ICSI-clubje

ICSI Forum
Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 1 mei 2021, 16:42

isabelledc schreef:
1 mei 2021, 11:35
Goedgelukje schreef:
30 april 2021, 12:14
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Doordat ik me heel alleen voel in dit fertiliteitstraject ben ik hier terecht gekomen. Ik zal kort mijn verhaal vertellen. Juli 2019 gestopt met de pil. Sept 2020 vaststelling pcos. Okt 2020 vaststelling sterk verminderde zaadkwaliteit. Jan-maart 2021 3 IUI's onder clomid en pregnyl, 3x negatief. Nu 1ste ICSI poging. Afgelopen woensdag pick up gehad, met 11 eicellen. Gisteren telefoon dat er 5 bevrucht zijn. Morgen is mijn terugplaatsing. Ik vroeg me af of er bij jullie ook telkens zo veel afvallen? Mijn hoop zat op 7 of 8 tal bevruchte eicellen, dus ik was wat teleurgesteld. En ik voel me vooral heel alleen in dit traject, ervaren jullie dat ook zo? Al die hormonen spuiten helpen natuurlijk niet bij mijn emotioneel welzijn :/ daarnaast is het mijn aller grootste angst om geen kinderen van ons zelf te kunnen krijgen, dus ik beleef dit traject wel als een emotionele roller-coaster..
Welkom in dit groepje. Ik denk dat iedereen zich min of meer in dezelfde mate zich voelt zoals jij nu schrijft. Het is een enorme rollercoaster, en ik vind zelfs dat die af en toe crashed of vastloopt vanboven in de looping.
Buiten mijn vriend voel ik mij er ook alleen voor staan. Af en toe eens een vraag van schoonzus of mama of we al iets weten, maar daar blijft het dan ook bij. We kunnen ook niet verwachten dat zij weten wat wij door moeten. zij hebben ook hun eigen leven en problemen waar wij misschien in hun ogen weer te weinig aandacht aan besteden.
Bij mijn eerste icsi, ging ik van 14 eicellen, naar 12 rijpe, 6 bevrucht en maar 1 goed om terug te plaatsen. Daar was ik ook enorm van verschoten en wist toen even niet wat zeggen. 2e poging waren er 9 eicellen en uiteindelijk 4 terugplaatsingen. Dus varieert toch hard keer afh van de medicatie.
Ik zie mij zelf ook al niet meer met eigen kinderen. Mijn hoop is momenteel volledig weg. Ook al heb ik hopelijk nog 3 cryos. Die gaan we zeker gebruiken, maar ik acht de kans klein op succes.
Maar zoals ze hier vaak schrijven, je moet maar net dat ene embryotje hebben dat wil blijven plakken, dus we moeten hoop blijven houden.
Maak zoveel gebruik van dit forum als je er nood aan hebt. Je staat er zeker niet alleen voor. Wij verstaan als geen ander hoe jij je voelt

Ik duim alvast voor een positieve terugplaatsing vandaag
Ooh, oké dan lijkt het dus toch wel normaal dat het van 11 naar 5 gegaan is. Enja idd, mensen rondom mij vragen er ook wel naar maar niemand van hen heeft dit meegemaakt en ik voel me dan ook vaak niet echt begrepen. Heb ook veel vriendinnen/zussen/schoonzussen die of zwanger zijn of recent bevallen zijn en bij wie dat allemaal verliep alsof het niks is, van de eerste of tweede keer zwanger. Hoewel ik blij ben voor hun, is dat tegelijkertijd heel confronterend. Dus ben wel blij dat ik hier terecht kan! De terugplaatsing is daarstraks goed verlopen, dus nu twee weekjes in spanning afwachten. Ik probeer niet te veel te hopen, want dan is de teleurstelling achteraf te groot, maar is zo moeilijk!

Jij hebt er precies ook al een heel lang traject opzitten. Ik snap dat je je geloof kwijt bent of dat het toch alleszins heel moeilijk geworden is om er nog in te geloven. Is zo vermoeiend he! Toch wens is ik je heel veel goede moed toe! Als ik juist begrepen heb uit je ondertekst heb je binnenkort zwangerschapstest? Ik duim alvast!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 1 mei 2021, 21:18

Welkom in dit clubje.
Ja het is een echte afvalrace.

Hier 30 follikels 19 rijpe eicel waarvan er 15 bevrucht zijn en dit zijn dan uiteindelijk 10 embryo's geworden.

Komt allemaal goed.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 2 mei 2021, 7:09

Pff, hier toch bezweken om een test te doen. Sinds gisteren ben ik super misselijk, dus ik dacht toch maar eens testen.

Deze is negatief. Maar voel me lichamelijk miserabel.
Wat is de kans dat het misschien toch te vroeg was en ik alsnog zwanger ben?

Momenteel dag 10 na terugplaatsing van cryo van 3 dagen.

Wat een mindfuck allemaal.

Mijn vervolgafspraak hebben ze wel vervroegd met dat ze niets konden invriezen. Dus ben wel blij dat ze sneller actie kunnen ondernemen als er toch niets blijkt te zijn.
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 2 mei 2021, 9:35

KathAnn schreef:
2 mei 2021, 7:09
Pff, hier toch bezweken om een test te doen. Sinds gisteren ben ik super misselijk, dus ik dacht toch maar eens testen.

Deze is negatief. Maar voel me lichamelijk miserabel.
Wat is de kans dat het misschien toch te vroeg was en ik alsnog zwanger ben?

Momenteel dag 10 na terugplaatsing van cryo van 3 dagen.

Wat een mindfuck allemaal.

Mijn vervolgafspraak hebben ze wel vervroegd met dat ze niets konden invriezen. Dus ben wel blij dat ze sneller actie kunnen ondernemen als er toch niets blijkt te zijn.
Ik denk dat het nog wel te vroeg kan zijn. Mijn bloedname moest normaal 12dagen na terugplaatsing zijn. Maar dat viel op een feestdag. Een dag vroeger, en dus 11 dagen na tp, wou ze niet doen want dan zou het nog te vroeg zijn om het te kunnen zien. Dus hebben ze 13 dagen erna genomen. Daaruit leid ik af dat als je op dag 10 na tp test, het mogelijks nog te vroeg is..
Laatst gewijzigd door Goedgelukje op 2 mei 2021, 9:43, 1 keer totaal gewijzigd.
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 2 mei 2021, 9:40

ZonderZorgen schreef:
1 mei 2021, 21:18
Welkom in dit clubje.
Ja het is een echte afvalrace.

Hier 30 follikels 19 rijpe eicel waarvan er 15 bevrucht zijn en dit zijn dan uiteindelijk 10 embryo's geworden.

Komt allemaal goed.
Dankje! Amai, 30 follikels, dat is veel om mee te starten. Maar dus maar 1/3de uiteindelijk bruikbaar. Heb jij intussen al goed nieuws mogen ontvangen? Veel moed!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 2 mei 2021, 10:58

Goedgelukje schreef:
2 mei 2021, 9:40
ZonderZorgen schreef:
1 mei 2021, 21:18
Welkom in dit clubje.
Ja het is een echte afvalrace.

Hier 30 follikels 19 rijpe eicel waarvan er 15 bevrucht zijn en dit zijn dan uiteindelijk 10 embryo's geworden.

Komt allemaal goed.
Dankje! Amai, 30 follikels, dat is veel om mee te starten. Maar dus maar 1/3de uiteindelijk bruikbaar. Heb jij intussen al goed nieuws mogen ontvangen? Veel moed!
Van die 10 tp zijn er 4 negatief, 4 biochemische zwangerschap en 2 miskramen geweest!
Dus nu begint alles opnieuw maar ik weet nog niet wanneer.
We gaan eerst nig naar iets luisteren onderhoren voor we daar een beslissing in nemen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 2 mei 2021, 13:16

ZonderZorgen schreef:
2 mei 2021, 10:58
Goedgelukje schreef:
2 mei 2021, 9:40
ZonderZorgen schreef:
1 mei 2021, 21:18
Welkom in dit clubje.
Ja het is een echte afvalrace.

Hier 30 follikels 19 rijpe eicel waarvan er 15 bevrucht zijn en dit zijn dan uiteindelijk 10 embryo's geworden.

Komt allemaal goed.
Dankje! Amai, 30 follikels, dat is veel om mee te starten. Maar dus maar 1/3de uiteindelijk bruikbaar. Heb jij intussen al goed nieuws mogen ontvangen? Veel moed!
Van die 10 tp zijn er 4 negatief, 4 biochemische zwangerschap en 2 miskramen geweest!
Dus nu begint alles opnieuw maar ik weet nog niet wanneer.
We gaan eerst nig naar iets luisteren onderhoren voor we daar een beslissing in nemen.

Hier zaten we op 24 follikels, 9 rijpe eicellen waarvan 5 bevrucht. Maar helaas geen enkele cryo. Kwam toen toch serieus hard aan. Ook de arts had dit niet zien aankomen.
Hebben er net een wachtmaand opzitten. En nu moet ik een maand de pil nemen voor een nieuwe stimulatiepoging. 18 mei terug de eerste afspraak.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Jacqueline77
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 mei 2021, 13:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jacqueline77 » 2 mei 2021, 13:59

Hallo iedereen,
Ik ben 43 jaar en heb nog steeds een grote kinderwens.
Recent heb ik 4 IUI ondergaan, zonder resultaat. Toen overgestapt naar ICSI, bij punctie slechts 3 eicellen, 1 bevrucht, gestopt met delen na 3 dagen. De fertiliteitsarts sprak niet positief om nog verder te doen. Uiteindelijk stelde hij ( gezien mijn emoties) toch een lang traject voor met onderdrukking.
Mijn moed zit in mijn schoenen, vol twijfels....
Vandaar mijn vraag of er hier nog vrouwen zijn ( van mijn leeftijd) die dit meemaakten/hoorden of mij positieve/negatieve feedback kunnen geven... zowel rond de lange behandeling, als een weinig enthousiaste arts na een eerste ICSI, gezien de hoge leeftijd?
Dank alvast enorm ❤️

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 2 mei 2021, 15:06

Jacqueline77 schreef:
2 mei 2021, 13:59
Hallo iedereen,
Ik ben 43 jaar en heb nog steeds een grote kinderwens.
Recent heb ik 4 IUI ondergaan, zonder resultaat. Toen overgestapt naar ICSI, bij punctie slechts 3 eicellen, 1 bevrucht, gestopt met delen na 3 dagen. De fertiliteitsarts sprak niet positief om nog verder te doen. Uiteindelijk stelde hij ( gezien mijn emoties) toch een lang traject voor met onderdrukking.
Mijn moed zit in mijn schoenen, vol twijfels....
Vandaar mijn vraag of er hier nog vrouwen zijn ( van mijn leeftijd) die dit meemaakten/hoorden of mij positieve/negatieve feedback kunnen geven... zowel rond de lange behandeling, als een weinig enthousiaste arts na een eerste ICSI, gezien de hoge leeftijd?
Dank alvast enorm ❤️
Bij mij niet hetzelfde verhaal, maar wel enkele overeenkomsten. Na een heel lang parcours op mijn 41e mama geworden met icsi6 (officieel icsi5).
Mijn kinderwens was enorm groot en er moest en er zou een brusje komen. Ik had nog 1 cryo en 1 terugbetaalde poging, maar niet heel veel tijd meer.
Toen onze dochter 9 maanden was zijn we opnieuw begonnen, cryo negatief, ineens door naar de laatste stimulatie, 2 teruggeplaatst en negatief, ik was toen 42,5j en had nog 2 cryo's.
Ik heb dan beslist om op consult te gaan bij mijn fertiliteitsarts om de mogelijkheden te bespreken als het niet zou lukken met die 2 laatste cryo's, nog een zelfbetaalde poging of misschien IUI? Zijn antwoord was dat ik best zou overschakelen op ecd, dit had ik niet echt zien aankomen en dat was blijkbaar van mijn gezicht af te lezen. Hij zei dat ik nog niet moest panikeren want dat het nog wel kon lukken.
IUI was geen optie en icsi met eigen eicellen zou veel kosten en enorm weinig kansen hebben, met ecd gaf hij me 85% kans.
We hebben dan enkele maanden pauze genomen en dan de laatste tp gedaan, maar dit draaide uit op een biochemische zwangerschap.
De kinderwens was nog altijd enorm en we hebben toen quasi onmiddellijk beslist om verder te gaan met ecd, een maand later ben ik op consult gegaan voor meer info hierover en 6 weken later had ik mijn eerste tp en het was gelijk raak.

Ondertussen bijna 46 en bezig voor nog een brusje, al loopt het nu niet zo vlot, maar we blijven hopen aangezien het al gelukt is.

Nog veel succes.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

trientje31
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 januari 2017, 0:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door trientje31 » 2 mei 2021, 18:47

Proberen toch nog eens mee te schrijven.
Maar kon de vorige keren amper volgen.


Hier was het de vorige poging dus mislukt.
Ondertussen ontdekt dat m’n schildklier waarden te hoog waren.
En verschillende bronnen wezen uit dat m’n miskraam en mislukte poging wel eens van dat zou kunnen zijn.

Ondertussen staat die onder de 2 wat dus belangrijk was voor fertiliteit.

Dus 23 ste heb ik een nieuwe pu gehad.
En maandag de 26ste tp van een 3 daagse topper.
Heb wel aan m’n arts gevraagd of ik iets anders van medicatie kon dan utro want ik krijg daar extreem diaree van.
Neem dus nu 3x per dag duphaston

Vanmorgen niet met ochtend urine eens getest en er was een licht streepje.

Zit nu op 6 d na tp en op een goei 11 dagen na ovitrelle

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 3 mei 2021, 9:26

@Goedgelukje, heb je nog wat cryo's?
Bij Isabelle was er de 2e poging gelukkig al wat meer opbrengst. Heb jij vandaag de bn @ Isabelle?

@KathAnn wat een rotweekend moet je hebben gehad:( Vol zorgen.. Wanneer heb jij je bn?

En arme ZonderZorgen..je zou denken dat je goud in je handen hebt met 10 stuks, wat frustrerend en verdrietig als dat niet zo blijkt te zijn.

Zelf had ik na de pu 7 eicellen, alle 7 konden ze gebruikt worden, en uiteindelijk 1 mooi embryo. Vandaag hoor ik of er nog 1 cryo is. Maar ik was ook teleurgesteld, Icsi 1 eindigde ik ook maar met 1 embryo (0 cryo's), en ik heb maar 3 betaalde pogingen. Mijn vertrouwen is ook een beetje weg, ik vond de communicatie slecht en mijn eigen gynaecoloog heb ik tijdens Icsi 2 niet gezien, want die was met vakantie. Vraag me af of ze Icsi 2 nu echt met een andere strategie hebben gedaan (alleen hogere puregon), maar het voelde als losstaande poging. Ik vind het ook ergens vreemd, ze geven aan dat mijn lichaam in topkwaliteit is, net als de eitjes. En deze keer hebben ze ook bij mijn man beter kunnen selecteren zeiden ze (" het was niet echt slecht"). Ik vraag me af waarom eraan zo weinig resultaat is. Eens afwachten of dit embryo het haalt, ik heb 11/5 de bn. Mocht ik een Icsi 3 moeten doen, ga ik mij verdiepen in ander zh. Want we rijden nu ook ver, en het moet wel de moeite zijn.
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt ‘21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr ‘21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❤️
2/6 eerste echo

Droompje
Berichten: 40
Lid geworden op: 1 januari 2021, 17:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Droompje » 3 mei 2021, 12:01

Hey iedereen,
Ben een tijdje weg geweest. Kreeg ook geen meldingen meer van activiteit, heel vreemd!

Heb net mijn uitslag van terugplaatsing 2.
Positief!! Kan het moeilijk geloven maar ja :D

Mijn hcg is 487 wat ze goed vonden.
Enkel mijn progesteron was gezakt ten opzichte van mijn waarden bij terugplaatsing. Moet ik me nu al grote zorgen maken?
Ze gingen het nu met de arts bespreken of ze de medicatie nog wat omhoog moeten doen.

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 3 mei 2021, 15:04

Renate88 schreef:
3 mei 2021, 9:26
@Goedgelukje, heb je nog wat cryo's?
Bij Isabelle was er de 2e poging gelukkig al wat meer opbrengst. Heb jij vandaag de bn @ Isabelle?

@KathAnn wat een rotweekend moet je hebben gehad:( Vol zorgen.. Wanneer heb jij je bn?

En arme ZonderZorgen..je zou denken dat je goud in je handen hebt met 10 stuks, wat frustrerend en verdrietig als dat niet zo blijkt te zijn.

Zelf had ik na de pu 7 eicellen, alle 7 konden ze gebruikt worden, en uiteindelijk 1 mooi embryo. Vandaag hoor ik of er nog 1 cryo is. Maar ik was ook teleurgesteld, Icsi 1 eindigde ik ook maar met 1 embryo (0 cryo's), en ik heb maar 3 betaalde pogingen. Mijn vertrouwen is ook een beetje weg, ik vond de communicatie slecht en mijn eigen gynaecoloog heb ik tijdens Icsi 2 niet gezien, want die was met vakantie. Vraag me af of ze Icsi 2 nu echt met een andere strategie hebben gedaan (alleen hogere puregon), maar het voelde als losstaande poging. Ik vind het ook ergens vreemd, ze geven aan dat mijn lichaam in topkwaliteit is, net als de eitjes. En deze keer hebben ze ook bij mijn man beter kunnen selecteren zeiden ze (" het was niet echt slecht"). Ik vraag me af waarom eraan zo weinig resultaat is. Eens afwachten of dit embryo het haalt, ik heb 11/5 de bn. Mocht ik een Icsi 3 moeten doen, ga ik mij verdiepen in ander zh. Want we rijden nu ook ver, en het moet wel de moeite zijn.
vandaag idd bn gehad, maar was negatief zoals verwacht. de 17e heb ik telefonisch consult en dan horen we hoeveel er nu effectief ingevroren zijn en hoe we verder gaan.
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

trientje31
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 januari 2017, 0:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door trientje31 » 3 mei 2021, 15:34

Van
Morgen nog eens getest.
Er stond weer een licht streepje.
Nu kan dat toch niet meer van de otrivelle zijn?

@isabelle. Wat jammer hopelijk hebben jullie goed nieuws op het consult

@droompje. Wauwie wat en mooie waarde proficiat

Droompje
Berichten: 40
Lid geworden op: 1 januari 2021, 17:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Droompje » 3 mei 2021, 15:38

Mijn progesteron staat op 9.2, dus laag maar nog niet te laag volgens het zh.
Moet nu nog 3 pilletjes duphaston bijnemen.
Hopelijk lukt het zo..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten