ICSI-clubje

ICSI Forum
Hope77
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 oktober 2018, 22:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope77 » 19 februari 2020, 17:33

FVL81 schreef:
19 februari 2020, 16:52
Hope77 schreef:
19 februari 2020, 14:06
FVL81 schreef:
18 februari 2020, 9:39



Hey Hope77,

Als ik het goed voor heb moet je dan vandaag nog een dagje wachten en krijg je morgen je uitslag?
Naar welk ziekenhuis ga jij?
Ik duim met je mee xxx

Ik ben momenteel ook in behandeling met ICSI 5...
1e dag enkel gonapaptyl geplaatst en vanaf dag 2 's morgens Gonapeptyl en 's avonds Puregon 300 eenheden.
Heeft de vorige keer zeer goed aangeslaan dus ik hoop dat dat deze keer weer het geval is.
Zaterdag bloed en echo dus ergens in de loop van volgende week PU veronderstel ik.
Maar sowieso ook geen verse terugplaatsing en hopen op wat cryo's voor de gentest.

Ze zeiden aan de telefoon dat ze 3 dag5 embryo’s hebben ingevroren vandaag en voor de andere 2 moest ik morgen terugbellen. De vroedvrouw zei dat ze die dan op dag6 zullen invriezen. Ze kon me dus niet zeggen dat die misschien al zijn afgeschreven.
Ik ben in behandeling in Hasselt maar ze werken met labo van Leuven omdat we in Genk geen positieve ervaringen hebben gehad.

Doen ze bij jullie altijd een gentest? En waar zijn jullie in behandeling.
Ik ben drager van het BRCA1 gen wat inhoudt dat het risico op hoofdzakelijk borstkanker zeer hoog ligt. Ik heb hiervoor ongeveer 2,5 jaar geleden een preventieve borst reconstructie laten uitvoeren.
Van zodra ik hiervan gerecupereerd was hebben wij beslist om niet natuurlijk te proberen maar wel via PGD - dat is dus eigenlijk ICSI maar na bevruchting van 5 dagen neemt men cellen uit de embryo’s van goede kwaliteit en vriest men de embryo’s in. Op deze cellen wordt dan de gentest gedaan die dan terug ongeveer 3 à 4 weken duurt dus ik sla zeker een cyclus over na elke pick-up.
Kans op erfelijke overdraagbaarheid is 50%.
Aangezien ik deze zomer 38 geworden ben heb ik wel wat minder eicelreserve blijkbaar maar niks ernstig. Jammere is dat ik nooit veel embryo’s in reserve gehad heb... altijd maar 1 embryo of nu de laatste keer 2 maar ja die heeft de ontdooiing niet overleefd dus gewoon pech...
Heel benieuwd hoe het deze keer zal lopen.

Ik voel me niet zo lekker en sta serieus opgeblazen in mijn gezicht vooral. Ik vermoed dat dat ook van de hormonen is hé. Hebben jullie daar ook last van?
Spijtig dat je drager bent van het gen en dat je er veel voor moet afgeven maar gelukkig dat ze via die gentesten een gezond embryo kunnen selecteren.
Na elke stimulatie heb ik een serieuze buik die ik niet kan wegsteken en erg vermoeid maar geen last van een opgezwollen gezicht.
Wel heb ik na elke pu last om mijn plas op te houden alsof zich daar vanonder zich alles weer wat goed moet zetten en vaak naar toilet alsof ik terug al het vocht moet uitplassen. 😁
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 20 februari 2020, 13:18

Boutayna schreef:
18 februari 2020, 14:53
@FVL81: ik heb ook een dag 5 cryo. Wat kan ik t beste doen nu? Ik lig nu in bed maar weet nu niet of k er goed aan doe om veel te rusten of me net actief bezig hou.

Monikrya ook?😁 Ik weet het niet. Wel spannend he.
Ik heb bloedafname 28/02! :)
Ik ben al redelijk actief geweest, ook de dag zelf terug gaan werken.. Het moest! :)

Succes!!

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: ICSI-clubje

Bericht door Boutayna » 21 februari 2020, 12:47

Monikyra schreef:
20 februari 2020, 13:18
Boutayna schreef:
18 februari 2020, 14:53
@FVL81: ik heb ook een dag 5 cryo. Wat kan ik t beste doen nu? Ik lig nu in bed maar weet nu niet of k er goed aan doe om veel te rusten of me net actief bezig hou.

Monikrya ook?😁 Ik weet het niet. Wel spannend he.
Ik heb bloedafname 28/02! :)
Ik ben al redelijk actief geweest, ook de dag zelf terug gaan werken.. Het moest! :)

Succes!!
Jij ook heel veel succes lieverd 💖

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 21 februari 2020, 18:12

Hoe verloopt het hier met de dames in de ww?
Vanaf morgen zou ik ongesteld kunnen worden. Maar nog geen krampen, nog steeds vollere borsten en nog steeds moe. Zou dit een goed teken zijn?

Hoe is het met de dames die aan het stimuleren zijn?
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 21 februari 2020, 19:05

ZonderZorgen schreef:
21 februari 2020, 18:12
Hoe verloopt het hier met de dames in de ww?
Vanaf morgen zou ik ongesteld kunnen worden. Maar nog geen krampen, nog steeds vollere borsten en nog steeds moe. Zou dit een goed teken zijn?

Hoe is het met de dames die aan het stimuleren zijn?
Het zou kunnen denk ik maar heb geen idee 🙈. Ik hoop het voor jou van wel uiteraard!

Ik ben ondertussen een weekje aan het stimuleren en heb morgenochtend eerste bloedafname en echo. Benieuwd hoeveel follikels ze zullen tellen...
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 21 februari 2020, 19:58

FVL81 schreef:
21 februari 2020, 19:05
ZonderZorgen schreef:
21 februari 2020, 18:12
Hoe verloopt het hier met de dames in de ww?
Vanaf morgen zou ik ongesteld kunnen worden. Maar nog geen krampen, nog steeds vollere borsten en nog steeds moe. Zou dit een goed teken zijn?

Hoe is het met de dames die aan het stimuleren zijn?
Het zou kunnen denk ik maar heb geen idee 🙈. Ik hoop het voor jou van wel uiteraard!

Ik ben ondertussen een weekje aan het stimuleren en heb morgenochtend eerste bloedafname en echo. Benieuwd hoeveel follikels ze zullen tellen...
Duimpjes draaien op een goede stimulatie.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: ICSI-clubje

Bericht door Boutayna » 21 februari 2020, 23:21

ZonderZorgen schreef:
21 februari 2020, 18:12
Hoe verloopt het hier met de dames in de ww?
Vanaf morgen zou ik ongesteld kunnen worden. Maar nog geen krampen, nog steeds vollere borsten en nog steeds moe. Zou dit een goed teken zijn?

Hoe is het met de dames die aan het stimuleren zijn?
Ik zit ook in de ww. Ik heb de dag van de tp wat menstruatiepijn gehad maar dag 2 en 3 na de tp straalde het echt uit naar men benen. Ik geef nog steeds n beetje bv en k zie wel blauwe aders maar weet niet of da ervoor ook al zo was. K ben vandaag heel humeurig maar weet nu niet of t van de hormonen zou komen of van de stress (ben ook grieperig). Zo snel kunnen die symptomen toch niet aanwezig zijn? Ik denk echt da t te wijten is aan ofwel mijn menstruatie ofwel dak grieperig ben.

Hoe gaat t met de andere ladies in de ww 😁

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 22 februari 2020, 9:29

Boutayna schreef:
21 februari 2020, 12:47
Monikyra schreef:
20 februari 2020, 13:18
Boutayna schreef:
18 februari 2020, 14:53
@FVL81: ik heb ook een dag 5 cryo. Wat kan ik t beste doen nu? Ik lig nu in bed maar weet nu niet of k er goed aan doe om veel te rusten of me net actief bezig hou.

Monikrya ook?😁 Ik weet het niet. Wel spannend he.
Ik heb bloedafname 28/02! :)
Ik ben al redelijk actief geweest, ook de dag zelf terug gaan werken.. Het moest! :)

Succes!!
Jij ook heel veel succes lieverd 💖
Dank je!!! Spannend toch weer, ik voel weer allemaal andere dingen dan de 6 keer hiervoor.. Zou het nu wel eens prijs zijn? Of zou de nieuwe en andere medicatie mij gewoon beetnemen.. Wie zal het zeggen hé! Nog 6 dagen en eindelijk weten we het, daarna weeral een volledig nieuwe opstart, en eerst wachten tot na mijn darmonderzoek van 16/03.. Dus Khoop echt dat het gelukt is nu..

Voor iedereen hier trouwens!

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 22 februari 2020, 9:30

ZonderZorgen schreef:
21 februari 2020, 18:12
Hoe verloopt het hier met de dames in de ww?
Vanaf morgen zou ik ongesteld kunnen worden. Maar nog geen krampen, nog steeds vollere borsten en nog steeds moe. Zou dit een goed teken zijn?

Hoe is het met de dames die aan het stimuleren zijn?
Ik zit ook in mijn WW .. Pffff! Hatelijk, ik voel zoveel.. Ben ook moe, borsten staat meer dan gezwollen en zijn gevoelig, maar dit had ik elke keer... Zien wel zeker..

Alvast veel succes! Hou ons op de hoogte! :) xx

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 22 februari 2020, 17:55

Er deze maand wat minder mee bezig geweest, maar het heeft niet mogen baten. Gisteren een testje gedaan dat negatief was.
Maandagochtend bn ter bevestiging en dan wachten tot de ms starten om opnieuw te starten.

Ik had het ergens verwacht dat het negatief ging zijn, maar toch is de teleurstelling groot.
Ben ook wat bang dat ik komende maand te veel ga hopen. Ik heb een vreemde "logica" in mijn hoofd gestoken dat het volgende maand wel gaat lukken. (Ik heb altijd gezegd dat er 2 maanden zijn waarin ik liever niet zou bevallen: juni en december. Dochter is in juni geboren, dus nu lijkt het logisch dat een tweede kindje in december zal komen. Wat zou willen zeggen dat het komende zou moeten lukken.) Gevaarlijk!
Ik ben anders nochtans vrij rationeel, maar dit krijg ik niet uit mijn hoofd. :oops:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: ICSI-clubje

Bericht door Boutayna » 22 februari 2020, 23:13

Hey Hope88

Zou je morgen toch niet opnieuw testen? Soms hoor je weleens dat er ondanks een negatieve zw test er toch een positieve bloedtest is. Dat hoop ik zo hard voor jou dat dat het geval is.

Dikke knuffel

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: ICSI-clubje

Bericht door Germini89 » 23 februari 2020, 7:59

Hope88 schreef:
22 februari 2020, 17:55
Er deze maand wat minder mee bezig geweest, maar het heeft niet mogen baten. Gisteren een testje gedaan dat negatief was.
Maandagochtend bn ter bevestiging en dan wachten tot de ms starten om opnieuw te starten.

Ik had het ergens verwacht dat het negatief ging zijn, maar toch is de teleurstelling groot.
Ben ook wat bang dat ik komende maand te veel ga hopen. Ik heb een vreemde "logica" in mijn hoofd gestoken dat het volgende maand wel gaat lukken. (Ik heb altijd gezegd dat er 2 maanden zijn waarin ik liever niet zou bevallen: juni en december. Dochter is in juni geboren, dus nu lijkt het logisch dat een tweede kindje in december zal komen. Wat zou willen zeggen dat het komende zou moeten lukken.) Gevaarlijk!
Ik ben anders nochtans vrij rationeel, maar dit krijg ik niet uit mijn hoofd. :oops:

Ik ben ook heel rationeel, nuchter en voetjes op de grond, maar heb ook zoiets in mijn hoofd zitten 🙈... Ik was vorige keer zwanger na de tweede terugplaatsing, dus ben er ergens van overtuigd dat het nu ook zo zal zijn... En ben toen ook bevallen in december...als het volgende tp lukt ook... Gevaarlijke denkpistes, maar soms zou je voor minder wat zotjes worden. 🤪
Ik duim alvast!!
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❤️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 23 februari 2020, 9:48

Ik doe ook altijd net voor de bloedname een thuistest, tot nu toe steeds negatief, maar ergens blijft er toch altijd een beetje hoop hangen tot dat telefoontje van de dokter.

Herken het "bijgeloof" ook wel. Al een paar keer gedacht van "deze maand lukt het, om de een of andere reden" en dan is de teleurstelling net iets groter vind ik.

Er is gewoon zo weinig te doen behalve voorschriften van de dokters volgen en wachten wachten wachten...

Allemaal super veel succes alvast!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 23 februari 2020, 10:26

RomyL schreef:
23 februari 2020, 9:48

Er is gewoon zo weinig te doen behalve voorschriften van de dokters volgen en wachten wachten wachten...

Allemaal super veel succes alvast!
Echt he. Niet altijd simpel om zo weinig controle te hebben.
Ik duim dat het voor ons allemaal binnenkort lukt. :mrgreen:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 23 februari 2020, 10:28

Boutayna schreef:
22 februari 2020, 23:13
Hey Hope88

Zou je morgen toch niet opnieuw testen? Soms hoor je weleens dat er ondanks een negatieve zw test er toch een positieve bloedtest is. Dat hoop ik zo hard voor jou dat dat het geval is.

Dikke knuffel
Vandaag niet opnieuw getest. Moet morgenochtend toch naar de huisarts voor bn, dus in de loop van de dag hoor ik het definitieve resultaat dan wel.
Neem wel nog flink mijn medicatie door "voor het geval dat". :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten