ICSI-clubje

ICSI Forum
VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: ICSI-clubje

Bericht door VickyV » 14 juli 2020, 13:57

FVL81 schreef:
13 juli 2020, 11:12
Goedemorgen dames!

@hope88: Wat jammer... Al blijf ik voor je hopen tot je bloedresultaten. Bij mij zeiden ze ooit eens dat die testen toch niet altijd betrouwbaar zijn? Misschien 'wishful thinking' van mijn kant maar ik gun het je zo hard. xxx

@Vita: blij dat je snel terug kan starten. Ik duim met je mee voor positieve resultaten!

@zonderzorgen: hoe voel je je? We tellen mee af naar 23/7! :)

@hope77: Hoe gaat het met je? Heb je nog nieuws?

@VickyV: wat vervelend voor jou... xxx

Ik neem momenteel ook Progynova en heb woensdag mijn eerste echo + bloedafname. Dan heb ik reeds 10 dagen 3x per dag 1 tablet genomen.
Vorige keer had ik bij eerste echo ook geen ei en baarmoederslijmvlies was ook nog te dun. Ze hebben toen de dosis opgedreven en bij 2e controle bleek er een eitje te rijpen... Ik ben dus ook zeer benieuwd hoe mijn lijf deze keer zal reageren.
Ik moet zeggen dat van alle hormonen die we moeten nemen ik die Progynova toch het meest lastige vind. Mijn gedachten slaan naar alle kanten, om gek van te komen.

Vorige week ben ik samen met een vriendin gegaan naar een plaats waar men oa baarmoedermassages uitvoert. Hier zetten ze oa cups op je buik ter hoogte van je baarmoeder en een massage + lamp. Ik heb er zoveel deugd van gehad, was echt heerlijk.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Laat ons hopen dat het een positieve week mag worden voor ons allen! xxx
Dank je @FVL81 :-), nu ff progynova blijven doornemen in combinatie met utro tem zondag en hopen dat ik niet te snel mijn ms krijg zodat de volgende TP goed uitkomt na de 'stop' van UZ Leuven.

Progynova is inderdaad een nogal lastig hormoon, heb ik in't begin heel veel last van gehad, na verloop van tijd wat minder.

Klinkt wel iets tof, die baarmoedermassages :-)! Hopelijk heb jij een goed resultaat na 10 dagen progynova. Ik duim in ieder geval!

@ZonderZorgen, een dikke proficiat!

Verder nog heel veel succes dames :-), ik blijf meeduimen voor iedereen!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Lotusje0506 » 14 juli 2020, 20:47

Dag dames

Ook ik wil hier graag opnieuw meeschrijven. Contact gehad met het Jan Palfijn in Gent en zodra mijn maandstonden arriveren, mogen we starten met progynova voor een brusje!
Best spannend allemaal.

Aangezien we nog steeds in Corona tijden zijn, vroeg ik me af of mijn man al aanwezig mag zijn bij de bloedafname en echo op dag 10? Wordt er een Corona test gedaan voor de terugplaatsing?

Veel succes aan iedereen!
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door ViTa » 14 juli 2020, 20:58

Welkom Lotusje0506!!

Ik ga in Jette en daar hebben ze liever dat je alleen komt. Het zou er anders te druk zijn, en dan is het moeilijk om de social distance te blijven garanderen.
Ik heb bij de eerste behandeling na de lockdown wel een corona-test moeten doen, maar bij de 2e niet meer.

Veel succes met de start voor een brusje!

Mijn duimen blijven uiteraard ook draaien voor alle anderen. 🍀
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Felici
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 juli 2020, 21:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door Felici » 14 juli 2020, 21:16

Dag allemaal

Ik sluit me graag aan. Al een tijdje in de mmm en aan het meelezen...

Mijn omgeving leeft erg mee (wat natuurlijk fijn is) maar ik merk dat ik nood heb aan contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Jullie verhalen zijn alleszins heel herkenbaar!

Vorige week dinsdag had ik mijn eerste terugplaatsing, vandaag licht bloedverlies en buikpijn... Wellicht dus geen goed teken...

@lotusje0506: ik ben in behandeling in het Jan Palfijnziekenhuis en moest geen coronatest ondergaan. Wel een document ondertekenen dat je geen symptomen hebt of in contact geweest bent met een besmet persoon. Ik ben een alleenstaande mama en weet dus niet of je partner mee mag naar de echo. Bij mijn punctie zag ik dat er wel partners aanwezig waren.
11/14: IUI: neg
12/14: IUI: zwanger, zoon

09/19-12/19: 4xIUI, neg
2/20: operatie eileider
3/20: IUI: neg
5/20: IUI: neg
6/20: ICSI 1: 5ec, tp 7/07, geen cryo’s

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 14 juli 2020, 21:25

Lotusje0506 schreef:
14 juli 2020, 20:47
Dag dames

Ook ik wil hier graag opnieuw meeschrijven. Contact gehad met het Jan Palfijn in Gent en zodra mijn maandstonden arriveren, mogen we starten met progynova voor een brusje!
Best spannend allemaal.

Aangezien we nog steeds in Corona tijden zijn, vroeg ik me af of mijn man al aanwezig mag zijn bij de bloedafname en echo op dag 10? Wordt er een Corona test gedaan voor de terugplaatsing?

Veel succes aan iedereen!
Dag Lotus0506 in het UZ is het zo dat je ook al die papieren moet ondertekenen. Voor bloedname en echo mocht mijn man niet mee maar voor de tp wel. Er wordt geen corona test gedaan.
Volgende week gaat mijn man ook gewoon mee voor onze eerste echo ( dan ben ik 6w zwanger maar de vorige keer is het toen misgelopen.)
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 14 juli 2020, 21:26

Felici schreef:
14 juli 2020, 21:16
Dag allemaal

Ik sluit me graag aan. Al een tijdje in de mmm en aan het meelezen...

Mijn omgeving leeft erg mee (wat natuurlijk fijn is) maar ik merk dat ik nood heb aan contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Jullie verhalen zijn alleszins heel herkenbaar!

Vorige week dinsdag had ik mijn eerste terugplaatsing, vandaag licht bloedverlies en buikpijn... Wellicht dus geen goed teken...

@lotusje0506: ik ben in behandeling in het Jan Palfijnziekenhuis en moest geen coronatest ondergaan. Wel een document ondertekenen dat je geen symptomen hebt of in contact geweest bent met een besmet persoon. Ik ben een alleenstaande mama en weet dus niet of je partner mee mag naar de echo. Bij mijn punctie zag ik dat er wel partners aanwezig waren.
Welkom hier Felici.

Het kan misschien nog innestelingsbloed zijn.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 15 juli 2020, 10:12

Lotusje0506 schreef:
14 juli 2020, 20:47
Dag dames

Ook ik wil hier graag opnieuw meeschrijven. Contact gehad met het Jan Palfijn in Gent en zodra mijn maandstonden arriveren, mogen we starten met progynova voor een brusje!
Best spannend allemaal.

Aangezien we nog steeds in Corona tijden zijn, vroeg ik me af of mijn man al aanwezig mag zijn bij de bloedafname en echo op dag 10? Wordt er een Corona test gedaan voor de terugplaatsing?

Veel succes aan iedereen!
Hey Lotusje, welkom terug!
Ik ga ook naar het JP. Je man mag nog niet mee naar consultatie of tp.
Er wordt idd geen corontest gedaan (niet voor tp en ook niets als je een nieuwe pu zou nodig hebben).
Bij een nieuwe pu mag je man niet aanwezig zijn tijdens de pu zelf, maar als je een 1-persoonskamer hebt mag hij wel op de kamer blijven mits hij een mondmasker aandoet wanneer er iemand van het personeel binnen komt.
Veel succes!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 15 juli 2020, 10:15

Hier proberen mijn ms ondanks de utro door te breken, al een dag of 2 rozig verlies.
En sinds gisteren een goede verkoudheid te pakken. De huisarts heeft voor de zekerheid een corona-test gedaan. Vanavond weet ik daar normaal gezien de uitslag van. Moest die positief zijn (wat ik niet verwacht, maar je weet nooit) dan mag ik morgen niet naar het JP voor bloedafname. Hopen dus op een verlossend telefoontje vanavond.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door ViTa » 15 juli 2020, 19:21

Welkom Felici!

Mss is het idd innestelingsbloed. Hopelijk dus toch een positief resultaat! 🤞🤞

@Hope88, en hopelijk jij geen corona! 🤞🤞
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 15 juli 2020, 22:15

Hope88 schreef:
15 juli 2020, 10:15
Hier proberen mijn ms ondanks de utro door te breken, al een dag of 2 rozig verlies.
En sinds gisteren een goede verkoudheid te pakken. De huisarts heeft voor de zekerheid een corona-test gedaan. Vanavond weet ik daar normaal gezien de uitslag van. Moest die positief zijn (wat ik niet verwacht, maar je weet nooit) dan mag ik morgen niet naar het JP voor bloedafname. Hopen dus op een verlossend telefoontje vanavond.
Duimen dat je ondertussen al een verlossend telefoontje hebt gehad.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 16 juli 2020, 8:02

ViTa schreef:
13 juli 2020, 12:05
FVL81 schreef:
13 juli 2020, 11:12
Goedemorgen dames!

@hope88: Wat jammer... Al blijf ik voor je hopen tot je bloedresultaten. Bij mij zeiden ze ooit eens dat die testen toch niet altijd betrouwbaar zijn? Misschien 'wishful thinking' van mijn kant maar ik gun het je zo hard. xxx

@Vita: blij dat je snel terug kan starten. Ik duim met je mee voor positieve resultaten!

@zonderzorgen: hoe voel je je? We tellen mee af naar 23/7! :)

@hope77: Hoe gaat het met je? Heb je nog nieuws?

@VickyV: wat vervelend voor jou... xxx

Ik neem momenteel ook Progynova en heb woensdag mijn eerste echo + bloedafname. Dan heb ik reeds 10 dagen 3x per dag 1 tablet genomen.
Vorige keer had ik bij eerste echo ook geen ei en baarmoederslijmvlies was ook nog te dun. Ze hebben toen de dosis opgedreven en bij 2e controle bleek er een eitje te rijpen... Ik ben dus ook zeer benieuwd hoe mijn lijf deze keer zal reageren.
Ik moet zeggen dat van alle hormonen die we moeten nemen ik die Progynova toch het meest lastige vind. Mijn gedachten slaan naar alle kanten, om gek van te komen.

Vorige week ben ik samen met een vriendin gegaan naar een plaats waar men oa baarmoedermassages uitvoert. Hier zetten ze oa cups op je buik ter hoogte van je baarmoeder en een massage + lamp. Ik heb er zoveel deugd van gehad, was echt heerlijk.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Laat ons hopen dat het een positieve week mag worden voor ons allen! xxx
Benieuwd naar jouw echo van woensdag! Ik heb zelf weinig ervaring met Progynova. Wel idd niet zo simpel precies.

Die baarmoedermassage heb ik ook nog niet gedaan. Ik krijg bij de acupunctuur ook altijd wel een warme lamp boven mijn buik met naalden (behalve na tp!). Dat doet ook wel goed. Maar ook nog maar weinig ervaring mee hoor.
Hey Vita,
Accupunctuur doe ik ook en daar zet ze idd ook een warme lamp op mijn buik maar iets minder fel.
Die ‘baarmoedermassage’ was echt zalig.
Blijkt dat ik wat stagnaties had op die zone en heb donderdag terug een afspraak. Kijk er nu al naar uit. 🙃
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 16 juli 2020, 8:12

Welkom Lotusje en Felici! Ook voor jullie heel veel succes!

@Felici: wanneer mag je gaan voor bloedafname? Hopelijk is het idd innestelingsbloed. 🤞🏼

@hope88: ik hoop dat je geen Corona hebt en vandaag je bloedtest mag laten doorgaan.
Ziet er toch weer niet goed uit die stijgingen... ik heb in het begin van de lockdown Corona gehad en antilichamen opgebouwd maar zelfs dan nog blijft de schrik er inzitten... De versoepelingen zullen er volgens mij niet te snel komen. Als ze het maar in de hand houden deze keer zodat niet alles terug plat gaat...

Ik heb gisteren mijn eerste bloedtest en echo gedaan.
Baarmoederslijmvlies was nog iets te dun dus vanaf vandaag 3x1 proginova oraal en 3x1 proginova opsteken.
Volgende woensdag terug op controle. Hopelijk blijft alles goed gaan...
De kans is groot dat ik dan de dinsdag erop terugplaatsing heb en dat is net op mijn verjaardag! ☺️
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

Juju
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door Juju » 16 juli 2020, 10:22

Hey Dames,

Ik heb jullie advies weer nodig ;-) Na 2 mislukte pogingen in Jan Palfijn, willen we verder gaan kijken omdat het echt teleurstellende resultaten zijn...

Hebben al een gesprek gehad in UZ Gent en daar zouden we kunnen beginnen midden augustus (neem momenteel de pil om endometriose wat rust te geven) maar hebben ook nog een afspraak in Jette op 11/08...

Zouden we dan meteen kunnen beginnen in Jette na die afspraak? of duurt dat nog een aantal maanden?
Zouden jullie eerst UZ Gent proberen, of toch maar meteen afwachten om nr Jette te kunnen? Hoe maak je nu de beste keuze...

@ Zonderzorgen: alvast een dikke proficiat! en ik hoop dat er deze keer niets misloopt!
@ al de rest: veel succes!!
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 16 juli 2020, 11:42

FVL81 schreef:
16 juli 2020, 8:12

Ik heb gisteren mijn eerste bloedtest en echo gedaan.
Baarmoederslijmvlies was nog iets te dun dus vanaf vandaag 3x1 proginova oraal en 3x1 proginova opsteken.
Volgende woensdag terug op controle. Hopelijk blijft alles goed gaan...
De kans is groot dat ik dan de dinsdag erop terugplaatsing heb en dat is net op mijn verjaardag! ☺️
O, dat zou wel een mooi verjaardagscadeau zijn! En al helemaal moest het dan een plakkertje zijn! :mrgreen:

Ja, ik zou er ook niet gerust op zijn ondanks antilichamen. Je hoort toch vaak dat die na een tijd terug minder/weg zijn he bij Corona. Nu vooral hopen dat de situatie onder controle blijft zodat er in het najaar niet terug van alles moet sluiten.
Laatst gewijzigd door Hope88 op 16 juli 2020, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 16 juli 2020, 11:46

ZonderZorgen schreef:
15 juli 2020, 22:15
Hope88 schreef:
15 juli 2020, 10:15
Hier proberen mijn ms ondanks de utro door te breken, al een dag of 2 rozig verlies.
En sinds gisteren een goede verkoudheid te pakken. De huisarts heeft voor de zekerheid een corona-test gedaan. Vanavond weet ik daar normaal gezien de uitslag van. Moest die positief zijn (wat ik niet verwacht, maar je weet nooit) dan mag ik morgen niet naar het JP voor bloedafname. Hopen dus op een verlossend telefoontje vanavond.
Duimen dat je ondertussen al een verlossend telefoontje hebt gehad.
De resultaten zijn nog niet gekend, maar ben wel naar de verpleegkundige mogen gaan voor bloedafname.
Vanavond telefoontje met de uitslag (9/10 negatief aangezien mijn regels er al zijn) en dan vanaf morgen starten met 2co progynova.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten