ICSI-clubje

ICSI Forum
FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 31 maart 2020, 20:12

ZonderZorgen schreef:
31 maart 2020, 14:11
Na lange 14 dagen was het deze nacht eindelijk zover.
Gisterenavond rustig begonnen. Deze nacht om 1 uur naar het toilet. Om 3 uur en om 4 uur. Maar dat laatste was het mis!
Warm, koud, gevoeld dat ik moest overgeven. En ja hoor dan wordt het zwart.
Dan maar mijn man wakker gemaakt. Huisarts van wacht gebeld. Tegen 4u40 een paracetamol van 1g genomen. Een tas thee en mocht het zo hard blijven gaan toch naar spoed. Tegen 5u inslaap gevallen op de zetel en geslapen tot 8u.
Nu nog krampen bijna geen bloedverlies meer maar wel nog heel slap.
Nu hopen dat alles eruit is tegen 6 april en dan is het wachten tot wanneer we teug mogen starten.
Het moest er even af.
Hou jullie goed dames!
Dikke knuffel ZonderZorgen.... ik ben een beetje sprakeloos, vind dit zo erg voor jou.. We denken aan jou ♥️
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 31 maart 2020, 20:46

ZonderZorgen schreef:
31 maart 2020, 14:11
Na lange 14 dagen was het deze nacht eindelijk zover.
Gisterenavond rustig begonnen. Deze nacht om 1 uur naar het toilet. Om 3 uur en om 4 uur. Maar dat laatste was het mis!
Warm, koud, gevoeld dat ik moest overgeven. En ja hoor dan wordt het zwart.
Dan maar mijn man wakker gemaakt. Huisarts van wacht gebeld. Tegen 4u40 een paracetamol van 1g genomen. Een tas thee en mocht het zo hard blijven gaan toch naar spoed. Tegen 5u inslaap gevallen op de zetel en geslapen tot 8u.
Nu nog krampen bijna geen bloedverlies meer maar wel nog heel slap.
Nu hopen dat alles eruit is tegen 6 april en dan is het wachten tot wanneer we teug mogen starten.
Het moest er even af.
Hou jullie goed dames!
Oh zonderzorgen, wat vind ik het erg voor je! Neem maar ff de tijd om te herstellen en dan duim ik met je mee dat alles er volgende week uit is. Dikke knuffel! :cry:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Mei » 1 april 2020, 10:12

Ik vind het heel erg voor je ZonderZorgen, desondanks jij heel realistisch was, koesterde ik nog heel veel hoop voor je! X
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 2 april 2020, 20:50

Dankjewel allemaal.
Gisteren toch maar even naar ferititeit gemaild.
Mailtje vandaag een mailtje terug, dat ze het erg vonden dat deze zwangerschap zo ge-eindigd is.
Ze vonden het goed van de echo volgende week en ik moest ook bloed laten nemen. Om te zien dat het HCG gehalte terug negatief is voor we opnieuw kunnen starten. Ook dat resultaat eillen ze ook nog hebben.

Maar af en toe valt het echt heel zwaar en dan komen er tranen of heel veel frustratie! Kwaad op alles en om iedereen. Waarom lukt het bij iemand anders wel en bij ons niet!

Sorry dames maar jullie weten hoe het is.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 3 april 2020, 14:11

ZonderZorgen schreef:
2 april 2020, 20:50
Dankjewel allemaal.
Gisteren toch maar even naar ferititeit gemaild.
Mailtje vandaag een mailtje terug, dat ze het erg vonden dat deze zwangerschap zo ge-eindigd is.
Ze vonden het goed van de echo volgende week en ik moest ook bloed laten nemen. Om te zien dat het HCG gehalte terug negatief is voor we opnieuw kunnen starten. Ook dat resultaat eillen ze ook nog hebben.

Maar af en toe valt het echt heel zwaar en dan komen er tranen of heel veel frustratie! Kwaad op alles en om iedereen. Waarom lukt het bij iemand anders wel en bij ons niet!

Sorry dames maar jullie weten hoe het is.
Je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen.
Dit forum dient toch als uitlaadklep zodat we eens ons hart kunnen luchten bij mensen die dezelfde wens hebben en waar het ook niet van een leien dakje gaat.
Zorg goed voor jezelf en geef jezelf tijd om te recupereren.
We leven met je mee. En schrijf het gerust maar neer als je even een slecht momentje hebt.
Dikke kus.
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 6 april 2020, 19:37

Vandaag controle. Ja en dan hoop je op positief nieuws.

Bloeding was nog niet gestopt. Baarmoederslijmvlies was nog 22 mm. Dus dan nog maar medicatie gekregen om alles eruit te krijgen.
Mijn eigen gyneacoloog zag dat op de plaats waar zij daarvoor een fibroom zag dat dat gegroeid was.
Bloedname laten doen.
Daarstraks telefoon gekregen HCG stond nog op 280!
Dus nu volgende week zwangerschapstest doen als die nog positief is terug bloedname laten doen. En als de bloeding nog niet gestopt is moet ik volgende week terug voor echo en bloedname.

28 mei gaan ze terug met een camera kijken of alles weg is en hoe het zit met het fibroom.

Dus kortom alles ligt stil. Geen vooruitzicht niets!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 13 april 2020, 22:01

Raar maar waar wat wou ik deze ochtend op mijn zwangerschapstest zien staan " niet zwanger".
Maar wat stond er deze ochten " zwanger 1-2 weken".
Dus morgen bloedname voor een getal.
En dan naar iedereen doorsturen.

Hoe gaat het met jullie dames?
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 14 april 2020, 10:56

ZonderZorgen schreef:
13 april 2020, 22:01
Raar maar waar wat wou ik deze ochtend op mijn zwangerschapstest zien staan " niet zwanger".
Maar wat stond er deze ochten " zwanger 1-2 weken".
Dus morgen bloedname voor een getal.
En dan naar iedereen doorsturen.

Hoe gaat het met jullie dames?
Hey Zonderzorgen,
Ik snap het niet goed... Is alles dan toch goed gekomen?

Bij mij ligt alles, zoals bij iedereen waarschijnlijk, nog steeds stil.
Vorige cyclus geprobeerd met ovulatietesten maar geen enkele test gaf een positief resultaat wat ik niet goed begrijp want alle tekenen van een ovulatie waren er.
Enfin daar hou ik toch minder rekening mee maar een maatstaf zou leuk geweest zijn.
Ondertussen zit ik op dag 9 van de nieuwe cylcus.
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 14 april 2020, 12:52

Zonder zorgen, het kan nog wel enkele weken duren eer je hcg weer op 0 staat. Dat er 1-2 weken stond wil zeggen dat het wel al een stuk gezakt is, maar het kan soms lang duren eer dat laatste hcg verdwenen is.

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 14 april 2020, 13:00

FVL81 schreef:
14 april 2020, 10:56
ZonderZorgen schreef:
13 april 2020, 22:01
Raar maar waar wat wou ik deze ochtend op mijn zwangerschapstest zien staan " niet zwanger".
Maar wat stond er deze ochten " zwanger 1-2 weken".
Dus morgen bloedname voor een getal.
En dan naar iedereen doorsturen.

Hoe gaat het met jullie dames?
Hey Zonderzorgen,
Ik snap het niet goed... Is alles dan toch goed gekomen?

Bij mij ligt alles, zoals bij iedereen waarschijnlijk, nog steeds stil.
Vorige cyclus geprobeerd met ovulatietesten maar geen enkele test gaf een positief resultaat wat ik niet goed begrijp want alle tekenen van een ovulatie waren er.
Enfin daar hou ik toch minder rekening mee maar een maatstaf zou leuk geweest zijn.
Ondertussen zit ik op dag 9 van de nieuwe cylcus.
Het moest terug negatief worden. Wat logisch is.
Hier zijn ovulatietesten ook steeds negatief ondanks dat ik wel eisprong heb.
Ik hoop als ik vanavond bel dat het HCG al verser gezakt is.
Maar als dat niet het geval is weet ik nier wat ik miet doen. Tot zover de medische opvolging nu!

Ik denk het wel dat alles in orde is maar ja. Ik ben niet gerust maar ik ga mij nu gewoon focussen oo 28 mei naar die hystroscopie.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 14 april 2020, 13:02

mich75 schreef:
14 april 2020, 12:52
Zonder zorgen, het kan nog wel enkele weken duren eer je hcg weer op 0 staat. Dat er 1-2 weken stond wil zeggen dat het wel al een stuk gezakt is, maar het kan soms lang duren eer dat laatste hcg verdwenen is.
Dat zijn ze door Covid 19 allemaal vergeten vertellen. Ik heb momenteel gewoon het gevoel trek u plan.
En dat vind ik niet correct. Maar ja het is een gevoel en een uitzonderlijke situatie.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 14 april 2020, 17:21

ZonderZorgen schreef:
14 april 2020, 13:02
mich75 schreef:
14 april 2020, 12:52
Zonder zorgen, het kan nog wel enkele weken duren eer je hcg weer op 0 staat. Dat er 1-2 weken stond wil zeggen dat het wel al een stuk gezakt is, maar het kan soms lang duren eer dat laatste hcg verdwenen is.
Dat zijn ze door Covid 19 allemaal vergeten vertellen. Ik heb momenteel gewoon het gevoel trek u plan.
En dat vind ik niet correct. Maar ja het is een gevoel en een uitzonderlijke situatie.
Da's inderdaad wel heel rot dat ze je zulke dingen niet hebben verteld... 😕
Na de biochemische zs vorige zomer heeft het ongeveer 4-5 weken geduurd voor mijn hcg weer helemaal op 0 stond.

Veel moed en een dikke virtuele knuffel!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 14 april 2020, 18:56

Juist gebeld en nu staat het op 30. Dus het is al heel mooi gezakt maar nu is het wachten.
Alle artsen weten het.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jeanneke » 17 april 2020, 9:45

Ik kreeg net een mail van UZ Gent, ze gaan stilletjes aan weer opstarten.
Hopelijk volgen andere ziekenhuizen ook snel en voor iedereen want nu kom ik nog niet in aanmerking om op te starten. Ik start niet opnieuw op in Gent, wij maken de overstap naar Jette (4de poging).
Maar misschien wel goed nieuws voor enkelen van ons?

Mail UZ Gent

Beste mevrouw, beste meneer,

Door de uitzonderlijke omstandigheden veroorzaakt door de COVID-19 pandemie kwamen alle niet-urgente medische zorgen noodgedwongen tot een complete stilstand. Op de Afdeling Reproductieve Geneeskunde (ARG) is er, zoals u weet, op dit ogenblik enkel de mogelijkheid tot telefonische raadplegingen en werden er geen fertiliteitsbehandelingen meer opgestart.

Onder strikte voorwaarden, starten we vanaf maandag 20 april opnieuw met het aanbieden van een aantal behandelingen:

- Cyclus monitoring en intra-uteriene inseminatie (IUI)

- Transfers van ingevroren embryo’s

- Invriezen van eicellen of embryo’s voor fertiliteitspreservatie om dringende medische redenen

- IVF of ICSI behandeling bij patiënten waarbij uitstel van de behandeling tot een significante daling van de slaagkansen kan leiden. Hierbij denken we aan patiënten ouder dan 40 jaar en patiënten met een verlaagde eicel reserve of andere medische redenen.

U kan opnieuw diagnostische onderzoeken zoals een semen analyse, een echografie, een eileideronderzoek (hyfosy) of een hysteroscopie laten uitvoeren op het ARG. Uw partner wordt echter niet toegelaten tijdens het onderzoek.

Gesprekken met uw arts, vroedvrouw of psychologe gebeuren bij voorkeur nog steeds telefonisch. Consultaties op het ARG worden wel mogelijk voor bv. een eerste gesprek of wanneer een consultatie met uw arts wordt gecombineerd met een afspraak bij de vroedvrouw voor het opstarten van een nieuwe behandeling.

Let wel, deze heropstart geldt voorlopig enkel voor patiënten die in België wonen. Wanneer de omstandigheden het toelaten zullen we deze ook openstellen voor buitenlandse patiënten en u er per email over informeren.

Deze heropstart dient uiteraard in zo veilig mogelijke omstandigheden te gebeuren. We vragen uitdrukkelijk om niet naar het ziekenhuis te komen indien u symptomen van een COVID-19 infectie vertoont of recent met een COVID-19 patiënt in contact bent geweest. We zullen hierop systematisch telefonisch screenen en een verklaring vragen voor elke behandeling (bijlage: ‘Persoonlijke verklaring COVID-19’). Patiënten met een verhoogd risicoprofiel zullen om medische redenen een behandeling worden geweigerd.

Er werden maatregelen genomen om ‘crowding’ in het ARG te voorkomen en om de ‘physical distancing’ te optimaliseren. Lokalen en oppervlakken zullen telkens tussen twee patiënten worden ontsmet en er wordt u een mondmasker aangeboden tijdens uw bezoek.

Tot slot willen we er u op wijzen dat de wetenschappelijke kennis wat betreft COVID-19 nog erg beperkt is. De COVID – 19 pandemie is nog steeds in een continue evolutie en op dit ogenblik is het onmogelijk een inschatting te maken van de duur, de omvang van de verspreiding. Tevens is het op dit ogenblik niet mogelijk de relatieve risico’s van deze infectie tijdens de zwangerschap, bevalling en tijdens de borstvoeding in te schatten (bijlage: ‘Therapeutisch traject MBV’). De kans bestaat dat de gestarte activiteiten door gewijzigde omstandigheden in de toekomst opnieuw moeten worden onderbroken.

We hopen met u dat deze eerste fase van de heropstart het vervullen van uw kinderwens dichterbij brengt. Ook hopen we u zo spoedig mogelijk een volledige heropstart, en dat voor al onze patiënten, te kunnen melden,

Met hartelijke groeten,

Het ARG team.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 17 april 2020, 10:51

Jeanneke schreef:
17 april 2020, 9:45
Ik kreeg net een mail van UZ Gent, ze gaan stilletjes aan weer opstarten.
Hopelijk volgen andere ziekenhuizen ook snel en voor iedereen want nu kom ik nog niet in aanmerking om op te starten. Ik start niet opnieuw op in Gent, wij maken de overstap naar Jette (4de poging).
Maar misschien wel goed nieuws voor enkelen van ons?

Mail UZ Gent

Beste mevrouw, beste meneer,

Door de uitzonderlijke omstandigheden veroorzaakt door de COVID-19 pandemie kwamen alle niet-urgente medische zorgen noodgedwongen tot een complete stilstand. Op de Afdeling Reproductieve Geneeskunde (ARG) is er, zoals u weet, op dit ogenblik enkel de mogelijkheid tot telefonische raadplegingen en werden er geen fertiliteitsbehandelingen meer opgestart.

Onder strikte voorwaarden, starten we vanaf maandag 20 april opnieuw met het aanbieden van een aantal behandelingen:

- Cyclus monitoring en intra-uteriene inseminatie (IUI)

- Transfers van ingevroren embryo’s

- Invriezen van eicellen of embryo’s voor fertiliteitspreservatie om dringende medische redenen

- IVF of ICSI behandeling bij patiënten waarbij uitstel van de behandeling tot een significante daling van de slaagkansen kan leiden. Hierbij denken we aan patiënten ouder dan 40 jaar en patiënten met een verlaagde eicel reserve of andere medische redenen.

U kan opnieuw diagnostische onderzoeken zoals een semen analyse, een echografie, een eileideronderzoek (hyfosy) of een hysteroscopie laten uitvoeren op het ARG. Uw partner wordt echter niet toegelaten tijdens het onderzoek.

Gesprekken met uw arts, vroedvrouw of psychologe gebeuren bij voorkeur nog steeds telefonisch. Consultaties op het ARG worden wel mogelijk voor bv. een eerste gesprek of wanneer een consultatie met uw arts wordt gecombineerd met een afspraak bij de vroedvrouw voor het opstarten van een nieuwe behandeling.

Let wel, deze heropstart geldt voorlopig enkel voor patiënten die in België wonen. Wanneer de omstandigheden het toelaten zullen we deze ook openstellen voor buitenlandse patiënten en u er per email over informeren.

Deze heropstart dient uiteraard in zo veilig mogelijke omstandigheden te gebeuren. We vragen uitdrukkelijk om niet naar het ziekenhuis te komen indien u symptomen van een COVID-19 infectie vertoont of recent met een COVID-19 patiënt in contact bent geweest. We zullen hierop systematisch telefonisch screenen en een verklaring vragen voor elke behandeling (bijlage: ‘Persoonlijke verklaring COVID-19’). Patiënten met een verhoogd risicoprofiel zullen om medische redenen een behandeling worden geweigerd.

Er werden maatregelen genomen om ‘crowding’ in het ARG te voorkomen en om de ‘physical distancing’ te optimaliseren. Lokalen en oppervlakken zullen telkens tussen twee patiënten worden ontsmet en er wordt u een mondmasker aangeboden tijdens uw bezoek.

Tot slot willen we er u op wijzen dat de wetenschappelijke kennis wat betreft COVID-19 nog erg beperkt is. De COVID – 19 pandemie is nog steeds in een continue evolutie en op dit ogenblik is het onmogelijk een inschatting te maken van de duur, de omvang van de verspreiding. Tevens is het op dit ogenblik niet mogelijk de relatieve risico’s van deze infectie tijdens de zwangerschap, bevalling en tijdens de borstvoeding in te schatten (bijlage: ‘Therapeutisch traject MBV’). De kans bestaat dat de gestarte activiteiten door gewijzigde omstandigheden in de toekomst opnieuw moeten worden onderbroken.

We hopen met u dat deze eerste fase van de heropstart het vervullen van uw kinderwens dichterbij brengt. Ook hopen we u zo spoedig mogelijk een volledige heropstart, en dat voor al onze patiënten, te kunnen melden,

Met hartelijke groeten,

Het ARG team.
Super nieuws is dat maar ik heb nog geen mail gekregen.
En volgende week ook nof eens bloed laten nemen om te zien of alles op nul staat.
28 mei terug hystroscopie maar bij mijn eigen gyneacoloog omdat zij ook eens wil zien.

Dus communicatie ten top.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten