ICSI-clubje

ICSI Forum
Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door Glow » 24 september 2022, 9:03

Tagomi schreef:
24 september 2022, 7:20
Hej dames,

Even een vraagje.
Normaal zou ik eergisteren gestart zijn met icsi 2, maar dat is dus niet doorgegaan.
Nadat de arts in Jette mij had laten verstaan dat ik anderhalf jaar moest wachten na mijn bevalling om opnieuw te starten, dat ik blij mag zijn dat ik toch al een kind heb, en dat een tweede niet zo belangrijk is.. was ik mijn vertrouwen in de man al redelijk kwijt
Uiteindelijk vond hij september dan toch aanvaardbaar, maar na mijn bloedname kreeg ik alsnog rood licht zonder verdere uitleg. De dagelijkse monitoring had ook geen uitleg, probeer volgende maand maar opnieuw.
Volledig uit mijn lood geslagen ben ik dan maar wat gaan opzoeken over mijn nieuwe arts in Jette, wat een ramp!
Nu denk ik erover om maandag te bellen voor een nieuwe consultatie bij een andere arts. Wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Tagomi
Ik zou kijken voor iemand anders. Zulke opmerkingen raken echt hard en maken je onzeker. Ik heb zelf een paar weken geleden een intake gehad voor een tweede kindje. Ik had een soortgelijke opmerking verwacht, maar net omgekeerd, de dokter begon er zelf over dat het zeker oke was om te beginnen omdat het een tijdje kan duren dat het lukt. Bovendien heb je ook wel echt recht op meer info. Kan je zelf trouwens jouw waardes inkijken op cozo of een ander platform?
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Essie2022
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 24 september 2022, 9:04

Tagomi schreef:
24 september 2022, 7:20
Hej dames,

Even een vraagje.
Normaal zou ik eergisteren gestart zijn met icsi 2, maar dat is dus niet doorgegaan.
Nadat de arts in Jette mij had laten verstaan dat ik anderhalf jaar moest wachten na mijn bevalling om opnieuw te starten, dat ik blij mag zijn dat ik toch al een kind heb, en dat een tweede niet zo belangrijk is.. was ik mijn vertrouwen in de man al redelijk kwijt
Uiteindelijk vond hij september dan toch aanvaardbaar, maar na mijn bloedname kreeg ik alsnog rood licht zonder verdere uitleg. De dagelijkse monitoring had ook geen uitleg, probeer volgende maand maar opnieuw.
Volledig uit mijn lood geslagen ben ik dan maar wat gaan opzoeken over mijn nieuwe arts in Jette, wat een ramp!
Nu denk ik erover om maandag te bellen voor een nieuwe consultatie bij een andere arts. Wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Tagomi
Ik zou gewoon een andere arts proberen te vragen.. een goed gevoel, begrip en vertrouwen zijn zo belangrijk.. dus gewoon doen zou ik zeggen!
Mijn gevoel bij mijn 1e gynae zat ook snel slecht (lachte mij uit met mijn ´klachten´, luisterde niet, om dan nadien te moeten zeggen: oei, je hebt een poliep, dan kan die hevige pijn en dat abnormale bloedverlies daarvan komen (fijn dan dat je me eerst uitlachte..) volgens hem kon dat ook ´geen kwaad´, probeer maar gezellig verder.. (gelukkig toch maar verder mee gegaan en gelukkig, want zat net aan de uitgang van een eileider en nam zowat half m´n baarmoeder in beslag waardoor innesteling eigenlijk onmogelijk was volgens fertiliteitsarts), hij brak ook z´n collega (fertiliteitsarts) volledig af door allerlei negatieve dingen over haar te zeggen die compleet nergens op sloegen plus tegenover een patiënt breek je geen collega's af vind ik..
Hij heeft ons meermaals foutief geadviseerd, rare reacties,... na het zoveelste (kan nog wel wat dingen opsommen helaas) ben ik veranderd en wat een verschil, iemand die wél naar mij luisterde, goed advies gaf, ... had het al veel eerder moeten doen. Want nu zit m´n gevoel juist en we gaan tenminste ´vooruit´..
Dus, doen! :)
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Tagomi
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 april 2021, 10:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Tagomi » 25 september 2022, 5:42

Glow schreef:
24 september 2022, 9:03
Tagomi schreef:
24 september 2022, 7:20
Hej dames,

Even een vraagje.
Normaal zou ik eergisteren gestart zijn met icsi 2, maar dat is dus niet doorgegaan.
Nadat de arts in Jette mij had laten verstaan dat ik anderhalf jaar moest wachten na mijn bevalling om opnieuw te starten, dat ik blij mag zijn dat ik toch al een kind heb, en dat een tweede niet zo belangrijk is.. was ik mijn vertrouwen in de man al redelijk kwijt
Uiteindelijk vond hij september dan toch aanvaardbaar, maar na mijn bloedname kreeg ik alsnog rood licht zonder verdere uitleg. De dagelijkse monitoring had ook geen uitleg, probeer volgende maand maar opnieuw.
Volledig uit mijn lood geslagen ben ik dan maar wat gaan opzoeken over mijn nieuwe arts in Jette, wat een ramp!
Nu denk ik erover om maandag te bellen voor een nieuwe consultatie bij een andere arts. Wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Tagomi
Ik zou kijken voor iemand anders. Zulke opmerkingen raken echt hard en maken je onzeker. Ik heb zelf een paar weken geleden een intake gehad voor een tweede kindje. Ik had een soortgelijke opmerking verwacht, maar net omgekeerd, de dokter begon er zelf over dat het zeker oke was om te beginnen omdat het een tijdje kan duren dat het lukt. Bovendien heb je ook wel echt recht op meer info. Kan je zelf trouwens jouw waardes inkijken op cozo of een ander platform?
De waarden van in Jette staan nooit op cozo, helaas. Op het patiëntenportaal zelf staan enkel die van vorig jaar, van dit jaar is er ook niks terug te vinden. Iemand een idee of deze ook ergens te vinden zijn? :)
Morgen bel ik voor een afspraak bij een andere arts, hopelijk niet te lang wachten dan.

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: ICSI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 25 september 2022, 11:53

Tagomi schreef:
24 september 2022, 7:20
Hej dames,

Even een vraagje.
Normaal zou ik eergisteren gestart zijn met icsi 2, maar dat is dus niet doorgegaan.
Nadat de arts in Jette mij had laten verstaan dat ik anderhalf jaar moest wachten na mijn bevalling om opnieuw te starten, dat ik blij mag zijn dat ik toch al een kind heb, en dat een tweede niet zo belangrijk is.. was ik mijn vertrouwen in de man al redelijk kwijt
Uiteindelijk vond hij september dan toch aanvaardbaar, maar na mijn bloedname kreeg ik alsnog rood licht zonder verdere uitleg. De dagelijkse monitoring had ook geen uitleg, probeer volgende maand maar opnieuw.
Volledig uit mijn lood geslagen ben ik dan maar wat gaan opzoeken over mijn nieuwe arts in Jette, wat een ramp!
Nu denk ik erover om maandag te bellen voor een nieuwe consultatie bij een andere arts. Wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Tagomi
Wat een onbeschofte arts is dat!!! Sorry voor mijn woordgebruik, maar dat vind ik echt heel ongepaste uitspraken. Het is niet aan hem om te bepalen dat een tweede kindje niet zo belangrijk is 🤨! En dat van anderhalf jaar wachten vind ik ook vreemd. Ik start nu ook terug opnieuw bij mijn volgende cyclus. Normaal ging ik in augustus al opnieuw starten, maar dat moest dan omwille van andere reden uitgesteld worden. In elk geval, er werd nooit gesproken over een bepaalde termijn dat ik zou moeten wachten. Veranderen van arts zou ik zo zeggen, zoals alle anderen hier ook al zeiden!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Kristal
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 juli 2021, 14:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kristal » 25 september 2022, 18:14

mich75 schreef:
20 augustus 2022, 10:31
Als er telkens geen tp is ofwel een tp maar geen cryo's dan is dat voor mij hetzelfde resultaat en dus geen verbetering.
Ik had nooit heel veel eicellen, waardoor ik wel teleurgesteld was en soms ook jaloers op anderen die 10, 20, 30 eicellen hadden. Maar op het einde van de rit had ik altijd wel iets om in te vriezen terwijl die met veel eicellen vaak hetzelfde of zelfs een slechter resultaat hadden.

Ieder doet wat hij wil en waar hij zich goed bij voelt, zorg gewoon dat je later geen spijt krijgt van je beslissingen nu.
Ik snap het heel goed. Ik had juist ontzettend veel eicellen (19) en bevruchtingen (17) die vrijwel allemaal goed genoeg waren om in te vriezen (16) maar de tp's liepen uit op niets waardoor ik mij afvraag hoe gezond de embryo's daadwerkelijk waren of het eigenlijk aan mij ligt. En de tijd vliegt, terwijl de pogingen hartbrekend waren. Ik probeer in ieder geval de eicelkwaliteit te verbeteren door nu ook ubiquinon te nemen en hopelijk is de volgende IVF succesvol.

Je hebt wel eens genoemd dat er vrouwen zijn met meer dan 20 tp waarna pas een gezonde zwangerschap ontstond en ik vroeg mij af of je de gebruikersnamen nog weet? Ik kan wel wat hoop gebruiken ;)
Start 2017
IUI 6x neg
IUI+Clomid 3x neg
IVF 1.1-1.4, 1.6, 1.9-11, 1.15-16 neg
IVF 1.5 Miskraam 6w4d
IVF 1.7-1.8, 1.14 Biochemisch
IVF 1.12 missed abortion met ernstige afwijking - 10w
IVF 1.13 Miskraam 6w
IVF 2.1 - 2.3 neg

Kristal
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 juli 2021, 14:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kristal » 25 september 2022, 18:29

Jeanneke schreef:
30 augustus 2022, 20:42
Voor wie ons verhaal heeft gevolgd. We hebben door omstandigheden besloten om over te gaan naar donor. Onze 7de ICSI poging met eigen zaad doen we niet meer.
Bij onze volgende cyclus hebben we inseminatie met donorzaad.
We blijven ondertussen hopen voor iedereen hier!
Succes! Hopelijk hebben jullie op deze manier snel succes 💗
Start 2017
IUI 6x neg
IUI+Clomid 3x neg
IVF 1.1-1.4, 1.6, 1.9-11, 1.15-16 neg
IVF 1.5 Miskraam 6w4d
IVF 1.7-1.8, 1.14 Biochemisch
IVF 1.12 missed abortion met ernstige afwijking - 10w
IVF 1.13 Miskraam 6w
IVF 2.1 - 2.3 neg

Kristal
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 juli 2021, 14:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kristal » 25 september 2022, 18:50

JFB17 schreef:
8 september 2022, 8:09
Welke onderzoeken heb je al laten doen? Wij waren in 2019 vlot zwanger maar in 2021 wilde het niet lukken. 5 tp's gehad en telkens negatief, biochemisch en de laatste zelfs een langgerekte miskraam. Jette nam geen enkel initiatief dus heb ik zelf allerlei onderzoeken voorgesteld. Daar kwam uiteindelijk uit dat mijn man en ik een mismatch hebben qua HLA-typering. Kort gezegd; mijn man geeft iets aan het embryo wat mijn lichaam niet kan ontvangen. Niet elke embryo heeft dit en ze kunnen de embryo's hier ook niet op testen. Dit verhoogde de kans op miskramen/geen innesteling. Uiteindelijk na aandringen dan begonnen met extra medicatie voor de tp en nu 25 weken zwanger. Als ik zelf niet had aangedrongen, zaten we allicht nu nog te prutsen. Verder heb ik ook nog volgende onderzoeken laten doen (om alles uit te sluiten); MRI baarmoeder, stollingsonderzoek, algemeen bloedonderzoek specifiek voor fertiliteit (kijken ze na of je bepaalde antistoffen hebt), hysterosocpie met bioptie, HLA-typering, chromosomenonderzoek (KIR). Mijn man heeft ook de bloedonderzoeken laten doen en bijkomend zijn sperma laten nakijken op DNA-fragmentatie. Als dit aanwezig is, kan dit ook zorgen voor weinig embryo's die het halen en/of miskramen/geen innesteling.

Ikzelf heb nooit een succesvolle zwangerschap gehad bij verse tp's. Wel bij cryo's die na 5 dagen werden ingevroren. Het aantal embryo's is ook sterk cyclus gerelateerd. Toen ik in 2019 nog maar 29 was had ik bijvoorbeeld maar 2 dag 5 cryo's. Toen ik 32 was had ik met dezelfde medicatie 6 dag 5-cryo's.
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
Bij de ziekenhuizen waar ik ben geweest worden geen MRI, bioptie of HLA typering gedaan, goed dat je erop kon aandringen. Ik wordt een beetje als zeurpiet en aansteller beschouwd, en afgewimpeld alsof 16 tp geen reden is voor verder ingrijpen. Welke medicatie heb je gebruikt voor de mismatch?
Start 2017
IUI 6x neg
IUI+Clomid 3x neg
IVF 1.1-1.4, 1.6, 1.9-11, 1.15-16 neg
IVF 1.5 Miskraam 6w4d
IVF 1.7-1.8, 1.14 Biochemisch
IVF 1.12 missed abortion met ernstige afwijking - 10w
IVF 1.13 Miskraam 6w
IVF 2.1 - 2.3 neg

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 25 september 2022, 19:02

Kristal schreef:
25 september 2022, 18:50
JFB17 schreef:
8 september 2022, 8:09
Welke onderzoeken heb je al laten doen? Wij waren in 2019 vlot zwanger maar in 2021 wilde het niet lukken. 5 tp's gehad en telkens negatief, biochemisch en de laatste zelfs een langgerekte miskraam. Jette nam geen enkel initiatief dus heb ik zelf allerlei onderzoeken voorgesteld. Daar kwam uiteindelijk uit dat mijn man en ik een mismatch hebben qua HLA-typering. Kort gezegd; mijn man geeft iets aan het embryo wat mijn lichaam niet kan ontvangen. Niet elke embryo heeft dit en ze kunnen de embryo's hier ook niet op testen. Dit verhoogde de kans op miskramen/geen innesteling. Uiteindelijk na aandringen dan begonnen met extra medicatie voor de tp en nu 25 weken zwanger. Als ik zelf niet had aangedrongen, zaten we allicht nu nog te prutsen. Verder heb ik ook nog volgende onderzoeken laten doen (om alles uit te sluiten); MRI baarmoeder, stollingsonderzoek, algemeen bloedonderzoek specifiek voor fertiliteit (kijken ze na of je bepaalde antistoffen hebt), hysterosocpie met bioptie, HLA-typering, chromosomenonderzoek (KIR). Mijn man heeft ook de bloedonderzoeken laten doen en bijkomend zijn sperma laten nakijken op DNA-fragmentatie. Als dit aanwezig is, kan dit ook zorgen voor weinig embryo's die het halen en/of miskramen/geen innesteling.

Ikzelf heb nooit een succesvolle zwangerschap gehad bij verse tp's. Wel bij cryo's die na 5 dagen werden ingevroren. Het aantal embryo's is ook sterk cyclus gerelateerd. Toen ik in 2019 nog maar 29 was had ik bijvoorbeeld maar 2 dag 5 cryo's. Toen ik 32 was had ik met dezelfde medicatie 6 dag 5-cryo's.
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
Bij de ziekenhuizen waar ik ben geweest worden geen MRI, bioptie of HLA typering gedaan, goed dat je erop kon aandringen. Ik wordt een beetje als zeurpiet en aansteller beschouwd, en afgewimpeld alsof 16 tp geen reden is voor verder ingrijpen. Welke medicatie heb je gebruikt voor de mismatch?
Hier al 13 tp gehad. En nog steeds met kege handen.
Achter 3tp hebben hebben ze al een hystroscopie gedaan met biopt. Karyotypering, ik weet niet of dat die HLA typering is.

Nu binnen 14 dagen gaan ze een mri doen.
En als daar niets uit komt zal de enige optie pdg zijn.
Dus.....
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Kristal
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 juli 2021, 14:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kristal » 25 september 2022, 19:15

Sarahtns schreef:
23 september 2022, 8:58
Bij mij ook kort schema. Ik heb ook niet veel eicellen, eerste keer 4, tweede keer 6. eerste keer was het de korte antagonistenprocedure (225 menopur, cetrotide), dus late onderdrukking met als gevolg dat de eitjes helemaal niet gelijk gegroeid waren (2 vd 4 rijp), daarna hebben ze me de korte agonistenprocedure laten doen (300 menopur en direct starten met gonapeptyl). Dan had ik dus 6 cellen waarvan 4 rijp. Nog steeds niet veel maar uiteindelijk wel een verdubbeling van het resultaat. Benieuwd wat Jette gaat voorstellen voor ICSI 3, nog even geduld...

Wij gaat toch al wel op voorhand een DNA fragmentatietest laten doen, we wachten nu op het voorschrift van de huisarts.
Ik ben juist begonnen met de korte agonistenprocedure en ga nu de korte antagonistenprocedure doen uit angst voor overstimulatie. Ik hoop dat de eicelkwaliteit erdoor niet slechter word.
Hopelijk is ICSI 3 in Jette de oplossing, succes!
Start 2017
IUI 6x neg
IUI+Clomid 3x neg
IVF 1.1-1.4, 1.6, 1.9-11, 1.15-16 neg
IVF 1.5 Miskraam 6w4d
IVF 1.7-1.8, 1.14 Biochemisch
IVF 1.12 missed abortion met ernstige afwijking - 10w
IVF 1.13 Miskraam 6w
IVF 2.1 - 2.3 neg

Kristal
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 juli 2021, 14:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kristal » 25 september 2022, 19:32

ZonderZorgen schreef:
25 september 2022, 19:02

Hier al 13 tp gehad. En nog steeds met lege handen.
Achter 3tp hebben hebben ze al een hystroscopie gedaan met biopt. Karyotypering, ik weet niet of dat die HLA typering is.

Nu binnen 14 dagen gaan ze een mri doen.
En als daar niets uit komt zal de enige optie pdg zijn.
Dus.....
Weet je waar ze naar kijken met het biopt? Bij mij werd er geen endometriose gezien en daardoor geen biopt afgenomen. Bij karyotypering wordt alleen gekeken naar de chromosomen en eventuele translocaties. Misschien dat je nog wel de HLA-mismatch typering kan aanvragen.
Ik zat te kijken naar de testen van Fertilysis, het is duur maar als hier wel wat uit zou komen is het wel het waard. Mocht er niets uit de mri komen zou je dit misschien ook kunnen overwegen.
Sterkte met het wachten, en ben benieuwd naar het resultaat. Wanneer krijg je iets te horen naar de mri?
Start 2017
IUI 6x neg
IUI+Clomid 3x neg
IVF 1.1-1.4, 1.6, 1.9-11, 1.15-16 neg
IVF 1.5 Miskraam 6w4d
IVF 1.7-1.8, 1.14 Biochemisch
IVF 1.12 missed abortion met ernstige afwijking - 10w
IVF 1.13 Miskraam 6w
IVF 2.1 - 2.3 neg

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door JFB17 » 25 september 2022, 19:35

@Kristal; ik heb aangedrongen om immuunremmers (bv. medrol) te mogen nemen maar mijn arts in Jette wilde dit niet voorschrijven omdat ik al een kindje heb en hij dit dus niet nodig vond. Volgens hem zou het ook niet wetenschappelijk bewezen zijn dat dit zou helpen. Ik heb wel extra ondersteunende medicatie mogen nemen en dat was (naast progynova en utrogestan) ook nog asaflow en duphaston. Een bloedverdunner om de doorbloeding te stimuleren en extra progesteron. Ik heb de info voor al die extra onderzoeken ook maar gekregen van een andere arts (verbonden aan ander ziekenhuis) omdat Jette in eerste instantie niets wilde ondernemen.

@zonder zorgen; de HLA typering is nog een aparte analyse. Die karyotypering is om de chromosomen na te gaan. MRI heb ik ook laten doen maar wel in Leuven omdat daar zogezegd een betere analyse zou gebeuren dan in Jette. Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet. Adenomyose zou wel een negatief element kunnen zijn en dan helpt pgd niet. Dr. Campo in Life Leuven is daar wel een expert in. Ben ook bij hem geweest voor een 3de opinie.
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Kristal
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 juli 2021, 14:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kristal » 25 september 2022, 19:39

Essie2022 schreef:
24 september 2022, 9:04
Ik zou gewoon een andere arts proberen te vragen.. een goed gevoel, begrip en vertrouwen zijn zo belangrijk.. dus gewoon doen zou ik zeggen!
Mijn gevoel bij mijn 1e gynae zat ook snel slecht (lachte mij uit met mijn ´klachten´, luisterde niet, om dan nadien te moeten zeggen: oei, je hebt een poliep, dan kan die hevige pijn en dat abnormale bloedverlies daarvan komen (fijn dan dat je me eerst uitlachte..) volgens hem kon dat ook ´geen kwaad´, probeer maar gezellig verder.. (gelukkig toch maar verder mee gegaan en gelukkig, want zat net aan de uitgang van een eileider en nam zowat half m´n baarmoeder in beslag waardoor innesteling eigenlijk onmogelijk was volgens fertiliteitsarts), hij brak ook z´n collega (fertiliteitsarts) volledig af door allerlei negatieve dingen over haar te zeggen die compleet nergens op sloegen plus tegenover een patiënt breek je geen collega's af vind ik..
Hij heeft ons meermaals foutief geadviseerd, rare reacties,... na het zoveelste (kan nog wel wat dingen opsommen helaas) ben ik veranderd en wat een verschil, iemand die wél naar mij luisterde, goed advies gaf, ... had het al veel eerder moeten doen. Want nu zit m´n gevoel juist en we gaan tenminste ´vooruit´..
Dus, doen! :)
Wat erg dat je uitgelachen werd, dan voel je je helemaal niet meer op je gemak terwijl het al zo'n kwetsbare situatie is. Ik wens je de vooruitgang van harte toe!
Start 2017
IUI 6x neg
IUI+Clomid 3x neg
IVF 1.1-1.4, 1.6, 1.9-11, 1.15-16 neg
IVF 1.5 Miskraam 6w4d
IVF 1.7-1.8, 1.14 Biochemisch
IVF 1.12 missed abortion met ernstige afwijking - 10w
IVF 1.13 Miskraam 6w
IVF 2.1 - 2.3 neg

Kristal
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 juli 2021, 14:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kristal » 25 september 2022, 19:56

JFB17 schreef:
25 september 2022, 19:35
@Kristal; ik heb aangedrongen om immuunremmers (bv. medrol) te mogen nemen maar mijn arts in Jette wilde dit niet voorschrijven omdat ik al een kindje heb en hij dit dus niet nodig vond. Volgens hem zou het ook niet wetenschappelijk bewezen zijn dat dit zou helpen. Ik heb wel extra ondersteunende medicatie mogen nemen en dat was (naast progynova en utrogestan) ook nog asaflow en duphaston. Een bloedverdunner om de doorbloeding te stimuleren en extra progesteron. Ik heb de info voor al die extra onderzoeken ook maar gekregen van een andere arts (verbonden aan ander ziekenhuis) omdat Jette in eerste instantie niets wilde ondernemen.
Gelukkig heeft het geholpen, maar vreemd dat hij het niet nodig vond ondanks de uitslag van de test. Het is fijn als andere ziekenhuizen daadwerkelijk extra opties geven. Bedankt voor het delen!
Start 2017
IUI 6x neg
IUI+Clomid 3x neg
IVF 1.1-1.4, 1.6, 1.9-11, 1.15-16 neg
IVF 1.5 Miskraam 6w4d
IVF 1.7-1.8, 1.14 Biochemisch
IVF 1.12 missed abortion met ernstige afwijking - 10w
IVF 1.13 Miskraam 6w
IVF 2.1 - 2.3 neg

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 26 september 2022, 16:55

Tagomi schreef:
24 september 2022, 7:20
Hej dames,

Even een vraagje.
Normaal zou ik eergisteren gestart zijn met icsi 2, maar dat is dus niet doorgegaan.
Nadat de arts in Jette mij had laten verstaan dat ik anderhalf jaar moest wachten na mijn bevalling om opnieuw te starten, dat ik blij mag zijn dat ik toch al een kind heb, en dat een tweede niet zo belangrijk is.. was ik mijn vertrouwen in de man al redelijk kwijt
Uiteindelijk vond hij september dan toch aanvaardbaar, maar na mijn bloedname kreeg ik alsnog rood licht zonder verdere uitleg. De dagelijkse monitoring had ook geen uitleg, probeer volgende maand maar opnieuw.
Volledig uit mijn lood geslagen ben ik dan maar wat gaan opzoeken over mijn nieuwe arts in Jette, wat een ramp!
Nu denk ik erover om maandag te bellen voor een nieuwe consultatie bij een andere arts. Wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Tagomi
Kon je reeds een andere afspraak maken? Ik vind het toch ook wel vreemd... Hadden wij gekunnen, waren we wsl al na 6 maand herbegonnen... Ik hoop dat je je bij een andere arts meer 'gedragen' zult voelen!

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jeanneke » 26 september 2022, 19:03

Wij hebben onze eerste inseminatie achter de rug.
Nu vingers kruisen! Al zijn we realistisch dat het heel straf zou zijn mocht dit meteen raak zijn. 🍀
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 15 gasten