ICSI-clubje

ICSI Forum
Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: ICSI-clubje

Bericht door Bloempje08 » 6 november 2019, 14:05

Sannedv schreef:
6 november 2019, 13:58
Ja, tot hier gaat het altijd goed bij ons 🙃
Maar je wil niet weten hoeveel embryo's er toch in de vuilbak belanden bij ons 😅 icsi 3 hadden we voor het eerst een topembryo. De rest overleeft het helaas niet...

Heel frustrerend gevoel. Je vraagt je af waarom je altijd zoveel eicellen moet 'maken' en er zo voor afziet. En weten dat je elke volgende x weer voorafaan moet beginnen valt dan ook dik tegen.

Nuja, bij deze 19 zal hopelijk nog wel een toppertje zitten zeker 😉
Ach ja. Ik begrijp dat je dan zelf minder enthousiast bent. Maar iedere keer wel een nieuwe kans hè. En er moet toch wel minstens 1 toppertje bijzitten!

Ik ga dat nu zelf ook hebben mocht er een positieve test zijn...gezien de vorige (2) keer. Maar goed allemaal kleine stapjes die goed moeten lopen dus elk stapje dat goed is moeten we toch blij mee zijn. Nu HCG = 0 mijn volgende stapje. Op 7/10 was het nog 227 en toen idd snel fel gedaald (30/9 vruchtje verloren). Ik hoooop vrijdag 0 dat ik eindelijk terug kan starten. De tijd gaat zo snel voorbij op deze manier 😔
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 6 november 2019, 14:20

@sannedv Weten ze hoe dat komt dat ze zo afvallen bij jou? Ik vind het toch zo’n heel proces. Je probeert er vat op te hebben maar
je kan eigenlijk niets doen. Ik vraag me af wanneer pogingen eigenlijk lukken. Hier wordt het onze 4de terugplaatsing met zogezegd topembryo’s maar geen zwangerschap. Ook al natuurlijk zwanger geweest en nu gaat het niet meer. Ik kan daar soms allemaal niet bij maar bon. Ik duim sowieso dat je wat meer over hebt nu. Aan die hoop moeten we ons vasthouden!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: ICSI-clubje

Bericht door Bloempje08 » 6 november 2019, 14:28

GDN schreef:
6 november 2019, 14:20
@sannedv Weten ze hoe dat komt dat ze zo afvallen bij jou? Ik vind het toch zo’n heel proces. Je probeert er vat op te hebben maar
je kan eigenlijk niets doen. Ik vraag me af wanneer pogingen eigenlijk lukken. Hier wordt het onze 4de terugplaatsing met zogezegd topembryo’s maar geen zwangerschap. Ook al natuurlijk zwanger geweest en nu gaat het niet meer. Ik kan daar soms allemaal niet bij maar bon. Ik duim sowieso dat je wat meer over hebt nu. Aan die hoop moeten we ons vasthouden!
Ja van die topembryo’s vraag ik me toch ook af. Zeker als je leest over die Corona test dat ze andere embryo’s selecteren dan dat ze anders zouden doen. Inderdaad een gruwelijk spel met nul controle. Veel succes binnenkort!!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 6 november 2019, 14:41

Bloempje08 schreef:
6 november 2019, 14:05
Sannedv schreef:
6 november 2019, 13:58
Ja, tot hier gaat het altijd goed bij ons 🙃
Maar je wil niet weten hoeveel embryo's er toch in de vuilbak belanden bij ons 😅 icsi 3 hadden we voor het eerst een topembryo. De rest overleeft het helaas niet...

Heel frustrerend gevoel. Je vraagt je af waarom je altijd zoveel eicellen moet 'maken' en er zo voor afziet. En weten dat je elke volgende x weer voorafaan moet beginnen valt dan ook dik tegen.

Nuja, bij deze 19 zal hopelijk nog wel een toppertje zitten zeker 😉
Ach ja. Ik begrijp dat je dan zelf minder enthousiast bent. Maar iedere keer wel een nieuwe kans hè. En er moet toch wel minstens 1 toppertje bijzitten!

Ik ga dat nu zelf ook hebben mocht er een positieve test zijn...gezien de vorige (2) keer. Maar goed allemaal kleine stapjes die goed moeten lopen dus elk stapje dat goed is moeten we toch blij mee zijn. Nu HCG = 0 mijn volgende stapje. Op 7/10 was het nog 227 en toen idd snel fel gedaald (30/9 vruchtje verloren). Ik hoooop vrijdag 0 dat ik eindelijk terug kan starten. De tijd gaat zo snel voorbij op deze manier 😔
Oh dat begrijp ik helemaal! Je wil er graag terug aan beginnen dan en al het vorige even weer achter je laten!

Ik duim dat het vrijdag 0 is! 🍀
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 6 november 2019, 14:45

GDN schreef:
6 november 2019, 14:20
@sannedv Weten ze hoe dat komt dat ze zo afvallen bij jou? Ik vind het toch zo’n heel proces. Je probeert er vat op te hebben maar
je kan eigenlijk niets doen. Ik vraag me af wanneer pogingen eigenlijk lukken. Hier wordt het onze 4de terugplaatsing met zogezegd topembryo’s maar geen zwangerschap. Ook al natuurlijk zwanger geweest en nu gaat het niet meer. Ik kan daar soms allemaal niet bij maar bon. Ik duim sowieso dat je wat meer over hebt nu. Aan die hoop moeten we ons vasthouden!
In Leuven blijven ze er bij dat het komt door het ingevroren materiaal van manlief. Maar zelf geloof ik dat eigenlijk niet meer :p

We zijn vorige maand op consultatie geweest in Jette en daar wilden ze graag toch nog extra onderzoeken doen alvoren een nieuwe poging te starten want ze vonden het toch maar gek. Het ging dan om een hysteroscopie en ook iets met mijn bloed, maar dat ben ik eerlijk gezegd vergeten 😅

Nuja, hopelijk hoeft de overstap naar Jette niet meer en anders zien we het dan wel weer 😊
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door IsabelleV » 6 november 2019, 21:20

Hey, ik kom hier even binnenvallen... wij hadden afgelopen maandag een terugplaatsing na een 2de cyclus ISCI. Uit de eerste cyclus hebben we een zoon gekregen en nu wouden we graag een 2de kind.
Ik vind het stimuleren en de PU echt wel ingrijpend. Ik was dat blijkbaar allemaal een beetje vergeten. En mijn lichaam reageert er altijd zo fel op! Is dat bij nog iemand?
1e keer 18 follikels en bijna overstimulatie... wel maar een embryo kunnen vormen! Deze keer met het antagonisten schema (korte schema) 12 follikels. Maar mijn buik! Nu is het dag 8 na de punctie, en ik lijk al 4 maanden zwanger. Pfff lastig en ook wel wat pijnlijk in mijn onderbuik.
Morgen terug op controle en bloed laten prikken.

Komt dit bij anderen ook voor? Hoe voelden jullie zich na de punctie/terugplaatsing?
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 6 november 2019, 22:05

Welkom IsabelleV!

Morgen D-day voor tp nummer 3. Meer heel veel stress en spanning!

Nu heb ik twee vragen voor jullie!
1: Ik ga drie keer in de week lopen (5km). Nu dat is geen probleem maar mijn gemiddelde hartslag is tussen de 165 en de 175 met soms een piek naar 187.
Zouden jullie dit blijven doen? Volgens de vroedvrouwen en de dokters is dit geen probleem.
2: Volgende week woensdag gaan we op driedaagse uitstap met onze leerlingen. Zouden jullie dit doen? Het zijn tieners (14-16 jaar)

Alvast bedankt!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 7 november 2019, 7:32

In principe kan je alles blijven doen zoals je nu doet, het wordt zelfs aangeraden om hetzelfde te doen als anders, tenzij je er stress van krijgt of je er niet goed bij voelt.

Het enige waar ik steeds mee rekening heb gehouden na een tp is geen bad, zwembad en jacuzzi om een ontsteking te vermijden.
Er zijn genoeg dames die dit wel doen en toch ook zwanger geraken, maar ik nam geen risico's.

Hope77
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 oktober 2018, 22:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope77 » 7 november 2019, 7:42

ZonderZorgen schreef:
6 november 2019, 22:05
Welkom IsabelleV!

Morgen D-day voor tp nummer 3. Meer heel veel stress en spanning!

Nu heb ik twee vragen voor jullie!
1: Ik ga drie keer in de week lopen (5km). Nu dat is geen probleem maar mijn gemiddelde hartslag is tussen de 165 en de 175 met soms een piek naar 187.
Zouden jullie dit blijven doen? Volgens de vroedvrouwen en de dokters is dit geen probleem.
2: Volgende week woensdag gaan we op driedaagse uitstap met onze leerlingen. Zouden jullie dit doen? Het zijn tieners (14-16 jaar)

Alvast bedankt!
Veel succes vandaag!
Vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik probeer altijd het wat rustiger aan te doen na een tp en zo min mogelijk stress. Maar is voor iedereen anders.
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door IsabelleV » 7 november 2019, 7:46

Ik ga ook regelmatig lopen en yoga doen. Maar door de PU van vorige week en de gezwollen buik deze week heb ik al twee weken moeten rusten. Maar ik zou, mocht ik het mogen/kunnen wel graag terug beginnen sporten!
Je kan ook een beetje trager lopen hè en je hartslag laag houden. Ideaal voor vetverbranding ☺️
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 7 november 2019, 8:55

ZonderZorgen schreef:
6 november 2019, 22:05
Welkom IsabelleV!

Morgen D-day voor tp nummer 3. Meer heel veel stress en spanning!

Nu heb ik twee vragen voor jullie!
1: Ik ga drie keer in de week lopen (5km). Nu dat is geen probleem maar mijn gemiddelde hartslag is tussen de 165 en de 175 met soms een piek naar 187.
Zouden jullie dit blijven doen? Volgens de vroedvrouwen en de dokters is dit geen probleem.
2: Volgende week woensdag gaan we op driedaagse uitstap met onze leerlingen. Zouden jullie dit doen? Het zijn tieners (14-16 jaar)

Alvast bedankt!
Veel succes zonderzorgen! Mijn duimen staan omhoog voor jou :)
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 7 november 2019, 9:04

IsabelleV schreef:
6 november 2019, 21:20
Hey, ik kom hier even binnenvallen... wij hadden afgelopen maandag een terugplaatsing na een 2de cyclus ISCI. Uit de eerste cyclus hebben we een zoon gekregen en nu wouden we graag een 2de kind.
Ik vind het stimuleren en de PU echt wel ingrijpend. Ik was dat blijkbaar allemaal een beetje vergeten. En mijn lichaam reageert er altijd zo fel op! Is dat bij nog iemand?
1e keer 18 follikels en bijna overstimulatie... wel maar een embryo kunnen vormen! Deze keer met het antagonisten schema (korte schema) 12 follikels. Maar mijn buik! Nu is het dag 8 na de punctie, en ik lijk al 4 maanden zwanger. Pfff lastig en ook wel wat pijnlijk in mijn onderbuik.
Morgen terug op controle en bloed laten prikken.

Komt dit bij anderen ook voor? Hoe voelden jullie zich na de punctie/terugplaatsing?
@isabellev Wat beu dat je er nog steeds last van hebt. Ik zit ook na een pick-up maar ik had maar 5 eicellen dus zoveel zal het niet gevraagd hebben van mijn lichaam. Ik heb af en toe menstruatiegevoel maar heb ik ook vaan van de utrogestan. Hoop dat je snel beter bent.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door 4lotje » 7 november 2019, 15:36

ZonderZorgen schreef:
6 november 2019, 22:05


Morgen D-day voor tp nummer 3. Meer heel veel stress en spanning!

Nu heb ik twee vragen voor jullie!
1: Ik ga drie keer in de week lopen (5km). Nu dat is geen probleem maar mijn gemiddelde hartslag is tussen de 165 en de 175 met soms een piek naar 187.
Zouden jullie dit blijven doen? Volgens de vroedvrouwen en de dokters is dit geen probleem.
2: Volgende week woensdag gaan we op driedaagse uitstap met onze leerlingen. Zouden jullie dit doen? Het zijn tieners (14-16 jaar)

Alvast bedankt!
Veel succes met je terugplaatsing vandaag !!!

Ik ben ook een loopster, al dat ik nu moeilijk de tijd en de moed kan vinden. Pfff , lopen kan helpen je hoofd leeg te maken maar als je je niet goed in je vel voelt dan is het eerder een opgave, alé, bij mij toch.
Alleszins hebben ze me ook steeds gezegd dat ik zeker nog mag lopen maar wel in een lage hartslagzone (cardio-training). Ieders zones zijn anders hé! Ik heb een lactaattest achter de rug en ken mijn zones, voor mij is de hartslag die je aanhaalt veel te hoog. Ik mag de 160 niet over. Wat is je max-hartslag die je haalt? Anders moet je eens googlen hoe je je hartslagzone kan berekenen zonder officiële test. Er zijn daar enkele trucjes voor.

Die trip kan toch geen kwaad denk ik?
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door 4lotje » 7 november 2019, 15:57

GDN schreef:
6 november 2019, 14:20
je kan eigenlijk niets doen. Ik vraag me af wanneer pogingen eigenlijk lukken. Hier wordt het onze 4de terugplaatsing met zogezegd topembryo’s maar geen zwangerschap. Ook al natuurlijk zwanger geweest en nu gaat het niet meer. Ik kan daar soms allemaal niet bij maar bon. Ik duim sowieso dat je wat meer over hebt nu. Aan die hoop moeten we ons vasthouden!
Jij hebt zaterdag je terugplaatsing hé! Veel succes! 2 topembryo's, komaan, laat het lukken deze keer hé! Ik duim mee.

Het is inderdaad heel frustrerend dat je er geen controle over hebt en dat het ooit natuurlijk lukt en nu niet. Ik ken dat gevoel want het is bij mij idem. Ik heb 2 kindjes met mijn eerste man, ben gescheiden na jarenlang bedrog. In totaal al 4 keer zwanger geweest en nu, nu ik dan de kans krijg om opnieuw een gezin te vormen, nu lukt het gewoon niet.

Maandag op gesprek geweest, ik zal deze keer de onderdrukkingsspuiten tot op het einde moeten zetten om te voorkomen dat ik opnieuw mijn eisprong te vroeg zou hebben. Ik behoor dus tot het kleine percentage bij wie ze niet lang genoeg doorwerken en ik dus al zonder pregnyl mijn eisprong natuurlijk kreeg waardoor er bij PU enkel maar 2 overrijpe meer te vinden waren. Om te bleiten...

Ik krijg dus ook een heel lang schema in de hoop dat er dan ook meer eitjes zullen zijn. Maar liefst min 3 weken spuiten zetten zeg, pfff,hopelijk kan ik door de hormonen mijn emoties wat onder controle houden want ik heb echt wel last van moodswings hoor, ben heel emo in de laatste fase voor PU. Daarna is het dan weer beter. En nu zal PU waarschijnlijk begin december zijn, dat beloofd hé!
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 7 november 2019, 16:29

4lotje schreef:
7 november 2019, 15:57
GDN schreef:
6 november 2019, 14:20
je kan eigenlijk niets doen. Ik vraag me af wanneer pogingen eigenlijk lukken. Hier wordt het onze 4de terugplaatsing met zogezegd topembryo’s maar geen zwangerschap. Ook al natuurlijk zwanger geweest en nu gaat het niet meer. Ik kan daar soms allemaal niet bij maar bon. Ik duim sowieso dat je wat meer over hebt nu. Aan die hoop moeten we ons vasthouden!
Jij hebt zaterdag je terugplaatsing hé! Veel succes! 2 topembryo's, komaan, laat het lukken deze keer hé! Ik duim mee.

Het is inderdaad heel frustrerend dat je er geen controle over hebt en dat het ooit natuurlijk lukt en nu niet. Ik ken dat gevoel want het is bij mij idem. Ik heb 2 kindjes met mijn eerste man, ben gescheiden na jarenlang bedrog. In totaal al 4 keer zwanger geweest en nu, nu ik dan de kans krijg om opnieuw een gezin te vormen, nu lukt het gewoon niet.

Maandag op gesprek geweest, ik zal deze keer de onderdrukkingsspuiten tot op het einde moeten zetten om te voorkomen dat ik opnieuw mijn eisprong te vroeg zou hebben. Ik behoor dus tot het kleine percentage bij wie ze niet lang genoeg doorwerken en ik dus al zonder pregnyl mijn eisprong natuurlijk kreeg waardoor er bij PU enkel maar 2 overrijpe meer te vinden waren. Om te bleiten...

Ik krijg dus ook een heel lang schema in de hoop dat er dan ook meer eitjes zullen zijn. Maar liefst min 3 weken spuiten zetten zeg, pfff,hopelijk kan ik door de hormonen mijn emoties wat onder controle houden want ik heb echt wel last van moodswings hoor, ben heel emo in de laatste fase voor PU. Daarna is het dan weer beter. En nu zal PU waarschijnlijk begin december zijn, dat beloofd hé!
Ik weet nog niet hoeveel embryo’s ik heb. Vorige keer 3. Mijn zin was wat verkeerd geformuleerd.
Is er bij jullie eigenlijk een winterstop? Ze zeiden dat UZ gent dicht is tussen kerst en nieuw. Wil zeggen als het nu niet lukt ik 2 cylussen moet overslaan...
Zit jij ook in St-lucas Gent? Dacht van wel...
Ale ik hoop dat deze keer goed verloopt. Ik heb dat ook tijdens de PU. Op het einde ben ik pok emotioneel. Zaterdag inderdaad terugplaatsing al schrik voor de stress die me zal overvallen.
Soms moeilijk dat het ooit eens gaat lukken als je al meer dan 2 jaar op die negatieve testen zit te kijken.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten