ICSI-clubje

ICSI Forum
michka2205
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 22:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door michka2205 » 5 september 2019, 14:59

hoi allemaal,

graag sluit ik me aan bij jullie, hier mijn korte geschiedenis: ben 37 jaar, amh 0,9
sinds 2017 begin in medische molen, man vaso vasostomie
gedaan na vasectomie in 2013, dus geen zaadcellen in klasse A weinig beweeglijk dus start MM...eerst IUI gedaan maar geen resultaat. in sept 2018 ICSI opgestart in uz gent. opgestart met hormonen menopur 300 en decapeptyl, had er niet veel hoop op want eerste keer lukt normaal niet. had gelukkig 7 eicellen, waarvan alle 7 bevrucht dus veel geluk! op 5e dag enkel 1 goeie over en teruggeplant...had er geen hoop op om mezelf af te schermen tegen slecht nieuws, en toch zwanger zeker! wat een ongelofelijk geluk...wel direct depressief door de utrogestan. jammergenoeg eind februari 2019 mijn water gebroken en kindje zat zonder vocht...ze zeiden dat ik het moest beeindigen omdat geen kans op leven had, hartje klopte tot laatste moment dat ik het moest beeindigen 😔 dus op 15 weken bevallen v gezond kindje, na onderzoeken was er ontsteking door bacterie...
erna hysteroscopies, operatie weghalen v rest placenta, opnieuw opstart augustus 2019.
Icsi2 - maar 5 eicellen waarvan 4 vruchtbare en 4 bevrucht - op dag 4 een goeie over maar 1u voor terugplaatsing belden ze af want embryo was aan het afsterven...
bij ons is telkens weinig eicellen goeie bevruchting maar bijna geen embryos, heeft iemand hier ervaring mee en wat zou de oorzaak kunnen zijn, eicel of zaadcel?
bedankt en veel sterkte aan allen
xxx

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 5 september 2019, 18:42

@michka Amai heel heftig jouw verhaal.
Wat jammer dat je dit moest meemaken.
Ik heb geen ervaring met mindere kwaliteit van embryo’s. Ik had er nu 3 over niet super veel maar toch 3 kansen. Ik wens je heel veel courage nog.

Hier was mijn bloedresultaat negatief.
Op naar de 3de terugplaatsing. Vreemd ik dacht
dat het wel snel zou gaan met IVF/ISCI maar zoals ze me altijd zeggen heb je die portie geluk nodig.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

michka2205
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 22:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door michka2205 » 5 september 2019, 21:09

@GDN, bedankt voor je reactie, ja ik had geluk direct zwanger te zijn maar erna misgelopen...
inderdaad ik dacht ook dat ivf vlot zou gaan want eicel ontmoet zaadcel, blijkbaar niet zo simpel...
veel succes met de derde terugplaatsing,
groetjes

EliX
Berichten: 9
Lid geworden op: 9 mei 2019, 21:12

Re: ICSI-clubje

Bericht door EliX » 6 september 2019, 7:56

Hoi,
Ik heb een vraag.
Ik heb gisteren TP gehad op dag drie van embryo. Na pick up.
Nu voel ik af en toe een “weeïg” gevoel in Mn benen. Ik bedoel hiermee dat Mn bovenbenen vanaf Mn lies een soort van stuwing hebben. Zowat ongemakkelijk en vreemd.
De vorige keer dat ik TP (na pick up) had, had ik dat ook. Dat heeft zich toen opgebouwd gedurende de dagen: ik kreeg dat meer en meer. En ook gevoel dat ik maandstonden zou hebben. Nodeloos om te zeggen dat alles toen negatief is geëindigd.
Herkent iemand deze symptomen. Het is een vreemd gevoel om te beschrijven.
April 19: icsi 1. TP= neg, geen cryo
Juni 19: start icsi, afgebroken mr 1 eicel =>iui neg
Sept 19: icsi 2. TP vers op dag 3, : hgc 14, te weinig
2.2: neg
2.3: niet levend ontdooid....

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 6 september 2019, 9:17

michka2205 schreef:
5 september 2019, 14:59
hoi allemaal,

graag sluit ik me aan bij jullie, hier mijn korte geschiedenis: ben 37 jaar, amh 0,9
sinds 2017 begin in medische molen, man vaso vasostomie
gedaan na vasectomie in 2013, dus geen zaadcellen in klasse A weinig beweeglijk dus start MM...eerst IUI gedaan maar geen resultaat. in sept 2018 ICSI opgestart in uz gent. opgestart met hormonen menopur 300 en decapeptyl, had er niet veel hoop op want eerste keer lukt normaal niet. had gelukkig 7 eicellen, waarvan alle 7 bevrucht dus veel geluk! op 5e dag enkel 1 goeie over en teruggeplant...had er geen hoop op om mezelf af te schermen tegen slecht nieuws, en toch zwanger zeker! wat een ongelofelijk geluk...wel direct depressief door de utrogestan. jammergenoeg eind februari 2019 mijn water gebroken en kindje zat zonder vocht...ze zeiden dat ik het moest beeindigen omdat geen kans op leven had, hartje klopte tot laatste moment dat ik het moest beeindigen 😔 dus op 15 weken bevallen v gezond kindje, na onderzoeken was er ontsteking door bacterie...
erna hysteroscopies, operatie weghalen v rest placenta, opnieuw opstart augustus 2019.
Icsi2 - maar 5 eicellen waarvan 4 vruchtbare en 4 bevrucht - op dag 4 een goeie over maar 1u voor terugplaatsing belden ze af want embryo was aan het afsterven...
bij ons is telkens weinig eicellen goeie bevruchting maar bijna geen embryos, heeft iemand hier ervaring mee en wat zou de oorzaak kunnen zijn, eicel of zaadcel?
bedankt en veel sterkte aan allen
xxx
IVF/ICSI zorgt er inderdaad voor dat de eicel en zaadcel bijeen worden gebracht en je dus een embryo krijgt. Maar een embryo is nog geen kindje, maar je bent al wel een beetje op weg.

Voor wij begonnen was ik zo naïef om te denken dat als het niet lukte via de natuurlijke weg dat je dan even IVF ging doen en hup je hebt een kindje, niet dus.

Als je weet dat je 6 terugbetaalde pogingen hebt is het logisch dat het vaak niet lukt van de eerste keer, gelukkig voor sommige mensen wel.

Men zegt dat bij als het foutloopt bij een embryo, het de eerste 3 dagen aan de eicel ligt, dag 4 en 5 zou het aan de zaadcel liggen.

Ik zie dat je naar UZ Gent gaat en dit heeft toch een van de beste labo's.

Verder hebben ze je waarschijnlijk al verteld dat de combinatie van je leeftijd en de amh ervoor zorgt dat je niet zoveel eicellen meer hebt, maar ik vind dat je ondanks dat toch een redelijke opbrengst hebt.

Ik zou het eens met je arts bespreken en eventueel voor 2de opinie naar Jette gaan.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

michka2205
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 22:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door michka2205 » 6 september 2019, 11:05

hartelijk bedankt!!! we hebben ook nog een ingevroren staal van voor zijn operatie, ik had dit al vermeld maar eerst probeerden ze liever met vers, de eerste keer was dus gelukt van de 7 met vers wel maar 1 over, ik denk dat het met ingevroren staal meer kans heeft omdat de zaadcellen nog van voor de operatie waren, ik bespreek het met de gyn voor de volgende poging, bedankt!!!

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Justbreathe » 7 september 2019, 13:10

Ik heb net te horen gekregen dat de terugplaatsing niet doorgaat. Er zijn van de 13 emrbyo’s geen (goede) meer over. Ik ben gebroken en mijn man ook.
We hadden dit echt niet zien aankomen. Dinsdag moeten we op gesprek gaan. Iemand die dit nog heeft meegemaakt, hoe ga je hiermee om? Wat is de uitleg?
Wanneer kunnen we weer starten? Moet er weer een maand tussen zitten?
Het is altijd maar wachten en wachten en ik kan het even niet meer opbrengen.

Sorry voor mijn klaagzang. Zit er vandaag echt compleet door.
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

michka2205
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 22:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door michka2205 » 7 september 2019, 13:22

beste justbreathe

sterkte met het slechte nieuws..heb net hetzelfde meegemaakt maar dan van 4 bevruchte eicellen...ik heb al een gesprek gehad met de gyn en het is echt een afvalrace, wanneer is je gesprek? als eitjes direct bevrucht zijn wijst het op goede eicellen, wij gaan nu een test doen op dna fragmentatie van zaadcellen, misschien es bespreken? maar nog geen paniek het kan echt van cyclus tot cyclus veranderen, wij eten ook veel vitaminen en antioxidanten dat helpt ook de cellen, veel sterkte het lukt zeker

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Justbreathe » 7 september 2019, 13:38

michka2205 schreef:
7 september 2019, 13:22
beste justbreathe

sterkte met het slechte nieuws..heb net hetzelfde meegemaakt maar dan van 4 bevruchte eicellen...ik heb al een gesprek gehad met de gyn en het is echt een afvalrace, wanneer is je gesprek? als eitjes direct bevrucht zijn wijst het op goede eicellen, wij gaan nu een test doen op dna fragmentatie van zaadcellen, misschien es bespreken? maar nog geen paniek het kan echt van cyclus tot cyclus veranderen, wij eten ook veel vitaminen en antioxidanten dat helpt ook de cellen, veel sterkte het lukt zeker
Bedankt Michka! We hebben dinsdag voormiddag dat gesprek. Het is gewoon lastig om op dit moment hoop te hebben. Ik ben bang dat ze dinsdag gaan zeggen dat het onmogelijk is.
Mijn man was terug beginnen roken, denk dat hij ook beseft dat dit nu gedaan zal zijn.
We weten ook niet wanneer de embryo’s zijn beginnen ‘sterven’. Of het voor dag 3 was of erna. Of zouden ze ons anders wel eerder op de hoogte gebracht hebben?
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

michka2205
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 22:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door michka2205 » 7 september 2019, 14:01

wat wij gedaan hebben is vitaminen beginnen eten en vooral mijn man antioxidanten (de oorzaak ligt bij mijn man door de operatie vasectomie maar jaar later had hij vasovosostomie gedaan maar voor de helft hersteld), vitaminen van rika lukac. we hebben resultaten v zijn staal vergeleken met december 2018, de eerste icsi, en aug 2019, en hij had in dec niks in klasse A, nu wel 0,5 in klasse A :) dus de vitaminen helpen bij hem, natuurlijk duurt het 75 dagen dat zaadcellen rijpen dus nu beginnen heeft resultaat begin november ongeveer. antioxidanten beschermen tegen vrije radicalen die komen van roken, uitlaatgassen, pesticiden, alcohol ed, dus het roken zal inderdaad geen goede invloed gehad hebben. zoals ik lees heb jij goede eicellen want ze waren allemaal bevrucht, ik veronderstel dat er een paar goeie overbleven op dag 4 want jullie zijn ook laat geinformeerd geweest, moesten er geen embryos meer over zijn op dag 3 hadden ze zeker gebeld, ik wist 1 u voor mijn terugplaatsing dat het niet doorging omdat een blastocyst aan het afsterven was... geen paniek dinsdag zullen ze meer kunnen zeggen het komt goed, ja normaal nu een maandje wachten en dan terug proberen, wij doen eerst die dna test en eind okt terug opstarten, groetjes

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 8 september 2019, 12:24

Justbreathe schreef:
7 september 2019, 13:10
Ik heb net te horen gekregen dat de terugplaatsing niet doorgaat. Er zijn van de 13 emrbyo’s geen (goede) meer over. Ik ben gebroken en mijn man ook.
We hadden dit echt niet zien aankomen. Dinsdag moeten we op gesprek gaan. Iemand die dit nog heeft meegemaakt, hoe ga je hiermee om? Wat is de uitleg?
Wanneer kunnen we weer starten? Moet er weer een maand tussen zitten?
Het is altijd maar wachten en wachten en ik kan het even niet meer opbrengen.

Sorry voor mijn klaagzang. Zit er vandaag echt compleet door.
Sterkte met dit nieuws! Dit had je niet zien aankomen en moet hard zijn. Ik hoop dat je wat meer uitleg en duidelijkheid krijgt. Ik duim voor jou.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Rosemie
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2016, 14:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Rosemie » 8 september 2019, 15:07

Justbreathe, oh wat een k****. Normaal dat je nu even alle moed verloren bent. Dikke knuffel!
pil stop 2014
2016: 6 IUI
07/2016: IVF1: bio-chemische
12/17: natuurlijk zwanger - 8 w mk
01/19: ICSI2: neg
07/19: IVF3: dochter geboren
03/21: IVF4 zwanger - mk 17w
11/21: Icsi 5 - neg

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 8 september 2019, 20:53

Justbreathe schreef:
7 september 2019, 13:10
Ik heb net te horen gekregen dat de terugplaatsing niet doorgaat. Er zijn van de 13 emrbyo’s geen (goede) meer over. Ik ben gebroken en mijn man ook.
We hadden dit echt niet zien aankomen. Dinsdag moeten we op gesprek gaan. Iemand die dit nog heeft meegemaakt, hoe ga je hiermee om? Wat is de uitleg?
Wanneer kunnen we weer starten? Moet er weer een maand tussen zitten?
Het is altijd maar wachten en wachten en ik kan het even niet meer opbrengen.

Sorry voor mijn klaagzang. Zit er vandaag echt compleet door.
Beste justbreathe

Als eerste sterkte en dikke knuffel met dit nieuws een plaats te geven!
Mijn man nam fertilety men.
Hopelijk kunnen ze bij je volgende dokters bezoek antwoorden goed ven op jullie vragen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 9 september 2019, 10:38

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 8:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 9 september 2019, 11:10

Justbreathe schreef:
7 september 2019, 13:10
Ik heb net te horen gekregen dat de terugplaatsing niet doorgaat. Er zijn van de 13 emrbyo’s geen (goede) meer over. Ik ben gebroken en mijn man ook.
We hadden dit echt niet zien aankomen. Dinsdag moeten we op gesprek gaan. Iemand die dit nog heeft meegemaakt, hoe ga je hiermee om? Wat is de uitleg?
Wanneer kunnen we weer starten? Moet er weer een maand tussen zitten?
Het is altijd maar wachten en wachten en ik kan het even niet meer opbrengen.

Sorry voor mijn klaagzang. Zit er vandaag echt compleet door.
Ooooh neen, wat een verschrikkelijk nieuws.... :( Hopelijk weet je dinsdag toch wat meer en kunnen ze voor een volgende poging iets aanpassen zodat er wel een TP (en cryo's) kan plaatsvinden.
Veel sterkte met het verwerken van dit nieuws!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten