een osteopaat geweest die verklevingen vaststelde en losser heeft proberen maken. Na de behandeling werd ik de eerste keer zwanger. Helaas niet blijvend, maar er zijn toch enkele stappen die goed lopen sindsdien, waardoor ik er echt wel in geloof. Ik maakte toevallig ook net een afspraak met colette peeters, Helaas heeft ze pas plaats in juli dus het is nu hopen dat er een plaatsje vrij komt.

@ lieslies: wat fijn om positief nieuws te horen!

@ jazzdee: straf dat je zelf met deze oplossing moest komen & sterk dat je zo doorgezet hebt. Het resultaat ziet er alvast veelbelovend uit

@ dreamer: welkom!

Ik ben gestart met een nieuwe stimulatie na mijn bbz. Ook deze start verliep moeizaam: ik voelde mij er klaar voor maar bij de startecho in Jette werden twee cystes op mijn eierstok ontdekt waardoor ze er niet aan wilden beginnen. Voorstel: één maand aan de pil en als ze dan niet weg zijn een cystepunctie. De dokter zei dat de cystes voor een erg slecht resultaat gingen zorgen ondanks het feit dat ze geen hormonen afscheiden. Dan maar een tweede opinie in gent gevraagd waar ik tot nu in behandeling was en waar ik een andere mening hoorde: de cystes kunnen er mogelijk al sinds de vorige stimulatie zitten en hebben geen negatieve impact op een volgende stimulatie. Voor de zekerheid hebben ze ze toch leeggeprikt om moeilijkheden bij pick-up enzo te voorkomen, en hop, ik kon toch starten. Twee verschillende meningen dus, en na de opluchting dat ik toch mocht starten maak ik me nu erg veel zorgen of dit de juiste keuze was. Maar anderzijds heb ik ook vertrouwen in gent en had ik sterk het gevoel dat het in Jette vooral om praktische redenen was... cystes eerst de kans geven om vanzelf te verdwijnen zodat dit minder extra werk oplevert. Dit verhaal klinkt erg banaal nu ik het neerschrijf...enfin, we zullen zien
09/21: 6 keer IUI: miskraam 10 weken
06/22: ICSI 1: 4 terugplaatsingen: miskraam 8 weken - biochemisch - bbz
02/23: ICSI 2: 7 eicellen - 1 verse tp: zwanger! - 2 cryo´s

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jazzdee » 17 februari 2023, 11:38

@lutger : wel goed dat je je gevoel gevolgd hebt.. ik weet niet of dit echt zoveel kwaad kan? We doen toch ook na eicelpuncties enkele weken erna opnieuw eentje. Zal wel wat anders zijn, maar toch.. als Gent er geen kwaad in zag, dan denk ik dat het ook echt geen kwaad kan? Lijkt me straf dat ze daar iets vertellen in jouw nadeel.. Mss is Jette te voorzichtig? Veel succes alvast!! Ik duim heel erg mee!

Succes Tiny en Dreamer!!

Ik kreeg telefoon gisteren dat mijn beste vriendin van reeds 15 jaar (tevens ook mijn getuige maar ook collega) zwanger is. Ze had 4 weken geleden de kinderwens "uitgesteld" owv twijfels over haar richting in het leven, relatie en ze wilde eerst aan zelfontplooiing werken. Nu is ze dus plots 'per ongeluk' zwanger en ben ik helemaal over mijn toeren. Ze heeft het met de beste zorg die ze kon bieden, aan mij verteld. Maar toch voel ik me heel boos. Weer al door 1x intiem contact, zelfs net buiten de vruchtbare dagen (dacht zij). Meteen raak. Ik had net zo'n rust gevonden in mijn traject, merk dat ik het helemaal kwijt ben.
Heb een week ziekteverlof aangevraagd nu, zodat ze alles op 't gemak kan vertellen tegen de collega's, zonder rekening te houden met mij. Maar ook voor mezelf.. dat ik geen getuigen hoef te zijn van de positieve reacties waar ik al 3 jaar naar verlang. Plus, ik ben zo bang dat ik woensdag een negatief resultaat ga hebben uit de bloedname.. kan dan beter thuis zijn.

Ik heb sinds woensdag (dag 8 na de punctie) krampen. Die waren eerst licht, maar vannacht en vanochtend toch wel intens. Lijken echt menstruatiekrampen te zijn. Ze komen en gaan. Ik heb ook af en toe lage rugpijn. En alle andere symptomen zijn gelinkt aan de Amelgen, gezien ik ze van in het begin al had (hoofdpijn, vermoeidheid, gespannen borsten). Ik ben ergens ook boos dat ik het nieuws net tijdens mijn innestelingsperiode krijg. Ik voelde mijn baarmoeder gewoon bijeentrekken van verdriet, boosheid, stress.. Alsof het zo niet gegund is om na drie jaar EINDELIJK vertrouwen te hebben in ons traject.

Ja sorry, moest er even uit. Dacht dat het tegen vandaag al beter zou gaan, maar duidelijk niet.
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten