ICSI-clubje

ICSI Forum
FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 30 januari 2020, 9:46

Jeanneke schreef:
27 januari 2020, 12:16
Wij gingen vorige week op gesprek in Jette.
We maken nu officieel de overstap van UZ Gent naar Jette.
Het ingevroren staal laten we overkomen naar Jette want er mag voorlopig geen nieuw staal genomen worden bij m'n vriend (medische redenen).
We proberen nog 1 keer met het staal van Gent, er is jammer genoeg pas plaats om te starten in april.
We mogen tussendoor bellen om te horen als er iemand weggevallen is maar dat gaan we niet doen. Nu hebben we een duidelijke datum en kunnen we ons daarop instellen.
We krijgen er ook 2 teruggeplaatst op dag 3. In Gent hebben we tweemaal geen terugplaatsing gehad doordat de embryo's niet voldoende gedeeld waren. Door ze op dag 3 terug te plaatsen hopen ze ons een kans te geven. Als ze zich alsnog verder delen dan worden ze ingevroren op dag 5.
Het is dus voorlopig gokken dat een nieuw labo wonderen kan doen.
Als dit niet zo is dan zal mijn vriend toch een nieuwe ingreep moeten ondergaan maar dan moet hij eerst 3 maanden stoppen met zijn medicatie. En dan zijn we als augustus/september.
Het jaar zal terug snel gaan..
Hi Jeanneke,

Ik ben ook in behandeling in Jette maar dan voor PGD (genetische afwijking).
Bij welke dokter ga je?
Als ik je een troost mag geven hoor ik niks dan positiefs over het labo in Jette. Blijkbaar staan zij bekend tot de top van Europa.
Ik wil je veel goede moed toewensen! xxx
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jeanneke » 30 januari 2020, 12:48

jess83 schreef:
29 januari 2020, 19:21
Dames mag ik ook mee kletsen hier?

Even vraagje 6 jan heb ik een miskraam gehad op 14 jan na het ziekenhuis gewest om te kijken of alles weg was. Ze zag toen al 1 follikel van 16 mmm. Ze zei dat ik met 2 weken mijn menstruatie zou krijgen. Vraag me af word er bij jullie ook zo snel door je lichaam ene cyclus opgestart? Mijn menstruatie heb ik nog niet gehad begin me nu toch wel zorgen te maken omdat die follikel al zo groot was.

Groetjes van Jess
Wij zijn ook heel snel van de ene poging naar de andere poging gegaan en dat zouden we niet meer doen.
Jouw lichaam rust geven is heel belangrijk. Nu laten we liever een extra maand tussen zodat alles kan herstellen en op zijn plooi komen. Ik ben anders iemand die heel stevig in haar schoenen staat maar die hormonen doen toch iets hoor. Ik was echt niet aangenaam tegen mijn vriend..
Ik wil niet zeggen wat je moet doen he :) Maar gewoon even m'n ervaring meegeven.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jeanneke » 30 januari 2020, 12:51

FVL81 schreef:
30 januari 2020, 9:46
Jeanneke schreef:
27 januari 2020, 12:16
Wij gingen vorige week op gesprek in Jette.
We maken nu officieel de overstap van UZ Gent naar Jette.
Het ingevroren staal laten we overkomen naar Jette want er mag voorlopig geen nieuw staal genomen worden bij m'n vriend (medische redenen).
We proberen nog 1 keer met het staal van Gent, er is jammer genoeg pas plaats om te starten in april.
We mogen tussendoor bellen om te horen als er iemand weggevallen is maar dat gaan we niet doen. Nu hebben we een duidelijke datum en kunnen we ons daarop instellen.
We krijgen er ook 2 teruggeplaatst op dag 3. In Gent hebben we tweemaal geen terugplaatsing gehad doordat de embryo's niet voldoende gedeeld waren. Door ze op dag 3 terug te plaatsen hopen ze ons een kans te geven. Als ze zich alsnog verder delen dan worden ze ingevroren op dag 5.
Het is dus voorlopig gokken dat een nieuw labo wonderen kan doen.
Als dit niet zo is dan zal mijn vriend toch een nieuwe ingreep moeten ondergaan maar dan moet hij eerst 3 maanden stoppen met zijn medicatie. En dan zijn we als augustus/september.
Het jaar zal terug snel gaan..
Hi Jeanneke,

Ik ben ook in behandeling in Jette maar dan voor PGD (genetische afwijking).
Bij welke dokter ga je?
Als ik je een troost mag geven hoor ik niks dan positiefs over het labo in Jette. Blijkbaar staan zij bekend tot de top van Europa.
Ik wil je veel goede moed toewensen! xxx
Ons eerste gesprek was bij Dr. Schutyser maar zij heeft ons 'overgedragen' aan Dr. Tournaye. We vonden het allebei hele vriendelijke dokters die hun tijd namen om te luisteren.
Dat we bij Dr. Tournaye terechtgekomen zijn kunnen we alleen maar toejuichen. Hij is het diensthoofd van fertiliteit.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 30 januari 2020, 12:53

Jeanneke schreef:
30 januari 2020, 12:51
FVL81 schreef:
30 januari 2020, 9:46
Jeanneke schreef:
27 januari 2020, 12:16
Wij gingen vorige week op gesprek in Jette.
We maken nu officieel de overstap van UZ Gent naar Jette.
Het ingevroren staal laten we overkomen naar Jette want er mag voorlopig geen nieuw staal genomen worden bij m'n vriend (medische redenen).
We proberen nog 1 keer met het staal van Gent, er is jammer genoeg pas plaats om te starten in april.
We mogen tussendoor bellen om te horen als er iemand weggevallen is maar dat gaan we niet doen. Nu hebben we een duidelijke datum en kunnen we ons daarop instellen.
We krijgen er ook 2 teruggeplaatst op dag 3. In Gent hebben we tweemaal geen terugplaatsing gehad doordat de embryo's niet voldoende gedeeld waren. Door ze op dag 3 terug te plaatsen hopen ze ons een kans te geven. Als ze zich alsnog verder delen dan worden ze ingevroren op dag 5.
Het is dus voorlopig gokken dat een nieuw labo wonderen kan doen.
Als dit niet zo is dan zal mijn vriend toch een nieuwe ingreep moeten ondergaan maar dan moet hij eerst 3 maanden stoppen met zijn medicatie. En dan zijn we als augustus/september.
Het jaar zal terug snel gaan..
Hi Jeanneke,

Ik ben ook in behandeling in Jette maar dan voor PGD (genetische afwijking).
Bij welke dokter ga je?
Als ik je een troost mag geven hoor ik niks dan positiefs over het labo in Jette. Blijkbaar staan zij bekend tot de top van Europa.
Ik wil je veel goede moed toewensen! xxx
Ja klopt!
Wij hebben dokter Verpoest en ook over hem kan ik alleen maar positief praten.
We hebben ondertussen toch ook al een lastig traject achter de rug maar telkens als ik hem gezien heb ben ik weer positief en beter gezind.
Allemaal zeer vriendelijke mensen inderdaad!

Ons eerste gesprek was bij Dr. Schutyser maar zij heeft ons 'overgedragen' aan Dr. Tournaye. We vonden het allebei hele vriendelijke dokters die hun tijd namen om te luisteren.
Dat we bij Dr. Tournaye terechtgekomen zijn kunnen we alleen maar toejuichen. Hij is het diensthoofd van fertiliteit.
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 30 januari 2020, 13:06

Hallo allen

Hier afwachten ..
Sinds vorige week woensdag aan het spuiten met menopur. Maandag (dag 6) en woensdag (dag 8) echo gehad, maar was nog niet veel te zien. Vrijdag zijn we al dag tien..

Bij mijn IUI was het ook iedere keer alles of niets.. Niets te zien en plots de dag was er al ééntje groot .. Dat schrikt mijn gynae wel wat af, maar aan de andere kant spuit je toch ook iets om de eisprong tegen te gaan? Of ben ik mis?

Wat is het afwachten toch lastig ..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: ICSI-clubje

Bericht door Mieke1990 » 30 januari 2020, 16:51

Hoi lotje,

Idd het is lastig zo he. Kan zijn dat je niet vlot reageert op menopur. Ik kreeg dat steeds bij de IUI en had steeds goeie reacties. maar dan voor de eerste ICSI was het niet meer het geval.
Ik had nu een ander schema en ook een veel beter. 7 eicellen hebben ze uitgehaald. Oké het is niet zo heel veel maar ik was daar heel blij mee hoor. Kan zijn dat je mss met een ander schema ook beter bent. Ik kreeg eerst Elonva,dat was een klaargemaakte spuit en dan moest ik 7dagen wachten. Die spuit remt idd eisprong af. Dan werd er puregon opgestart en na een week orgulatran. Het is soms beetje zoeken e. Plus na al die keren menpor weet je lichaam het mss soms even niet meer e.
Maar het komt wel goed hoor!
En idd het wachten is lastig he. Vooral lastiger dan alles ondergaan vind ik dan persoonlijk. Ik moet nu nog 6 dagen wachten tot ik bloedafname heb. Ik hoop dat het positief zal zijn! Ik ben zot aan het worden eigenlijk. Heb barstende hoofdpijn en ik hoop dat het komt door de aanmaak hcg en niet door de aankomende regels...
ik hoop voor jou dat het snel vrijdag is en je iets weet! Duimen omhoog!
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 1 februari 2020, 10:09

LotjeS schreef:
28 januari 2020, 15:40
Monikyra schreef:
28 januari 2020, 8:19
Net telefoon gekregen met de zelfde boodschap voor de 5e keer..
NIET ZWANGER! ....
Pfff... :(

Ik weet het niet meer....
Veel sterkte!
Dank je..

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 1 februari 2020, 10:10

FVL81 schreef:
28 januari 2020, 11:59
Monikyra schreef:
28 januari 2020, 8:19
Net telefoon gekregen met de zelfde boodschap voor de 5e keer..
NIET ZWANGER! ....
Pfff... :(

Ik weet het niet meer....
Oei had dit nog niet gelezen, het spijt me...
Telkens zo'n harde klap he...
Maar je mag niet opgeven. We komen er wel! xxx
Ja ik weet het, ben er al weer door ze! Is altijd de moment zelf en de eerste dagen heel zwaar.. Opgeven doen we inderdaad niet! ;)

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 1 februari 2020, 10:15

Wij hadden deze week (na aantal IUI) onze eerste ICSI. Ik kreeg gisteren telefoon dat er van de 8 eitjes, 6 bruikbare waren. uiteindelijk 3 die tekenen gaven van bevrucht zijn. Van die 3 bleek dan eentje met een dubbele kern en dus niet bruikbaar. Iemand enig idee wat ze daarmee bedoelen? Vond het wat stom om via de telefoon te vragen 😅

Wel geschrokken van de zware afvalrace. Het er toch minstens een viertal verwacht.

Ze vroeg ook aan de telefoon of we wilden dat degene die we niet zouden gebruiken per 1 of per 2 ingevroren moesten worden. Heb 1 geantwoord zonder verder over nadenken. Beetje te geschrokken van het lage aantal. Nu ik er over nadenk hebben we toch enkel de optie om eentje in te vriezen?

Ben benieuwd hoe t verder verloopt...

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 1 februari 2020, 11:19

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:45, 1 keer totaal gewijzigd.

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 1 februari 2020, 13:27

Eerste keer dat we dit doen dus alles nieuw.
Sowieso wordt morgen 1 eitje terug geplaatst

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: ICSI-clubje

Bericht door Mieke1990 » 1 februari 2020, 23:26

Heel veel succes!
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 2 februari 2020, 9:38

Succes vandaag RomyL.
Wij gaan morgen voor de eerste echo van tp nummer 5!
Zien of we nu een ander parcours bewandelen dan enkel pregnyl.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 2 februari 2020, 9:38

Succes vandaag RomyL.
Wij gaan morgen voor de eerste echo van tp nummer 5!
Zien of we nu een ander parcours bewandelen dan enkel pregnyl.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 2 februari 2020, 9:44

Dank je wel.
Het blijft toch altijd spannend terwijl je enkel kunt afwachten en ondergaan.

Veel succes voor jullie!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten