ICSI-clubje

ICSI Forum
ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 4 oktober 2021, 21:07

Sproetje schreef:
4 oktober 2021, 20:14
ZonderZorgen schreef:
4 oktober 2021, 19:58
Ik heb zowel tp gehad in natuurlijke cyclus als kunstmatige.

Ik ben steeds het verst geraakt als de tp was in een natuurlijke cyclus.

Ook nu was alles nog mooi doorgestegen. We zijn weer even gerustgesteld.
Oh blij te horen dat je waarden goed gestegen waren!
Ik zal het morgen horen wat mijn arts vindt. Natuurlijk of kunstmatig. Of misschien eerst natuurlijk en als dit na een aantal TP’s niet lukt overschakelen ofzo. Geen idee of ik zelf inspraak heb of niet.
Bij mijn eerste ronde hebben ze ook gekozen voor tp in natuurlijke cyclus. Omdat alles normaal was.
Daarna overgestapt op kunstmatige cyclus omdat ze het beter wilde monitoren.

Maar deze ronde gekozen voor een tp in de natuurlijke cyclus omdat ik daar het veste geraakt ben.

Spannend komt goed morgen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 5 oktober 2021, 8:07

Ik heb de app Mijn farmad apotheek staan. Ik keek vandaag toevallig of ik nog een voorschrift van iets had en ik zie al 4 nieuwe voorschriften zitten van de Fertiliteitsarts. Utrogestan, progynova, zumenon en estrofem. Ik vermoed dus dat het een kunstmatige cyclus wordt. Tenzij ze heel erg vooruitziende is 🙂
Ik ken er maar 2 van. De laatste 2 zijn mij onbekend.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 5 oktober 2021, 8:25

Sproetje schreef:
5 oktober 2021, 8:07
Ik heb de app Mijn farmad apotheek staan. Ik keek vandaag toevallig of ik nog een voorschrift van iets had en ik zie al 4 nieuwe voorschriften zitten van de Fertiliteitsarts. Utrogestan, progynova, zumenon en estrofem. Ik vermoed dus dat het een kunstmatige cyclus wordt. Tenzij ze heel erg vooruitziende is 🙂
Ik ken er maar 2 van. De laatste 2 zijn mij onbekend.
Zumenon en estrofem zijn hetzelfde als progynova. De voorbije maanden was progynova moeilijk te krijgen, mijn apotheek kon estrofem ook niet meer bestellen, dus voor mij was op dat moment enkel zumenon een optie. De prijzen van de 3 verschillen wel (progynova is het goedkoopste) Ik vermoed dus dat je arts de opties wil open houden, afhankelijk van wat je apotheek in huis heeft/kan bestellen. :wink: Veel succes!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 5 oktober 2021, 9:08

Hope88 schreef:
5 oktober 2021, 8:25
Sproetje schreef:
5 oktober 2021, 8:07
Ik heb de app Mijn farmad apotheek staan. Ik keek vandaag toevallig of ik nog een voorschrift van iets had en ik zie al 4 nieuwe voorschriften zitten van de Fertiliteitsarts. Utrogestan, progynova, zumenon en estrofem. Ik vermoed dus dat het een kunstmatige cyclus wordt. Tenzij ze heel erg vooruitziende is 🙂
Ik ken er maar 2 van. De laatste 2 zijn mij onbekend.
Zumenon en estrofem zijn hetzelfde als progynova. De voorbije maanden was progynova moeilijk te krijgen, mijn apotheek kon estrofem ook niet meer bestellen, dus voor mij was op dat moment enkel zumenon een optie. De prijzen van de 3 verschillen wel (progynova is het goedkoopste) Ik vermoed dus dat je arts de opties wil open houden, afhankelijk van wat je apotheek in huis heeft/kan bestellen. :wink: Veel succes!
Ah niet verkrijgbaar. Ja het zal daarom dan wel zijn dat ze er meerdere voorschrijft. Wat is dat toch met die medicatie zeg. Een Aantal jaar geleden moest ik daardoor overschakelen van anticonceptie pil en dat ging niet zo vlotjes. Heel veel buikpijn gehad toen en een zoektocht naar de juiste pil! En het is met veel medicatie zo hoor.. zelfs levensbelangrijke medicatie.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

LoveSpell
Berichten: 141
Lid geworden op: 7 juni 2021, 17:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door LoveSpell » 5 oktober 2021, 16:12

Ik had vandaag een afspraak bij mijn gynae, en net zoals sproetje had ik ook natuurlijke cyclus verwacht, maar ik moet vandaag starten met progynova! Zal dus wel deze maand nog een terugplaatsing hebben, dit had ik niet verwacht en is wel leuk :-)
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22 💙
Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp 🍀 pos

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 5 oktober 2021, 17:39

Voila, ik ben ook geweest. Mijn eierstokken zijn nog herstellende van de pick up. Rechts is nog steeds vergroot nog veel bloedblaasjes te zien, niet abnormaal na zo’n zware pick up zei ze. Ik had ook zo’n 20 follikels rechts en links maar 5… dat ik last heb bij plassen en groot toilet heeft er ook mee te maken en zou van voorbijgaande aard moeten zijn.

Ik moet dus nog wachten tot mijn volgende menstruatie om te starten. Die zou eind oktober moeten doorbreken, dus eerste terugplaatsing voorzien voor november. Ook met progynova of iets anders als ze deze niet meer in voorraad hebben en utrogestan. Dag 10-12 een eerste echo en afhankelijk van de dikte van mijn baarmoederslijmvlies de week later mijn eerste terugplaatsing.

Mijn 9 embryo’s zijn van uitstekende kwaliteit zei ze. Heel uitzonderlijk. Komt bijna nooit voor. Dus ze heeft vertrouwen dat er snel een baby aan komt. Ze heeft dan ook maar 2 contractjes meegegeven, moet ze veel vertrouwen hebben zeg... Haha ik hoop dat ze gelijk heeft. Ze gaat zelf in zwangerschapsverlof november en december. Januari is ze terug beschikbaar wat het luikje fertiliteit betreft (omdat ze daar de enige is met de kennis) en vanaf februari is ze terug beschikbaar voor echo’s en dergelijke.

Pfieuw. Ik vind het allemaal wel heel erg spannend. 😃 goh stel je voor dat het binnenkort prijs is… ik verlang er zo naar… zoals iedereen hier wellicht.

Groetjes

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Scotje
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 juli 2021, 17:31

Re: ICSI-clubje

Bericht door Scotje » 6 oktober 2021, 20:28

Even een vraagje ze willen bij mij even alles onderdrukken voor we beginnen te stimuleren kan dit pas gebeuren op dag 1 van de menstruatie ? Of kan dit elke moment in de cyclus? Aangezien ik hele lange cyclussen heb en nog maar een week geleden ongesteld ben geweest anders is het weer een 35 a 40 dagen wachten voor we aan stap 1 kunnen beginnen....
Veel liefs

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tagomi » 7 oktober 2021, 9:31

Scotje schreef:
6 oktober 2021, 20:28
Even een vraagje ze willen bij mij even alles onderdrukken voor we beginnen te stimuleren kan dit pas gebeuren op dag 1 van de menstruatie ? Of kan dit elke moment in de cyclus? Aangezien ik hele lange cyclussen heb en nog maar een week geleden ongesteld ben geweest anders is het weer een 35 a 40 dagen wachten voor we aan stap 1 kunnen beginnen....
Veel liefs
Ik moest op dag 21 van mijn cyclus starten met onderdrukken, geen idee waarom precies die dag.
De eerste dag van mijn menstruatie moest ik bellen om een afspraak te maken voor een bloedname op dag 21 en de dag erna mocht ik starten met gonapeptyl.
Geen idee of het ook een andere dag kan :)

Scotje
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 juli 2021, 17:31

Re: ICSI-clubje

Bericht door Scotje » 7 oktober 2021, 13:35

Tagomi schreef:
7 oktober 2021, 9:31
Scotje schreef:
6 oktober 2021, 20:28
Even een vraagje ze willen bij mij even alles onderdrukken voor we beginnen te stimuleren kan dit pas gebeuren op dag 1 van de menstruatie ? Of kan dit elke moment in de cyclus? Aangezien ik hele lange cyclussen heb en nog maar een week geleden ongesteld ben geweest anders is het weer een 35 a 40 dagen wachten voor we aan stap 1 kunnen beginnen....
Veel liefs
Ik moest op dag 21 van mijn cyclus starten met onderdrukken, geen idee waarom precies die dag.
De eerste dag van mijn menstruatie moest ik bellen om een afspraak te maken voor een bloedname op dag 21 en de dag erna mocht ik starten met gonapeptyl.
Geen idee of het ook een andere dag kan :)
Hey hey dankjewel voor je antwoord dus je hebt van dag 21 tot dag 21 dit moeten nemen ? Zo een rare dag precies 😂 veel liefs

VeerleW
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 april 2021, 9:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door VeerleW » 7 oktober 2021, 14:02

Scotje schreef:
6 oktober 2021, 20:28
Even een vraagje ze willen bij mij even alles onderdrukken voor we beginnen te stimuleren kan dit pas gebeuren op dag 1 van de menstruatie ? Of kan dit elke moment in de cyclus? Aangezien ik hele lange cyclussen heb en nog maar een week geleden ongesteld ben geweest anders is het weer een 35 a 40 dagen wachten voor we aan stap 1 kunnen beginnen....
Veel liefs
Dag scotje,

Dit heb ik ook 2x moeten doen. Dat begon ofwel dag1 of dag 21. Dag 21 is wel het beste, zeiden ze. En dan moet je 2 weken onderdrukken, met bij start en om de week bloedafname. Als je bloedafname na 2 weken dan oke is, mag je starten met stimuleren. Dat weer zo'n 10-14 dagen.

Scotje
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 juli 2021, 17:31

Re: ICSI-clubje

Bericht door Scotje » 7 oktober 2021, 14:54

VeerleW schreef:
7 oktober 2021, 14:02
Scotje schreef:
6 oktober 2021, 20:28
Even een vraagje ze willen bij mij even alles onderdrukken voor we beginnen te stimuleren kan dit pas gebeuren op dag 1 van de menstruatie ? Of kan dit elke moment in de cyclus? Aangezien ik hele lange cyclussen heb en nog maar een week geleden ongesteld ben geweest anders is het weer een 35 a 40 dagen wachten voor we aan stap 1 kunnen beginnen....
Veel liefs
Dag scotje,

Dit heb ik ook 2x moeten doen. Dat begon ofwel dag1 of dag 21. Dag 21 is wel het beste, zeiden ze. En dan moet je 2 weken onderdrukken, met bij start en om de week bloedafname. Als je bloedafname na 2 weken dan oke is, mag je starten met stimuleren. Dat weer zo'n 10-14 dagen.
Hey dus al ik het goed begrijp moet je vanaf dag 21 2 weken onderdrukken en dan als je ongesteld geworden bent 2 weken stimuleren? Of moet je niet ongesteld worden ? En dan is de pick up ?

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tagomi » 7 oktober 2021, 20:52

Ik heb het even opgezocht thuis :)
De eerste dag van mijn menstruatie moest ik bellen om op dag 21 een bloedafname in te plannen.
Op dag 21 dan bloedafname, waarna ik op dag 22 's smorgens mocht starten met onderdrukken.
Dan een week later bloedafname, en gewoon verder stimuleren.
Weer een week later nog een bloedafname, de dag nadien mocht ik starten met stimuleren 's avonds.
Na 13 dagen stimuleren (en terwijl ook blijven onderdrukken) had ik dan een pick up.
Tijdens het stimuleren wel enkele bloedafnames en echo's gehad, afhankelijk van hoe goed alles loopt vertellen ze je dan wat je verder moet doen en wanneer je pick up zal zijn.

Groetjes
Tagomi

Scotje
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 juli 2021, 17:31

Re: ICSI-clubje

Bericht door Scotje » 10 oktober 2021, 17:29

Hey dames ,
Hier ben ik weer ik heb op dinsdag 21 september een positieve ovulatietest gehad ( onze laatste ronde voor icsi )
Maar ik krijg mijn regels maar niet ook niet zwanger want al verschillende testen gedaan maar het is nu dag 19 na postive ovulatietest dag 38 in mijn cyclus en begin mij een beetje zorgen te maken ik word normaal wel telkens tussen de 14 a 16 dagen ongesteld na mijn positieve ovulatietest....
Veel liefs

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 10 oktober 2021, 17:31

Scotje schreef:
10 oktober 2021, 17:29
Hey dames ,
Hier ben ik weer ik heb op dinsdag 21 september een positieve ovulatietest gehad ( onze laatste ronde voor icsi )
Maar ik krijg mijn regels maar niet ook niet zwanger want al verschillende testen gedaan maar het is nu dag 19 na postive ovulatietest dag 38 in mijn cyclus en begin mij een beetje zorgen te maken ik word normaal wel telkens tussen de 14 a 16 dagen ongesteld na mijn positieve ovulatietest....
Veel liefs
Misschien toch eens een bloedtest vragen? Misschien kunnen ze daaruit een verklaring halen?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Scotje
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 juli 2021, 17:31

Re: ICSI-clubje

Bericht door Scotje » 10 oktober 2021, 17:42

Sproetje schreef:
10 oktober 2021, 17:31
Scotje schreef:
10 oktober 2021, 17:29
Hey dames ,
Hier ben ik weer ik heb op dinsdag 21 september een positieve ovulatietest gehad ( onze laatste ronde voor icsi )
Maar ik krijg mijn regels maar niet ook niet zwanger want al verschillende testen gedaan maar het is nu dag 19 na postive ovulatietest dag 38 in mijn cyclus en begin mij een beetje zorgen te maken ik word normaal wel telkens tussen de 14 a 16 dagen ongesteld na mijn positieve ovulatietest....
Veel liefs
Misschien toch eens een bloedtest vragen? Misschien kunnen ze daaruit een verklaring halen?
Ja als ze nu dinsdag er nog niet zijn ga ik de huisarts even opbellen maar was al eens benieuwd of hier iemand ervaring mee had misschien ook wel door de stress voor het traject dat we aangaan ik weet het niet...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten