ICSI-clubje

ICSI Forum
Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 20 juli 2021, 17:09

Pff Zonderzorgen, ik begrijp al je emoties, en het ergste van al is dat je zo machteloos bent hé, als we nu maar zelf iets konden doen.. ik vraag me idd ook af wat ze hieruit zullen concluderen.

Ahja en die van mij is er vandaag uiteindelijk dan in geraakt!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

babrah10
Berichten: 118
Lid geworden op: 2 februari 2018, 11:38

Re: ICSI-clubje

Bericht door babrah10 » 20 juli 2021, 18:07

Pff een dikke teleurstelling inderdaad zonderzorgen. Hopelijk geven ze je een uitleg waaraan je jezelf achteraf weer aan kan Optrekken.

Ik deze namiddag telefoon gehad. Na amper 9 dagen stimulatie mag ik vanavond al stoppen en pregnyl spuiten. Ik had echt gehoopt langer te mogen stimuleren. Ik weet niet of dat goed of minder goed is maar ik steek dat nu zo in mijn kopke omdat ik bij de poging van Mijn zoontje ook langer gestimuleerd heb. Daarnaast zeiden ze me ook dat mijn bloedwaarden niet evenredig waren met de grootte van de follikels. Het was ‘bizar’. Dit geeft me ook niet echt een fijn gevoel… het is onze laatste terugbetaalde poging dus ik had gehoopt dat alles volgens het boekje ging verlopen. Ik ben enorm bang…. Bang om te beginnen aan die laatste pick-up. Want, ook als is dat niet slim, onbewust denk je zowiezo aan: ‘wat hierna’. Hierna heb ik niets meer om me aan op te trekken, geen extra pogingen meer.
‘16 start fertiliteit
03 ‘18: operatie endom.
06 ‘18 Pu 1: 1 embryo
08 ‘18 Pu 2: 1 embryo
11 ‘18 Pu 3: 2 embryo’s
03’19 Pu 4: zwanger!
02’21 Pu 5: geen embryo’s

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 20 juli 2021, 18:13

ZZ, dit is natuurlijk niet het resultaat waar je op hoopt, maar hierdoor kunnen ze toch echt wel conclusies trekken.

Schrijf al je vragen zeker op en als je niet voldoende antwoorden krijgt dan zou ik toch overwegen om eens in Jette je licht te gaan opsteken.

Al hoop ik natuurlijk dat dit eentje een plakkertje wordt, wat zeker kan.

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 20 juli 2021, 18:36

mich75 schreef:
20 juli 2021, 18:13
ZZ, dit is natuurlijk niet het resultaat waar je op hoopt, maar hierdoor kunnen ze toch echt wel conclusies trekken.

Schrijf al je vragen zeker op en als je niet voldoende antwoorden krijgt dan zou ik toch overwegen om eens in Jette je licht te gaan opsteken.

Al hoop ik natuurlijk dat dit eentje een plakkertje wordt, wat zeker kan.
Ik heb eigenlijk maar 2 vraag:

- Hoe komt het dat er maar 18 eicellen waren? Waarom hebben ze beslist om de pu te doen.
- Waaraan ligt het? Want het enige verschil is dat ik nu gonapeptyl gespoten heb in plaats van pregnyl.

Zou ik nu al naar Jette mailen voor een afspraak? Want daar begint alles weer van nul. Dit in verbsnd met de wachttijden?
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 20 juli 2021, 18:53

ZonderZorgen schreef:
20 juli 2021, 18:36

Ik heb eigenlijk maar 2 vraag:

- Hoe komt het dat er maar 18 eicellen waren? Waarom hebben ze beslist om de pu te doen.
- Waaraan ligt het? Want het enige verschil is dat ik nu gonapeptyl gespoten heb in plaats van pregnyl.
Hey ZZ,
Echt jammer dat er maar 1 embryootje van overblijft. Ik snap je teleurstelling, al hopen we allemaal dat deze zich gewoon goed nestelt. Maar waarom ben je zo teleurgesteld over 'maar' 18 eicellen? Ik weet dat je er de eerste keer meer had, maar mij hebben ze altijd verteld dat 10 a 15 een zeer goed resultaat is (het streefdoel)?
Of proberen ze bij jou express overstimulatie te doen? (Maar ze zeggen ook dat de kwaliteit dan vaker wat minder is, niet?)
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 20 juli 2021, 19:17

ZonderZorgen schreef:
20 juli 2021, 18:36
mich75 schreef:
20 juli 2021, 18:13
ZZ, dit is natuurlijk niet het resultaat waar je op hoopt, maar hierdoor kunnen ze toch echt wel conclusies trekken.

Schrijf al je vragen zeker op en als je niet voldoende antwoorden krijgt dan zou ik toch overwegen om eens in Jette je licht te gaan opsteken.

Al hoop ik natuurlijk dat dit eentje een plakkertje wordt, wat zeker kan.
Ik heb eigenlijk maar 2 vraag:

- Hoe komt het dat er maar 18 eicellen waren? Waarom hebben ze beslist om de pu te doen.
- Waaraan ligt het? Want het enige verschil is dat ik nu gonapeptyl gespoten heb in plaats van pregnyl.

Zou ik nu al naar Jette mailen voor een afspraak? Want daar begint alles weer van nul. Dit in verbsnd met de wachttijden?
Het aantal eicellen verschilt van cyclus tot cyclus en het is dus perfect normaal dat je er nu 18 had, een volgende keer kunnen het er terug 30 zijn, maar evengoed 10 of 12.
Waarom zouden ze geen pu gedaan hebben? Omdat jij het te weinig vond? Of was er een andere reden?
Pu's worden soms geannuleerd bij te weinig follikels, maar bij mij is dit nooit gebeurd, al had ik er soms maar 2 of 3.

Dat je maar 1 embryo overhoudt, kan (met de kennis dat ik heb) aan 2 dingen liggen, of het zaad of het labo (embryoloog).

Ik denk niet dat het aan je eicellen ligt, ook al hebben ze over ecd gesproken. Meestal gaat een slechte kwaliteit gepaard met een laag aantal en als het toch is bij grote aantallen zoals bij jou dan is het hoogst waarschijnlijk iets genetisch en dat is bij jou ondertussen eigenlijk al uitgesloten.

De kwantiteit en kwaliteit van zaadcellen kan heel erg schommelen, dus daar kan een probleem zijn. Ook al vaker gelezen dan bevruchtingen geen probleem zijn, maar dat er geen doorgaande zwangerschap komt en dat dit uiteindelijk aan het zaad ligt.

En tenslotte is het ene labo het andere niet en idem dito met een embryoloog. In het eerste centrum waar ik ging was ik niet tevreden en wou ik overstappen naar Jette, mijn gyn begreep me, maar ze wist ook te zeggen dat er een nieuwe embryoloog was sinds een maand en dat in die periode het aantal zwangerschappen was verdubbeld.

Ik weet niet of je beter kan bellen of mailen naar Jette, zelf zou ik eerder bellen omdat je dan eventueel vragen kan stellen, of dat Jette jou vragen kan stellen om zo een arts te kiezen die het best bij jullie situatie past. Misschien dat andere dames kunnen zeggen of je beter belt of mailt.
Ondertussen zijn de wachttijden al een heel pak ingekort, maar je kan nu al wel horen, ook al wil je pas binnen enkele maanden een afspraak.

Je moet niet helemaal van nul beginnen, ze gaan wel bij beiden een bloedonderzoek doen waarschijnlijk en misschien ook nog semenanalyse, maar ze kunnen wel verder werken op de resultaten die je hebt, zowel al je onderzoeken die je hebt gehad als de resultaten van van je stimulaties.

Anahs1005
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 januari 2021, 16:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anahs1005 » 20 juli 2021, 21:18

ZonderZorgen schreef:
20 juli 2021, 18:36
mich75 schreef:
20 juli 2021, 18:13
ZZ, dit is natuurlijk niet het resultaat waar je op hoopt, maar hierdoor kunnen ze toch echt wel conclusies trekken.

Schrijf al je vragen zeker op en als je niet voldoende antwoorden krijgt dan zou ik toch overwegen om eens in Jette je licht te gaan opsteken.

Al hoop ik natuurlijk dat dit eentje een plakkertje wordt, wat zeker kan.
Ik heb eigenlijk maar 2 vraag:

- Hoe komt het dat er maar 18 eicellen waren? Waarom hebben ze beslist om de pu te doen.
- Waaraan ligt het? Want het enige verschil is dat ik nu gonapeptyl gespoten heb in plaats van pregnyl.

Zou ik nu al naar Jette mailen voor een afspraak? Want daar begint alles weer van nul. Dit in verbsnd met de wachttijden?
Wat jammer zonderzorgen.
Ik kan maar zeggen wat ze tegen mij gezegd hebben: ik heb een extreem hoog amh + lichte vorm van PCOS aan de ene kant, maar ben nog jong (28) en verder niets genetisch mis langs de andere kant. Ik had 21 eicellen, 12 bevruchtingen en 1 embryo over. Alle bevruchtingen gingen kapot tussen dag 1 en 3, wat aan de eicel ligt. Bij pu1 26 eicellen en 3 embryo’s. 2x overstimulatie. Bij mij is dit dus puur door de hoge amh dat die kwaliteit niet goed is, slecht zelfs. De dokter gaf aan dat die combo ook verhoogde kans op miskramen geeft (ik zit aan 2 biochemische).

Ik zou bellen naar Jette, zodat ze idd kunnen kijken welke dokter het beste ‘past’. Ik heb enorm geluk dat ik pu3 kan starten eind september, maar eigenlijk zaten ze al vol tot mid oktober. Reken dus toch op enkele maanden eer je effectief kan starten.

Veel moed!
Pilstop eind 2016
IUI 1-3 feb, maart, juli 2020 - negatief
IVF/ICSI 1 - sept 2020 - 3 cryo’s - 💫❌💫
ICSI2 - mei 2021 - 1 cryo - ❌
ICSI3 - sept 2021 - 5 cryo’s
TP3.1 24/11 - 19/8 M. 💕

Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Caroher » 20 juli 2021, 22:34

Hoi iedereen

Ik kom al even hallo zeggen in het ICSI clubje.
Net geen 2 weken geleden een operatie achter de rug (endo).
De operatie is vlot verlopen en mochten dus sneller dan voorzien starten met de volgende stap. Alleen... de agenda, de wachttijden voor het intake gesprek.
Net te horen gekregen dat we 3 maanden moeten wachten voor het eerste gesprek.

Zo lang al die kinderwens
Zo lang al die zoektocht naar het probleem
Eindelijk een naam kunnen plakken op dat monstertje 'endo'
Om dan na de operatie weer te wachten
Oh wat wordt je geduld op proef gesteld
Wat lijkt dit eindeloos te duren alvorens echt te kunnen starten

Liefs
Caro

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 20 juli 2021, 22:58

Hier was de bn zoals verwacht negatief. Dus nu wachten tot mijn ms en dan kunnen we starten voor de 2de tp.

@ZonderZorgen: Ik zou ook al bellen voor een afspraak. Wij hebben ons gesprek met de arts in jette ook gedaan terwijl we nog in behandeling waren bij het Jan Palfijn. Ik had mijn dossier opgevraagd bij het Jan Palfijn en daardoor moest er bij mijn man niets meer van onderzoeken gebeuren en bij mij enkel een bloedafname (omdat ik nog nooit een genetische check had gehad). In samenspraak met de arts hebben we dan eerst onze laatste cryo in gent laten terugplaatsen en werd de afspraak met de counselor gepland kort nadien. Was de laatste poging in Gent toch een succes dan konden we deze afspraak gewoon afbellen.

Ik denk dat het sowieso geen kwaad kan om eens te gaan luisteren. Dan kan je nog altijd bekijken of je effectief overstapt of niet. Heel veel succes iig. Jullie hebben al zoveel te verwerken gekregen, het mag eindelijk eens goed beginnen gaan voor jullie he.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door JFB17 » 21 juli 2021, 8:04

Goedemorgen iedereen,

Allereerst een dikke knuffel aan zonderzorgen! Heel erg jammer dat de punctie en de uiteindelijke uitkomst niet het verhoopte resultaat heeft gegeven. Dit verdien je absoluut niet! Zoals andere dames hier al gezegd hebben; ik zou je ook adviseren toch te overwegen contact op te nemen met Jette. Je kan het alleen maar proberen met de wetenschap dat je dan echt bij de allerbeste zit. Soms kan je zelfs geluk hebben en sneller starten wanneer er iemand annuleert bijvoorbeeld, heb ik zelf onlangs meegemaakt. Ik leef echt met je mee want al die teleurstellingen kan echt niet makkelijk zijn.

@hope: toch een negatieve bn ondanks je positieve testen thuis? Wat een zonde! Hopelijk geeft de 2de tp de prachtige baby die je verdient!

@alle anderen; ik lees me in maar wens jullie alvast veel succes met de tp, puncties en volgende stimulaties!

Hier bizarre dagen achter de rug. Ik ben op vakantie en heb dus heel veel tijd om op alle signalen te letten. Heb 1 dag hoofdpijn gehad maar nog te doen. Voel me heel af en toe klein beetje misselijk maar ik twijfel of ik het wel echt ben of dat ik het inbeeld (kennen jullie vast wel). Het enige wat echt meer is dan bij andere tp’s is mijn geur. Ik ruik dingen die anderen in mijn omgeving niet of amper ruiken. Daarnaast ook stevige eetzin maar dat kan dan ook weer een gevolg zijn van de ms die normaal volgende week moeten starten. Vrijdagochtend dus de tp gehad en in de avond een heel klein beetje bruinverlies maar bijna verwaarloosbaar dus kan ook toeval zijn. Zit af te tellen tot ik kan testen maar kan me niet inbeelden dat het positief zou zijn om me de teleurstelling weer te besparen…
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 21 juli 2021, 21:45

Zondag was er nog een streepje te zien dat amper zichtbaar was. Volgens mij zal er dus nog wat hcg in mijn bloed gezeten hebben, maar laag genoeg dat het ziekenhuis het als negatief zag.

Toch lastig he die wachtweken. Van alles voelen en niet weten of het ook echt op iets wijst of niet. Zou je op voorhand al eens testen?
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door JFB17 » 22 juli 2021, 8:30

Hope88 schreef:
21 juli 2021, 21:45
Zondag was er nog een streepje te zien dat amper zichtbaar was. Volgens mij zal er dus nog wat hcg in mijn bloed gezeten hebben, maar laag genoeg dat het ziekenhuis het als negatief zag.

Toch lastig he die wachtweken. Van alles voelen en niet weten of het ook echt op iets wijst of niet. Zou je op voorhand al eens testen?
Hoi Hope, verschrikkelijk die wachtweken... heb deze ochtend getest, toch al dag 6 na TP dus leek me wel een geschikte dag. Helaas weeral een spierwitte test. Ben dan ook maar meteen gestopt met de medicatie zodat de ms hopelijk weer samenvallen met de bn van dinsdag. Was de laatste keer ook zo en dan moet je maar 1 bn doen om meteen terug te kunnen starten, lekker handig :lol:

Ik ga dus met je mee en hoop dat de volgende tp wel raak zal zijn. Hebben van deze ronde nog 3 cryo's dus kan nog even proberen... vandaag weer een goeie fles bubbels opendoen om even de teleurstelling door te spoelen.
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 22 juli 2021, 8:36

Dames dikke knuffel!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Atalanta » 22 juli 2021, 9:43

Anahs1005 schreef:
20 juli 2021, 21:18
ZonderZorgen schreef:
20 juli 2021, 18:36
mich75 schreef:
20 juli 2021, 18:13
ZZ, dit is natuurlijk niet het resultaat waar je op hoopt, maar hierdoor kunnen ze toch echt wel conclusies trekken.

Schrijf al je vragen zeker op en als je niet voldoende antwoorden krijgt dan zou ik toch overwegen om eens in Jette je licht te gaan opsteken.

Al hoop ik natuurlijk dat dit eentje een plakkertje wordt, wat zeker kan.
Ik heb eigenlijk maar 2 vraag:

- Hoe komt het dat er maar 18 eicellen waren? Waarom hebben ze beslist om de pu te doen.
- Waaraan ligt het? Want het enige verschil is dat ik nu gonapeptyl gespoten heb in plaats van pregnyl.

Zou ik nu al naar Jette mailen voor een afspraak? Want daar begint alles weer van nul. Dit in verbsnd met de wachttijden?
Wat jammer zonderzorgen.
Ik kan maar zeggen wat ze tegen mij gezegd hebben: ik heb een extreem hoog amh + lichte vorm van PCOS aan de ene kant, maar ben nog jong (28) en verder niets genetisch mis langs de andere kant. Ik had 21 eicellen, 12 bevruchtingen en 1 embryo over. Alle bevruchtingen gingen kapot tussen dag 1 en 3, wat aan de eicel ligt. Bij pu1 26 eicellen en 3 embryo’s. 2x overstimulatie. Bij mij is dit dus puur door de hoge amh dat die kwaliteit niet goed is, slecht zelfs. De dokter gaf aan dat die combo ook verhoogde kans op miskramen geeft (ik zit aan 2 biochemische).

Ik zou bellen naar Jette, zodat ze idd kunnen kijken welke dokter het beste ‘past’. Ik heb enorm geluk dat ik pu3 kan starten eind september, maar eigenlijk zaten ze al vol tot mid oktober. Reken dus toch op enkele maanden eer je effectief kan starten.

Veel moed!

Ik wist eigenlijk niet dat AMH ook te hoog kon zijn! Hoe hoog is die van jou dan? Ik zal die van mij eens opzoeken :p
@JFB17: nooo! Toeme! Ik zou wel ng een paar dagen doordoen met de medicatie denkik 🤔 6 dagen is mss net té kort?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 22 juli 2021, 10:03

Atalanta schreef:
22 juli 2021, 9:43
Anahs1005 schreef:
20 juli 2021, 21:18
ZonderZorgen schreef:
20 juli 2021, 18:36


Ik heb eigenlijk maar 2 vraag:

- Hoe komt het dat er maar 18 eicellen waren? Waarom hebben ze beslist om de pu te doen.
- Waaraan ligt het? Want het enige verschil is dat ik nu gonapeptyl gespoten heb in plaats van pregnyl.

Zou ik nu al naar Jette mailen voor een afspraak? Want daar begint alles weer van nul. Dit in verbsnd met de wachttijden?
Wat jammer zonderzorgen.
Ik kan maar zeggen wat ze tegen mij gezegd hebben: ik heb een extreem hoog amh + lichte vorm van PCOS aan de ene kant, maar ben nog jong (28) en verder niets genetisch mis langs de andere kant. Ik had 21 eicellen, 12 bevruchtingen en 1 embryo over. Alle bevruchtingen gingen kapot tussen dag 1 en 3, wat aan de eicel ligt. Bij pu1 26 eicellen en 3 embryo’s. 2x overstimulatie. Bij mij is dit dus puur door de hoge amh dat die kwaliteit niet goed is, slecht zelfs. De dokter gaf aan dat die combo ook verhoogde kans op miskramen geeft (ik zit aan 2 biochemische).

Ik zou bellen naar Jette, zodat ze idd kunnen kijken welke dokter het beste ‘past’. Ik heb enorm geluk dat ik pu3 kan starten eind september, maar eigenlijk zaten ze al vol tot mid oktober. Reken dus toch op enkele maanden eer je effectief kan starten.

Veel moed!

Ik wist eigenlijk niet dat AMH ook te hoog kon zijn! Hoe hoog is die van jou dan? Ik zal die van mij eens opzoeken :p
@JFB17: nooo! Toeme! Ik zou wel ng een paar dagen doordoen met de medicatie denkik 🤔 6 dagen is mss net té kort?
Mijn amh is ook hoog maar niet extreem alle dat hebben ze toch niet gezegd. Mijn is 8,.. Ik zal seffens eens kijken.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten