ICSI-clubje

ICSI Forum
ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door ViTa » 18 september 2020, 9:42

Hope88 schreef:
16 september 2020, 20:26
ViTa schreef:
15 september 2020, 15:32
@Hope88, oh ik had zo gedacht dat het nu wel zou lukken met die baxter. Dikke knuffel!! Toch niet te snappen he. Je bent al eens een keer zwanger geweest. Dus het kan! Wat een groot vraagteken is dit allemaal! Ik hoop dat ze daar in de toekomst toch antwoorden op gaan kunnen vinden. Waarom de ene mooie embryo wel en de andere niet.
Wanneer heb jij jouw tp gehad? Ik dacht dat het een dag voor de mijne was. Dan heb je wel vroeg getest, niet?
Bij een verse tp heb ik nog nooit een positieve bn gehad, dus had er ook niet al te veel hoop op. Ik heb altijd meer vertrouwen in de cryo's.
Ik test iedere keer 7 dagen na tp van een 5-daags embryo. Tot nu toe was het resultaat van die testen altijd correct. Zelfs bij de laatste biochemische zwangerschap toen ik op de bn geen al te hoog hcg had.
Ja het kan idd, maar het duurt intussen allemaal al een stuk langer dan bij mijn dochter. Wat me soms toch onzeker maakt of er intussen iets veranderd is waardoor het niet meer zal lukken (ben vb. na de bevalling nog op het ok geland omdat de placenta niet spontaan wou afkomen en ze er niet aan konden om hem manueel te verwijderen, dus op doemmomemnten denk ik soms dat daar misschien littekenweefsel is of zoiets)
Ok, ik wist niet meer dat het een 5-daags embryo was. Ik had mijn tp een dag na jou, maar dat was maar een 3-daags embryo.
En ik zou precies ook eens vragen naar een hysteroscopie. Ik vind dat eigenlijk raar dat ze dat standaard niet altijd doen als je begint. Wij zijn vorig jaar in september begonnen en ook toen is er niets van gezegd geweest. Ik heb er uiteindelijk zelf achter moeten vragen en in augustus laten doen. Dus zeker eens overleggen met je arts.

Ik zit zo'n beetje in hetzelfde verhaal als jou. Bij de 2e tp zwanger geraakt en nu lijkt het maar niet te lukken. Ook deze keer heb ik er geen goed gevoel bij. Maandag heb ik mijn bn, maar ik ga morgen al eens een testje wagen. Normaal wacht ik altijd op de bn, maar ik vind die bn-dag verschrikkelijk. 's Morgens bloed laten trekken om dan pas in de late namiddag het resultaat te weten. Dus deze keer gaan we het eens anders doen, dan moet ik niet onnodig de hele dag met stress rondlopen.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door ViTa » 19 september 2020, 7:35

Negatief getest. 😔
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door YDV » 19 september 2020, 8:28

ViTa schreef:
19 september 2020, 7:35
Negatief getest. 😔
Oohnee wat jammer om te lezen. 😢 dikke knuffel!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door ViTa » 19 september 2020, 8:52

We kunnen nog welgeteld 3 keer proberen. Aangezien ik per pickup meestal maar 1 eicel heb. En dan te hopen dat er nog elke keer een bevruchting is. Dus ziet er niet goed uit! 😔
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 19 september 2020, 9:28

ViTa schreef:
19 september 2020, 7:35
Negatief getest. 😔
Dikke knuffel!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 19 september 2020, 9:29

ViTa schreef:
19 september 2020, 8:52
We kunnen nog welgeteld 3 keer proberen. Aangezien ik per pickup meestal maar 1 eicel heb. En dan te hopen dat er nog elke keer een bevruchting is. Dus ziet er niet goed uit! 😔
Dat is dan ook nog eens kak.
In vergelijk met mij. Dikke knuffel!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Emelie » 19 september 2020, 9:31

Probeer er de moed in te houden, het moet maar een keer raak zijn. Ik weet natuurlijk dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is... Ik duim mee voor jou!
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door YDV » 19 september 2020, 9:53

@Vita: ik was al teleurgesteld met mijn aantal eicellen. Kan mij niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn. Probeer er de moed in te houden meid, is niet gemakkelijk natuurlijk, maar zeker nog niet opgeven! Ik duim super hard mee!

@ZonderZorgen: hoe is het met jou? Hopelijk heb je alles een beetje een plaats kunnen geven, want is niet gemakkelijk om telkens met zo’n verlies om te gaan he.. hopelijk is het jou snel terug gegund! 🤞🏻

@Emelie: hoe gaat het met jou? Zullen ook heftige dagen geweest zijn voor jou..
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Emelie » 19 september 2020, 10:05

YDV schreef:
19 september 2020, 9:53
@Vita: ik was al teleurgesteld met mijn aantal eicellen. Kan mij niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn. Probeer er de moed in te houden meid, is niet gemakkelijk natuurlijk, maar zeker nog niet opgeven! Ik duim super hard mee!

@ZonderZorgen: hoe is het met jou? Hopelijk heb je alles een beetje een plaats kunnen geven, want is niet gemakkelijk om telkens met zo’n verlies om te gaan he.. hopelijk is het jou snel terug gegund! 🤞🏻

@Emelie: hoe gaat het met jou? Zullen ook heftige dagen geweest zijn voor jou..
Ben van woensdagmiddag thuisgebleven. Bloedingen waren toen al gestopt, geen pijn gehad. Krampen zijn sinds gisteren gestart, nu nog steeds. Vervelend om zo telkens met je neus op de feiten gedrukt te worden... gelukkig heeft mijn vriend ook verlof kunnen nemen, we hebben er beiden veel aan gehad om samen te zijn. Veel q-time samen doorgebracht heeft wel geholpen. Heb ook vele mensen gezien die op de hoogte zijn van alles en ook het praten helpt me.

Gisteren gebeld met gynae omdat ik met vele vragen zat. Woensdag bn en savonds echo. Als daarop te zien is dat alles leeg is (raar, maar daar hoop ik op...) dan kunnen we deze cyclus nog terug proberen in kunstmatige of natuurlijke cyclus (hopelijk evenveel slaagkansen want ken er niets van). Is dat nog niet het geval, dan moeten we een cyclus overslaan :(
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

YDV
Berichten: 930
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door YDV » 19 september 2020, 11:04

Emelie schreef:
19 september 2020, 10:05
Ben van woensdagmiddag thuisgebleven. Bloedingen waren toen al gestopt, geen pijn gehad. Krampen zijn sinds gisteren gestart, nu nog steeds. Vervelend om zo telkens met je neus op de feiten gedrukt te worden... gelukkig heeft mijn vriend ook verlof kunnen nemen, we hebben er beiden veel aan gehad om samen te zijn. Veel q-time samen doorgebracht heeft wel geholpen. Heb ook vele mensen gezien die op de hoogte zijn van alles en ook het praten helpt me.

Gisteren gebeld met gynae omdat ik met vele vragen zat. Woensdag bn en savonds echo. Als daarop te zien is dat alles leeg is (raar, maar daar hoop ik op...) dan kunnen we deze cyclus nog terug proberen in kunstmatige of natuurlijke cyclus (hopelijk evenveel slaagkansen want ken er niets van). Is dat nog niet het geval, dan moeten we een cyclus overslaan :(
Goed dat jullie zoveel steun hebben aan elkaar! Probeer vooral veel te rusten en je lichaam de tijd te geven.
Om eerlijk te zijn, ik zou zelf niet meer direct starten denk ik. Maar dat is een persoonlijke keuze. Ik merk gewoon dat wij onze miskraam nog niet volledig verwerkt hebben. En het is al meer dan 1,5 jaar geleden ondertussen.. ik denk dat wij toen te snel terug gestart zijn en nooit echt de tijd genomen hebben om alles een plaats te geven.
Alleszins moet je zelf doen waar je je het beste bij voelt, voor sommigen is het beter om direct te starten en anderen nemen liever eventjes een pauze. Veel sterkte en hopelijk mag je bij de volgende terugplaatsing goed nieuws krijgen. Ik duim mee!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Emelie » 19 september 2020, 12:11

YDV schreef:
19 september 2020, 11:04
Emelie schreef:
19 september 2020, 10:05
Ben van woensdagmiddag thuisgebleven. Bloedingen waren toen al gestopt, geen pijn gehad. Krampen zijn sinds gisteren gestart, nu nog steeds. Vervelend om zo telkens met je neus op de feiten gedrukt te worden... gelukkig heeft mijn vriend ook verlof kunnen nemen, we hebben er beiden veel aan gehad om samen te zijn. Veel q-time samen doorgebracht heeft wel geholpen. Heb ook vele mensen gezien die op de hoogte zijn van alles en ook het praten helpt me.

Gisteren gebeld met gynae omdat ik met vele vragen zat. Woensdag bn en savonds echo. Als daarop te zien is dat alles leeg is (raar, maar daar hoop ik op...) dan kunnen we deze cyclus nog terug proberen in kunstmatige of natuurlijke cyclus (hopelijk evenveel slaagkansen want ken er niets van). Is dat nog niet het geval, dan moeten we een cyclus overslaan :(
Goed dat jullie zoveel steun hebben aan elkaar! Probeer vooral veel te rusten en je lichaam de tijd te geven.
Om eerlijk te zijn, ik zou zelf niet meer direct starten denk ik. Maar dat is een persoonlijke keuze. Ik merk gewoon dat wij onze miskraam nog niet volledig verwerkt hebben. En het is al meer dan 1,5 jaar geleden ondertussen.. ik denk dat wij toen te snel terug gestart zijn en nooit echt de tijd genomen hebben om alles een plaats te geven.
Alleszins moet je zelf doen waar je je het beste bij voelt, voor sommigen is het beter om direct te starten en anderen nemen liever eventjes een pauze. Veel sterkte en hopelijk mag je bij de volgende terugplaatsing goed nieuws krijgen. Ik duim mee!
Een miskraam is een miskraam, maar toch denk ik dat het voor jullie zwaarder zal gewogen hebben. Uiteindelijk wisten wij pas 1 dag dat het gelukt was, we waren ook al gestart met plannen en rekenen. Maar ik kan me voorstellen dat de klap nog zwaarder aankomt als je al wat verder bent en dat je dan nog meer tijd kan gebruiken om het te verwerken.

Het feit dat ik nu eindelijk de bevestiging heb dat mijn lichaam zwanger kan zijn, stelt me wat gerust. Vandaar dat ik het graag zo snel mogelijk opnieuw wil proberen, maar wel alleen als onze kansen zo groot mogelijk zijn...
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope88 » 19 september 2020, 13:22

ViTa schreef:
19 september 2020, 7:35
Negatief getest. 😔
Oh ViTa, wat jammer om te lezen dat je gevoel juist was.
Ik test ook altijd op voorhand omdat ik steeds op mijn werk ben wanneer ik telefoon krijg van de uitslag. (wij moeten ook in de voormiddag voor bn, dus ik doe dan steeds een laatdienst). Ik heb echt geen zin om daar dan iedere keer te staan huilen, dus ben ook liever voorbereid.

Vandaag dus ook geweest voor bn, bleek dat mijn arts afwezig was. De vervangede arts vond het wel een terechte opmerking van het eventuele littekenweefsel. Hij heeft me een nieuwe afspraak gegeven voor maandag. Dan is mijn eigen arts terug en kan ik met hem bekijken of een hysteroscopie aangewezen is. Waarschijnlijk dan deze maand geen tp, maar als blijkt dat de ostandigheden in mijn baarmoeder niet optimaal zijn liever dat dan een poging verspillen.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 19 september 2020, 16:43

Nog tot dinsdag aan de pil. En dan als ik ongesteld wordt dag 2 of 3 echo en bn. En zou ik mogen starten met medicatie voor een tp in kunstmatige cyclus.

Terwijl ik van in het begin had begrepen dat ik nog eentje moest wacht.

Ik begin hoe langer hoe meer te paniekeren.
Corona gaat omhoog. Leerlingen lijken domer dan ooit.
Ik word geleefd!
Mama die deze week twee corona testen heeft ondergaan omdat de dokters hun twijfels hadden en het niet betrouwd.
Maar nu slaat de antibiotica en medrol aan. Beide testens waren trouwens negatief.
14 kg bij gekomen sinds we gestart zijn echt om moedeloos van te worden.

's Nachts wakker liggen en liggen piekeren.

Morgen is het weeral zondag en dan weer maandag om weer te beginnen. Het schooljaar is al 4 weken bezig en ik ben precies nog even ver als 1 september.

Maar hub met een :D naar tp7.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ViTa
Berichten: 486
Lid geworden op: 3 juni 2020, 0:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door ViTa » 21 september 2020, 10:24

@Emilie, ik hoop met je mee dat alles weg is en je snel weer verder kan. 🍀

@Hope88, goed dat je dat tegen de arts gezegd hebt. Hopelijk kan je ook snel een hysteroscopie laten doen. Het zou tss de 5e en 12e dag van je cyclus moeten kunnen gebeuren. Het is dan inderdaad wel een maandje wachten, maar dan ben je wel zeker hé.

@Zonderzorgen, hopelijk kan jij ook snel weer starten. Ik kan me voorstellen dat het enorm moeilijk is voor jou. Die onduidelijkheid omtrent alles. Dat samen met het hele corona-gedoe. Niet gemakkelijk!!

Zaterdag heb ik het lastig gehad, maar gelukkig wel goed met mijn man kunnen babbelen. Eiceldonatie is nog eens naar boven gekomen. Iets wat mijn man wel ziet zitten, maar ik precies nog niet. Hoewel er toch elke keer een mooi embryo is, denkt de dokter dat het aan mijn eicelkwaliteit ligt. Maar dat is ook maar een gedacht. Ze kunnen dat niet zien. Dus ja, moeilijke beslissing! Zeker omdat ook bij eiceldonatie er geen garantie is. Mijn gezond verstand zegt, mooie embryo's maar ze geraken niet ingenesteld, dus mijn lichaam zal mss niet meer in staat zijn om zwanger te worden. Dus waarom wel met eiceldonatie.
Soit, moeilijke gesprekken, maar we moeten ons wel stilletjes aan gaan voorbereiden.
Start ICSI 01/'18
1: 1tp: Neg
ICSI MNC 06/'18
2.1: 1tp: Zwanger
Start ICSI MNC 09/'19 - Brusje
3.1 - 6.1: 9pu, 6tp: Neg
12/'20 Zwanger - 19w ⭐
6.1: 1pu, 2tp: Neg
08/'21 Zwanger

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: ICSI-clubje

Bericht door Elvira » 21 september 2020, 11:49

ViTa, fijn dat je goed met je man kan babbelen maar is inderdaad wel lastig als je niet zeker weet waar het aan ligt he? Waarom zou jouw mooie embryo niet innestelen? Ik begrijp dat je dan twijfelt over eicel donatie zonder verdere medische verklaringen te hebben. Ik heb 10 IUIs gehad zonder succes, maar heb nu 13 embryo's in de vriezer van mijn eerste pick-up. Ik vraag me af hoe dat ineens kan (al die bevruchtingen!) en wat nu het verschil gaat maken. Die onzekerheid is echt wel slopend...
Ik heb vanmiddag toevallig mijn controle by de gynaecoloog (uitstrijkje en onderzoek borsten), dus zal haar eens vragen of zij nog ideeën heeft.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten