ICSI-clubje

ICSI Forum
Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 5 augustus 2021, 20:03

Jeanneke schreef:
5 augustus 2021, 12:29
Ons derde embryo is niet in de diepvries geraakt.
De kwaliteit was niet voldoende.

In oktober gaan we voor ICSI 6.
Mijn stimulatie zal anders aangepakt worden. Nu zien ze een piek na een aantal dagen waardoor de kwaliteit van mijn eicellen kan achteruitgaan.
Ik zal starten met Bemfola.

Zesde keer, goeie keer?
Wel goed dat ze rekening houden met je vorige pogingen en aanpassingen doen.
Ik duim mee dat dit voor jou de oplossing is.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 5 augustus 2021, 20:05

Ons embryo is goed ontdooid en zit veilig in mijn buik. Progesteron stond wel net te laag, dus nu moet ik nog 3x/dag duphaston bijnemen. Ik krijg het gevoel dat ik een halve apotheek ben met alle doosjes medicatie van alle voorbije pogingen die ik hier heb liggen. :roll:
Maar alles voor het goede doel he.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Anahs1005
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 januari 2021, 16:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anahs1005 » 5 augustus 2021, 21:04

Hope88 schreef:
5 augustus 2021, 20:05
Ons embryo is goed ontdooid en zit veilig in mijn buik. Progesteron stond wel net te laag, dus nu moet ik nog 3x/dag duphaston bijnemen. Ik krijg het gevoel dat ik een halve apotheek ben met alle doosjes medicatie van alle voorbije pogingen die ik hier heb liggen. :roll:
Maar alles voor het goede doel he.
Ik duim alvast mee dat ie daar nog een maandje of 8 blijft zitten 🤞🏻
Pilstop eind 2016
IUI 1-3 feb, maart, juli 2020 - negatief
IVF/ICSI 1 - sept 2020 - 3 cryo’s - 💫❌💫
ICSI2 - mei 2021 - 1 cryo - ❌
ICSI3 - sept 2021 - 5 cryo’s
TP3.1 24/11 - 19/8 M. 💕

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 5 augustus 2021, 21:07

Atalanta schreef:
5 augustus 2021, 12:59
Wij 13 sept second opinion en pas 6 okt gesprek met crg en hopelijk kort daarna beginnen met icsi/ivf (?) Ronde 2. Alles duurt altijd zo lang 😟 we zijn vooral benieuwd naar waarom de innestelling wel lukt, maar het daarna mislukt..
Veel succes aan iedereen!
Mag ik vragen waar je zit en waar je second opinion gaat halen?
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 5 augustus 2021, 21:40

Hey Jena, bedankt voor de tip! Ik neem Azaflow al sinds de eerste tp :) iedere avond 1, ik start als ik met de utro begin, behalve blauwe plekken hou ik er dus niet veel aan over. Ik ga naar Az Groeninge in Kortrijk. Ik blijf in het ziekenhuis, maar zou eens willen veranderen van gynaecoloog daar. Ik moest een paar keer op controle bij een collega van mn huidige en ik vond die veel meer betrokken, dus ik heb gevraagd om te veranderen :p. Maar omwille van de vakantie dus pas een vrij late afspraak..

@Hope88: veeeeel succes 👍👍👍
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 8 augustus 2021, 22:49

Hope88 schreef:
5 augustus 2021, 20:05
Ons embryo is goed ontdooid en zit veilig in mijn buik. Progesteron stond wel net te laag, dus nu moet ik nog 3x/dag duphaston bijnemen. Ik krijg het gevoel dat ik een halve apotheek ben met alle doosjes medicatie van alle voorbije pogingen die ik hier heb liggen. :roll:
Maar alles voor het goede doel he.
Laat deze maar 8 maanden en een beetje plakken!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 8 augustus 2021, 22:59

Dinsdag een goed gesprek gehad.

Iedere cyclus is anders. Wij hebben nu gewoon de pech van een super uitslag en een slechte uitdlag te hebben.

Maar het cryootje dat we hebben is wel vsn uitstekende kwaliteit. Beter dan die van de vorige poging.

Van de 7 bevruchte eicellen waren er
- 3 bevrucht met 2 kernen
- 2 bevrucht met 3 kernen
- 1 bevrucht met 1 kern
- 1 bevrucht zonder zichtbare kern

Dus 3 goed bevruchte eicellen, de andere waren voor de vuilbak. En dan weet je dat maar een derde uitgroeid!

Dit cryootje wordt teruggeplaatst in natuurlijke cyclus met ondersteuning van asperine.

Door mijn vacinatie en eisprong op dezelfde moment te hebben gehad. Had ik een tussentijdse bloeding.

Ik moet voor 17/08 ongesteld worden en mag ik bellen voor op te starten. Is dat niet het geval even bellen voor bn en echo.

15/09 hebben we al een afspraak staan voor een Eventueel volgend schema te bespreken.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 9 augustus 2021, 10:30

ZonderZorgen schreef:
8 augustus 2021, 22:59
Dinsdag een goed gesprek gehad.

Iedere cyclus is anders. Wij hebben nu gewoon de pech van een super uitslag en een slechte uitdlag te hebben.

Maar het cryootje dat we hebben is wel vsn uitstekende kwaliteit. Beter dan die van de vorige poging.

Van de 7 bevruchte eicellen waren er
- 3 bevrucht met 2 kernen
- 2 bevrucht met 3 kernen
- 1 bevrucht met 1 kern
- 1 bevrucht zonder zichtbare kern

Dus 3 goed bevruchte eicellen, de andere waren voor de vuilbak. En dan weet je dat maar een derde uitgroeid!

Dit cryootje wordt teruggeplaatst in natuurlijke cyclus met ondersteuning van asperine.

Door mijn vacinatie en eisprong op dezelfde moment te hebben gehad. Had ik een tussentijdse bloeding.

Ik moet voor 17/08 ongesteld worden en mag ik bellen voor op te starten. Is dat niet het geval even bellen voor bn en echo.

15/09 hebben we al een afspraak staan voor een Eventueel volgend schema te bespreken.
Veel succes met de cryo, wie weet de lucky one🕯️🍀!
Super dat je een cryo hebt en dat het een goede is👍🏻 nam je voordien ook asperine? Ook goed dat er nu verheldering is rond de tussentijdse bloeding..
Hier begonnen aan nieuwe poging, op hoop van zegen op een tp (en graag eens cryos🙈) en niet terug een verloren poging (allez verloren is het ook niet helemaal, want nu ander probeersel)
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 9 augustus 2021, 21:49

Dag dames,

Mijn volgende cyclus die start eind augustus/begin september start ik met mijn eerste stimulatie. Ik hoop dat alles goed gaat, want ik zit momenteel in een zeer stressvolle periode. We hebben vorige week ons hondje (lees: kindje) moeten laten gaan. Ze was pas 20 maanden oud. Chronisch nierfalen 😢
Het verdriet en de leegte die ik voel is enorm. Ik heb zelfs even getwijfeld of ik wel wou doorgaan met de ICSI procedure,..
ik voel me ook zeer angstig voor de procedure zelf, gewoon die onwetendheid, hoe zal ik op de hormonen reageren? Zal ik pijn hebben? En dan nog eens dat rouwproces om ons hondje erbij… het zal zwaar worden.. maar ze wou ook zo graag een mensenzusje of broertje erbij…. Ik hoop dat ze over me waakt en me beschermd en geluk brengt tijdens de procedure. Ze zit voor altijd in mijn hart. 💖
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 11 augustus 2021, 8:40

ZonderZorgen schreef:
8 augustus 2021, 22:59
Dinsdag een goed gesprek gehad.

Iedere cyclus is anders. Wij hebben nu gewoon de pech van een super uitslag en een slechte uitdlag te hebben.

Maar het cryootje dat we hebben is wel vsn uitstekende kwaliteit. Beter dan die van de vorige poging.

Van de 7 bevruchte eicellen waren er
- 3 bevrucht met 2 kernen
- 2 bevrucht met 3 kernen
- 1 bevrucht met 1 kern
- 1 bevrucht zonder zichtbare kern

Dus 3 goed bevruchte eicellen, de andere waren voor de vuilbak. En dan weet je dat maar een derde uitgroeid!

Dit cryootje wordt teruggeplaatst in natuurlijke cyclus met ondersteuning van asperine.

Door mijn vacinatie en eisprong op dezelfde moment te hebben gehad. Had ik een tussentijdse bloeding.

Ik moet voor 17/08 ongesteld worden en mag ik bellen voor op te starten. Is dat niet het geval even bellen voor bn en echo.

15/09 hebben we al een afspraak staan voor een Eventueel volgend schema te bespreken.
Wel goed dat het gesprek zo positief was. Ik duim iig mee dat deze cryo jullie toekomstige kindje mag zijn.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 11 augustus 2021, 8:42

Sproetje schreef:
9 augustus 2021, 21:49
Dag dames,

Mijn volgende cyclus die start eind augustus/begin september start ik met mijn eerste stimulatie. Ik hoop dat alles goed gaat, want ik zit momenteel in een zeer stressvolle periode. We hebben vorige week ons hondje (lees: kindje) moeten laten gaan. Ze was pas 20 maanden oud. Chronisch nierfalen 😢
Het verdriet en de leegte die ik voel is enorm. Ik heb zelfs even getwijfeld of ik wel wou doorgaan met de ICSI procedure,..
ik voel me ook zeer angstig voor de procedure zelf, gewoon die onwetendheid, hoe zal ik op de hormonen reageren? Zal ik pijn hebben? En dan nog eens dat rouwproces om ons hondje erbij… het zal zwaar worden.. maar ze wou ook zo graag een mensenzusje of broertje erbij…. Ik hoop dat ze over me waakt en me beschermd en geluk brengt tijdens de procedure. Ze zit voor altijd in mijn hart. 💖
Oh, dat verwacht je idd niet bij zo'n jong hondje! Heel veel sterkte!

Probeer het hele ICSI gebeuren wat op je af te laten komen. Het is zo afhankelijk van persoon tot persoon hoe je reageert op de medicatie dat dit moeilijk te voorspellen valt. En weet dat je bij vragen of onzekerheden hier altijd terecht kan!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 11 augustus 2021, 8:44

Deze ochtend een testje gedaan en had het deze keer totaal niet verwacht, maar er was een streepje te zien! Ik ben voorzichtig blij, maar blijf wel met de voetjes op de grond. Nu hopen dat het deze keer wel mooi blijft evolueren. Vrijdag nog een testje. 8)
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 11 augustus 2021, 9:49

Hope88 schreef:
11 augustus 2021, 8:44
Deze ochtend een testje gedaan en had het deze keer totaal niet verwacht, maar er was een streepje te zien! Ik ben voorzichtig blij, maar blijf wel met de voetjes op de grond. Nu hopen dat het deze keer wel mooi blijft evolueren. Vrijdag nog een testje. 8)
Ik duim mee! Dat het mooi mag oplopen!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Taki » 11 augustus 2021, 17:01

Succes aan iedereen hier!

Ik heb gisteren mijn laatste cryo tp gehad van van mijn eerste ronde, hopelijk lukt het deze keer!

Voor wie twijfelt om naar Jette over te stappen: het kan daar ook wel snel gaan (met een beetje geluk). Ik heb al een tijdje geen supergevoel bij het ziekenhuis waar ik nu zit, en wilde ook graag niet te veel tijd verliezen bij overstap. Ik heb eind juli gebeld en kon drie dagen later al op gesprek gaan (door een annulatie). De eerstmogelijke counseling afspraak was normaal gezien pas in oktober, maar door (opnieuw) een annulatie kan ik al eind augustus gaan. Ik weet wel niet hoeveel tijd er doorgaans zit tussen de counseling en de effectieve start (iemand een idee?), en er zouden ook nog geen extra onderzoeken moeten gebeuren bij mij. Maar dus aan wie twijfelt: het kan de moeite lonen om regelmatig eens te bellen of er geen afspraak is weggevallen!

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 12 augustus 2021, 9:05

@hope: ik hoop dat je toch al voorzichtig happy bent ipv veel zorgen te maken voor het verdere verloop😊 Keifijn zo een test! Ik hoop dat het nu de moment is voor jou, alvast veel succes!🍀👍🏻

@sproetje: heel veel sterkte!*knuffel* Ik heb ook een hond van die leeftijd en versta dat dat veel pijn en verdriet met zich meebrengt. Maar het leven gaat voort en de stress daarrond zal wel gelijdelijk wegebben🤛🏻 Ik heb nu al twee soorten hormonen getest, en eerlijk gezegd geen bijwerkingen. Juist een opgeblazen buik (vooral bij eerste keer, maar nu ook geen ballon). Veel succes, je komt wrs stapjes dichter nu bij de kinderwens 😚
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten