ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door LeenBr » 6 augustus 2019, 17:42

Wauw, wil dat dan zeggen dat er 12 ingevroren zullen worden? Dat is een super resultaat! Daarvan moet er toch sowieso 1tje uitgroeien tot u kindje he 😊
Dan kan je lang verder zonder nog een pick up te hoeven ondergaan!

Wij gaan blijkbaar toch pas zondag telefoon krijgen ivm het embryotransfer... Ik had graag intussentijd toch ook al eens nieuws gekregen met hoe het ermee gaat, maar blijkbaar wordt dat in Jette toch niet gedaan πŸ˜’

Blijkbaar bepalen ze op voorhand ook of terugplaatsing zal gebeuren op dag 3 of dag 5 of beslissen ze op dag 3. Weet er iemand aan de hand van wat dat ze dat op voorhand al beslissen?
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo πŸ€

Stresskiekje92
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 juli 2019, 18:52

Re: ICSI-clubje

Bericht door Stresskiekje92 » 6 augustus 2019, 17:54

LeenBr schreef: ↑
6 augustus 2019, 17:42
Wauw, wil dat dan zeggen dat er 12 ingevroren zullen worden? Dat is een super resultaat! Daarvan moet er toch sowieso 1tje uitgroeien tot u kindje he 😊
Dan kan je lang verder zonder nog een pick up te hoeven ondergaan!

Wij gaan blijkbaar toch pas zondag telefoon krijgen ivm het embryotransfer... Ik had graag intussentijd toch ook al eens nieuws gekregen met hoe het ermee gaat, maar blijkbaar wordt dat in Jette toch niet gedaan πŸ˜’

Blijkbaar bepalen ze op voorhand ook of terugplaatsing zal gebeuren op dag 3 of dag 5 of beslissen ze op dag 3. Weet er iemand aan de hand van wat dat ze dat op voorhand al beslissen?
Wij wisten het ook niet op voorhand hoe het er mee ging. Ik wist gewoon dat moest er geen enkel embryootje overleefd hebben dat ze dag voordien gingen bellen! In Gent is het standaard 5 dagen omdat ze blijkbaar beter de kwaliteit kunnen zien aan 5 dagen. Ik kan het ook enkel maar van in Gent zeggen...

Ja laat ons hopen dat ze er veel kunnen invriezen!
* Kinderwens sinds januari 2018
* 19/7/ 2019 : start ICSI 1
* 1/8/2019: PU
* 6/8/2019 : tp
* 16/8/2019: bloedafname πŸ€ => positief!
* 20/8/2019: echo met 2mm vruchtzakje 😊
* 31/8/2019: echo: hartje gehoord, uitgerekend 22/4/2020

jillvdw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 november 2017, 11:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door jillvdw » 7 augustus 2019, 9:40

Hoi hoi allemaal,

vrijdag heb ik BN... ik begin nu wel wat zenuwachtig te worden...
Normaal test ik nooit op voorhand maar ik zou precies ditmaal mezelf wat van de zenuwen willen besparen...is dit eventueel een goed plan of zou het alsnog te vroeg zijn om te testen? -> Graag advies :D

Ik weet zelf niet wat verwachten of probeer niet te zoeken achter symptomen want alles kan toch 'vals alarm' zijn.
De TP is gebeurd op dag 3 en op dag 5 had ik hevige 'steken' die nadien terug als sneeuw voor de zon verdwenen - verder neemt mijn lichaam ditmaal wel goed de utrogestan op, wat ik aangenamer vind als de vorige keren want hoe meer het lichaam opneemt, hoe minder 'smurrie' het is :lol: :lol: :lol:

Ondertussen nog altijd geen nieuws of eventuele embryo's de diepvries hebben gehaald ditmaal - wsch weten we dit zelfs pas na het resultaat van de verse terugplaatsing - dat die 'melding' enkel per brief kan meegedeeld worden, is toch wel lastig hoor :roll:


Groetjes,
Jill
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 7 augustus 2019, 10:12

Ik heb altijd op voorhand getest, anders had ik veel te veel zenuwen. En als het positief heb je nog zenuwen om de waarde te weten.

Je kan nu al redelijk betrouwbaar testen, wel best met ochtendurine.

Die smurrie van Utrogestan is het omhulsel, de progesteron zit erin, dus of je lichaam het nu goed of niet gord opneemt, de smurrie blijft hetzelfde.

Maar ik heb de indruk dat die smurrie niet altijd dezelfde consistentie heeft. De ene keer heb je precies de hele tijd verlies en de andere keer een paar keer een grotere hoeveelheid.

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 7 augustus 2019, 11:44

jillvdw schreef: ↑
7 augustus 2019, 9:40
Hoi hoi allemaal,

vrijdag heb ik BN... ik begin nu wel wat zenuwachtig te worden...
Normaal test ik nooit op voorhand maar ik zou precies ditmaal mezelf wat van de zenuwen willen besparen...is dit eventueel een goed plan of zou het alsnog te vroeg zijn om te testen? -> Graag advies :D

Ik weet zelf niet wat verwachten of probeer niet te zoeken achter symptomen want alles kan toch 'vals alarm' zijn.
De TP is gebeurd op dag 3 en op dag 5 had ik hevige 'steken' die nadien terug als sneeuw voor de zon verdwenen - verder neemt mijn lichaam ditmaal wel goed de utrogestan op, wat ik aangenamer vind als de vorige keren want hoe meer het lichaam opneemt, hoe minder 'smurrie' het is :lol: :lol: :lol:

Ondertussen nog altijd geen nieuws of eventuele embryo's de diepvries hebben gehaald ditmaal - wsch weten we dit zelfs pas na het resultaat van de verse terugplaatsing - dat die 'melding' enkel per brief kan meegedeeld worden, is toch wel lastig hoor :roll:


Groetjes,
Jill
Hey Jill,

Ik denk ook dat je in principe zou kunnen testen :)
Heb de laatste keer ook getwijfeld om het te doen, maar uiteindelijk nog nooit gedaan. Die twee dagen zullen het ook wel niet maken 🀭 (of zo redeneerde ik dan toch πŸ˜‰)

In uz leuven laten ze tijdens de terugplaatsing weten of er eventueel embryo's ingevroren kunnen worden. Ik snap dat een brief daarover niet ideaal is... Super vervelend!

En utrogestan lijkt bij mij ook de ene poging een vettiger goedje dan de andere... Maar altijd fijn als het minder gedoe is πŸ˜‰

Veel succes nog met wachten! Ik duim alvast πŸ€πŸ€πŸ€
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❀️

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 7 augustus 2019, 11:48

Je zit nu vlak voor de bloedname. Je kan ook gewoon deze middag of avond testen. Gewoon zien dat je 2 uurtjes niks drinkt, dan is de test gewoon betrouwbaar.

jillvdw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 november 2017, 11:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door jillvdw » 8 augustus 2019, 7:33

Hoi hoi allemaal,

Ik heb getest vanochtend en helaas was het resultaat negatief...
nu begint natuurlijk mijn voorgevoel te zeggen dat er ook geen enkele cryo’s zijn πŸ˜₯ met ons parcours tot hiertoe en ons portie geluk, acht ik die kans groot πŸ™

Dat wilt zeggen dat onze 5de poging er al aankomt... zo vliegen de pogingen wel voorbij natuurlijk πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Ik denk dat mijn man vanaf nu ook best proxeed begint te slikken... ik vraag me gewoon af waarom niemand kan zeggen waar het probleem ligt terwijl dat dat er voor mij wel degelijk moet zijn. Tot dag 3 verloopt het altijd wel goed- nadien zie je steeds dat het slechter loopt... ligt dit aan de zaadcellen eventueel? Mijn man rookt πŸ™ ik denk dat dat een grote impact heeft op de kwaliteit maar het is hem nog nooit echt meegedeeld... ze zeggen beter van niet te roken maar zolang ze niet zeggen dat hij moet stoppen, gaat dit ook niet gebeuren πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Dat hij drinkt tijdens een feestje of dinertje denk ik op zich dat dit nog niet zo’n kwaad kan.

Pfff, iemand ervaringen en is het een plan dat mijn man start met proxeed?!?

Groetjes, Jill
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 8 augustus 2019, 8:04

Jammer! :(
Ga je in Jette? Ik had aanzienlijk beter resultaat daar...

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anqui » 8 augustus 2019, 9:22

Hallo, ik had ongeveer hetzelfde als jullie, niet erg veel follikels en van alle IVF - ICSI pogingen maar een terugplaatsing op dag vijf en nooit Cryo’s. We waren eerst in behandeling in Antwerpen en die plaatsen altijd terug op dag 3 dus dan was het probleem nog niet gekend. Bij mij wist men ook niet wat de oorzaak was maar waarschijnlijk de kwaliteit van de eicellen die door mijn leeftijd nog verder achteruit ging. Mijn man leeft wel heel gezond maar ook hij vond dat er te weinig naar oorzaken bij het zaad gezocht werd. Na de laatste ivf icsi pogingen ben ik terug overgetapt op IUI samen met Menopure ( omdat men soms ondervind dat de eicellen niet goed reageren op al de labo ingrepen ) en uiteindelijk ben ik nu zwanger van de 7 de IUI poging met Menopure, onze drie jarige dochter is er tussen twee ivf pogingen gekomen dus natuurlijk. Het heeft bijna negen jaar geduurd maar het is gelukt.

jillvdw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 november 2017, 11:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door jillvdw » 8 augustus 2019, 9:31

wens2020 schreef: ↑
8 augustus 2019, 8:04
Jammer! :(
Ga je in Jette? Ik had aanzienlijk beter resultaat daar...
Yeps, wij gaan van in het begin in Jette....
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 8 augustus 2019, 9:38

Lastig zeg.

Ik ben er dus de 5e poging pas gegaan.
In Jette stimuleerde ze met Menopur (de 4 andere pogingen met andere medicatie), wat bij sommige mensen een betere kwaliteit eicellen gaf.
Bij mij was het effectief dat ik 4 keer zoveel goede had (normaal max 1, met Menopur 4 op dag 5 die overbleven).

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door nieuweling » 8 augustus 2019, 9:58

jillvdw schreef: ↑
8 augustus 2019, 7:33
Hoi hoi allemaal,

Ik heb getest vanochtend en helaas was het resultaat negatief...
nu begint natuurlijk mijn voorgevoel te zeggen dat er ook geen enkele cryo’s zijn πŸ˜₯ met ons parcours tot hiertoe en ons portie geluk, acht ik die kans groot πŸ™

Dat wilt zeggen dat onze 5de poging er al aankomt... zo vliegen de pogingen wel voorbij natuurlijk πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Ik denk dat mijn man vanaf nu ook best proxeed begint te slikken... ik vraag me gewoon af waarom niemand kan zeggen waar het probleem ligt terwijl dat dat er voor mij wel degelijk moet zijn. Tot dag 3 verloopt het altijd wel goed- nadien zie je steeds dat het slechter loopt... ligt dit aan de zaadcellen eventueel? Mijn man rookt πŸ™ ik denk dat dat een grote impact heeft op de kwaliteit maar het is hem nog nooit echt meegedeeld... ze zeggen beter van niet te roken maar zolang ze niet zeggen dat hij moet stoppen, gaat dit ook niet gebeuren πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Dat hij drinkt tijdens een feestje of dinertje denk ik op zich dat dit nog niet zo’n kwaad kan.

Pfff, iemand ervaringen en is het een plan dat mijn man start met proxeed?!?

Groetjes, Jill
Misschien stom vraagje maar is het zaad van je man nog nooit getest?
Jammer dat je negatief testte. Je weet nooit, maar ons dokter vanuit Jette raadde echt af om vroeger te testen omdat dit vals negatief kan geven.

jillvdw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 november 2017, 11:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door jillvdw » 8 augustus 2019, 10:12

nieuweling schreef: ↑
8 augustus 2019, 9:58
jillvdw schreef: ↑
8 augustus 2019, 7:33
Hoi hoi allemaal,

Ik heb getest vanochtend en helaas was het resultaat negatief...
nu begint natuurlijk mijn voorgevoel te zeggen dat er ook geen enkele cryo’s zijn πŸ˜₯ met ons parcours tot hiertoe en ons portie geluk, acht ik die kans groot πŸ™

Dat wilt zeggen dat onze 5de poging er al aankomt... zo vliegen de pogingen wel voorbij natuurlijk πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Ik denk dat mijn man vanaf nu ook best proxeed begint te slikken... ik vraag me gewoon af waarom niemand kan zeggen waar het probleem ligt terwijl dat dat er voor mij wel degelijk moet zijn. Tot dag 3 verloopt het altijd wel goed- nadien zie je steeds dat het slechter loopt... ligt dit aan de zaadcellen eventueel? Mijn man rookt πŸ™ ik denk dat dat een grote impact heeft op de kwaliteit maar het is hem nog nooit echt meegedeeld... ze zeggen beter van niet te roken maar zolang ze niet zeggen dat hij moet stoppen, gaat dit ook niet gebeuren πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Dat hij drinkt tijdens een feestje of dinertje denk ik op zich dat dit nog niet zo’n kwaad kan.

Pfff, iemand ervaringen en is het een plan dat mijn man start met proxeed?!?

Groetjes, Jill
Misschien stom vraagje maar is het zaad van je man nog nooit getest?
Jammer dat je negatief testte. Je weet nooit, maar ons dokter vanuit Jette raadde echt af om vroeger te testen omdat dit vals negatief kan geven.
Hey,

neen het zaad van mijn man is nog nooit geanalyseerd :(
ik weet dat testen geen 100% is en het is de eerste keer dat ik dat doe - ik moest iets doen aan die zenuwen, anders ben ik morgen geen mens en heb ik moeilijkheden om de zoveelste klap te incasseren en op het werk vind ik dat dan ook mega lastig.
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door nieuweling » 8 augustus 2019, 10:13

jillvdw schreef: ↑
8 augustus 2019, 10:12
nieuweling schreef: ↑
8 augustus 2019, 9:58
jillvdw schreef: ↑
8 augustus 2019, 7:33
Hoi hoi allemaal,

Ik heb getest vanochtend en helaas was het resultaat negatief...
nu begint natuurlijk mijn voorgevoel te zeggen dat er ook geen enkele cryo’s zijn πŸ˜₯ met ons parcours tot hiertoe en ons portie geluk, acht ik die kans groot πŸ™

Dat wilt zeggen dat onze 5de poging er al aankomt... zo vliegen de pogingen wel voorbij natuurlijk πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Ik denk dat mijn man vanaf nu ook best proxeed begint te slikken... ik vraag me gewoon af waarom niemand kan zeggen waar het probleem ligt terwijl dat dat er voor mij wel degelijk moet zijn. Tot dag 3 verloopt het altijd wel goed- nadien zie je steeds dat het slechter loopt... ligt dit aan de zaadcellen eventueel? Mijn man rookt πŸ™ ik denk dat dat een grote impact heeft op de kwaliteit maar het is hem nog nooit echt meegedeeld... ze zeggen beter van niet te roken maar zolang ze niet zeggen dat hij moet stoppen, gaat dit ook niet gebeuren πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯

Dat hij drinkt tijdens een feestje of dinertje denk ik op zich dat dit nog niet zo’n kwaad kan.

Pfff, iemand ervaringen en is het een plan dat mijn man start met proxeed?!?

Groetjes, Jill
Misschien stom vraagje maar is het zaad van je man nog nooit getest?
Jammer dat je negatief testte. Je weet nooit, maar ons dokter vanuit Jette raadde echt af om vroeger te testen omdat dit vals negatief kan geven.
Hey,

neen het zaad van mijn man is nog nooit geanalyseerd :(
ik weet dat testen geen 100% is en het is de eerste keer dat ik dat doe - ik moest iets doen aan die zenuwen, anders ben ik morgen geen mens en heb ik moeilijkheden om de zoveelste klap te incasseren en op het werk vind ik dat dan ook mega lastig.
Heel begrijpelijk hoor.
Misschien kan je eens vragen aan de dokter om het te testen. Staat je man daarvoor open?

jillvdw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 november 2017, 11:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door jillvdw » 8 augustus 2019, 10:33

Anqui schreef: ↑
8 augustus 2019, 9:22
Hallo, ik had ongeveer hetzelfde als jullie, niet erg veel follikels en van alle IVF - ICSI pogingen maar een terugplaatsing op dag vijf en nooit Cryo’s. We waren eerst in behandeling in Antwerpen en die plaatsen altijd terug op dag 3 dus dan was het probleem nog niet gekend. Bij mij wist men ook niet wat de oorzaak was maar waarschijnlijk de kwaliteit van de eicellen die door mijn leeftijd nog verder achteruit ging. Mijn man leeft wel heel gezond maar ook hij vond dat er te weinig naar oorzaken bij het zaad gezocht werd. Na de laatste ivf icsi pogingen ben ik terug overgetapt op IUI samen met Menopure ( omdat men soms ondervind dat de eicellen niet goed reageren op al de labo ingrepen ) en uiteindelijk ben ik nu zwanger van de 7 de IUI poging met Menopure, onze drie jarige dochter is er tussen twee ivf pogingen gekomen dus natuurlijk. Het heeft bijna negen jaar geduurd maar het is gelukt.
hey,

ik heb altijd voldoende follikels / rijpe eicellen - ook de bevruchtingen gaan vrij vlot
tot dag 3 loopt de deling ook vrij vlot maar nadien gaat het precies bergaf :(
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten