ICSI-clubje

ICSI Forum
Caro1992
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 oktober 2021, 11:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door Caro1992 » 2 januari 2022, 10:57

Magnolia1988 schreef:
1 januari 2022, 20:15
Dag iedereen,
Even een vraagje: mijn man en ik hebben eind november Covid gehad. Midden januari beginnen wij aan een nieuwe ICSI poging (poging twee). Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan... is het wel een goed idee om nu op te starten? Ik lees dat covid het zaad enorm zou aantasten. Mijn man heeft toen heel even verhoging gehad. Iemand die ook in de parket heeft gezeten?
Dag Magnolia,

Mijn man heeft in april COVID gehad. Wij hebben een paar maanden later een sperma onderzoek laten doen. Toen was het DNa-fragmentatie percentage vrij hoog. De gynaecoloog zei dat dit kwam door de COVID en de koorts die hij had. Dit was wel maanden voor wij een eerste poging hebben ondernomen. Volgens mij kan het dus wel, maar ik zou voor de zekerheid raad vragen aan de dokter. Sowieso duurt het altijd 3 maanden eer je dit in het zaad staaltje kan zien.

Hopelijk kan ik je met dit antwoord helpen.

Groetjes

ICSI2021
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 juni 2021, 14:49

Re: ICSI-clubje

Bericht door ICSI2021 » 3 januari 2022, 10:56

Magnolia1988 schreef:
1 januari 2022, 20:15
Dag iedereen,
Even een vraagje: mijn man en ik hebben eind november Covid gehad. Midden januari beginnen wij aan een nieuwe ICSI poging (poging twee). Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan... is het wel een goed idee om nu op te starten? Ik lees dat covid het zaad enorm zou aantasten. Mijn man heeft toen heel even verhoging gehad. Iemand die ook in de parket heeft gezeten?
Dag Magnolia,

Mijn man en ik hebben covid gehad in oktober 2020. Mijn man had een dag of 2 koorts (minder dan 39 graden wel). We zijn in maart 2021 begonnen met ons fertiliteitstraject met onderzoeken en zo en de spermakwaliteit van mijn man was toen zeer slecht, kwam enkel in aanmerking voor ICSI. De dokter zei wel dat hij er niet zo'n impact op zou verwachten dat z'n kwaliteit origineel veel beter was, we hebben geen staal van voordien dus kunnen niet vergelijken. Bij onze laatste ICSI ronde, intussen meer dan 1 jaar na covid, waren de aantallen niet veel beter, maar de motiliteit was dit keer wel beter, zodat een vers staal en geen ingevroren staal kon gebruikt worden. Mijn man heeft niet echt iets gewijzigd aan z'n levensstijl, dus misschien dat dit wel het kleine verschil gemaakt heeft, maar het kan evengoed toeval zijn. In elk geval, bevruchting van verschillende eicellen is elke keer wel gelukt, dus ik zou het wel meegeven aan de dokter, mogelijks willen ze nog een nieuw staal ter controle, maar als de dokter erin gelooft dat nu opstarten kan en succes kan opleveren, zou ik dat ook doen.

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 4 januari 2022, 18:07

Dames hoe is het met jullie?

Hier hebben we Ondertussen allebei onze uitnodiging gekregen voor onze boosterprik.
MRI is gepland en nu hopen dat we na de consultatie in februari snel kunnen starten.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 4 januari 2022, 18:17

ZonderZorgen schreef:
4 januari 2022, 18:07
Dames hoe is het met jullie?

Hier hebben we Ondertussen allebei onze uitnodiging gekregen voor onze boosterprik.
MRI is gepland en nu hopen dat we na de consultatie in februari snel kunnen starten.
Dag ZonderZorgen,
Wat een heel gedoe is het toch allemaal. Hoop dat jullie na de consultatie onmiddellijk kunnen starten en dat deze poging dan onmiddellijk de goede is!
Hier is het nog steeds wachten op mijn ms.
Na onze laatste poging in november (die stopgezet werd) hoopte ik nog in december te kunnen starten. We kregen hiervoor groen licht. Helaas hebben mijn ms daar anders over beslist. Deze zouden ergens rond Kerst al moeten zijn doorgekomen maar nog steeds niet te bespeuren.
We zouden graag nog enkele dagen weggaan. Maar je gaat zien dat ze dan natuurlijk gaan doorkomen en dan moeten we weer wachten. Dus blijven we toch maar hier en wachten we verder af.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 4 januari 2022, 18:59

Muzieknootje schreef:
4 januari 2022, 18:17
ZonderZorgen schreef:
4 januari 2022, 18:07
Dames hoe is het met jullie?

Hier hebben we Ondertussen allebei onze uitnodiging gekregen voor onze boosterprik.
MRI is gepland en nu hopen dat we na de consultatie in februari snel kunnen starten.
Dag ZonderZorgen,
Wat een heel gedoe is het toch allemaal. Hoop dat jullie na de consultatie onmiddellijk kunnen starten en dat deze poging dan onmiddellijk de goede is!
Hier is het nog steeds wachten op mijn ms.
Na onze laatste poging in november (die stopgezet werd) hoopte ik nog in december te kunnen starten. We kregen hiervoor groen licht. Helaas hebben mijn ms daar anders over beslist. Deze zouden ergens rond Kerst al moeten zijn doorgekomen maar nog steeds niet te bespeuren.
We zouden graag nog enkele dagen weggaan. Maar je gaat zien dat ze dan natuurlijk gaan doorkomen en dan moeten we weer wachten. Dus blijven we toch maar hier en wachten we verder af.
Jullie ook aan het wachten. Duimen draaien dat ze er snel doorkomen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jeanneke » 4 januari 2022, 19:54

ZonderZorgen schreef:
4 januari 2022, 18:07
Dames hoe is het met jullie?

Hier hebben we Ondertussen allebei onze uitnodiging gekregen voor onze boosterprik.
MRI is gepland en nu hopen dat we na de consultatie in februari snel kunnen starten.
Wij ook aan het wachten. Binnenkort afspraak in Jette.
Boostervaccin in de derde week van december gekregen.
Toch wel wat ambetant van gelopen. Op kerstavond geen honger, ambetant, moe, wat verhoging,..
Na een paar dagen was het weg. Van de eerste twee vaccins geen last gehad.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 4 januari 2022, 20:53

Hello allen

Wij gisteren op gesprek in Jette geweest. Groen licht om te starten na terugplaatsing laatste cryo indien die niet zou blijven plakken.
Eind januari afspraak voor counseling.
Echter: ik mocht eigenlijk al morgen gaan, maar dacht gezien nog dooicyclus dat ik het best wat later zou doen,
Maar heeft je afspraak counseling invloed op wanneer je mag starten?

Ik kreeg door dat opstart voor maart of april zou zijn. Februari zou niet meer lukken..

- Hoe zit het dan met je medicatie? Moet je dan nog eens terug? Want is voor ons (en velen) toch lang rijden..
- Ik vermoed als tp dooi mislukt ik hen moet bellen dat ik wil starten? Daar heeft de dokter niet over gesproken..

Op zich wel een goed gesprek, maar achteraf weer zoveel vragen..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Taki » 5 januari 2022, 13:38

LotjeS schreef:
4 januari 2022, 20:53
Hello allen

Wij gisteren op gesprek in Jette geweest. Groen licht om te starten na terugplaatsing laatste cryo indien die niet zou blijven plakken.
Eind januari afspraak voor counseling.
Echter: ik mocht eigenlijk al morgen gaan, maar dacht gezien nog dooicyclus dat ik het best wat later zou doen,
Maar heeft je afspraak counseling invloed op wanneer je mag starten?

Ik kreeg door dat opstart voor maart of april zou zijn. Februari zou niet meer lukken..

- Hoe zit het dan met je medicatie? Moet je dan nog eens terug? Want is voor ons (en velen) toch lang rijden..
- Ik vermoed als tp dooi mislukt ik hen moet bellen dat ik wil starten? Daar heeft de dokter niet over gesproken..

Op zich wel een goed gesprek, maar achteraf weer zoveel vragen..
Hey LotjeS,

ik kreeg tijdens mijn eerste counseling de voorschriften voor de medicatie alsook een startdatum (als je wat geluk hebt en er iemand is weggevallen, kan je ms wat vroeger beginnen dan maart of april). Je kan bij de counselors en de daily monitoring altijd terecht met al je vragen, dus als je twijfels hebt kan je hen steeds bellen (ik vind hen zeer behulpzaam).

Moest de dooi van cryo mislukken zou ik idd bellen, ms kan je dan nog iets vroeger langsgaan bij de counselor dan eind januari (opnieuw, als er een plaatsje zou zijn opengevallen).

Conclusie: zeker niet aarzelen om eens te bellen bij vragen.

Hopelijk lukt het evenwel met je laatste cryo!

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Taki » 5 januari 2022, 13:45

ZonderZorgen schreef:
4 januari 2022, 18:07
Dames hoe is het met jullie?

Hier hebben we Ondertussen allebei onze uitnodiging gekregen voor onze boosterprik.
MRI is gepland en nu hopen dat we na de consultatie in februari snel kunnen starten.
Hi ZZ,

Jammer dat je wat gemengde gevoelens had bij jouw eerste consultatie in Jette, maar hopelijk komt er nuttige info uit de onderzoeken en kan deze kennis jullie verder helpen! Ik begrijp ook megagoed de ontgoocheling dat je waarschijnlijk in 2022 geen mama zal worden, denk dat iedereen in het medische traject nu die druk voelt dat het de eerstkomende maanden moet gaan gebeuren, want anders zit je weer een jaar verder (ik ervaar dat ook zo, stom eigenlijk, maar toch).

Hier was cryo nr. 9 opnieuw negatief, heb het er enorm moeilijk mee gehad. Hoe langer alles duurt en hoe meer ontgoochelingen je te verwerken krijgt, hoe harder de klap precies is. Maar bon, heb nog 1 cryo van poging nr. 2, dus opnieuw proberen positief en hoopvol te zijn zeker :).

Veel succes en courage aan iedereen!

Rosemie
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2016, 14:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Rosemie » 5 januari 2022, 14:14

LotjeS schreef:
4 januari 2022, 20:53
Hello allen

Wij gisteren op gesprek in Jette geweest. Groen licht om te starten na terugplaatsing laatste cryo indien die niet zou blijven plakken.
Eind januari afspraak voor counseling.
Echter: ik mocht eigenlijk al morgen gaan, maar dacht gezien nog dooicyclus dat ik het best wat later zou doen,
Maar heeft je afspraak counseling invloed op wanneer je mag starten?

Ik kreeg door dat opstart voor maart of april zou zijn. Februari zou niet meer lukken..

- Hoe zit het dan met je medicatie? Moet je dan nog eens terug? Want is voor ons (en velen) toch lang rijden..
- Ik vermoed als tp dooi mislukt ik hen moet bellen dat ik wil starten? Daar heeft de dokter niet over gesproken..

Op zich wel een goed gesprek, maar achteraf weer zoveel vragen..
Je krijgt maar pas een startdatum als je voor counseling geweest bent. Hoe sneller deze doorgaat, hoe sneller de startdatum. Maar je mag ook regelmatig bellen om te horen of er iemand weg gevallen is en kan je vroeger starten. Medicatie zou ik maar pas gaan halen als je weet wanneer je mag starten. Ik ga de medicatie zelfs maar pas halen als ik op dag 2 van de cyclus voor bloedname moet.
pil stop 2014
2016: 6 IUI
07/2016: IVF1: bio-chemische
12/17: natuurlijk zwanger - 8 w mk
01/19: ICSI2: neg
07/19: IVF3: dochter geboren
03/21: IVF4 zwanger - mk 17w
11/21: Icsi 5 - neg

Rosemie
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2016, 14:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Rosemie » 5 januari 2022, 14:18

Hier een TP gehad van een 5-daagse cryo. Het was een blastocyst stadium 2. Weet niet wat ze daar weer mee bedoelen? Weet iemand dit? Het was ontdooid op de dag voor TP en de dag van TP was het al mooi aan het verder delen.
Testen jullie normaal en wanneer dan? In het begin heb ik nooit getest maar de dag van de bloedname vond ik verschrikkelijk om te wachten en dan te horen dat het negatief was. De laatste 2 TP'en heb ik telkens 1 a 2 dagen eerder getest en deze waren wel positief. Ik zou nu eigenlijk sneller willen testen maar weet niet goed vanaf wanneer.
pil stop 2014
2016: 6 IUI
07/2016: IVF1: bio-chemische
12/17: natuurlijk zwanger - 8 w mk
01/19: ICSI2: neg
07/19: IVF3: dochter geboren
03/21: IVF4 zwanger - mk 17w
11/21: Icsi 5 - neg

Dittyke
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 september 2021, 15:22

Re: ICSI-clubje

Bericht door Dittyke » 5 januari 2022, 15:13

Hier kunnen we eindelijk beginnen aftellen naar de nieuwe ronde.
Ik moet mijn medicatie ook nog gaan halen en ik mag opstarten in februari.
Je mag deze wel mee nemen als je op counseling gaat,maar als je zelf de ronde cancelled dan moet je de volledige medicatie betalen,je kan deze dus niet terug brengen naar de apotheek van jette nemen daar geen medicatie terug.
Daarom dat ik ook maar gewacht heb met deze te halen. Je weet maar nooit. Of er toch eens een wonder wilt gebeuren. :D .
Ik hoop voor iedereen hier in de groep dat het snel mag lukken.
Start mmm 09/2019
3 icsi rondes- 5tp-1 Mk 7wk
Overstap Jette
Icsi 4- 8 cryo's
Tp cryo 1-❌
Tp cryo 2-10/06-baby girl 16/02🥰🥰🥰🥰

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 5 januari 2022, 16:42

Taki schreef:
5 januari 2022, 13:38
LotjeS schreef:
4 januari 2022, 20:53
Hello allen

Wij gisteren op gesprek in Jette geweest. Groen licht om te starten na terugplaatsing laatste cryo indien die niet zou blijven plakken.
Eind januari afspraak voor counseling.
Echter: ik mocht eigenlijk al morgen gaan, maar dacht gezien nog dooicyclus dat ik het best wat later zou doen,
Maar heeft je afspraak counseling invloed op wanneer je mag starten?

Ik kreeg door dat opstart voor maart of april zou zijn. Februari zou niet meer lukken..

- Hoe zit het dan met je medicatie? Moet je dan nog eens terug? Want is voor ons (en velen) toch lang rijden..
- Ik vermoed als tp dooi mislukt ik hen moet bellen dat ik wil starten? Daar heeft de dokter niet over gesproken..

Op zich wel een goed gesprek, maar achteraf weer zoveel vragen..
Hey LotjeS,

ik kreeg tijdens mijn eerste counseling de voorschriften voor de medicatie alsook een startdatum (als je wat geluk hebt en er iemand is weggevallen, kan je ms wat vroeger beginnen dan maart of april). Je kan bij de counselors en de daily monitoring altijd terecht met al je vragen, dus als je twijfels hebt kan je hen steeds bellen (ik vind hen zeer behulpzaam).

Moest de dooi van cryo mislukken zou ik idd bellen, ms kan je dan nog iets vroeger langsgaan bij de counselor dan eind januari (opnieuw, als er een plaatsje zou zijn opengevallen).

Conclusie: zeker niet aarzelen om eens te bellen bij vragen.

Hopelijk lukt het evenwel met je laatste cryo!
Dag Taki

Dankjewel - maakt veel duidelijk!
Ik wacht nu nog op ms om dan in kunstmatige cyclus tp te hebben. Dan nog de wachtweken dus vandaar dacht ik dat eind januari vroeg genoeg ging zijn. Mocht eigenlijk kiezen uit meerdere data.

Hoe beslissen ze dan wanneer je mag starten? Ik heb geen cyclus dus geen idee.

Zoveel info behalve gesprek met de prof heb ik niet gehad over manier van werken etc, dus blij met je info dankje!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 5 januari 2022, 16:43

Rosemie schreef:
5 januari 2022, 14:14
LotjeS schreef:
4 januari 2022, 20:53
Hello allen

Wij gisteren op gesprek in Jette geweest. Groen licht om te starten na terugplaatsing laatste cryo indien die niet zou blijven plakken.
Eind januari afspraak voor counseling.
Echter: ik mocht eigenlijk al morgen gaan, maar dacht gezien nog dooicyclus dat ik het best wat later zou doen,
Maar heeft je afspraak counseling invloed op wanneer je mag starten?

Ik kreeg door dat opstart voor maart of april zou zijn. Februari zou niet meer lukken..

- Hoe zit het dan met je medicatie? Moet je dan nog eens terug? Want is voor ons (en velen) toch lang rijden..
- Ik vermoed als tp dooi mislukt ik hen moet bellen dat ik wil starten? Daar heeft de dokter niet over gesproken..

Op zich wel een goed gesprek, maar achteraf weer zoveel vragen..
Je krijgt maar pas een startdatum als je voor counseling geweest bent. Hoe sneller deze doorgaat, hoe sneller de startdatum. Maar je mag ook regelmatig bellen om te horen of er iemand weg gevallen is en kan je vroeger starten. Medicatie zou ik maar pas gaan halen als je weet wanneer je mag starten. Ik ga de medicatie zelfs maar pas halen als ik op dag 2 van de cyclus voor bloedname moet.
Dag Rosemie

Moet je dag 2 voor bloedname? Opvolging zou voor mij in mijn eigen ziekenhuis zijn. Dus behalve counseling, pu en tp moest ik daar niet zijn normaal.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Taki » 5 januari 2022, 17:17

LotjeS schreef:
5 januari 2022, 16:42
Taki schreef:
5 januari 2022, 13:38
LotjeS schreef:
4 januari 2022, 20:53
Hello allen

Wij gisteren op gesprek in Jette geweest. Groen licht om te starten na terugplaatsing laatste cryo indien die niet zou blijven plakken.
Eind januari afspraak voor counseling.
Echter: ik mocht eigenlijk al morgen gaan, maar dacht gezien nog dooicyclus dat ik het best wat later zou doen,
Maar heeft je afspraak counseling invloed op wanneer je mag starten?

Ik kreeg door dat opstart voor maart of april zou zijn. Februari zou niet meer lukken..

- Hoe zit het dan met je medicatie? Moet je dan nog eens terug? Want is voor ons (en velen) toch lang rijden..
- Ik vermoed als tp dooi mislukt ik hen moet bellen dat ik wil starten? Daar heeft de dokter niet over gesproken..

Op zich wel een goed gesprek, maar achteraf weer zoveel vragen..
Hey LotjeS,

ik kreeg tijdens mijn eerste counseling de voorschriften voor de medicatie alsook een startdatum (als je wat geluk hebt en er iemand is weggevallen, kan je ms wat vroeger beginnen dan maart of april). Je kan bij de counselors en de daily monitoring altijd terecht met al je vragen, dus als je twijfels hebt kan je hen steeds bellen (ik vind hen zeer behulpzaam).

Moest de dooi van cryo mislukken zou ik idd bellen, ms kan je dan nog iets vroeger langsgaan bij de counselor dan eind januari (opnieuw, als er een plaatsje zou zijn opengevallen).

Conclusie: zeker niet aarzelen om eens te bellen bij vragen.

Hopelijk lukt het evenwel met je laatste cryo!
Dag Taki

Dankjewel - maakt veel duidelijk!
Ik wacht nu nog op ms om dan in kunstmatige cyclus tp te hebben. Dan nog de wachtweken dus vandaar dacht ik dat eind januari vroeg genoeg ging zijn. Mocht eigenlijk kiezen uit meerdere data.

Hoe beslissen ze dan wanneer je mag starten? Ik heb geen cyclus dus geen idee.

Zoveel info behalve gesprek met de prof heb ik niet gehad over manier van werken etc, dus blij met je info dankje!
Hi Lotje S,
Ik heb ook geen cyclus en ik begreep dat de startdatum gewoon afhangt van de planning van het labo (het labo kan maar x aantal patiënten opvolgen per dag, zo begreep ik het althans).
Bij mijn eerste counseling kende ik ook nog niet het resultaat van mijn laatste tp (was 3 dagen later ofzo), maar ik heb dan wel al medicatievoorschriften meegekregen en een startdatum (medicatie heb ik dan nog niet meegenomen om dan idd niet te moeten betalen indien ik zwanger was geweest). Je kan de startdatum altijd nog annuleren. Tijdens de counseling krijg je wel echt veel informatie en ook heel wat brochures en richtlijnen enzo, vond het enorm duidelijk (helemaal anders dan in mijn vorige ziekenhuis).
Van wat ik hier las op het forum en intussen eigen ervaring is dat je best zelf altijd al denkt aan de stap na de mislukte poging. Ik ben nu begonnen voor tp laatste cryo en heb al een afspraak met dokter midden februari om eventuele volgende stappen te bespreken (een afspraak die ik dan hopelijk mag annuleren), omdat ik anders mogelijks weer tijd verlies wanneer ik pas een afspraak maak nadat ik het resultaat ken van deze poging.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten