ICSI-clubje

ICSI Forum
121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door 121989 » 17 juli 2019, 12:44

nieuweling schreef:
17 juli 2019, 12:24
121989 schreef:
17 juli 2019, 12:07
Jido schreef:
17 juli 2019, 10:28



Normaal is het van uw oestrogeen-niveau zo dat je mag rekenen op gemiddeld 1 eicel per waarde van 250. Ik snap dus in uw geval dat de verwachtingen veel hoger lagen.
Ik zit persoonlijk niet in Jette, maar hoor hier toch overal goede verhalen over... Zijn jullie met die reden overgegaan van Gent naar daar? Want de eerste pick-up en opbrengst was toch goed in Gent ook, veronderstel ik met 10 eicellen?

Ik vind het heel erg voor jou dat het een ontgoocheld resultaat is! Jammer genoeg kan je daar natuurlijk zelf niets aan veranderen nu en alleen maar hopen en duimen voor de 5 bevruchtingen. Ik hoop dat er een groot aantal mag overblijven en er een plakkertje (of meerdere) tussen zit.

Veel succes!
Van de 10 gevonden eicellen in Gent waren er 7 matuur, 7 bevrucht. Helaas maar 1 mooi embryo en 1 slecht/matig embryo. Wij vonden dit niet zo een goed resultaat. Daarom dachten we dat het labo in Jette waar iedereen vol lof over is, er hopelijk meer kon uithalen. Dat zal nu nog moeten blijken (5 matuur, 5 bevrucht) maar ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat ze met 1000 oestrogeen per eicel toch niet alles uitgehaald hebben. Dan kom je natuurlijk niet veel verder, zelfs al zou het labo beter zijn. Maar dat zou toch echt niet mogen/kunnen, dat ze zoveel eicellen zouden gemist hebben in Brussel?! Helaas is mijn behandelend arts met vakantie en heb ik geen andere verklaring. In UZ Gent klopte de berekening: 236 oestrogeen per eicel. Nu het driedubbele? Zoveel variatie binnen dezelfde persoon?
Ik weer dat er bij ons echt werd gekeken snaar de grote van de follikels. De kleintjes lieten ze zo, omdat dit volgens onze dokter te zwakke embryo’s produceert. En het onnodig veel prikken was in je lichaam.
Ik denk dat we weleens bij dezelfde fertiliteitsdokter gaan, want die van ons gaat ook in vakantie gaan.
Wij hadden maar 3 eitjes, 3 bevruchting en 3 topembryo’s. Dus het kan zeker, ook met een kleine oogst.
Nieuweling, amai 3/3, zit jij ook in Jette? Heb je hiervoor ook al elders geprobeerd? Hoe waren je embryo's elders? Het is de hoeveelheid oestrogenen die ik had die me van de wijs brengen. Zo torenhoog. Ze spraken van risico op overstimulatie en aangezien ze in in april Gent meer eicellen vonden dan follikels, en zelfs uit de kleintjes een mature eicel kwam, zou ik nu het complete tegenovergestelde hebben? Pas maandag is mijn arts terug. Hopelijk krijg ik hem te pakken. Dat er veel variatie is van vrouw tot vrouw in aantal oestrogeen per eicel, snap ik. Maar ik val van het ene uiterste in het andere.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door nieuweling » 17 juli 2019, 12:51

Aan ons werd er uitgelegd dat een follikel een eicel omvat. Zo waren er 7 follikels te zien en maar 3 hadden een eitje. Eitjes kunnen ze niet zien via een echo, follikels wel.
Normaal heb je per follikel maar 1 eitje. Zonder follikel kan er geen eitje zijn.
In Jette heeft onze dokter nooit gesproken over hoe hoog de hormonen stonden. Dus daar heb ik geen idee van.

Dit was onze eerste ivf -rond met de laagst mogelijke dosis van hormonen. Aangezien er bij ons geen probleem is qua bevruchting, ons probleem ligt bij het feit dat we 2 vrouwen zijn.

Onze dokter is een zeer realistisch iemand die je zegt waar het op staat. En hij windt er geen doekjes om. Soms is dat fijn, soms wat minder.

Wel weet ik heel erg zeker dat hij de follikels kleiner dan ? Diameter niet aanprikte omdat de risico’s niet opwegen tegenover de kwaliteit van de embryo’s.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door nieuweling » 17 juli 2019, 12:52

121989 schreef:
17 juli 2019, 12:44
nieuweling schreef:
17 juli 2019, 12:24
121989 schreef:
17 juli 2019, 12:07


Van de 10 gevonden eicellen in Gent waren er 7 matuur, 7 bevrucht. Helaas maar 1 mooi embryo en 1 slecht/matig embryo. Wij vonden dit niet zo een goed resultaat. Daarom dachten we dat het labo in Jette waar iedereen vol lof over is, er hopelijk meer kon uithalen. Dat zal nu nog moeten blijken (5 matuur, 5 bevrucht) maar ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat ze met 1000 oestrogeen per eicel toch niet alles uitgehaald hebben. Dan kom je natuurlijk niet veel verder, zelfs al zou het labo beter zijn. Maar dat zou toch echt niet mogen/kunnen, dat ze zoveel eicellen zouden gemist hebben in Brussel?! Helaas is mijn behandelend arts met vakantie en heb ik geen andere verklaring. In UZ Gent klopte de berekening: 236 oestrogeen per eicel. Nu het driedubbele? Zoveel variatie binnen dezelfde persoon?
Ik weer dat er bij ons echt werd gekeken snaar de grote van de follikels. De kleintjes lieten ze zo, omdat dit volgens onze dokter te zwakke embryo’s produceert. En het onnodig veel prikken was in je lichaam.
Ik denk dat we weleens bij dezelfde fertiliteitsdokter gaan, want die van ons gaat ook in vakantie gaan.
Wij hadden maar 3 eitjes, 3 bevruchting en 3 topembryo’s. Dus het kan zeker, ook met een kleine oogst.
Nieuweling, amai 3/3, zit jij ook in Jette? Heb je hiervoor ook al elders geprobeerd? Hoe waren je embryo's elders? Het is de hoeveelheid oestrogenen die ik had die me van de wijs brengen. Zo torenhoog. Ze spraken van risico op overstimulatie en aangezien ze in in april Gent meer eicellen vonden dan follikels, en zelfs uit de kleintjes een mature eicel kwam, zou ik nu het complete tegenovergestelde hebben? Pas maandag is mijn arts terug. Hopelijk krijg ik hem te pakken. Dat er veel variatie is van vrouw tot vrouw in aantal oestrogeen per eicel, snap ik. Maar ik val van het ene uiterste in het andere.
Het kan zijn dat Gent sneller spreekt van matige eitjes dan Jette. Ik denk dat Jette wel goed aangeschreven staat op dat vlak. Hebben wij ons laten vertellen 😀

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 17 juli 2019, 16:22

Imera, is je echo ondertussen al geweest? :?:

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door nieuweling » 17 juli 2019, 16:39

wens2020 schreef:
17 juli 2019, 16:22
Imera, is je echo ondertussen al geweest? :?:
Ik blijf duimen!

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door 121989 » 17 juli 2019, 17:52

LiNN89 schreef:
27 mei 2019, 23:39
Hey dames,

Ik moet even wat ratelen! 🙈

Vorige donderdag eerste pick up, vond ik enorm pijnlijk blijkbaar door zeer diep liggende follikels.
6 eicellen kunnen aanprikken terwijl er eerst 13 te zien waren op echo, enkele oversized ook.
Maar ze waren alle 6 geïnjecteerd dus wij al een beetje blij. Een dag later kreeg ik bericht dat er 3 bevrucht waren, ik weet wel dat er veel kunnen afvallen maar het was toch een slag.. zo na een dagje al de helft kwijt te zijn!
Gisterenavond bericht dat de 3 van kwaliteit 1 of A zoals dat in andere afdeling benoemd wordt. Dus weer blij en m’n terugplaatsing ging morgen 28/05 gebeuren als alles goed bleef gaan.
Vanmorgen moest ik om een andere reden bij m’n huisarts zijn, onderzocht me toch even omdat ze vond dat ik er zo rood uitzag. Ik had wel last van opvliegers door de hormonen dus was het al gewoon geworden. Had hogere temperatuur, hogere bloeddruk dan normaal en mijn buik hele erg pijnlijk dus heeft ze voor de zekerheid m’n vloed getrokken. Enkele uurtjes later belde ze al om te zeggen dat ik meteen naar spoed moest omdat mijn bloed vol infecties zat! Ik helemaal in paniek m’n vriend opgebeld die dan meteen van zijn werk is gekomen om met mij te vertrekken.
Eerst van hier naar daar gesleurd, verschillende afdelingen en uiteindelijk had de dienst fertiliteit gezegd mij naar daar te brengen. Echo gedaan, zit nog wat bloed maar niet abnormaal maar inderdaad bloed vol infectie te zien aan de waarden.
Conclusie; oververmoeid lichaam met ziektekiemen die snel zullen uitbreken ten gevolgen van mijn minuren op het werk (-70) door de afspraken in het ziekenhuis van de laatste tijd die ik op hele korte tijd naar plusuren heb bijgewerkt zodat ik met een normaal aantal uren de eerste icsi kon ingaan. Dat dan gecombineerd met veel stress en het hormonen spuiten blijkt dus nu dat het even op is! Resultaat is dan ook dat er morgen geen terugplaatsing komt zodat ik rust kan nemen en hopelijk dan wel volgende cyclus als onze 3 morgen goed zijn voor de vriezer (weer stress) dan toch! Ik ben zo teleurgesteld, natuurlijk beter dat als ze zeggen dit is geen goede omgeving voor eentje terug te zetten dat ze het niet laten verloren gaan door toch te proberen maar Pfoe, AO dichtbij en dan dit! Het kan wss erger maar nu baal ik Gwn even!

Sorry voor het lange ratelen!
Aan iedereen veel succes en sterkte!
Dag Linn, ik wou even informeren hoe dit verhaal is afgelopen? Wie had je voor de pick-up in Jette?

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 17 juli 2019, 18:34

Yvonne1983 schreef:
17 juli 2019, 10:51
hallo ladies, even een ego update van mijn kant:
ik ben eindelijk mijn restweefsel van miskraam 2 kwijt, bij eerstvolgende menstruatie mag ik beginnen met de pil en dan hopen we in september van start te kunnen gaan, maar eerst op vakantie!
toi toi toi aan iedereen in de (al dan niet verlengde) wachtweken en ook aan iedereen die elders in het traject zit natuurlijk ook, tot na mijn verlof!

Oooh en Imera heel veel succes met je echo vandaag, ik hoop op een stevige hartslag en verder beide duimen omhoog!
Geniet van je vakantie, Yvonne! Die heb je verdiend!
En ik denk aan je in september! 🍀
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 17 juli 2019, 18:43

Dag Dames

Dikke merci om aan mij te denken vandaag.

Echo zag er ok uit maar ze vond de afscheiding en de krampen, die ze daar zelfs gezien heeft, ook verontrustend. Ze denkt dat het bloedverlies niet van de utro komt, gezien het gepaard gaat met menstruatiepijn.

Twee pistes: het zit goed en ze kan niet achterhalen vanwaar de krampen en verlies komen oftewel moeten we nog voorzichtig zijn en zit er iets niet goed, maar gezien het vrij recent is kan ze dat ook niet constateren.

Normaal gezien moet je na deze echo niet meer terug naar het fertiliteitsziekenhuis, maar ze zegt dat ze dat nu niet kunnen maken m.o.o. mijn miskraam-verleden. Ik moet donderdag terug. Arts was zeer realistisch, ze zei dat de echo nog erger kon, dus dat al goed nieuws is, maar dat ze anderzijds ook hard gaat duimen dat het hierna ook goed gaat groeien. Ze was zo meelevend toen de tranen vloeiden.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door nieuweling » 17 juli 2019, 19:15

Imera schreef:
17 juli 2019, 18:43
Dag Dames

Dikke merci om aan mij te denken vandaag.

Echo zag er ok uit maar ze vond de afscheiding en de krampen, die ze daar zelfs gezien heeft, ook verontrustend. Ze denkt dat het bloedverlies niet van de utro komt, gezien het gepaard gaat met menstruatiepijn.

Twee pistes: het zit goed en ze kan niet achterhalen vanwaar de krampen en verlies komen oftewel moeten we nog voorzichtig zijn en zit er iets niet goed, maar gezien het vrij recent is kan ze dat ook niet constateren.

Normaal gezien moet je na deze echo niet meer terug naar het fertiliteitsziekenhuis, maar ze zegt dat ze dat nu niet kunnen maken m.o.o. mijn miskraam-verleden. Ik moet donderdag terug. Arts was zeer realistisch, ze zei dat de echo nog erger kon, dus dat al goed nieuws is, maar dat ze anderzijds ook hard gaat duimen dat het hierna ook goed gaat groeien. Ze was zo meelevend toen de tranen vloeiden.
Voorzichtig goed nieuws dus! En was er al een hartje ofzo te zien? Verder duimen dus!

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 17 juli 2019, 19:21

Duimen draaien dat het toch goed mag komen! Voldoende rusten!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 17 juli 2019, 19:23

nieuweling schreef:
17 juli 2019, 19:15

Voorzichtig goed nieuws dus! En was er al een hartje ofzo te zien? Verder duimen dus!
Ja, als ik mij niet vergis zag ik 11mm(?) op het scherm en was er hartactiviteit.

Ze zei dat het overeenkwam met 7 weken

Stresskiekje92
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 juli 2019, 18:52

Re: ICSI-clubje

Bericht door Stresskiekje92 » 17 juli 2019, 19:25

Hoi hoi iedereen

Heb al heel wat berichtjes gelezen ter informatie want wij beginnen voor de eerste keer aan een icsi traject sinds we in januari 2018 gestart zijn met onze kinderwens. Wat ik wel nergens lees is precies hoe jullie die stress met het werk combineren? Ik heb gisteren nogal een breakdown gehad en ben 3 dagen thuis in 'ziekte'. En ik moet er nog aan beginnen... Als ik dan denk aan alle dagen dat ik wss nog thuis zal moeten blijven... Is dat bij jullie ook zo dat jullie soms thuis zijn omdat het gewoon 'niet gaat'?

Heel veel groetjes en heel veel succes met jullie kinderwens! Ik wens jullie allemaal het beste toe!
* Kinderwens sinds januari 2018
* 19/7/ 2019 : start ICSI 1
* 1/8/2019: PU
* 6/8/2019 : tp
* 16/8/2019: bloedafname 🍀 => positief!
* 20/8/2019: echo met 2mm vruchtzakje 😊
* 31/8/2019: echo: hartje gehoord, uitgerekend 22/4/2020

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 17 juli 2019, 21:46

Stresskiekje92 schreef:
17 juli 2019, 19:25
Hoi hoi iedereen

Heb al heel wat berichtjes gelezen ter informatie want wij beginnen voor de eerste keer aan een icsi traject sinds we in januari 2018 gestart zijn met onze kinderwens. Wat ik wel nergens lees is precies hoe jullie die stress met het werk combineren? Ik heb gisteren nogal een breakdown gehad en ben 3 dagen thuis in 'ziekte'. En ik moet er nog aan beginnen... Als ik dan denk aan alle dagen dat ik wss nog thuis zal moeten blijven... Is dat bij jullie ook zo dat jullie soms thuis zijn omdat het gewoon 'niet gaat'?

Heel veel groetjes en heel veel succes met jullie kinderwens! Ik wens jullie allemaal het beste toe!
Succes met de opstart, hopelijk heb je snel resultaat! Tijdens het traject zelf ben ik niet thuisgebleven, ik zat wel soms met mijn gedachten ‘elders’ toen ik aan het werk was. Zeker tijdens de wachtweken. Toen het Misliep de tweede keer, ben ik wel enkele dagen thuisgebleven. En dan ging het niet om het fysieke, maar eerder omdat ik droef was.

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 17 juli 2019, 22:43

Imera schreef:
17 juli 2019, 18:43
Dag Dames

Dikke merci om aan mij te denken vandaag.

Echo zag er ok uit maar ze vond de afscheiding en de krampen, die ze daar zelfs gezien heeft, ook verontrustend. Ze denkt dat het bloedverlies niet van de utro komt, gezien het gepaard gaat met menstruatiepijn.

Twee pistes: het zit goed en ze kan niet achterhalen vanwaar de krampen en verlies komen oftewel moeten we nog voorzichtig zijn en zit er iets niet goed, maar gezien het vrij recent is kan ze dat ook niet constateren.

Normaal gezien moet je na deze echo niet meer terug naar het fertiliteitsziekenhuis, maar ze zegt dat ze dat nu niet kunnen maken m.o.o. mijn miskraam-verleden. Ik moet donderdag terug. Arts was zeer realistisch, ze zei dat de echo nog erger kon, dus dat al goed nieuws is, maar dat ze anderzijds ook hard gaat duimen dat het hierna ook goed gaat groeien. Ze was zo meelevend toen de tranen vloeiden.
Phieuw, weer stevig nieuws voor je, Imera!
Ik hoop zo op die eerste piste! 🍀
Ik blijf voor je duimen dat deze nog 33 extra weken mag blijven plakken 🤞🤞🤞
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 17 juli 2019, 22:49

Stresskiekje92 schreef:
17 juli 2019, 19:25
Hoi hoi iedereen

Heb al heel wat berichtjes gelezen ter informatie want wij beginnen voor de eerste keer aan een icsi traject sinds we in januari 2018 gestart zijn met onze kinderwens. Wat ik wel nergens lees is precies hoe jullie die stress met het werk combineren? Ik heb gisteren nogal een breakdown gehad en ben 3 dagen thuis in 'ziekte'. En ik moet er nog aan beginnen... Als ik dan denk aan alle dagen dat ik wss nog thuis zal moeten blijven... Is dat bij jullie ook zo dat jullie soms thuis zijn omdat het gewoon 'niet gaat'?

Heel veel groetjes en heel veel succes met jullie kinderwens! Ik wens jullie allemaal het beste toe!
Hoi stresskiekje,

Ik heb op het werk wel wat mensen in vertrouwen genomen over het hele proces. Ik werk in het volwassenonderwijs en zo had ik wat lieve collega's die me af en toe wel eens wilden vervangen als mijn afspraak in het ziekenhuis te laat was 's ochtends en ik heb heel begripvolle directie, dat doet al veel...
Verder ben ik enkel na de pick-up een paar dagen thuis en één keertje wat langer moeten rusten door overstimulatie. Ik vind het op dit moment verder wel te combineren, maar er is niemand die je niet zal begrijpen als je af en toe een off-day hebt!

Veel succes en ik hoop dat het allemaal vlot verloopt! 🍀🤞
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten