ICSI-clubje

ICSI Forum
wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 3 augustus 2019, 15:54

Ik begrijp het. In Jette ga je in goede handen zijn.
Heb je al wel enkele keren IUI gehad? Want anders is de kans groot dat je dit nog moet alvorens te kunnen starten met ICSI.

Dreamy87
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 juli 2019, 13:40

Re: ICSI-clubje

Bericht door Dreamy87 » 3 augustus 2019, 16:08

wens2020 schreef:
3 augustus 2019, 15:54
Ik begrijp het. In Jette ga je in goede handen zijn.
Heb je al wel enkele keren IUI gehad? Want anders is de kans groot dat je dit nog moet alvorens te kunnen starten met ICSI.
Op basis van de resultaten van de zaadanalyse sprak de dokter direct van ICSI. Slechts 1% goede morfologie, voor IUI of IVF zou dat minstens 4% moeten zijn.

We wachten nu nog op bloedonderzoek, en als dat niets oplevert moet mijn vriend een nieuw staal binnenbrengen. Als alle resultaten binnen zijn (hopelijk voor onze consultatie in Jette) beslissen ze of het ICSI wordt of toch nog eerst iets anders.
4/'18: kinderwens
12/'18: zwanger > mk
8/'19: binnenkort start ICSI?

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door LeenBr » 3 augustus 2019, 20:33

Hey Dreamy 87!

Ik zal je kort mijn verhaal vertellen - 26jaar, onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid (zaadanalyse perfect, perfecte cylcus, eileiders doorgankelijk). Door mijn gynaecoloog doorgestuurd naar Jette.

Aangezien we op dat moment al 18maanden aan het proberen waren en alle onderzoeken normaal waren, wouden ze er bij ons direct invliegen. Buiten een bloedafname bij mij en mijn partner hebben ze geen bijkomende onderzoeken gedaan. Ben de volgende gestarte cyclus na de consultatie onmiddellijk mogen staren met IUI.
Na 3 pogingen onmiddellijk opnieuw langs geweest bij arts ( had afspraak al op voorhand gemaakt in case dat het negatief zou zijn).
Zij liet ons de keuze om een versnelling hoger te schakelen en dit hebben we dan ook gedaan. Aangezien we in aanmerking kwamen voor een wetenschappelijk onderzoek, konden we er onmiddellijk mee starten! Bij mij is er maar 1 cyclus 'verloren' gegaan. Indien we niet wensten mee te doen aan dat onderzoek zei ze dat het 3 maanden zou duren voor we zouden konden starten. De wachttijden zouden voornamelijk liggen aan de consultatie bij de vroedvrouw (waar je heel je behandelingsschema krijgt).

Tijdens die 'wachtmaand' heb ik een brief gekregen van de mutualiteit (CM) die ik dan moet meenemen naar Pick Up. Bij mij is dat dus heel snel gegaan.

Ahja en in Jette doen ze bijna niet aan IVF, bij ons is het onmiddellijk ICSI ondanks de goede zaadkwaliteit. Ze halen daar blijkbaar betere resultaten uit zei de arts me...

Het wachten is het ergste hé! Ik hoop dat je snel verder kan geholpen worden!

Morgen moet ik opnieuw gaan voor bloedafname, hopelijk zijn de waarden goed en krijg ik een datum voor mijn allereerste pick up (ben ook een beetje ongeduldig hihi :P )!
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Dreamy87
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 juli 2019, 13:40

Re: ICSI-clubje

Bericht door Dreamy87 » 4 augustus 2019, 7:55

Bedankt om je verhaal te delen LeenBr!

Fijn om te lezen dat ze wel pro-actief zijn in het maken van afspraken voor als de behandeling niet lukt. Dat bespaart je de extra frustratie van het wachten.

Ik zal me mentaal alvast voorbereiden op extra testen en een wachttijd van 3-4 maanden. Als het dan sneller kan, is dat mooi meegenomen :)

Succes met de bn morgen, hopelijk kan je snel starten!
4/'18: kinderwens
12/'18: zwanger > mk
8/'19: binnenkort start ICSI?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door DBJ » 4 augustus 2019, 11:24

weet iemand hoe lang het duurt voor hcg terug 0 is? Ik wil dolgraag snel terug kunnen starten maar vrees dat dit nog wel even zal duren...

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: ICSI-clubje

Bericht door Bloempje08 » 4 augustus 2019, 11:47

DBJ schreef:
4 augustus 2019, 11:24
weet iemand hoe lang het duurt voor hcg terug 0 is? Ik wil dolgraag snel terug kunnen starten maar vrees dat dit nog wel even zal duren...
Bij mij was dat snel weg (40-65-9 en na menstruatie weg). Als het nooit echt hoog was gaat dat wel snel denk ik. Ik nu op dag 3 van de wachtweken en nog niets gevoeld... succes allemaal en sterkte voor degene met een verlies ☹️
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door 4lotje » 5 augustus 2019, 13:09

Stresskiekje92 schreef:
3 augustus 2019, 15:14

Van de 14 eicellen 13 bevruchte. Benieuwd naar dinsdag maar ik heb wel nog steeds last van die pick up. Het ene moment voel ik niets, en t andere moment krijg ik dan zo'n vlaag van erge menstruatiepijn... Heb ook diarree, maar eerder omdat ik de indruk heb dat mijn darmen geirriteerd zijn door de pick up, of door de medicatie nog... tis nu de derde dag na de pick up, is dit normaal? Wat zijn jullie ervaringen?
Wow, dat zijn er veel zeg!!! Super resultaat! En dan morgen terugplaatsing? Veel succes!
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door 4lotje » 5 augustus 2019, 13:15

LeenBr schreef:
3 augustus 2019, 20:33

Morgen moet ik opnieuw gaan voor bloedafname, hopelijk zijn de waarden goed en krijg ik een datum voor mijn allereerste pick up (ben ook een beetje ongeduldig hihi :P )!
En hoe was je bloedafname? Datum gekregen voor pick up?

Ik moet straks na het werk terug op echo controle om te zien hoe goed de follikes gegroeid zijn. Bij de vorige echo, dat was verleden woensdag, heeft ze eigenlijk geen afmetingen gezegd, alleen dat ze nog te klein waren en onmiddellijk de volgende afspraak 5 dagen later, vandaag dus...
Ik krijg alleszins het gevoel dat ze goed gegroeid zijn. Mijn buik voelt alleszins opgeblazen aan en veel buikpijn en lage rugpijn. Mar dat zal wel normaal zijn hé! Eens nieuwsgierig naar het verdict strakjes :-)
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

Stresskiekje92
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 juli 2019, 18:52

Re: ICSI-clubje

Bericht door Stresskiekje92 » 5 augustus 2019, 20:21

4lotje schreef:
5 augustus 2019, 13:09
Stresskiekje92 schreef:
3 augustus 2019, 15:14

Van de 14 eicellen 13 bevruchte. Benieuwd naar dinsdag maar ik heb wel nog steeds last van die pick up. Het ene moment voel ik niets, en t andere moment krijg ik dan zo'n vlaag van erge menstruatiepijn... Heb ook diarree, maar eerder omdat ik de indruk heb dat mijn darmen geirriteerd zijn door de pick up, of door de medicatie nog... tis nu de derde dag na de pick up, is dit normaal? Wat zijn jullie ervaringen?
Wow, dat zijn er veel zeg!!! Super resultaat! En dan morgen terugplaatsing? Veel succes!
Ja morgen terugplaatsing!! Ik zit constant op te zoeken wat je moet eten zodat je een goede innesteling kan hebben en zo. Ben zo benieuwd hoeveel embryo's het overleefd hebben ❤. Vind het superspannend, maar ben bang dat ik te veel stress ga hebben de komende weken... Ik kan gerust geloven dat dat schadelijk kan zijn... Hoe was je echo vandaag?? Bij mij waren ze de laatste echo tussen 16 mm en 20 mm als je referentiewaarden zoekt. Maar hangt blijkbaar ook van je bloedwaarden af he wanneer ze pick up doen!
* Kinderwens sinds januari 2018
* 19/7/ 2019 : start ICSI 1
* 1/8/2019: PU
* 6/8/2019 : tp
* 16/8/2019: bloedafname 🍀 => positief!
* 20/8/2019: echo met 2mm vruchtzakje 😊
* 31/8/2019: echo: hartje gehoord, uitgerekend 22/4/2020

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door LeenBr » 5 augustus 2019, 23:34

4lotje schreef:
5 augustus 2019, 13:15
LeenBr schreef:
3 augustus 2019, 20:33

Morgen moet ik opnieuw gaan voor bloedafname, hopelijk zijn de waarden goed en krijg ik een datum voor mijn allereerste pick up (ben ook een beetje ongeduldig hihi :P )!
En hoe was je bloedafname? Datum gekregen voor pick up?

Ik moet straks na het werk terug op echo controle om te zien hoe goed de follikes gegroeid zijn. Bij de vorige echo, dat was verleden woensdag, heeft ze eigenlijk geen afmetingen gezegd, alleen dat ze nog te klein waren en onmiddellijk de volgende afspraak 5 dagen later, vandaag dus...
Ik krijg alleszins het gevoel dat ze goed gegroeid zijn. Mijn buik voelt alleszins opgeblazen aan en veel buikpijn en lage rugpijn. Mar dat zal wel normaal zijn hé! Eens nieuwsgierig naar het verdict strakjes :-)

Ze waren vrijdag nog niet rijp genoeg, dus zondag moeten gaan voor enkel bloedafname. Toen waren de waarden blijkbaar wel goed en morgenvroeg mag ik gaan voor pick up! Super spannend, ben wel wat zenuwachtig... En ook voor de dagen die zullen volgen...! Kijk al uit naar de Xanax die ik ga krijgen morgen haha!

Ik heb ook een beetje een opgeblazen gevoel, maar niet zo uitgesproken, denk ook dat het was psychologisch is misschien...
Hoe was je nieuws vandaag dan? Staat pick up intussen ook al gepland?

Stresskiekje, veel succes met je terugplaatsing! Lijkt me heel bijzonder, want eigenlijk is dat sowieso een beginnende zwangerschap hé, alé zo ga ik me toch voelen denk ik. Hopelijk nestelt ie goed in en groeit die tot een prachtig kindje! <3
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Stresskiekje92
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 juli 2019, 18:52

Re: ICSI-clubje

Bericht door Stresskiekje92 » 6 augustus 2019, 6:40

LeenBr schreef:
5 augustus 2019, 23:34
4lotje schreef:
5 augustus 2019, 13:15
LeenBr schreef:
3 augustus 2019, 20:33

Morgen moet ik opnieuw gaan voor bloedafname, hopelijk zijn de waarden goed en krijg ik een datum voor mijn allereerste pick up (ben ook een beetje ongeduldig hihi :P )!
En hoe was je bloedafname? Datum gekregen voor pick up?

Ik moet straks na het werk terug op echo controle om te zien hoe goed de follikes gegroeid zijn. Bij de vorige echo, dat was verleden woensdag, heeft ze eigenlijk geen afmetingen gezegd, alleen dat ze nog te klein waren en onmiddellijk de volgende afspraak 5 dagen later, vandaag dus...
Ik krijg alleszins het gevoel dat ze goed gegroeid zijn. Mijn buik voelt alleszins opgeblazen aan en veel buikpijn en lage rugpijn. Mar dat zal wel normaal zijn hé! Eens nieuwsgierig naar het verdict strakjes :-)

Ze waren vrijdag nog niet rijp genoeg, dus zondag moeten gaan voor enkel bloedafname. Toen waren de waarden blijkbaar wel goed en morgenvroeg mag ik gaan voor pick up! Super spannend, ben wel wat zenuwachtig... En ook voor de dagen die zullen volgen...! Kijk al uit naar de Xanax die ik ga krijgen morgen haha!

Ik heb ook een beetje een opgeblazen gevoel, maar niet zo uitgesproken, denk ook dat het was psychologisch is misschien...
Hoe was je nieuws vandaag dan? Staat pick up intussen ook al gepland?

Stresskiekje, veel succes met je terugplaatsing! Lijkt me heel bijzonder, want eigenlijk is dat sowieso een beginnende zwangerschap hé, alé zo ga ik me toch voelen denk ik. Hopelijk nestelt ie goed in en groeit die tot een prachtig kindje! <3
Veel succes met je pick up Leen!! Haha die verdoving is inderdaad wel een beetje raar opt moment zelf :P. Waar ga je voor je behandeling?

Ja inderdaad heb ook zo'n gevoel. Had beter nog een goed glas cava gedronken gisteren want hopelijk zal het gedaan zijn voor de komende 9 maand! 😂
* Kinderwens sinds januari 2018
* 19/7/ 2019 : start ICSI 1
* 1/8/2019: PU
* 6/8/2019 : tp
* 16/8/2019: bloedafname 🍀 => positief!
* 20/8/2019: echo met 2mm vruchtzakje 😊
* 31/8/2019: echo: hartje gehoord, uitgerekend 22/4/2020

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door 4lotje » 6 augustus 2019, 10:00

Stresskiekje92 schreef:
5 augustus 2019, 20:21
4lotje schreef:
5 augustus 2019, 13:09
Stresskiekje92 schreef:
3 augustus 2019, 15:14

Van de 14 eicellen 13 bevruchte. Benieuwd naar dinsdag maar ik heb wel nog steeds last van die pick up. Het ene moment voel ik niets, en t andere moment krijg ik dan zo'n vlaag van erge menstruatiepijn... Heb ook diarree, maar eerder omdat ik de indruk heb dat mijn darmen geirriteerd zijn door de pick up, of door de medicatie nog... tis nu de derde dag na de pick up, is dit normaal? Wat zijn jullie ervaringen?
Wow, dat zijn er veel zeg!!! Super resultaat! En dan morgen terugplaatsing? Veel succes!
Ja morgen terugplaatsing!! Ik zit constant op te zoeken wat je moet eten zodat je een goede innesteling kan hebben en zo. Ben zo benieuwd hoeveel embryo's het overleefd hebben ❤. Vind het superspannend, maar ben bang dat ik te veel stress ga hebben de komende weken... Ik kan gerust geloven dat dat schadelijk kan zijn... Hoe was je echo vandaag?? Bij mij waren ze de laatste echo tussen 16 mm en 20 mm als je referentiewaarden zoekt. Maar hangt blijkbaar ook van je bloedwaarden af he wanneer ze pick up doen!
De echo was niet supergoed, ook niet slecht. Langs rechts had ik 3 à 4 eitjes maar die waren allemaal klein gebleven en dus niet gegroeid :-(. Links had ik 4 eitjes die al over de 20 mm waren en nog 2 andere, eentje van 18mm en eentje van 16 mm. Moest gisterenavond dus nog één keer een spuit ovaleap zetten in de hoop dat de 2 links nog een beetje verder groeien. Dan zou ik er in totaal 6 hebben. Ik hoop het maar want anders zijn het er maar 4 :cry:

Vanavond dus spuitje pregnyl zetten en pick up is dan donderdag. Jij vandaag, oh hoe spannend !!! Ik duim mega hard voor je xxx
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door 4lotje » 6 augustus 2019, 10:03

LeenBr schreef:
5 augustus 2019, 23:34
4lotje schreef:
5 augustus 2019, 13:15
LeenBr schreef:
3 augustus 2019, 20:33

Morgen moet ik opnieuw gaan voor bloedafname, hopelijk zijn de waarden goed en krijg ik een datum voor mijn allereerste pick up (ben ook een beetje ongeduldig hihi :P )!
En hoe was je bloedafname? Datum gekregen voor pick up?

Ik moet straks na het werk terug op echo controle om te zien hoe goed de follikes gegroeid zijn. Bij de vorige echo, dat was verleden woensdag, heeft ze eigenlijk geen afmetingen gezegd, alleen dat ze nog te klein waren en onmiddellijk de volgende afspraak 5 dagen later, vandaag dus...
Ik krijg alleszins het gevoel dat ze goed gegroeid zijn. Mijn buik voelt alleszins opgeblazen aan en veel buikpijn en lage rugpijn. Mar dat zal wel normaal zijn hé! Eens nieuwsgierig naar het verdict strakjes :-)

Ze waren vrijdag nog niet rijp genoeg, dus zondag moeten gaan voor enkel bloedafname. Toen waren de waarden blijkbaar wel goed en morgenvroeg mag ik gaan voor pick up! Super spannend, ben wel wat zenuwachtig... En ook voor de dagen die zullen volgen...! Kijk al uit naar de Xanax die ik ga krijgen morgen haha!

Ik heb ook een beetje een opgeblazen gevoel, maar niet zo uitgesproken, denk ook dat het was psychologisch is misschien...
Hoe was je nieuws vandaag dan? Staat pick up intussen ook al gepland?

Stresskiekje, veel succes met je terugplaatsing! Lijkt me heel bijzonder, want eigenlijk is dat sowieso een beginnende zwangerschap hé, alé zo ga ik me toch voelen denk ik. Hopelijk nestelt ie goed in en groeit die tot een prachtig kindje! <3
Oh jee, vandaag pick up !!! Veel succes hé! Ik duim voor een goede oogst :wink:
Haha, geniet van het high zijn :lol:
Bij mij is de pick up dus donderdag en geloof me, ik ben ook best zenuwachtig hoor! Ik wist ook al meteen dat de terugplaatsing volgende week dinsdag zal zijn. Weet jij dat al? Zo spannend allemaal :)
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door LeenBr » 6 augustus 2019, 12:16

Yes, pick up is gebeurd en heb een goed resultaat: 10 eicellen!! Ben super tevreden!
Op de laatste echo (vrijdag) telde ik er ook maar 7 a 8 ongeveer en waren er maar 2 echt mooi rijp (ook rond de 22mm) en de rest ook heel wat kleiner... Dus ik duim voor jou dat je er misschien uiteindelijk ook wat meer zal hebben dan verwacht!

Heb uiteindelijk geen Xanax gekregen maar wel een dormicum en die is precies pas beginnen werken na de pick up, toen voelde ik me eventjes high in the sky!
Pijn viel heel goed mee, enkel die spuiten om te verdoven daar beneden waren écht niet aangenaam! Voor de rest wat lichte druk... Ik werd er wel bijna emotioneel van, ik vond het eigenlijk een mooi moment!
Onze terugplaatsing zal zondag doorgaan en normaal zou ik vrijdag telefoon moeten krijgen om te horen hoe het met ze gaat. Vroegere telefoon betekent dat het 'echt slecht' is, dus voorlopig geen nieuws, goed nieuws!

@stresskiekje, ik ben in behandeling in Jette.
Wanneer heb jij de telefoon gekregen ivm bevruchting? Ook dag 3 na pick up?
Dus vandaag is jou terugplaatsing dan he als ik het goed heb kunnen volgen? Geniet ervan, want dat zal wel een mooi moment zijn 😍

Nu is even al de stress van de pick up er af en vanaf morgen zal ik dan kunnen stressen over hoe ze groeien haha 😅

Veel succes verder iedereen!!!
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Stresskiekje92
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 juli 2019, 18:52

Re: ICSI-clubje

Bericht door Stresskiekje92 » 6 augustus 2019, 14:52

Oei hopelijk groeien die eitjes nog wat door he @4lotje! Wel niet wanhopen, ik had er toch ook meer grote dan ik dacht! Plus kan zijn dat ze allemaal toppertjes zijn he! Je hebt maar 1 doorduwertje nodig! Super veel succes met je pick up!

@leenbr ja idd die spuiten... Ik heb geroepen tot ze me buiten konden horen (blijkbaar) maar de eerste voelde ik niet en dan was er een venijnigaard bij waar ik 2 meter hoog van sprong maar kweet het al niet meer en kon er in de namiddag al terug om lachen! 10 eitjes zijn goed he!! Ik wist de dag erop in de namiddag tussen 13u30 en 14u30 hoeveel er bevrucht waren! Wij gaan in UZ Gent!

We hebben vandaag ook gek nieuws gekregen! Dus van de 14 eitjes waren er 13 bevrucht en die 13 zijn allemaal doorgegroeid tot goede embryo's 😱. Nu is er eentje ingeplant en ben ik zo nieuwsgierig of die wel zal blijven zitten! Tgaat allemaal zo vlot dat het benauwelijk is!🤔
* Kinderwens sinds januari 2018
* 19/7/ 2019 : start ICSI 1
* 1/8/2019: PU
* 6/8/2019 : tp
* 16/8/2019: bloedafname 🍀 => positief!
* 20/8/2019: echo met 2mm vruchtzakje 😊
* 31/8/2019: echo: hartje gehoord, uitgerekend 22/4/2020

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten