ICSI-clubje

ICSI Forum
Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 28 augustus 2019, 12:44

Jido schreef:
28 augustus 2019, 9:17
Gisteren contact gehad met de gynaecoloog. Ook mede omdat mijn nieuwe cyclus weer opgestart is en ik moest weten wat te doen.
Samen beslist om eerst nog deze TP te doen, maar in natuurlijke cyclus i.p.v. kunstmatige.
Door het overschakelen van gynaecoloog gaan we nu pas voor de 4de TP bij haar. Al de rest (inseminaties en eerste ICSI) was bij iemand anders waar we het gevoel hadden dat er geen goeie opvolging was. Onze huidige arts ziet nog geen directe reden tot paniek, maar wou wel eens iets anders proberen voor deze laatste TP.
Ze heeft ons wat gerust kunnen stellen.

Nu opnieuw afwachten.
Dag Jido

Wou je dit nog meegeven:

Heb je alle standaardonderzoeken gehad? In Jette bijvoorbeeld kijken ze niet naar de vitamines, heb dat dan bij mijn eigen huisarts laten testen. Ik bleek een serieus tekort te hebben: d-vitamine, B12 en ijzer. En na toediening is het (misschien per toeval-kan ik nooit achterhalen) wel gelukt. Was TP nr. 6.

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 28 augustus 2019, 12:55

Rosemie, ik ken Camus niet, maar weet wel dat er veel verhalen op internet staan van mensen die geen positief gevoel bij hem hadden.
Naar welke dokter stap je over?
In Jette ken ik alleen Blockeel, heb hem maar 1 keer gezien, maar een heel erg goed gevoel aan hem overgehouden.
Voor hem had ik twee andere dokters waarbij ik ook geen goed gevoel had. Achteraf voelde dat als een hoop verloren tijd.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 28 augustus 2019, 13:25

Rosemie schreef:
28 augustus 2019, 12:22
Justbreathe, dat klinkt toch als een mooi begin uw aantal follikels! Hopelijk groeien ze allemaal mooi mee. Ik heb niet al te veel last van de hormonen bij stimulatie. Ik ben hier zeker niet misselijk van geweest. Maar elk lichaam is natuurlijk anders. Wanneer moet je terug voor echo en bloed? Het is bij u de eerste ICSI/IVF zeker? Spannend wel allemaal dan. Hier kan je steeds met uw vragen terecht maar iedere ervaring is wel een beetje anders. Veel succes in ieder geval!

Jido, uitleg over die overige embryo's heb ik niet gekregen, 'niet goed' was zijn antwoord. Mijn man wil wel eens naar de ombudsdienst bellen. Hij heeft schrik dat ze gewoon gebruikt zijn voor medisch onderzoek ipv in te vriezen en ze aan ons te geven. Hier geloof ik wel niks van. Dat zou gewoon TE erg zijn.

Ik ga in Jette. Ik raad niemand dokter Camus aan :D
Dank je voor de steun hier allemaal. Had het even nodig om mijn hart te luchten. Als ik er terug aan denk, word ik er weer emotioneel van. We zullen dit maar snel proberen te vergeten zeker en verder te strijden, vechten, strubbelen, rollercoasteren… maar ook dromen en hopen.
Ik veronderstel ook wel dat ze die niet zomaar voor iets anders kunnen gebruiken in plaats van aan jullie te geven. Dat zou inderdaad helemaal onethisch zijn. Maar het blijft raar dat er toch een hoopje over was op dag 5 en dan toch maar 1 ingevroren kon worden. Daar zou ik sowieso nog eens achteraan gaan, bij een andere arts.
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 28 augustus 2019, 13:33

Imera schreef:
28 augustus 2019, 12:44
Jido schreef:
28 augustus 2019, 9:17
Gisteren contact gehad met de gynaecoloog. Ook mede omdat mijn nieuwe cyclus weer opgestart is en ik moest weten wat te doen.
Samen beslist om eerst nog deze TP te doen, maar in natuurlijke cyclus i.p.v. kunstmatige.
Door het overschakelen van gynaecoloog gaan we nu pas voor de 4de TP bij haar. Al de rest (inseminaties en eerste ICSI) was bij iemand anders waar we het gevoel hadden dat er geen goeie opvolging was. Onze huidige arts ziet nog geen directe reden tot paniek, maar wou wel eens iets anders proberen voor deze laatste TP.
Ze heeft ons wat gerust kunnen stellen.

Nu opnieuw afwachten.
Dag Jido

Wou je dit nog meegeven:

Heb je alle standaardonderzoeken gehad? In Jette bijvoorbeeld kijken ze niet naar de vitamines heb dat dan bij mijn eigen huisarts laten testen. Ik bleek een serieus tekort te hebben: d-vitamine, B12 en ijzer. En na toediening is het (misschien per toeval-kan ik nooit achterhalen) wel gelukt. Was TP nr. 6.
Dag Imera

Bedankt voor de extra info.
Mijn huidige arts heeft voordat we bij haar begonnen alle waarden gecontroleerd, ook vitamines, ijzer, e.d. en er was niet echt iets dat te laag stond. Mijn schildklier hebben ze ook gecontroleerd en deze werkt ook goed. Er werd ook een uitstrijkje genomen om nog dingen te onderzoeken en dat was ook allemaal ok. Ze gaan er ook vanuit voorlopig dat mijn baarmoeder in orde is aangezien ik reeds een kindje gedragen heb. Indien er natuurlijk iets verkeerd gelopen is na de keizersnede kan ze dit niet weten.
Mijn energie-level staat wel wat lager, maar dat steek ik op de afgelopen 2 jaar die ook zeer vermoeiend waren (mentaal en fysiek).

Voorlopig is het dus even verder op de tanden bijten en proberen en dan misschien voor een nieuwe pick-up even wat extra onderzoeken.

Hoe gaat het met jou ondertussen? :)
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 28 augustus 2019, 16:21

Jido, misschien eens een hysteroscopie laten doen als je die nog niet gehad moest hebben na je bevalling. Je bent niet de eerste die niet meer zwanger geraakt na een ks. Het gebeurt dat er zich littekenweefsel vormt waardoor een innesteling niet lukt, maar dit kunnen ze wel zien bij een hysteroscopie. Als dit het geval is kan men dit laparoscopisch verhelpen normaal gezien.

Ook maar een tip en misschien overbodig, maar het wordt tijd dat jullie aan de beurt zijn, jullie wachten er al lang genoeg op.

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Justbreathe » 28 augustus 2019, 19:05

Rosemie schreef:
28 augustus 2019, 12:22
Justbreathe, dat klinkt toch als een mooi begin uw aantal follikels! Hopelijk groeien ze allemaal mooi mee. Ik heb niet al te veel last van de hormonen bij stimulatie. Ik ben hier zeker niet misselijk van geweest. Maar elk lichaam is natuurlijk anders. Wanneer moet je terug voor echo en bloed? Het is bij u de eerste ICSI/IVF zeker? Spannend wel allemaal dan. Hier kan je steeds met uw vragen terecht maar iedere ervaring is wel een beetje anders. Veel succes in ieder geval!

Jido, uitleg over die overige embryo's heb ik niet gekregen, 'niet goed' was zijn antwoord. Mijn man wil wel eens naar de ombudsdienst bellen. Hij heeft schrik dat ze gewoon gebruikt zijn voor medisch onderzoek ipv in te vriezen en ze aan ons te geven. Hier geloof ik wel niks van. Dat zou gewoon TE erg zijn.

Ik ga in Jette. Ik raad niemand dokter Camus aan :D
Dank je voor de steun hier allemaal. Had het even nodig om mijn hart te luchten. Als ik er terug aan denk, word ik er weer emotioneel van. We zullen dit maar snel proberen te vergeten zeker en verder te strijden, vechten, strubbelen, rollercoasteren… maar ook dromen en hopen.
Ja, het is inderdaad de eerste keer. Super spannend! 😬
Ik moet vrijdag terug voor 2e echo. Van bloed hebben ze niets gezegd. Hoe gaat dat anders in z’n werk? Volgens gynae zal de pu voor maandag of dinsdag zijn.

Wij gaan naar St Lucas en UZ Gent. Dus ik weet niet bij welke arts we daar terecht zullen komen. Voorlopig is alles via onze gynae van het ziekenhuis in Zottegem verlopen.

Ik duim alvast mee voor jou!
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 28 augustus 2019, 19:17

Vandaag (hoewel eigenlijk gisteren) de stap gezet om Jette te bellen. Het voelse als een hele stap 😅 weet niet goed waarom.

Eerst veel gedoe omdat de dame aan de telefoon me perse wou doorverbinden met genetica omdat mijn partner muco heeft... En zowel zij, als de dame van genetica wilden niet snappen dat pgd niet nodig is. Ik ben geen drager dus de kans op een kind met muco is quasi onbestaande. Ze vroegen dan van een mailtje te sturen maar ook daar kreeg ik het tegenovergestelde antwoord van terug.

Vandaag opnieuw gebeld, even de muco verzwegen en in oktober hebben we een afspraak met dokter Vloeberghs. Al even gezocht op het forum en lees toch positieve verhalen dat maakt me al heel wat positiever!

We gaan vermoedelijk in de wachttijd nog voor een vierde en laatste poging in Leuven, maar er zit al een back-upplan bij dus dat stelt gerust 😉
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 29 augustus 2019, 9:08

mich75 schreef:
28 augustus 2019, 16:21
Jido, misschien eens een hysteroscopie laten doen als je die nog niet gehad moest hebben na je bevalling. Je bent niet de eerste die niet meer zwanger geraakt na een ks. Het gebeurt dat er zich littekenweefsel vormt waardoor een innesteling niet lukt, maar dit kunnen ze wel zien bij een hysteroscopie. Als dit het geval is kan men dit laparoscopisch verhelpen normaal gezien.

Ook maar een tip en misschien overbodig, maar het wordt tijd dat jullie aan de beurt zijn, jullie wachten er al lang genoeg op.
Dag Mich

Goed dat je het zegt, want ik had daar geen idee van dat er door littekenweefsel ook iets verkeerd kan gaan bij de innesteling. Nu zijn we toch nog gestart, in natuurlijk cyclus, voor de laatste cryo. Maar ik zal dat zeker eens bespreken met de arts volgende week vrijdag.
Stel je voor dat het daardoor is, dan zijn we nu gewoon al mega veel tijd aan het verliezen :shock:
Indien deze mislukt, eis ik dat sowieso. Misschien kunnen ze het dan al inplannen als ik er volgende week over spreek... Sowieso wil ik na nog een mislukte poging wat onderzoeken. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.
Bedankt voor de tip!!

Hoe gaat het ondertussen met de tweeling? :D En de dochter? Is die al wat gewend aan het 'grote zus' zijn :wink:
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 29 augustus 2019, 10:15

Jido schreef:
29 augustus 2019, 9:08


Hoe gaat het ondertussen met de tweeling? :D En de dochter? Is die al wat gewend aan het 'grote zus' zijn :wink:
Met de tweeling gaat het heel goed, al bijna 3 maanden. Dochterlief is een fiere, grote zus, maar ook wel wat jaloers.
Ze wil van tijd tot tijd ook opgepakt en gedragen worden. Ze heeft eigenlijk nooit graag in de buggy gezeten en hebben dit dan ook niet veel gedaan.
Nu met de tweelingkoets wil ze er ook in, geen probleem, we doen 1 van de kleintjes in de draagzak en dan kan zij er ook in. Beter dat dan nog een extra buggy meesleuren.

Maandag gaat ze voor het eerst naar school, eens benieuwd wat dat gaat geven.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 29 augustus 2019, 10:40

mich75 schreef:
29 augustus 2019, 10:15
Jido schreef:
29 augustus 2019, 9:08


Hoe gaat het ondertussen met de tweeling? :D En de dochter? Is die al wat gewend aan het 'grote zus' zijn :wink:
Met de tweeling gaat het heel goed, al bijna 3 maanden. Dochterlief is een fiere, grote zus, maar ook wel wat jaloers.
Ze wil van tijd tot tijd ook opgepakt en gedragen worden. Ze heeft eigenlijk nooit graag in de buggy gezeten en hebben dit dan ook niet veel gedaan.
Nu met de tweelingkoets wil ze er ook in, geen probleem, we doen 1 van de kleintjes in de draagzak en dan kan zij er ook in. Beter dat dan nog een extra buggy meesleuren.

Maandag gaat ze voor het eerst naar school, eens benieuwd wat dat gaat geven.
Hahaha, zeer herkenbaar :D Onze dochter is ook zo. Wil zo snel mogelijk groot zijn, maar als het neefje van 8 maanden er is wil ze ook plots weer baby zijn. Ik vind dat wel koddig en het laat je ook opnieuw stilstaan bij het feit dat ze eigenlijk ook nog klein zijn hé :) Super om te horen dat het allemaal goed gaat!

Veel succes met de eerste schooldag :wink:
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 31 augustus 2019, 10:51

Hey,
Hoe gaat het met iedereen?
Zijn er nog in de wachtweken? Of wachten op
terugplaatsing?
Hier al dag 4 na 6daagse cryo...tot nu toe voel
ik echt weinig. 1 keer menstruatiekrampen gehad en met vlagen gevoelige borsten maar
niet heel sterk aanwezig.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Justbreathe » 31 augustus 2019, 13:12

Hey,

Hier alles oké. Gisteren tweede echo en we zitten met 21 follikels. Maandag is het PU.

@GDN is de eerste keer voor mij, dus ik weet niet hoe het zou moeten aanvoelen. Maar ik duim dat het een goed teken is dat je borsten soms pijn doen.

Juist nog een praktisch vraagje. Wanneer is de BN?
Is dat 2 weken na de TP of 2 weken na de PU?

Ik ben bang dat ik te veel hoop heb voor deze eerste keer. Maar we hebben wel nog nooit zo een grote kans gehad.
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 31 augustus 2019, 13:23

Justbreathe schreef:
31 augustus 2019, 13:12
Hey,

Hier alles oké. Gisteren tweede echo en we zitten met 21 follikels. Maandag is het PU.

@GDN is de eerste keer voor mij, dus ik weet niet hoe het zou moeten aanvoelen. Maar ik duim dat het een goed teken is dat je borsten soms pijn doen.

Juist nog een praktisch vraagje. Wanneer is de BN?
Is dat 2 weken na de TP of 2 weken na de PU?

Ik ben bang dat ik te veel hoop heb voor deze eerste keer. Maar we hebben wel nog nooit zo een grote kans gehad.
Wauw met 21 follikels zit je wel goed! Veel succes maandag!

Ja, ik hoop het ook maar je lichaam kan soms echt zo anders reageren dat je nooit echt zeker
weet tot de bloedtest.
Mijn bloedtest is 10 dagen na de terugplaatsing
en dus 16 dagen na mijn eisprong...
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 31 augustus 2019, 13:37

De eerste bloedname is 16 dagen na de pu.

Hier ook in een soort wachtweken! We zijn aan het wachten om ongesteld te worden om dan een terugplaatsing van een cryo te krijgen in een natuurlijke cyclus.

21 follikels is goed hoor veel succes maandag.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Hope77
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 oktober 2018, 22:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope77 » 31 augustus 2019, 14:13

Dag allemaal,

Hier blijft de ellende maar voortduren😕
Nadat we op 7 weken te horen kregen dat ons kindje gestopt was met groeien op 6w3 begon de ellende.
We hebben eerst gewacht dat het vanzelf zou afkomen. Dit heeft 2 weken geduurd. Toen het bloeden begon dacht ik dat het wel meeviel! Wist ik veel dat dit maar een voorloper was van het echte miskraam. Tijdens een barbecue brak het echt los na een niesbui!
Het floepte er letterlijk uit!!! Bloedklonters de hele nacht door, uiteindelijk was ik zo verzwakt dat we toch naar spoed zijn gereden. Hier vertelde de dokter van wacht dat het zo goed als alles eruit is en dat het nu wel zou verminderen.
Na enkele dagen mocht ik op controle. Hier bleek dat ik nog zwangerschapsweefsel had in mijn baarmoeder en dat ik toch de cytotecpillen moest opsteken om het laatste er nog uit te krijgen.
Na nog een week verder bleek dat de pillen niet het nodige effect hadden en moest ik toch een curettage ondergaan. Ik was blij dat het nu eindelijk achter de rug was en we het nu eindelijk een plaats konden geven.
Maar helaas nu na een resem echo’s en hysteroscopie blijkt dat ik nog een stuk zwangerschapsweefsel heb en moet ik weer in slaap gedaan worden voor het laatste stukje weg te nemen.
Als dit gebeurt is zouden we na de volgende ms kunnen starten voor tp van onze laatste cryo.
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten