ICSI-clubje

ICSI Forum
ElenLi
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 december 2021, 10:41

Re: ICSI-clubje

Bericht door ElenLi » 4 oktober 2022, 20:10

Hallo iedereen

Gisteren hadden we counseling in Jette en hebben onze startdatum meegekregen.
Het is voor ons allemaal de eerste keer.
Even kort: wij doen onderlinge eiceldonatie, dus mijn vrouw haar eitje zal bij mij worden teruggeplaatst.
Maar heb toch het gevoel dat ze zomaar iets willen proberen nu en dat ze na de eerste keer wel zullen zien. (Kan ook aan mij liggen) mijn vrouw haar amh was 0,6 wel aan de pil,maar ik kan niet goed inschatten of ze nu een hogere of standaard dosis zal krijgen en ze willen de tp in mijn natuurlijke cyclus doen. Ik heb aangegeven dat mijn cyclus zo onregelmatig is dat ik twijfel of dat wel zal lukken… (momenteel dag 50 in mijn cyclus) pilstop was vorig jaar december maar heb sinds toen nog nooit een regelmatige cyclus gehad mijn gemiddelde is 40dagen… nu vertelde ze dat ik dan bloednames moet laten doen om te bepalen waar ik in mijn cyclus ben. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt! Groetjes

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door Nina1994 » 4 oktober 2022, 20:14

StefanieG schreef:
3 oktober 2022, 9:41
Ook wij zijn net gestart met ICSI (en PGT ivm genetische afwijking bij mij dus nog langere wachtweken :( ) in het UZA.
Mijn bloedwaarde ivm aantal eicellen was wat verlaagd, wij zijn dus gestart met 187E Gonal-F. Hopelijk heel veel eitjes zodat ik enkele TP’s kan hebben zonder opnieuw een PU te moeten doen.

Ik kijk enorm op tegen de 4-5 weken wachten op het resultaat van de PGT. :roll:
En ben al wat bang omdat ik zie dat er zo weinig cryo’s zijn bij iedereen, en bij ons dus alles ZEKER in de vriezer moet. En omdat de afvalrace echt wel groter blijkt dat dat ze mij ik het UZA verteld hebben.
Kan iemand mij hier wat info over geven?

Veel succes iedereen!
Hey StefanieG,

Wij zitten ook in een PGT traject, ook omwille van een genetische aandoening bij mij. Ik postte vorige week nog een berichtje (bedankt allen voor de steun)!
Wij zitten nu in onze 2e poging.
Poging 1: 16 goeie eicellen, 15 bevrucht, 2 cryo’s, 1 negatieve TP
Poging 2 (met andere medicatie): 13 goeie eicellen, 12 bevrucht, 3 cryo’s
We zitten nu in onze wachtweken. Wij dienen 8 à 12 weken te wachten (UZ Gent).

Ondanks dat ze ons op voorhand uit hadden gelegd dat er een afvalrace zou zijn hadden we het aantal dat er bij ons afviel niet verwacht. Omdat er bij ons geen aangetoonde fertiliteitsproblemen zijn. Wij hebben nooit op een natuurlijke manier geprobeerd. Aanstaande maandag hebben we gesprek met de dokter en hopen we dat ze kan zeggen wat er maakt dat er zoveel eitjes afvallen in de labofase. Gemiddeld gezien valt 50% in de labofase. Zoals hier al eerder gezegd wil dit niet zeggen dat dit voor jou ook het geval zal zijn.
Ik duim met jou mee. Ik wil je niet ontmoedigen en wens je ongelooflijk veel moed! Want dit traject vraagt veel moed! Heel erg veel succes 🤞🏼🍀!
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 5 oktober 2022, 9:20

Hey Dames

Omdat ik zoveel stress ervaar van de onzekerheid, omdat ik zoveel buikpijn heb, omdat ik constant overspoeld word met emoties heb ik toch een test gewaagd.
Die zegt: zwanger
Ik kan het niet geloven. Ik weet niet hoe ik me erbij moet voelen. Ik voel alles door elkaar. Ik ben heel de tijd heel angstig, en dat miskraam heeft daar niet aan geholpen natuurlijk.
Ik hoop dat die buikpijn geen slecht teken is… pffft
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 5 oktober 2022, 9:34

Zo leuk nieuws Sproetje! Ik denk dat je die angst toch een beetje opzij moet proberen zetten (gemakkelijker gezegd dan gedaan uiteraard) en het positief proberen te benaderen! Als je reeds door een dergelijk traject bent gegaan en al een miskraam hebt gehad, dan blijf je je altijd wel weer wat zorgen maken..., tot aan de geboorte... en erna zijn er andere dingen om te je zorgen over te maken ;-) Probeer erin te geloven! Er is niets dat zegt dat het opnieuw zal mislopen dus probeer zeker ook te genieten van deze eerste positieve stap! Yes you can!

Lie22
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 september 2018, 11:36

Re: ICSI-clubje

Bericht door Lie22 » 5 oktober 2022, 10:31

Hoi mama's,

Mag ik even mee babbelen?

Wij zijn met ons 3de traject bezig, we hebben met dank aan icsi al twee prachtige dochters, dus ik weet dat ik niet te klagen heb.

Maar nu, in augustus hebben we een terugplaatsing gehad (nog een aantal cryo's over van eerdere icsi). Eerst positieve zelftest en dan een bloedtest die positief was, maar een week later toch het vruchtje verloren. Nu heb ik 27 september weer een terugplaatsing gehad, en ik vrees dat het weer niets is. sinds zaterdag heb ik er al een hoop zelftest op zitten. Die van kruidvat hebben precies allemaal een indrooglijntje, dus heb dan ook maar een clearblue digital gedaan, die gaf een foutmelding...

Bij mijn twee zwangerschappen was ik telkens binnen de 5 dagen na de terugplaatsing positief met de kruidvattesten. Nu ben ik 8 dagen na de tp, dan lijkt zo'n verre indrooglijn me helemaal niet goed te zijn. En dat samen met de hormonen, voel me echt weer helemaal down. Vrijdag bloedname, maar mijn hoop is helemaal weg...

Volgende maand ga ik ook overslagen, anders komt een mogelijke bevalling te dicht bij 7 juli, dan moet ik namelijk getuige zijn op een huwelijk in Schotland, dus pas een maand later weer een poging wagen :cry:
Sep 2018 tot dec 18 --> 3 iui's, neg
Februari 2019 --> ICSI 1, 8 blasto's, geen tp (overstimulatie)
Maart 2019 --> 1ste cryo, neg
April 2019 --> 2de cryo, POSITIEF! => 2/1/2020
August 2020 --> 1ste cryo brusje, POSITIEF! => 25/5/2021

StefanieG
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 oktober 2022, 17:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door StefanieG » 5 oktober 2022, 11:58

Nina1994 schreef:
4 oktober 2022, 20:14
StefanieG schreef:
3 oktober 2022, 9:41
Ook wij zijn net gestart met ICSI (en PGT ivm genetische afwijking bij mij dus nog langere wachtweken :( ) in het UZA.
Mijn bloedwaarde ivm aantal eicellen was wat verlaagd, wij zijn dus gestart met 187E Gonal-F. Hopelijk heel veel eitjes zodat ik enkele TP’s kan hebben zonder opnieuw een PU te moeten doen.

Ik kijk enorm op tegen de 4-5 weken wachten op het resultaat van de PGT. :roll:
En ben al wat bang omdat ik zie dat er zo weinig cryo’s zijn bij iedereen, en bij ons dus alles ZEKER in de vriezer moet. En omdat de afvalrace echt wel groter blijkt dat dat ze mij ik het UZA verteld hebben.
Kan iemand mij hier wat info over geven?

Veel succes iedereen!
Hey StefanieG,

Wij zitten ook in een PGT traject, ook omwille van een genetische aandoening bij mij. Ik postte vorige week nog een berichtje (bedankt allen voor de steun)!
Wij zitten nu in onze 2e poging.
Poging 1: 16 goeie eicellen, 15 bevrucht, 2 cryo’s, 1 negatieve TP
Poging 2 (met andere medicatie): 13 goeie eicellen, 12 bevrucht, 3 cryo’s
We zitten nu in onze wachtweken. Wij dienen 8 à 12 weken te wachten (UZ Gent).

Ondanks dat ze ons op voorhand uit hadden gelegd dat er een afvalrace zou zijn hadden we het aantal dat er bij ons afviel niet verwacht. Omdat er bij ons geen aangetoonde fertiliteitsproblemen zijn. Wij hebben nooit op een natuurlijke manier geprobeerd. Aanstaande maandag hebben we gesprek met de dokter en hopen we dat ze kan zeggen wat er maakt dat er zoveel eitjes afvallen in de labofase. Gemiddeld gezien valt 50% in de labofase. Zoals hier al eerder gezegd wil dit niet zeggen dat dit voor jou ook het geval zal zijn.
Ik duim met jou mee. Ik wil je niet ontmoedigen en wens je ongelooflijk veel moed! Want dit traject vraagt veel moed! Heel erg veel succes 🤞🏼🍀!

Ik denk aan je verhaal te horen dat we inderdaad in dezelfde situatie zitten. Hier ook geen fertiliteitsproblemen en nooit geprobeerd natuurlijk zwanger te raken.
Wow 8-12 weken wachten! Dat zou voor mij echt de hel zijn! Ik hoop dat we in de volgende cyclus al een TP kunnen hebben, dat het labo maar wat doorwerkt :lol:

Ik duim heel hard dat er deze keer meer cryo’s over blijven die goed zijn! Hou je ons (of mij) op de hoogte?
Ik mag vrijdag op controle, dus ben heel erg benieuwd hoeveel eicellen er zijn aan het groeien :shock: Ik voel wel vanalles in mijn onderbuik! Doet een beetje raar :)

Ook dankjewel aan iedereen die advies of raad had :D
- mei ‘22: intake UZA
-Okt ‘22: start ICSI 1 (5 EC, 3 bevruchtingen, 2 cryo’s)
-> 2 aangetaste embryo’s, geen TP
- Februari ‘23 start ICSI 2 (1EC, 1 bevruchting, geen cryo’s)
-> geen TP

Essie2022
Berichten: 484
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 5 oktober 2022, 20:14

Proficiat Sproetje. Hopelijk kan en mag je zorgeloos gaan genieten!

Hier telefoon gehad dat er geen cryo's meer waren. Maar had het verwacht.. dus dat scheelde wel deze keer.. maar goed.. ergens hoop je stiekem wel nog op dat ene extra waterkansje..

Nu maar aftellen tot maandag, dan mag ik laten testen. Sinds vanmorgen heb ik af en toe felle steekjes in mijn lies zo ongeveer.. iets wat ik de vorige keren nooit had.. maar goed. Ik wacht gewoon af.. ben er wel redelijk nuchter in eigenlijk.. maar altijd lastig als je zo vanalles begint te voelen wat je anders niet voelt.. 🙈
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Aanhouder
Berichten: 36
Lid geworden op: 5 augustus 2022, 15:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Aanhouder » 5 oktober 2022, 20:34

Proficiat Sproetje!
Ik duim mee dat alles goed blijft gaan!

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 5 oktober 2022, 21:08

Sproetje schreef:
5 oktober 2022, 9:20
Hey Dames

Omdat ik zoveel stress ervaar van de onzekerheid, omdat ik zoveel buikpijn heb, omdat ik constant overspoeld word met emoties heb ik toch een test gewaagd.
Die zegt: zwanger
Ik kan het niet geloven. Ik weet niet hoe ik me erbij moet voelen. Ik voel alles door elkaar. Ik ben heel de tijd heel angstig, en dat miskraam heeft daar niet aan geholpen natuurlijk.
Ik hoop dat die buikpijn geen slecht teken is… pffft
Al een proficiatje! Duimpjes draaien verder.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door Nina1994 » 5 oktober 2022, 22:03

StefanieG schreef:
5 oktober 2022, 11:58
Nina1994 schreef:
4 oktober 2022, 20:14
StefanieG schreef:
3 oktober 2022, 9:41
Ook wij zijn net gestart met ICSI (en PGT ivm genetische afwijking bij mij dus nog langere wachtweken :( ) in het UZA.
Mijn bloedwaarde ivm aantal eicellen was wat verlaagd, wij zijn dus gestart met 187E Gonal-F. Hopelijk heel veel eitjes zodat ik enkele TP’s kan hebben zonder opnieuw een PU te moeten doen.

Ik kijk enorm op tegen de 4-5 weken wachten op het resultaat van de PGT. :roll:
En ben al wat bang omdat ik zie dat er zo weinig cryo’s zijn bij iedereen, en bij ons dus alles ZEKER in de vriezer moet. En omdat de afvalrace echt wel groter blijkt dat dat ze mij ik het UZA verteld hebben.
Kan iemand mij hier wat info over geven?

Veel succes iedereen!
Hey StefanieG,

Wij zitten ook in een PGT traject, ook omwille van een genetische aandoening bij mij. Ik postte vorige week nog een berichtje (bedankt allen voor de steun)!
Wij zitten nu in onze 2e poging.
Poging 1: 16 goeie eicellen, 15 bevrucht, 2 cryo’s, 1 negatieve TP
Poging 2 (met andere medicatie): 13 goeie eicellen, 12 bevrucht, 3 cryo’s
We zitten nu in onze wachtweken. Wij dienen 8 à 12 weken te wachten (UZ Gent).

Ondanks dat ze ons op voorhand uit hadden gelegd dat er een afvalrace zou zijn hadden we het aantal dat er bij ons afviel niet verwacht. Omdat er bij ons geen aangetoonde fertiliteitsproblemen zijn. Wij hebben nooit op een natuurlijke manier geprobeerd. Aanstaande maandag hebben we gesprek met de dokter en hopen we dat ze kan zeggen wat er maakt dat er zoveel eitjes afvallen in de labofase. Gemiddeld gezien valt 50% in de labofase. Zoals hier al eerder gezegd wil dit niet zeggen dat dit voor jou ook het geval zal zijn.
Ik duim met jou mee. Ik wil je niet ontmoedigen en wens je ongelooflijk veel moed! Want dit traject vraagt veel moed! Heel erg veel succes 🤞🏼🍀!

Ik denk aan je verhaal te horen dat we inderdaad in dezelfde situatie zitten. Hier ook geen fertiliteitsproblemen en nooit geprobeerd natuurlijk zwanger te raken.
Wow 8-12 weken wachten! Dat zou voor mij echt de hel zijn! Ik hoop dat we in de volgende cyclus al een TP kunnen hebben, dat het labo maar wat doorwerkt :lol:

Ik duim heel hard dat er deze keer meer cryo’s over blijven die goed zijn! Hou je ons (of mij) op de hoogte?
Ik mag vrijdag op controle, dus ben heel erg benieuwd hoeveel eicellen er zijn aan het groeien :shock: Ik voel wel vanalles in mijn onderbuik! Doet een beetje raar :)

Ook dankjewel aan iedereen die advies of raad had :D
Fijn om elkaar inderdaad op de hoogte te houden ☺️. Ik hoop ook dat jullie een TP mogen hebben. Laat je lichaam dan maar gewoon zijn werk doen! Ik voelde ook heel veel in mijn onderbuik. Niet raar als er verschillende follikels groeien 😊.

@Sproetje een dikke proficiat 🥰
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 6 oktober 2022, 9:29

Ik neem momenteel progynova voor een TP in kunstmatige cyclus. Morgen heb ik een eerste echo. Ik vroeg mij af wanneer jullie ongeveer een TP kregen in een kunstmatige cyclus. Hoeveel dagen op voorhand wist je wanneer de TP zou zijn?

Aanhouder
Berichten: 36
Lid geworden op: 5 augustus 2022, 15:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Aanhouder » 6 oktober 2022, 9:47

CaroCaro schreef:
6 oktober 2022, 9:29
Ik neem momenteel progynova voor een TP in kunstmatige cyclus. Morgen heb ik een eerste echo. Ik vroeg mij af wanneer jullie ongeveer een TP kregen in een kunstmatige cyclus. Hoeveel dagen op voorhand wist je wanneer de TP zou zijn?
Als bij de echo bleek dat het baarmoederslijmvlies dik genoeg was, werd bij mij een tp ingepland voor 6 dagen later.

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 6 oktober 2022, 9:53

CaroCaro schreef:
6 oktober 2022, 9:29
Ik neem momenteel progynova voor een TP in kunstmatige cyclus. Morgen heb ik een eerste echo. Ik vroeg mij af wanneer jullie ongeveer een TP kregen in een kunstmatige cyclus. Hoeveel dagen op voorhand wist je wanneer de TP zou zijn?
Ik wist dat een week op voorhand, en mocht zelf kiezen welke dag. Er moesten minstens 5 dagen tussen zitten omdat ik eerst nog 5 dagen utro moest nemen voor de terugplaatsing. Dus op dag 18 van de kunstmatige cyclus toen een terugplaatsing gehad. Van zodra je baarmoederslijmvlies dik genoeg is kunnen ze het inplannen.
Grtjs
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Ada
Berichten: 179
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ada » 6 oktober 2022, 13:19

CaroCaro schreef:
6 oktober 2022, 9:29
Ik neem momenteel progynova voor een TP in kunstmatige cyclus. Morgen heb ik een eerste echo. Ik vroeg mij af wanneer jullie ongeveer een TP kregen in een kunstmatige cyclus. Hoeveel dagen op voorhand wist je wanneer de TP zou zijn?
Hier meestal een week op voorhand. Maar dat is omdat ik dan bij mijn eigen arts kan gaan en dat vind ik wel fijn. Ik ga meestal op een eerste controle op dag 13-14 van mijn cyclus. En dan is het altijd al in orde. In principe kan je dan 's avonds met utro starten en kan het dan 5 dagen later ingepland worden. Maar ik heb ook 1 keer nog een week langer enkel progynova moeten innemen omdat ik zelf een kleine ingreep moest laten doen en de dokter de tp liever na de operatie had. Mijn gyn vraagt eigenlijk "wanneer doen we de tp?" want ik heb dat dan meestal ook al geregeld qua opvang enzo :lol:.
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp - stilgeboren na 37w
Maart 24 start brusje - nog 2 ❄️

DelphineU
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 oktober 2022, 15:58

Re: ICSI-clubje

Bericht door DelphineU » 6 oktober 2022, 16:03

Dag lieve mensen!

Ik wil me even voorstellen. Ik ben Delphine en ben 26j oud.zit 5 jaar in een lesbische relatie. En hebben al 4 insiminaties ondergaan maar telkens negatief resultaat. Wij zijn gestart met ons ICSI traject. 30september had ik een punctie.. 20 folikkels waarvan 17 met een eitje. Hiervan waren er 12 goede eitjes en 10 bevrucht. Woensdag 05/10/2022 heb ik men eerste terugplaatsing gehad. Ik had toen vernomen dat er nog 2 hele goede ontwikkelde eitjes ingevrozen zijn. Volgende week weet ik of er nog waren.
17 oktober mag ik een bloedafname doen om het resultaat te weten.

Ik hoop alvast op een goede uitslag maar heb me jammer genoeg al voorgenomen dat het bij de 1e keer niet lukt.

Hopelijk lees ik hier nog meer positieve resultaten.

Dikke knuffels voor al deze mensen met een traject ❣️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten